לפלסטיק: לגבי הפטור לחרדים בהלכה...
ראיתי שהבאת שירשור בשם "נושאים שנענו" ובו הודעה העוסקת בפטור לחרדים. טענת שאין להם ביסוס הלכתי לפטור משירות צבאי, ואף הבאת מדברי הרמב"ם לגבי מלחמת מצווה. בעוונותי הרבים יצא לי להתדיין בפורומים עם חרדים, ולכן גם נודע לי מהו הביסוס ההלכתי של דרישתם. הייתי מצפה ממך להביא גם את טיעוני הצד השני ולנסות לסתור אותם אם אתה יכול, ולא לנקוט בדרך של הבאת מידע סלקטיבי. טענתם של החרדים לפטור משירות צבאי על בסיס "תורתו אומנותו" מתבססת על הרמב"ם ב"שמיטה ויובל" י"ג, י"א-י"ב. סעיף י"א מפרט את דיני הלוויים ובין השאר קובע "לא עורכין מלחמה כשאר ישראל".. כלומר: פטור מוחלט משירות צבאי ללוויים. כעת נעבור לסעיף י"ב שהוא העיקר. סעיף זה מרחיב (לכאורה) את דין הלוויים לכל יהודי שמקבל עליו להקדיש את חייו לעבודת הקודש. החרדים טוענים שתלמידי הישיבות הם בדיוק במעמד כזה, ולכן חל עליהם דין הלויים. כלומר: פטור משירות צבאי. עכשיו פתוחה בפניך הדרך להסביר מדוע הנימוק ההלכתי הזה לא תקף. אבל אל תטען שהם לא מביאים צידוק הלכתי.
ראיתי שהבאת שירשור בשם "נושאים שנענו" ובו הודעה העוסקת בפטור לחרדים. טענת שאין להם ביסוס הלכתי לפטור משירות צבאי, ואף הבאת מדברי הרמב"ם לגבי מלחמת מצווה. בעוונותי הרבים יצא לי להתדיין בפורומים עם חרדים, ולכן גם נודע לי מהו הביסוס ההלכתי של דרישתם. הייתי מצפה ממך להביא גם את טיעוני הצד השני ולנסות לסתור אותם אם אתה יכול, ולא לנקוט בדרך של הבאת מידע סלקטיבי. טענתם של החרדים לפטור משירות צבאי על בסיס "תורתו אומנותו" מתבססת על הרמב"ם ב"שמיטה ויובל" י"ג, י"א-י"ב. סעיף י"א מפרט את דיני הלוויים ובין השאר קובע "לא עורכין מלחמה כשאר ישראל".. כלומר: פטור מוחלט משירות צבאי ללוויים. כעת נעבור לסעיף י"ב שהוא העיקר. סעיף זה מרחיב (לכאורה) את דין הלוויים לכל יהודי שמקבל עליו להקדיש את חייו לעבודת הקודש. החרדים טוענים שתלמידי הישיבות הם בדיוק במעמד כזה, ולכן חל עליהם דין הלויים. כלומר: פטור משירות צבאי. עכשיו פתוחה בפניך הדרך להסביר מדוע הנימוק ההלכתי הזה לא תקף. אבל אל תטען שהם לא מביאים צידוק הלכתי.