ל--דוד170

דוד170

New member
בתנין ובנחש מים הקשקשים לא נקלפים

קשקשים שלא נקלפים לא נחשבים קשקשים. ההלכה קובעת שכל יצור מים שיש לו קשקשים נקלפים אין לו סנפירים.
 

G o v e r no r

New member
"ההלכה קובעת שכל יצור מים שיש לו

קשקשים נקלפים אין לו סנפירים" התבלבלת, או שבלי פתק בשרוולך, אינך זוכר באיזו טענה לאחוז. הנה הוכחה שנותן התורה _לא_ הכיר את החי במים קביעה כי ויקרא י"א פסוקים ג´ עד ז´ הם סתם כלל-אצבע טוב ליהודי החי במזרח התיכון (ראו משפט אחרון), ולדעתי, תמיכה משמעותית בהשערה כי התורה נכתבה בידי אדם שחי במזרח התיכון.
 

vizini

New member
מתי בפעם האחרונה קילפת קשקשים

מנחש ים? איך אתה יודע שאינם נקלפים?
 

PolarBear

New member
אם הכלל תקף לכל יצורי המים,

ולא רק לדגים, אז חז"ל טעו! בלינק שהבאת כתוב: "נותן התורה מכריז ומגלה חוק טבע אשר הוא הטביע בבריאה: כל דג או יצור מים אחר, אם יש לו קשקשת, אזי בהכרח ימצא בו סנפיר." אתה בעצמך הבאת את נחשי המים בתור דוגמה. אבל נחשי מים הם בעלי קשקשים, אך נטולי סנפירים!!! ויש עוד יצורי מים אחרים (לא דגים) בעלי תכונה דומה. כך שטענתך זו נופלת, לא חשוב מאיזה כיוון תסתכל עליה. מסקנה: חז"ל טעו, לפיכך התורה שבע"פ אינה אלוהית אלא יצירה אנושית...
 

רון סי

New member
אתה רודף את דוד תוך שימוש בכינויי

אינך אחראי לאינטרפרטציה שלי: לא דרשתי ממך אחריות, אבל הבאתי לידיעתך את תפיסתי את מה שאתה עושה. לתפיסתי התנהגותך אינה מכובדת, ונדמה לי שיש לי אי אילו שותפים לתפיסה זו. ברור שאתה עצמך יכול לחשוב שאין בעיה בהתנהגותך, אבל את זה יכול להגיד כל אחד. המבחן הוא דעתם של זולתך לגבי התנהגותך. לדיונון אין סנפירים. דוד הגדיר היטב מהם סנפירים. לא כל חתיכת איבר רוטט לאורך הגוף זה סנפיר. נו, גם כלב: נכון, באמת, בהייחסות לטענתך שסנפירים חיוניים לתנועה במים, רציתי להביא גם את דוגמת הכלב כיצור שנע במים ללא סנפירים. השכל הישר: שלושה מליון: התורה מספקת את מספר הגברים שהסתובבו במדבר באותו זמן, ושלושה מליון זה יחשוב שמתבסס על גודלה של משפחה. זוהי הערכה. המספר המוצהר של עדים הוא שש מאות אלף. מצרים לא תיעדה: כוונתך לומר שלא נמצא תיעוד. נא לדייק בהכרזותיך. ההגדרה המילונית לא מעניינת, אלא אם אתה יכול להביא את מחבר המילון לכאן כדי שיגן על הגדרתו. אנחנו מדברים על "מיתולוגיה" כ"אירוע שלא התרחש" (שבמקרה כולל סיפור על אלים). ברור שחוסר ראיות לא מעיד על אי-התרחשותו של אירוע, ואת זה קל להראות בדוגמה פשוטה.
 

G o v e r no r

New member
טוב, ...Let´s skip the lecture. הוא

נדחה. מה לעשות, אולם לדיונון יש סנפיר (חפש המלה fins) "השכל הישר: שלושה מליון..." אז אפשר לסכם, אפוא, כך: יש לנו עדות _אחת_ ו_יחידה_ הכתובה במנוסקריפט, המעיד על עצמו כי 60 רבוא בוגרים היו עדים לארוע מסוים. זהו. הענין לא נתמך ע"י שום מקור חוץ-מנוסקריפטי. המנוסקריפט הזה היה בשלב מסוים מרובה-נסחים, היינו, איננו יודעים כלל מה הנוסח אשר, כביכול, "ירד מהר-סיני". צריך לזכור כי עד המאה החמישית לפנה"ס, אפילו לדברי ספר נחמיה, לא הוקרא המנוסקריפט בפומבי. אף אחד, לבד מן הכהנים, לא ידע מה כתוב שם ונאלץ לסמוך על הכהנים (אשר כנראה הם אלה שכתבו שם כל מה שנחוץ כדי ללכד את העם סביב זכרון הסטורי משותף). עמך היה עסוק יותר בדאגה כיצד להאכיל את הפיות הסמוכים אל שולחנו... סבורני שזה סיכום שקול ומאוזן. אה, כן, כל מאמין הנשאל למקור משוכנעותו, מצטט למעשה את המנוסקריפט הטוען כי אבותיו עמדו שם, בעוד הוא טוען פורמלית כי קבל מאביו, שקבל מאביו, שקבל מאביו (חזור על כך מאה וכמה פעמים), שקבל מאביו. שיהיה... ואולי נרענן, בהזדמנות זו, מה שאולי נשכח
 

G o v e r no r

New member
אה, למען הבהר: כשאני אומר

´המנוסקריפט הזה היה בשלב מסוים מרובה-נסחים, היינו, איננו יודעים כלל מה הנוסח אשר, כביכול, "ירד מהר-סיני"´, _איני_ מתכוון לרבוי נסחים מנוקדים. כאלה קיימים שבעה, "קורן" הוא רק אחד מהם והם נבדלים זה מזה ב- 43 מקומות בספר בראשית לבדו. אני מתכוון לרבוי נסחים קונסוננטיים (הנסח נטול הנקוד)...
 

דוד170

New member
G o v e r no r

http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/sinay/hakhel-4.htm ויצו משה אותם לאמר מקץ שבע שנים במעד שנת השמטה בחג הסכות. בבוא כל ישראל לראות את פני ה´ אלוהיך במקום אשר יבחר תקרא את התורה הזאת נגד כל ישראל באוזניהם. הקהל את העם האנשים והנשים והטף וגרך אשר בשעריך למען ישמעו ולמען ילמדו ויראו את ה´ אלוהיכם ושמרו לעשות את כל דברי התורה הזאת. ובניהם אשר לא ידעו ישמעו ולמדו ליראה את ה´ אלוהיכם כל הימים אשר אתם חיים על האדמה אשר אתם עברים את הירדן שמה לרשתה. דברים לא, י-יג. http://moreshet.co.il/kahana/tavnit2.asp?x=308&kod_subject=1800&kod_subjectm=1824&pg= http://www.yeshiva.org.il/Shiurim/books/shoalim/hakel.htm בזמן שבית-המקדש היה קיים, ביום הראשון של חול-המועד סוכות היה מעמד הקהל, שהיה מעמד מרשים ביותר. מעמד זה השאיר את רישומו על כל ישראל לשנים רבות. אחת לשבע שנים, במוצאי שנת השמיטה, ביום ראשון של חול המועד סוכות, נקהלו כל ישראל - אנשים, נשים וטף, כולם במקום המקודש ביותר לישראל, בבית-המקדש. זה היה לאחר היטהרות והתקדשות, כי אין לבוא לבית-המקדש מבלי להיטהר קודם מכל טומאה. במעמד כל ישראל, היה המלך קורא את דברי התורה מעל במה מיוחדת וכל ישראל שומעים. עצם האפשרות לראות את המלך מקרוב, בבגדי מלכותו הנהדרים, ואיתו את הכהן הגדול וכל השרים והכהנים, היה דבר מאד מרגש. חזן הכנסת היה נוטל ספר תורה ונותנה לראש הכנסת, וראש הכנסת לסגן, והסגן נותנה לכהן גדול, וכהן גדול נותנה למלך, והמלך עומד ומקבל וקורא יושב. קורא מתחילת ספר דברים ואת עשרת הדברות. המעמד הזה הזכיר את מעמד הר סיני, שבו קיבלו ישראל את התורה ושמעו מפי הגבורה את עשרת הדברות וראו את האש והקולות "ויחרד כל העם אשר במחנה" שמות יט, טז. כולם התמלאו יראת-שמים גדולה ונפלאה, שהשפיעה עליהם לאורך ימים רבים. מעמד הקהל הזכיר את מעמד הר סיני, וכאשר המלך המשיך בקריאתו את התורה וקרא קריאת שמע עם "והיה אם שמוע", כל העם קיבל על עצמו מחדש עול מלכות שמים ועול מצוות. וכאשר המלך המשיך וקרא את הברכות והקללות, את דברי הברית, זה הזכיר את המעמד המיוחד של הברית בין ישראל לבין הקב"ה, כאשר ישראל נכנסו לארץ-ישראל. בתחילת כניסתם לארץ-ישראל, הם הלכו להר גריזים ולהר-עיבל, ושם, במעמד כל ישראל, הם קיבלו עליהם את דברי הברית לשמור ולעשות את כל מצוות התורה. בכל המאורעות הללו חזרו ישראל ונזכרו בזמן שהמלך היה קורא אותם לפני כל העם. כל זה היה קורה אחר שנת השמיטה, שנת שבתון שישראל היו פנויים מעבודת האדמה ועוסקים בתורה וממלאים מחדש את המאגרים הרוחניים, ובסוף השנה - כינוס כללי של כל האומה לסיכום השנה המקודשת. "ויצו משה אותם לאמור: מקץ שבע שנים במועד שנת השמיטה בחג הסכות. בבוא כל ישראל לראות את פני ד´ אלקיך במקום אשר יבחר תקרא את התורה הזאת נגד כל ישראל באזניהם. הקהל את העם האנשים והנשים והטף וגרך אשר בשעריך למען ישמעו ולמען ילמדו ויראו את ד´ אלקיכם ושמרו לעשות את כל דברי התורה הזאת.ובניהם אשר לא ידעו ישמעו ולמדו ליראה את ד´ אלקיכם כל הימים אשר אתם חיים על האדמה אשר אתם עוברים את הירדן שמה לרשתה" דברים לא, י-יג. כמה גדול היה המעמד המאחד הזה, הכינוס של כל ישראל ביחד ובראשם המלך, וכולם כאחד חוזרים ומחדשים את הברית בין ישראל לאביהם שבשמים. יהי רצון, שנזכה לקיים את המצוה הזאת בשלמותה, במקומה וכהלכתה. ספר יהושע פסוק א´: וַיֶּאֱסֹף יְהוֹשֻׁעַ אֶת-כָּל-שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל, שְׁכֶמָה; וַיִּקְרָא לְזִקְנֵי יִשְׂרָאֵל וּלְרָאשָׁיו, וּלְשֹׁפְטָיו וּלְשֹׁטְרָיו, וַיִּתְיַצְּבוּ, לִפְנֵי האלקים.... פסוק כב´ וַיֹּאמֶר יְהוֹשֻׁעַ אֶל-הָעָם, עֵדִים אַתֶּם בָּכֶם, כִּי-אַתֶּם בְּחַרְתֶּם לָכֶם אֶת ה´ , לַעֲבֹד אוֹתוֹ; וַיֹּאמְרוּ, עֵדִים. http://www.mechon-mamre.org/i/t/t0624.htm לאורך כל התנ"ך מסופר שכאשר לא שמרו תורה ומצוות קבלו מכות מהאויבים מסביב ולאחר שקראו לבורא העולם לעזרה קיבלו עזרה ונושעו.
 

G o v e r no r

New member
דלעת170,

הנה מאמר מעולה שהבאת במו ידיך ב- 22:14 06/11/2002. תודה לך: http://www.truthbeknown.com/biblemyth.htm הנה תאור עכשווי של הממצאים בנוגע למיתולוגיה היהודית: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=129&msgid=8798767 אה, אגב: (1) הוכחה שנותן התורה _לא_ הכיר את החי במים (2) קביעה כי ויקרא י"א פסוקים ג´ עד ז´ הם סתם כלל-אצבע טוב ליהודי החי במזרח התיכון (ראו משפט אחרון), ולדעתי, תמיכה משמעותית בהשערה כי התורה נכתבה בידי אדם שחי במזרח התיכון.
 

דוד170

New member
אני לא עונה בגלל הגידופים.

ואני מבקש למחוק אתה ההודעה כי יש כאן עבירה על חוקי הפורום
 

G o v e r no r

New member
אתה צודק, ואני מתנצל...בפני הדלעות

לא מגיע להן שישוון לאימבציל/קרטין170. הו מסוגלות להיות לתועלת...
 
אפילו אם אתה היית רופא מדופלם

ודוד170 היה לקוח שפנה אליך, ואפילו אם האבחון שלך היה מדוייק, זה עדיין לא מרשה לך לפגוע באנשים. כ"משקיף מן הצד" שאמנם לא התעמק יותר מדי בויכוח המלומד, גם אינני מסכים שהאבחון שלך כל כך מוצדק, וכל שכן משכנע, וכל שכן מנומס.
 
ואני, שמתבוננת בעניין בשרשור הזה

הייתי קוראת את דברי ה"מושל" ביתר שימת לב אם לא הייתה משתרבבת לדבריו נימה קלה של פאניקה. מה קרה, GOVERNOR? לא הסכימו איתך? זו הפעם הראשונה שזה קורה לך? הגידופים הללו מורידים את רמת השיחה לכזו של ילדים מצווחים בתיכון ואו-טו-טו אני ממש שומעת באזני רוחי את הקול שלך נשבר בהתרגשות. יש לך מה להגיד - דבר נקי.
 
למעלה