ל--דוד170

דוד170

New member
G o v e r no r

"לא תמצא ספר שכתוב שמישהו פונה לעם ואומר לו אני בורא העולם שעשיתי לכם ניסים שמראים שהוא שולט על העולם ועל הטבע. ולאחר מכן הסכמה של העם שהם מסכימים שמי שמדבר אתם הוא בורא העולם" ת. אני מבין שאתה מסכים שאין ספר בעולם דומה לתורה. כי כתבת על כך: נכון
 

G o v e r no r

New member
אני מסכים אתך שבמנוסקריפטים

היהודיים מופיעה מעשיה מיתולוגית שלשונה בערך כזה, והיא שונה במקצת ממעשיות מיתולוגיות המופיעות במנוסקריפטים של אמונות אחרות, כיוון שלכל אמונה יש משהו יחודי. זו סיפורת והכלים לטפול בהן הם כלים של ספרות משווה, בעזרתה ניתן לזהות מסלול התפשטות של ספורי פולקלור, כגון המבול, למשל. כאן מסתיימת ההסכמה...
 

דוד170

New member
G o v e r no r

הסיפור הזה שמופיע ישות לפני עם ואומרת לו אני בורא העולם אין באף ספר בעולם ובאף דת. וזה לא שינוי קטן. זה העיקר. מדובר על מי שברא את כל העולם. בדתות אחרות אין דבר כזה. אם כן איך ידע נותן התורה שלא יהיה מישהו שיתן ספר דומה.ומדוע לא היה אף כופר בעולם שנתן ספר דומה בכדי להפריך את התורה? ואל תאמר לי שזה לא מענין את אף כופר להפריך את התורה כי הוא יוצא מנקודת ההנחה שהתורה לא אמת. העובדה היא שבכל דור קמים עלינו הגויים להשמידינו בגלל שהם מקנאים שלנו יש תורה שניתנה על ידי בורא העולם. אם אדם יכול לשכנע עם לקבל סיפור כזה הם היו מחדירים סיפור דומה וכך לפתור פתרון סופי (חלילה) לעם היהודי. http://www.arachim.co.il/ArticlePrivet.asp?tid=31&page=13
 

G o v e r no r

New member
בס"ד. חזרנו לשטויות. "בתורה כתוב

שהיא ניתנה לעיני שש מאות אלף אנשי בקולות וברקים" נכון. זה כתוב, אולם זה רק כתוב. זה לא התרחש מעולם "לא תמצא ספר שכתוב שמישהו פונה לעם ואומר לו אני בורא העולם שעשיתי לכם ניסים שמראים שהוא שולט על העולם ועל הטבע. ולאחר מכן הסכמה של העם שהם מסכימים שמי שמדבר אתם הוא בורא העולם" נכון. זה כתוב, אולם זה רק כתוב. זה לא התרחש מעולם "התורה אומרת שלא תיתן לאף אחד להצליח להכניס ספר דומה להיסטוריה...זה מראה שמי שכתב את הספר לא מאפשר זאת" נכון. זה כתוב, אולם זה רק כתוב. מתחזה א´ שוקד לחסום את הדרך למתחזה ב´. אז מה? על מה זה מצביע? זה לא הופך מעשיות מיתולוגיות לאמת הסטורית "התורה כתבת מראש שלא לשמוע למי שיאמר שצריך לשנות את התורה אפילו אם יעשה ניסים" חכמה קטנה ביותר. אילו חיברתי את המיתולוגיה היהודית - הייתי כותב בדיוק אותה "הגנה", אבל זה רק כתוב, זה לא קרה מעולם... אה, אגב (1) הוכחה שנותן התורה _לא_ הכיר את החי במים (2) קביעה כי ויקרא י"א פסוקים ג´ עד ז´ הוא סתם כלל-אצבע טוב ליהודי החי במזרח התיכון (ראו משפט אחרון), ולדעתי, תמיכה משמעותית בהשערה כי התורה נכתבה בידי אדם שחי במזרח התיכון.
 

דוד170

New member
הכרת כל הדגים ויצורי המים בעולם

בס"ד הכרת כל הדגים ויצורי המים בעולם :סימני הדגים המותרים באכילה, מבוארים בתורה שבכתב. וכך נאמר אֶת זֶה תֹּאכְלוּ מִכֹּל אֲשֶׁר בַּמָּיִם כֹּל אֲשֶׁר לוֹ סְנַפִּיר וְקַשְׂקֶשֶׂת תֹּאכֵלוּ. (דברים יד, ט) :וקיבלנו בתורה שבעל פה משנה מסכת נדה פרק ו, ט ".כל שיש לו קשקשת, יש לו סנפיר. ויש שיש לו סנפיר, ואין לו קשקשת" נותן התורה מכריז ומגלה חוק טבע אשר הוא הטביע בבריאה: כל דג או יצור מים אחר, אם יש לו קשקשת, אזי בהכרח ימצא בו סנפיר. אבל הסנפיר אינו בהכרח קשור לקשקשת. כלומר, אם מצאנו באחת מחנויות הדגים בעולם, חלקי דג אשר לא ניתן לזהות על פיהן איזה דג הוא זה, אך העור אשר על פני חלקי הדג מכוסה קשקשים, הרי הדין הוא שחלקי הדג הללו מותרים באכילה! אף על פי שסימני הטהרה הם סנפיר וקשקשת, ואנו לא ראינו אם אכן היו לדג זה סנפירים בהיותו שלם. וזאת משום שעל פי הקשקשים הקיימים ברור לנו שהיו לו גם סנפירים - וכעדות כותב התורה. אך דג שמצאנו בו סנפירים אינו בהכרח בעל קשקשים. עתה נתבונן. אפילו בזמנינו, לאחר גילוי וחקר מאות ואלפי זנים לא נודעים של דגים ושאר יצורי המים. האם יש מדען בתחום חקר החי שבמים, בעל שם עולמי ככל שיהיה, אשר יעז להרשות לעצמו להכריז משפט זה: "כל שיש לו קשקשת, יש לו סנפיר. ויש שיש לו סנפיר ואין לו קשקשת". ?!האם יש מי שיעז התורה שבעל פה הועלתה על הכתב לפני כאלפיים שנה. והיא ציינה בגאון משפט זה, אשר חכמי התורה קיבלוהו - יחד עם שאר פרטי התורה שבעל פה - איש מפי איש עד משה רבינו, אשר קיבלו ממי שאמר והיה העולם. לא יפלא אפוא, שכל הדגים ושאר יצורי המים - בין אותם אשר כבר התגלו בעבר, ובין המתגלים מפעם לפעם עד עצם היום הזה - כולם ממש, ללא יוצא מן הכלל, מתאימים לחוק - סוד טבע זה. האם יש אי מי אשר יכול היה לדעת זאת בבטחה, מלבד בורא העולם?? מתוך אתר הידברות אתר לדגים http://www.fishbase.org/search.cfm
 

preacher

New member
דוד...

דוד, תוכיח לי בבקשה שכיום אנו מכירים את כל יצורי המים, אבל *כולם*, ללא שום ספק. נכון שאנחנו מכירים יותר מינים מאשר הכירו חז"ל אבל אין לך אפשרות לדעת אם אנחנו אכן מכירים את כולם. ואולי מסתתר לו דג כזה באיזה מקום בעולם. ועד שלא תוכיח לי שמכירים את כולם באמת אי אפשר לדעת אם קביעתם של חז"ל ש*כל* בעל קשקשת הוא בעל סנפיר, נכונה.
 

G o v e r no r

New member
הויכוח בענין "מי שיש לו קשקשת

יש לו גם סנפיר, אולם, יש שיש לו סנפיר ואין לו קשקשת" הסתיים במסקנה כי אדם, בשר ודם כתב את התורה, והא ראיה: נותן התורה _לא_ _ידע_ שקשקשת היא סמן נחוץ ומספיק. עובדה. פעמיים תמימות(*) הוא התיר לאכול רק את בעלי סנפיר וקשקשת. העובדה שנזקק ל_שני_ סמנים מעידה כאלף עדים שנותן התורה _לא_ _ידע_ שדי בקשקשת. העובדה שזה צויין בשני מקומות שונים מעידה שאין זו טעות סופרים. עובדה היא ש- ´הגמרא לא מצאה הסבר אחר לכתיבת הסנפיר מלבד "יגדיל תורה ויאדיר"´. נותן התורה לא הכיר את עולם החי הימי!!! זו האמא של כל ההוכחות שנותן התורה היה אדם, בשר ודם, ופחות חכם מאלה אשר באו מאות שנים אחריו ואמרו שדי בסמן יחיד - קשקשת. בנוסף, הנה קביעה כי ויקרא י"א פסוקים ג´ עד ז´ הוא סתם כלל-אצבע טוב ליהודי החי במזרח התיכון (ראו משפט אחרון), ולדעתי, אף הוא תמיכה מחזקת משמעותית את ההשערה כי התורה נכתבה בידי אדם שחי במזרח התיכון. (*) פעמיים צוינו סמני יצורי המים הכשרים: ויקרא י"א פסוקים ט´ י´ דברים י"ד פסוקים ט´ י´ י"ב
 

voguemaster

New member
אני אסכם את זה יפה בשבילך

"וזה לא שינוי קטן. זה העיקר" פרט שולי ביותר. מכאן ועד לקבוע כי התורה נכונה ובכללה כל היהדות נכונה זה פשוט טמטום אינסופי. מלבד זאת, יש אמונות אחרות על פני כדור הארץ שלא מאמינות בבורא אחד שבא לפני ה"עם" שלו ואומר שהוא בורא עולם. מי קבע שדווקא הדבר הזה הוא הלגיטימי לקביעה האם דת נכונה ? זאת רק אבחנה שלך תודה רבה. לשאר הדתות אין צורך כזה, מה גם שאני בכלל לא בטוח שלשאר הדתות יש "עם נבחר". "בדתות אחרות אין דבר כזה" לא חייב להיות כאמור. מי אמר שדווקא חייב להיות בורא אחד וכל דת שאין בה את זה לא נכונה ? אתה יומרני משהו. "ומדוע לא היה אף כופר בעולם שנתן ספר דומה בכדי להפריך את התורה?" מיסיונרים (כמוך לדוגמא) לא מאמינים שהדרך הזו פועלת, הם מנסים למכור את הדת שלהם במקום לנסות להוכיח שכל השאר לא נכונות. אין שום סיבה בעולם למיסיונר לרצות להפריך מאות דתות רק כדי להוכיח את הדת שלו. במקום זה הם מוכרים את מה שיש לדת שלהם להציע. אני לא רואה אותך הולך ומחפש אחת אחת את כל הדתות שקיימות ומפריך אותן. בנוסף, ללכת ולנסות להפריך את התורה לפי הקריטריונים שהיא מציבה זה בהכרח אומר שקיבלת את קריטריוני השיפוט האלו בתור נכונים. אף אחד לא יעשה את זה. "בגלל שהם מקנאים שלנו יש תורה שניתנה על ידי בורא העולם" מבטיח לך שהם לא מקנאים בחבורת מפגרים שמאמינים בדת מפגרת. "אם אדם יכול לשכנע עם לקבל סיפור כזה הם היו מחדירים סיפור דומה" כמו שכבר אמרתי, אין שום היגיון בלהחדיר סיפור דומה, אלא רק בלהחדיר סיפור שונה.
 

דוד170

New member
voguemaster

"פרט שולי ביותר. מכאן ועד לקבוע כי התורה נכונה ובכללה כל היהדות נכונה" ת. אני מבין שאתה מסכים שאין עוד דת שיש שם מישהו שטוען שהוא בורא העולם. ואם כך הנבואה והאתגר שרשום בתורה התקיים. בתורה כתוב שלא יהיה ולא היה סיפור דומה ליציאת מצרים ומעמד הר סיני ואכן אין סיפור כזה. זה מראה שאדם לא נתן את התורה. כי אם לאדם יש אפשרות להחדיר סיפור כזה היה עוד אחד עושה זאת. אין דבר יותר גדול מאשר בורא העולם. אין הוא האלוף של העולם. "שדווקא הדבר הזה הוא הלגיטימי לקביעה האם דת נכונה ? זאת רק אבחנה שלך" ת. אם אתה אומר שאדם יכול להחדיר סיפור כזה את צריך להוכיח זאת. והדרך הכי טובה להוכיח זאת זה על ידי החדרת סיפור דומה. " לשאר הדתות אין צורך כזה," ת. כל דת רוצה שיהיו לה יותר מאמינים וכל דת רוצה להפריך את הדתות האחרות. בכל דור קמים עלינו להשמידנו רוחנית וגופנית . ואם אדם יכול להחדיר ספר דומה בטוח שהם היו מחדירים ספר דומה. ". מי אמר שדווקא חייב להיות בורא אחד וכל דת את זה לא נכונה ?" ת. לא מדובר על בורא אחד או יותר מאחד. אין בכל הדתות בכלל מישהו שטוען שהוא ברא אפילו יתוש. אין בדתות אחרות או שיש עבודת פסלים, או נצרות ואיסלם שהם דתות שהם חיקוי של הדת היהודית. "הם מוכרים את מה שיש לדת שלהם להציע. אני לא רואה אותך הולך ומחפש אחת" ת. העובדה היא שלדתות אחרות לא היו ואין מתנגדים ושונאים כמו ליהודים.
 

voguemaster

New member
ההבנה שלך כרגיל אפסית

"אני מבין שאתה מסכים שאין עוד דת שיש שם מישהו שטוען שהוא בורא העולם" כבר מזמן הסכמנו שהיהדות היא מיתולוגיה ייחודית, אל תיתמם לי עכשיו. "ואם כך הנבואה והאתגר שרשום בתורה התקיים" הנבואה לא רלוונטית, וגם לא האתגר. הם רק כתובים ולא קשורים למציאות. הבאתי לך סיבות ואתה לא קולט. "אם אתה אומר שאדם יכול להחדיר סיפור כזה את צריך להוכיח זאת" לא, לא ממש. כל מה שאני צריך זה להראות שלך שהקריטריונים שעל פיהם אתה מחליט מה יפריך את התורה שלך הם לא נכונים, ולא רלוונטיים. "והדרך הכי טובה להוכיח זאת זה על ידי החדרת סיפור דומה" וכבר הסברתי לך שיש כמה וכמה סיבות מאוד טובות למה לא עושים את זה, וזה שלא עושים את זה לא מוכיח כלום. "כל דת רוצה שיהיו לה יותר מאמינים וכל דת רוצה להפריך את הדתות האחרות" ברצינות ? שקרן. אני לא רואה אותך הולך ומחפש הפרכות לכל אחת מהדתות האחרות שקיימות בעולם. אה שכחתי, אתה טוען שאתה יודע שהן מופרכות. "בכל דור קמים עלינו להשמידנו רוחנית וגופנית" אנחנו לא היחידים, אל תהפוך את היהודים למסכנים היחידים על פני הגלובוס. "ואם אדם יכול להחדיר ספר דומה בטוח שהם היו מחדירים ספר דומה" אף אחד לא רוצה, ואף אחד לא צריך. מה שהיה צריך לעשות, עשו. יצרו דתות חדשות ומגוונות והחדירו אותן. לא צריך להיות להן שום קשר עם מישהו ארכאי שאומר שהוא בורא עולם. זה שזה כתוב שיש אחד שאומר שהוא בורא עולם לא משנה כהוא זה. "אין בכל הדתות בכלל מישהו שטוען שהוא ברא אפילו יתוש" שקר. הראינו לך כבר שאתה טועה, למה אתה מתעלם מהעובדות ? חפש הינדואיזם באינטרנט. אל דאגה, אתה תמצא, אפילו אתה. "העובדה היא שלדתות אחרות לא היו ואין מתנגדים ושונאים כמו ליהודים" קודם כל זה לא קשור, ושנית אתה גם לא יודע את זה בוודאות. זה לא קשור כי אני לא רואה אותך הולך ומחפש את שאר הדתות ומנסה להפריך אותן, אבל מצד שני אתה טוען שאם רוצים להפריך את היהדות צריך לנסות! ובכן חביבי, כל עוד אתה לא מנסה להפריך את שאר הדתות זאת הוכחה מספיק טובה שמיסיונרים מדתות אחרות לא מנסים להפריך את היהדות. כבר אמרתי שאין להם שום צורך, לא כך מיסיונרים כמוך פועלים. הדבר השני הוא שאתה לא יודע את זה בוודאות. למה ? כובע! לך תדע איזה דתות אחרות הושמדו במסעות הצלב. לך תדע איזה דתות אחרות קיימות. לך תדע איזה מיעוטים קיימים בעולם שאתה בכלל לא מכיר אותם. כל מה שאתה יודע זה להגיד משהו בביטחון גמור כאילו אתה יודע אותו. בפועל אתה לא יודע חצי דבר.
 

דוד170

New member
voguemaster

"אנחנו לא היחידים, אל תהפוך את היהודים למסכנים היחידים על פני הגלובוס." ת. נא לראות בקישור http://www.daat.ac.il/daat/history/antishemiyut.htm אין עם שיש לו אנטישמיות כמו לעם היהודי. המושג הזה קיים רק לעם היהודי. "שקר. הראינו לך כבר שאתה טועה, למה אתה מתעלם מהעובדות ? חפש הינדואיזם" נא לראות על ההינדואיזם אין שם מישהו שפונה לעם ואומר לו אני בורא העולם ואין הסכמה של עם שמסכים לכך ואין מישהו שמראה שהוא שולט על כל הבריאה. ההינדואיזם חובק מיגוון רב של אמונות דתיות. * רוב ההינדואים מאמינים כי קיים אל עליון, בדרך כזו או אחרת, אך יש כאילו שאינם מאמינים בשום אל. * יש הינדואים המאמינים שהכבוד לכל חי מחייב אותם להיות צמחוניים; אחרים מקריבים בע"ח במקדש http://www.cet.ac.il/isuzu/docs/hindo.doc במבט ראשון ההינדואיזם היא דת פוליתאיסטית רבת אלים, אך אין הדבר כך; למאמין ההינדי יש רק אל עליון אחד יהיה שמו או תכונותיו אשר יהיו ולידו דווה אלים וכוחות, הראויים לכבוד ולסגידה. אלים אלו הם משניים ותפקידם ספציפי. חלק מההינדואים רואים גם בחיות או בתוואי נוף אלים. האלים הקדומים מן התקופה הוודית הערה שלי : לא כתוב שהאל הזה התגלה לפני עם וכו´ אגני כוח האל הנותן חיים בטבע, אל האש והקורבן. מאחד הארץ, השמים והחלל שביניהם. נחשב כמעורר החיים שבטבע. בריג וודה נאמר עליו שהוא ה´´משיב חיים לכל היצורים´´. אינדרה אל השמים ואל המלחמה. האל המוזכר ביותר בוודה ועל עלילותיו יש סיפורים רבים. במהלומת הברק שלו הכניע את הדרקון שזמם לעצור את המים,כבש את השמש ושיחרר את השחר משביו. הוא מתואר רכוב על פיל, עטוי תכשיטים, חובש טורבן מלכותי והברק בידו. בת זוגו היא אינדרני או סקי. הערה שלי: כתוב על הסיפו שהוא כבש את השמש בעבר. לא כתוב שהוא עשה זאת לעייני עם והעם מסכים לסיפור הזה. ורונה האל המקיים את סדר היקום. זהו האל הוודי הראשי; משמר סדר היקום; בכוחו להעניש ולגמול טוב. מתואר לבוש מעיל זהב ומזכיר את מיתרה האלוהות במיצראיזם הדת הפרסית. האלים המאוחרים יותר זהו למעשה האל השוכן בכל המופיע בשלוש צורות פיזיות: ברהמה הוא היוצר; וישנו המגן והמשמר ושיווה הוא ההורס והבורא מחדש. בהינדואיזם מבחינים בזרם של וישנואיזם ובזרם של שיוואיזם, אך שתי התפיסות עשויות לדור בכפיפה אחת. אפשר להסתכל על ריבוי האלים כעל דמויות ציוריות המייצגות את פניו השונים של אל אחד. כל שלושת האלים מתוארים כבעלי ארבע זרועות; ברהמה מופיע עם ארבעה ראשים הממחישים את דמותו כרואה כל; ארבעת הודות יצאו מפיו, כנ´´ל גם הברהמינים. לכל אל צמודה חיה הידועה כמרכבתו, כמו כן יש לכל אל בת זוג ולה כשרונות שונים. לכל אל יש סמל אטריבוט וניתן לזהותו לפיו. טרימורטי http://www.geotours.co.il/articles/hindu.html#2 מה בקשר לראיה של ידיעת נותן התורה על כך שלכל יצור מים שיש לו קשקשים חייב להיות לו סנפירים. בכבוד רב ובאהבה רבה דוד
 

G o v e r no r

New member
"אין שם מישהו שפונה לעם ואומר לו

אני בורא העולם ואין הסכמה של עם שמסכים לכך ואין מישהו שמראה שהוא שולט על כל הבריאה" והיכן כן מצוי מישהו שפונה לעם ואמר לו וגו´? "מה בקשר לראיה של ידיעת נותן התורה על כך שלכל יצור מים שיש לו קשקשים חייב להיות לו סנפירים" מה בקשר אליה?? הנה כאן, בשני מקומות מצויה הוכחה שנותן התורה _לא_ ידע שמספיק לדרוש קשקשת וחייב גם סנפיר, וזו ראיה מוחצת בלתי ניתנת להפרכה שאדם כתב את התורה: ויקרא י"א פסוקים ט´ י´ דברים י"ד פסוקים ט´ י´ י"ב
 

עמלק

New member
אוי ויי זמיר

"אין עם שיש לו אנטישמיות כמו לעם היהודי" = נא לפתוח מילון ולברר מה משמעות המילה אנטי-שמי (אפילו עזרתי לך ופיצלתי אותה לשתי המילה המקוריות). בעניין בעיית הקשקשים שלך = תוכיח כי האנושות מכירה את כל יצורי המים בעולם.
 

דוד170

New member
עמלק

בקשר לקשקשים שאלו דעת אמת שאלו ממוחה לדגים והוא נתן להם מתוך שלל הדגים אלפי דגים שיש בעולם דג אחד בלבד ומסתבר שלדג הזה יש סנפיר רק שהוא לא גדול. אתה צריך לחזור בתשובה עד שימצא דג שיש לו קשקשים ואין לו סנפירים. אתה צריך להבין שאני רוצה לעזור לך ולא להציק לך. לך יש בעיה שלא מוצאים דג שמפריך את הראיה לא לי. כל עוד אין הפרכה לראיה צריך לפחות לפתוח פתח כחודו של מחט, ואז כבר תראה שפותחים לך פתח כפתחו של אולם. אולי תעתיק מה אתה רואה במילון בקשר לאנטישמיות.
 

עמלק

New member
כרגיל, לא ענית על שרשמתי כלל

קודם כל תוכיח שהאנושות מכירה את כל יצורי הים וכי לא נגלה עוד בעתיד (בעזרת מדענים שאתה כל כך שונא ומתעב)... אחר כך נדבר. ואם אין לך מילון בבית, גש לספרייה וגלה את עולם הנפלא של הספרים.
 

L7

New member
אולי אנשי עגל הזהב צדקו?אלוהיהם

חוסל בכוח הזרוע . אבל כידוע אין הבדל גדול- מוחמד ישו אלוהים משה ועגל הזהב- כולם משרתים את הפחדים ואת הרבנים הקאדים והכמרים למיניהם. ומעגל המתפרנסים לא רע מהעל טבעי הולך וגדל.... לפחות בארץ.
 
ל--דוד170

"ת. מה רע בתשובה של רון?" היא פשוט נכונה. אתה מאלץ אותי לחזור על מה שכבר הסברתי: המונחים המופשטים "כיסא" או "דג" הם המצאות של האדם בדיוק כמו המונח "1" או "2". אין בטבע "דג" בכלל, יש רק דג מסויים. כנ"ל יש גם הדגמות מוחשיות של "חפץ אחד", "שני חפצים" וכו´. אם אלוהים מבין דברים בהכללה, מה מפריע לו להבין קצת גם במתימטיקה? יותר מזה! בתורה יש שימוש רב במספרים. ואתה לא אומר בפסח "אחד אלוהינו, שני לוחות הברית" וכו´? אני עדיין טוען, שהמונח "קווים מקבילים" הוא המצאה אנושית לא יותר מהמונח "כל מי שיֵש לו", אפילו לא חשוב מה יש לו. זה וזה מהווים מודל של חלק מהמציאוּת בטבע, ואין סיבה שאלוהים יהיה מומחה בתחום אחד ובו זמנית חלש בתחום השני. ואם חז"ל לא היו מספיק חכמים להגיע בכוחות עצמם לחוק הקשקשקת והסנפיר, ורק אלוהים היה יכול להכתיב להם אותו, אז איך זה שיווני שחי מאות שנים לפניהם הגיע בכוחות עצמו לתגלית עוד יותר מדהימה? יוצא, שהאלים היווניים עזרו לו? וממה נובע בכלל, שלא האלים היפניים או ההוטנטוטיים עזרו לאלו ולאלו גם יחד? שבטי מדבר נוודים שימרו סיפור על רעשים וברקים שאבותיהם שמעו וראו פעם. אולי היתה זו עדות לסופת ברקים גדולה, שאכן התרחשה ואף היו לה עדים רבים, והיא נחרטה בזיכרון השבטי בגלל שהיתה תופעת טבע נדירה מאוד באותו מדבר. אולי חייזרים ביקרו במדבר בספינת החלל שלהם. במשך השנים צימח הסיפור תוספות וביאורים ופרשנויות שונות. כשהתגבש המעמד השליט של כוהנים, גובש הסיפור על-ידיהם בצורה רצוייה להם עוד יותר. לעובדה שאכן התופעה היתה ואף היו עדים רבים, לא היתה כל משמעות לגבי אמיתות הפרטים והפרשנויות. אני מציע לך ניסוי פשוט מאוד: שאל שני אנשים על מאורע ששניהם השתתפו בו במידה שווה, ובדוק הם שניהם ידווחו לך עליו במידה שווה! תמיד יהיה שוני מסויים, גם בפרשנויות, גם בתיאור הפרטים עצמם! אף פעם לא ראיתָ לא שמעתָ אנשים מתווכחים על משהו, כשכל הוויכוח הוא על איזשהו פרט מסויים? מאז ארע הארוע עברו מאות שנים, עדים חיים לא נותרו, וגם אם היו נותרים, ספק אם היו יכולים לזכור ממש פרטי פרטים, ועל אחת כמה וכמה לספק הסברים משלהם, שיפריכו את ההסבר של הכוהנים. עברו מאות שנים נוספות, אותם נוודים פלשו לארצות נושבות, התערבבו בתושבים המקומיים ושימרו חלק ממסורת המדבר ומהממסד השליט של הכוהנים. הם גם למדו לכתוב מהמקומיים, והתחילו להעלות על הכתב את תורתם וסיפוריהם בגרסתם. בכתב הפניקי (רע"ץ, דע"ץ), בו כתבו כל העמים השכנים. זו גרסה אחת. גרסה אחרת מייחסת את חיבור וכתיבת התורה לימי יאשיהו, שאפילו שמו מזכיר את יהושע. זה היה אחרי חורבן ממלכת ישראל והמפלה הזמנית של אשור, כאשר מלכי יהודה פתאום מצאו עצמם גדולים ומיהרו למלא את החלל הריק שנוצר באזור ולהשתלט על ישראל, ואז "מָצְאוּ" ספר תורה שהסביר את הקשר המאחד בין כל השבטים. על כל פנים אין לך כל אישור לעדות רציפה ואמינה של הסיפור התנכ"י. וגם לפי מה שכתוב בתורה, כל 60 הריבוא רק שמעו רעמים וראו ברקים, ולא ראו ולא שמעו שום אלוהים! הם ראו, לפי הסיפור, את משה עולה על ההר ואח"כ יורד ממנו וזה הכל! איך הם יכלו להעיד על מהות הרעמים והברקים? אולי משה נפגש שם עם חייזרים?
 

דוד170

New member
ל--טלמון סילבר

בס"ד מה שכבר הסברתי: המונחים המופשטים "כיסא" או "דג" הם המצאות של האדם בדיוק כמו המונח "1" או "2". אין בטבע "דג" בכלל, יש רק דג מסויים. כנ"ל יש גם הדגמות מוחשיות של "חפץ אחד", "שני חפצים" וכו´. אם אלוקים מבין דברים בהכללה, מה מפריע לו להבין קצת גם במתימטיקה? יותר מזה! בתורה יש שימוש רב במספרים. ואתה לא אומר בפסח "אחד אלוהינו, שני לוחות הברית" וכו´? אני עדיין טוען, שהמונח "קווים מקבילים" הוא המצאה אנושית לא יותר מהמונח "כל מי שיֵש לו", אפילו לא חשוב מה יש לו. זה וזה מהווים מודל של חלק מהמציאוּת בטבע, ת. עד כאן אני לא חושב שהבנתי מה אתה רוצה לומר. " ואין סיבה שאלוקים יהיה מומחה בתחום אחד ובו זמנית חלש בתחום השני." ת. במה ראית שהוא חלש. " אז איך זה שיווני שחי מאות שנים לפניהם הגיע בכוחות עצמו לתגלית עוד יותר" ת. זה בכלל לא דומה. אין לאדם לפני אלפי שנים אפשרות לדעת שלכל יצור ימי שיש לו קשקשים יש סנפירים. אפילו היום שיש לנו כלי תקשרות משוכללים אנחנו מדיינים בנושא וצריכים לחפש בכדי לדעת מה קורה. " היתה זו עדות לסופת ברקים גדולה, " ת. נא לקרוא בספר שמות שלא מדובר על סופת ברקים. ביציאת מצרים מסופר על עשר מכות שקבלו המצרים ולא היהודים בצורה ניסית מעל הטבע. משה טוען לפני פרעה כי ה` הוא בורא העולם, ולכן על פרעה להכיר בשלושה עקרונות יסוד: א. מציאות ה`, ב. השגחת ה` על הבריאה, ג. יכולת ה` לשנות את הבריאה כרצונו. פרעה לעומתו כופר בכל שלושת העקרונות. מטרת המכות אינה, איפוא, למרר את חיי פרעה ונתיניו ע"י עונשים בלבד. המטרה העיקרית היא ללמדו את יסודות האמונה. ראיה למהלך זה היא החזרה על המילה: `תדע` בכל אחת מהמכות. כידוע, המכות מתחלקות לשלוש קבוצות: דצ"ך - דם, צפרדע, כנים; עד"ש - ערוב, דבר, שחין; באח"ב - ברד, ארבה, חושך, בכורות. בראש כל אחת מקבוצות אלו מופיע פסוק המלמד אותנו את תכליתה של הקבוצה. הראשונה - דצ"ך - פותחת במלים: "בזאת תדע כי אני ה`" (שם ז, יז). הוי אומר, שקבוצה זו מטרתה להוכיח לפרעה את מציאות ה` בבריאה. בראש הקבוצה השניה - עד"ש - מופיעה הכותרת: "כי אני ה` בקרב הארץ" (שם, ח, יח), מכות קבוצה זו מהוות הוכחה למעורבותו של ה` בחיים הארציים. בפתח הקבוצה האחרונה - באח"ב - נאמר: "בעבור תדע כי אין כמוני בכל הארץ" (שם, ט, יד), מכות אלו מהוות הוכחה לעליונותו של ה` על הבריאה כולה, כלומר, שהוא יכול לעשות בה כרצונו. גם בבחירת מהות המכה, כלומר, החומר שספג את המכות, ניתנה לפרעה הוכחה על שלטונו של ה` על כל חלקי הבריאה: דם-מים; צפרדע-חיות המים; כינים-אדמה; ערוב-חיות הארץ; דבר-חיי בעלי החיים; שחין-בריאות האדם; ברד-עננים וגשם; ארבה-מעופפים ושליטה על הרוחות; חושך-מאורות; בכורות- חיי אדם. http://www.hidabroot.org/passover3/passover1.htm http://www.hidabroot.org/passover3/passover2.htm http://www.hidabroot.org/passover3/passover3.htm http://www.hidabroot.org/passover3/passover4.htm http://www.hidabroot.org/passover3/passover5.htm מכת חושך http://www.hidabroot.org/passover3/passover9.htm "אולי חייזרים ביקרו במדבר בספינת החלל שלהם." אם התורה הייתה ניתנה על ידי חייזר, היה צריך שיהיה עוד חייזר שיתן תורה עם התגלות ישות שאומרת שהיא בראה את העולם ותעשה ניסים ברמה שמתוארים ביציאת מצרים. ואין שום דת בעולם שטוענת על התגלות בורא לפני עם חוץ מהדת היהודית. בתורה כתוב שלא יהיה עוד הופעה של מישהו שטוען שהוא בורא העולם. בלי נדר אני אצרף קובץ בנושא זה. "במשך השנים צימח הסיפור תוספות וביאורים ופרשנויות שונות." ת. בהודעה אני בלי נדר אצרף קובץ לנושא זה. "חיבור וכתיבת התורה לימי יאשיהו," ת. יש לנו ספר תורה שאף אחד אחר לא הצליח להחדיר ספר כמוהו בכדי להפריכו. אם אתה אומר שאפשר להחדיר ספר כזה בקלות על ידי אדם בצורה שקרית , או בחלקים, או לאנשים שחיו בתקופה אחרת ואפילו שיהיה כתוב בו שהוא נמצא ברחוב (בתנאי שלא יהיה כתוב ספר תורה אלא ספר התורה עם ה´ הידיעה כי כך כתוב בתנ"ך). או שימצא כמו מצא חלקייהו והודיעה זאת לשפן. מדוע לא עשו זאת כל הכופרים שהיו מאז שהופיע הספר ועד היום הם היו יכולים לומר שמצאו ספר התורה (עם האות ה´) של עם (ההודים לדוגמא) בכדי להפריך את התורה.? הסיבה היא שלא ניתן להחדיר ספר כזה בצורה שקרית. ובזה אני עניתי לך על ניסיון ההפרכה שלך. הסבר נוסף. ספר מלכים פרק כב´ פסוק ג´ ויהי, בשמונה עשרה שנה, למלך, יאשייהו; שלח המלך את שפן בן אצליהו בן משולם, הסופר, * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * בית יהוה, (הערה שלי: כאן רואים שהיה בית השם לפני מציאת הספר בזמן מציאת הספר ) * * * * * * * * * * * * * * * * * * מחצב, לחזק את הבית. ז אך לא ייחשב איתם, הכסף הניתן על ידם: כי באמונה, הם עושים. ח ויאמר חלקייהו הכוהן הגדול, על שפן הסופר, ספר התורה מצאתי, בבית יהוה; וייתן חלקייה את הספר אל שפן, ויקראהו. (הערה שלי: כתוב כאן ספר התורה , עם ה´ הידיעה , כלומר שהספר היה ידוע לפני כן ולא השתילו אותו היום) ט ויבוא שפן הסופר, אל המלך, וישב את המלך, דבר; ויאמר, התיכו עבדיך את הכסף הנמצא בבית, וייתנוהו על יד עושי המלאכה, המופקדים בית יהוה. בפרק כב´ פסוק יט´ רואים שהמלך יאשיהו קיים תורה ומצוות ולכן הוא לא יקבל את הרעה שתהיה . יט יען רך לבבך ותכנע מפני יהוה, בשמעך אשר דברתי על המקום הזה ועל ישביו להיות לשמה ולקללה, ותקרע את בגדיך, ותבכה לפני; וגם אנכי שמעתי, נאם יהוה. כ לכן הנני אספך על אבתיך, ונאספת אל קברתיך בשלום, ולא תראינה עיניך, בכל הרעה אשר אני מביא על המקום הזה; וישבו את המלך, דבר. עוד כתוב בקישור להלן שבגלל שלא שמרו על התורה כפי שצריך הם יקבלו בעתיד עונשים כבדים ואכן לאחר מכן היה חורבן וגלות וחלק מהיהודים גלו עד תימן. וכך כתוב: ומחיתי את ירושלם כאשר ימחה את הצלחת, מחה, והפך, על פניה. יד ונטשתי, את שארית נחלתי, ונתתים, ביד איביהם; והיו לבז ולמשסה, לכל איביהם http://www.mechon-mamre.org/i/t/x/x09b21.htm בקישור רואים את העונש על כך שלא שמרו תורה . http://www.mechon-mamre.org/i/t/x/x09b25.htm אני מבין מכל מה שכתוב בתנ"ך בקישורים שהבאתי שהתורה לא נרשמה על ידי יאשיהו ולא על ידי משהו אחר בתקופה שלו . עוד אני מבין שהתורה לא נשמרה על ידי מנשה ולכן הוא קבל עונש על כך. עוד אני מבין שיאשיהו כן שמר את התורה ולא קבל עונש . מאיפה לוקחים ביקורת המקרא והנלווים להם שהתורה נכתבה על ידי אדם. או שנכתבה בחלקים ? אין שום ממצאים ארכיאולוגים על כך .
 
למעלה