ל--טלמון סילבר
בס"ד מה שכבר הסברתי: המונחים המופשטים "כיסא" או "דג" הם המצאות של האדם בדיוק כמו המונח "1" או "2". אין בטבע "דג" בכלל, יש רק דג מסויים. כנ"ל יש גם הדגמות מוחשיות של "חפץ אחד", "שני חפצים" וכו´. אם אלוקים מבין דברים בהכללה, מה מפריע לו להבין קצת גם במתימטיקה? יותר מזה! בתורה יש שימוש רב במספרים. ואתה לא אומר בפסח "אחד אלוהינו, שני לוחות הברית" וכו´? אני עדיין טוען, שהמונח "קווים מקבילים" הוא המצאה אנושית לא יותר מהמונח "כל מי שיֵש לו", אפילו לא חשוב מה יש לו. זה וזה מהווים מודל של חלק מהמציאוּת בטבע, ת. עד כאן אני לא חושב שהבנתי מה אתה רוצה לומר. " ואין סיבה שאלוקים יהיה מומחה בתחום אחד ובו זמנית חלש בתחום השני." ת. במה ראית שהוא חלש. " אז איך זה שיווני שחי מאות שנים לפניהם הגיע בכוחות עצמו לתגלית עוד יותר" ת. זה בכלל לא דומה. אין לאדם לפני אלפי שנים אפשרות לדעת שלכל יצור ימי שיש לו קשקשים יש סנפירים. אפילו היום שיש לנו כלי תקשרות משוכללים אנחנו מדיינים בנושא וצריכים לחפש בכדי לדעת מה קורה. " היתה זו עדות לסופת ברקים גדולה, " ת. נא לקרוא בספר שמות שלא מדובר על סופת ברקים. ביציאת מצרים מסופר על עשר מכות שקבלו המצרים ולא היהודים בצורה ניסית מעל הטבע. משה טוען לפני פרעה כי ה` הוא בורא העולם, ולכן על פרעה להכיר בשלושה עקרונות יסוד: א. מציאות ה`, ב. השגחת ה` על הבריאה, ג. יכולת ה` לשנות את הבריאה כרצונו. פרעה לעומתו כופר בכל שלושת העקרונות. מטרת המכות אינה, איפוא, למרר את חיי פרעה ונתיניו ע"י עונשים בלבד. המטרה העיקרית היא ללמדו את יסודות האמונה. ראיה למהלך זה היא החזרה על המילה: `תדע` בכל אחת מהמכות. כידוע, המכות מתחלקות לשלוש קבוצות: דצ"ך - דם, צפרדע, כנים; עד"ש - ערוב, דבר, שחין; באח"ב - ברד, ארבה, חושך, בכורות. בראש כל אחת מקבוצות אלו מופיע פסוק המלמד אותנו את תכליתה של הקבוצה. הראשונה - דצ"ך - פותחת במלים: "בזאת תדע כי אני ה`" (שם ז, יז). הוי אומר, שקבוצה זו מטרתה להוכיח לפרעה את מציאות ה` בבריאה. בראש הקבוצה השניה - עד"ש - מופיעה הכותרת: "כי אני ה` בקרב הארץ" (שם, ח, יח), מכות קבוצה זו מהוות הוכחה למעורבותו של ה` בחיים הארציים. בפתח הקבוצה האחרונה - באח"ב - נאמר: "בעבור תדע כי אין כמוני בכל הארץ" (שם, ט, יד), מכות אלו מהוות הוכחה לעליונותו של ה` על הבריאה כולה, כלומר, שהוא יכול לעשות בה כרצונו. גם בבחירת מהות המכה, כלומר, החומר שספג את המכות, ניתנה לפרעה הוכחה על שלטונו של ה` על כל חלקי הבריאה: דם-מים; צפרדע-חיות המים; כינים-אדמה; ערוב-חיות הארץ; דבר-חיי בעלי החיים; שחין-בריאות האדם; ברד-עננים וגשם; ארבה-מעופפים ושליטה על הרוחות; חושך-מאורות; בכורות- חיי אדם.
http://www.hidabroot.org/passover3/passover1.htm http://www.hidabroot.org/passover3/passover2.htm http://www.hidabroot.org/passover3/passover3.htm http://www.hidabroot.org/passover3/passover4.htm http://www.hidabroot.org/passover3/passover5.htm מכת חושך http://www.hidabroot.org/passover3/passover9.htm "אולי חייזרים ביקרו במדבר בספינת החלל שלהם." אם התורה הייתה ניתנה על ידי חייזר, היה צריך שיהיה עוד חייזר שיתן תורה עם התגלות ישות שאומרת שהיא בראה את העולם ותעשה ניסים ברמה שמתוארים ביציאת מצרים. ואין שום דת בעולם שטוענת על התגלות בורא לפני עם חוץ מהדת היהודית. בתורה כתוב שלא יהיה עוד הופעה של מישהו שטוען שהוא בורא העולם. בלי נדר אני אצרף קובץ בנושא זה. "במשך השנים צימח הסיפור תוספות וביאורים ופרשנויות שונות." ת. בהודעה אני בלי נדר אצרף קובץ לנושא זה. "חיבור וכתיבת התורה לימי יאשיהו," ת. יש לנו ספר תורה שאף אחד אחר לא הצליח להחדיר ספר כמוהו בכדי להפריכו. אם אתה אומר שאפשר להחדיר ספר כזה בקלות על ידי אדם בצורה שקרית , או בחלקים, או לאנשים שחיו בתקופה אחרת ואפילו שיהיה כתוב בו שהוא נמצא ברחוב (בתנאי שלא יהיה כתוב ספר תורה אלא ספר התורה עם ה´ הידיעה כי כך כתוב בתנ"ך). או שימצא כמו מצא חלקייהו והודיעה זאת לשפן. מדוע לא עשו זאת כל הכופרים שהיו מאז שהופיע הספר ועד היום הם היו יכולים לומר שמצאו ספר התורה (עם האות ה´) של עם (ההודים לדוגמא) בכדי להפריך את התורה.? הסיבה היא שלא ניתן להחדיר ספר כזה בצורה שקרית. ובזה אני עניתי לך על ניסיון ההפרכה שלך. הסבר נוסף. ספר מלכים פרק כב´ פסוק ג´ ויהי, בשמונה עשרה שנה, למלך, יאשייהו; שלח המלך את שפן בן אצליהו בן משולם, הסופר, * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * בית יהוה, (הערה שלי: כאן רואים שהיה בית השם לפני מציאת הספר בזמן מציאת הספר ) * * * * * * * * * * * * * * * * * * מחצב, לחזק את הבית. ז אך לא ייחשב איתם, הכסף הניתן על ידם: כי באמונה, הם עושים. ח ויאמר חלקייהו הכוהן הגדול, על שפן הסופר, ספר התורה מצאתי, בבית יהוה; וייתן חלקייה את הספר אל שפן, ויקראהו. (הערה שלי: כתוב כאן ספר התורה , עם ה´ הידיעה , כלומר שהספר היה ידוע לפני כן ולא השתילו אותו היום) ט ויבוא שפן הסופר, אל המלך, וישב את המלך, דבר; ויאמר, התיכו עבדיך את הכסף הנמצא בבית, וייתנוהו על יד עושי המלאכה, המופקדים בית יהוה. בפרק כב´ פסוק יט´ רואים שהמלך יאשיהו קיים תורה ומצוות ולכן הוא לא יקבל את הרעה שתהיה . יט יען רך לבבך ותכנע מפני יהוה, בשמעך אשר דברתי על המקום הזה ועל ישביו להיות לשמה ולקללה, ותקרע את בגדיך, ותבכה לפני; וגם אנכי שמעתי, נאם יהוה. כ לכן הנני אספך על אבתיך, ונאספת אל קברתיך בשלום, ולא תראינה עיניך, בכל הרעה אשר אני מביא על המקום הזה; וישבו את המלך, דבר. עוד כתוב בקישור להלן שבגלל שלא שמרו על התורה כפי שצריך הם יקבלו בעתיד עונשים כבדים ואכן לאחר מכן היה חורבן וגלות וחלק מהיהודים גלו עד תימן. וכך כתוב: ומחיתי את ירושלם כאשר ימחה את הצלחת, מחה, והפך, על פניה. יד ונטשתי, את שארית נחלתי, ונתתים, ביד איביהם; והיו לבז ולמשסה, לכל איביהם http://www.mechon-mamre.org/i/t/x/x09b21.htm בקישור רואים את העונש על כך שלא שמרו תורה . http://www.mechon-mamre.org/i/t/x/x09b25.htm אני מבין מכל מה שכתוב בתנ"ך בקישורים שהבאתי שהתורה לא נרשמה על ידי יאשיהו ולא על ידי משהו אחר בתקופה שלו . עוד אני מבין שהתורה לא נשמרה על ידי מנשה ולכן הוא קבל עונש על כך. עוד אני מבין שיאשיהו כן שמר את התורה ולא קבל עונש . מאיפה לוקחים ביקורת המקרא והנלווים להם שהתורה נכתבה על ידי אדם. או שנכתבה בחלקים ? אין שום ממצאים ארכיאולוגים על כך .