לעצות של מי תקשיבו?

ותוסיפי גם את הדילמה האתית

העקרונית - האם בכלל יש להגביל זכות ביולוגית בסיסית?
 

לאה_מ

New member
יש בזה גם אמת

וגם הרבה התנשאות. וגם להורה, שאינו איש חינוך, אין נסיון כאיש חינוך. אז זה אומר שלא נקשיב לעצתו בענייני חינוך?
 

תּמר

New member
אם את מתכוונת למוסדות חינוך

אז כן, אני חושבת שאין לי זכות לייעץ למורה איך ללמד. אם יש בעיות ספציפיות - אני יכולה לתת לה רעיונות, אבל בגלל שאין לי מושג מה יחסי הכוחות בכיתה, אני חושבת שזה לא נכון שאייעץ ובטח לא נכון שאכפה את דעתי או אצפה שתיושם ללא סינון.
 

פלגיה

New member
את יכולה לייעץ למורה

איך לנהוג אם הילד שלך, במקרה שמתעוררת בעיה. גם כי את מכירה אותו, וגם כי רצוי שתהיה "חזית אחידה" פחות או יותר בבית ובבית הספר.
 

לורליי43

New member
מה זה נושאים בהורות באופן תאורטי

זו התמודדות 24/7, בלי הפסקה, ובלי מנוחה. הבעיה והפתרון ברוב הגדול של המקרים היא המימוש- לא התאוריה. כל מי שהוא בעל מקצוע- יכול להתנתק, ולא סתם יש את הפתגם -"הסנדלר הולך יחף". הנה אפילו כאן יש שאלה של מיכלית לגבי הבן. אני זוכרת לאורך זמן את השאלות שלה, שחוזרות ועולות לגבי גבולות- ועד כמה קשה לה לממש את העצות. אז תאורטית- כולם יודעים מה צריך לעשות, רק מי שהוא הורה, מעריך את הקושי.
 

לורליי43

New member
לגבי מי שמתעניין...

זו דוגמא קלאסית, לסיבה למה יש פורומים שמגבילים השתתפות.
 

ganooov

New member
הממ?

להגביל השתתפות צריך רק כשיש טרולים. למי אכפת אם פה ושם יש איזה ליצן שמביע דיעה בצורה לא חכמה..?
 

לורליי43

New member
ילדה קטנה שחושבת שמנקודת מבטה

יכולה לתת תשובות בנושא שלא יכולות להיות לה תשובות לגביו. זו דוגמא מצויינת שמסבירה למה יש פורומים שלא מאפשרים כניסה של ילדים לדיוניי הורים, למרות שברור להם (לאותם ילדים) שהם "יכולים לעזור".
 

תּמר

New member
הסיגנון של ילדה קטנה

אבל מסתבר שמדובר באישה מבוגרת, לפחות לפי הכרטיס האישי
 
אם היא ילדה קטנה

אז היא מתחזה לא רק לצורך כניסה לפורומי הורים וטרלול שם, שכן היא כתבה למישהי משהו בסגנון "את רק בת 20 צעירה ולא יודעת מהחיים שלך" בפורום סטודנטים...
 

שרון123

New member
אני מוכנה לשמוע את כולם

לדעתי, מי שאינו הורה בעצמו, היכולת שלו לייעץ מאד מוגבלת. לדוגמה מטפלת בגן שרואה קושי של אחד הילדים, ובטוחה שהיא כשירה לייעץ להורים מה לעשות, אבל אם היא איננה אמא בעצמה, אני לא חושבת שיש לה ראיה מספיק רחבה כדי להבין את המורכבות, העייפות, השחיקה, וגורמים נוספים שיכולים להשפיע על ההורות כמו ילדים נוספים בבית, זוגיות מעורערת וכו'. אז אני כן אקשיב לה ואקח לתשוצת ליבי את ההערות, אבל את הפתרונות אמצא בעצמי, אולי תוך התייעצות עם מישהו שיותר יכול להבין את המצב בבית. באופן דומה אני שמחה לפעמים לשמוע עיצות של בני נוער, אני חושבת שחשוב לנו להקשיב, ולראות את נקודת המבט שלהם, גם אם העיצות שלהם, מעלות בנו לפעמים חיוך, כי הן כל כך לא ניתנות ליישום. אבל! אין ספק, שלא הייתי הולכת לייעוץ מקצועי, אצל מישהו שאיננו הורה. כי גם אם יודעים את הכל בתאוריה, אני חושבת שמי שלא הרגיש את העייפות, וכובד האחריות ועומס שמוטל על כתפי ההורים, לא באמת יכול לתת ייעוץ אמיתי. באשר לפורום - הגישה שלי, באופן כללי, היא שכולם מוזמנים לכתוב, עדיף לקרוא, ואם לא מתאים, אז לדלג, מאשר להפסיד פעם עיצה טובה. קהל היעד של הפורום הוא ללא ספק ההורים, אבל גם אחרים מוזמנים לכתוב.
 

galia26

New member
לדעתי לא חסרים שרלטנים

בתחום הייעוץ ועוד כאלו שלוקחים לא מעט כסף ועוטפים את עצמם בשלל תארים מפוצצי שם. אני גם נתקלתי ביועצת עם תואר מכובד ועם שם שהולך לפניה שחרגה מתפקידה וממקצועה ונתנה לנו עיצות של "פסיכולוגיה בגרוש" רק כי לא היה לה משהו אחר להגיד, בקיצור עשתה מאיתנו צחוק ועוד קיבלה על זה ה-מ-ו-ן כסף!!! אני אם הייתי טיפה יותר אסראטיבית הייתי קמה באמצע הפגישה והולכת, אבל ישבתי בנימוס הקשבתי לשטויות ואכלתי אותה... לגבי הפורום הזה - נראה לי לא מכובד להגביל אנשים רק כי אינם הורים, זה יהיה תיוג - דבר פסול ולא מכובד!
 

פלגיה

New member
ואת מזכירה לי

מישהי שהלכה לדיאטנית, וראתה מולה שחיפית רזה שמעולם לא נלחמה בבולמוס של אוכל, ולא בתשוקה לפחמימות, ועוד מרצה על תזונה נכונה ועל איזון. היא אמרה לה יפה שלום והלכה הביתה.
 
ולפי אותו הגיון הגניקולוג יכול

להיות רק גניקולוגית ואונקולוג חולה סרטן לשעבר (אך לא לעתיד) ופסיכולוג פסיכי, נו באמת..... אבל הסכמנו שמיצינו את זה, לא? (בעצם אני לא מיץ, אז איני יכול להמליץ על זה)
 
למעלה