מאין מקור האיסור של אכילת בשר וחלב

masorti

New member
אמרתי לך. את הפרובוקציות תשאיר..

לפורומים אחרים. תניח שהוכחת מעל לכל ספק סביר שכל כתבי הקודש היהודיים הם בדיה, וסע לשלום.
 

vizini

New member
איזה פרובוקציות?

טענת טענה, הראיתי הפרכה המסתמכת על המקורות, על איזה פרובוקציות אתה מדבר? אולי על ראש הגנב בוער הכובע?
 

masorti

New member
אני לא אשחק את המשחק שלך.

אמרתי לך... תניח שהוכחת את טענותיך. ביי.
 

vizini

New member
זה לא ימנע ממני להציג את הטעויות

בדבריך לכל האחרים. אתה כמובן רשאי לא להתייחס לדברים, והאחרים ישפטו באיזה אור זה מציג אותך..
 

Henryf

New member
מסורתי - "תעשה מה שאתה רוצה".

בדיחה שהעתקתי מפורום אחר: "ואל תשכח משה את חוק הכשרות", אומר אלוהים למשה, "לעולם אל תאכל גדי בחלב אימו, זה אכזרי." משה חושב שניה ואומר, "למעשה מה שאתה אומר זה לעולם לא לאכול בשר וחלב ביחד." "לא", משיב אלוהים, "מה שאני אומר זה לעולם אל תאכל גדי בחלב אימו, זה דבר אכזרי." "אה, הבנתי", אמר משה, "מה שאתה באמת אומר שחייבים לחכות שש שעות בין אכילת בשר לחלב בכדי שלא יהיו יחד בבטן." "משה!!!", אומר אלוהים בכעס, "מה שאני אומר זה אל תבשל גדי בחלב של אמו, זה אכזרי!!!" "או אלוהי בבקשה אל תעניש אותי על טיפשותי, מתחנן משה, "כוונתך בוודאי היא שיהיו לנו שני סטים של כלי אוכל אחד למאכלי בשר ואחר למאכלי חלב ואם יש טעות אז צריך לקבור את הכלים בחוץ." אלוהים אומר בעצבים, "לעזאזל משה, תעשה מה שאתה רוצה..."
 

masorti

New member
נדמנ לי שהתייחסתי אליך בכבוד...

אם בא לך לריב וליזום ניתוק מגע - תגיד ואבצע.
 

Henryf

New member
מסורתי, מה קרה לך?

בכוונה הדגשתי שהעתקתי בדיחה. ובדיחה לא לוקחים ברצינות.
 

אלי ו.

New member
זו בדיחה שיכולה לפגוע

באנשים מאמינים. משה נחשב גדול הנביאים, ובדיחות שמציגות אותו כאידיוט לא תמיד יתקבלו בהומור. נסה בדיחות בסגנון: איך קוראים לחלון מעל כיור המטבח? - נקודת ההשקפה של האישה. (צחוק מתגלגל) בפורום פמיניזם, ותתפלא, הטיעון של "בדיחה לא לוקחים ברצינות" לא יתקבל באהדה..
 

Henryf

New member
בדיחה ??!!

כולנו מבינים הומור, כנראה עד שזה לא מעצמנו.
 

אלי ו.

New member
בדיוק

אגב, בלי קשר, אחרי שכתבתי את ההודעה נכנסתי לפורום פמיניזם. בצירוף מקרים, מישהו באמת כתב שם את בדיחה שוביניסטית. כפי שחשבתי, בפורום פמיניזם לא מצאו את ההומור בבדיחה.
 

לאט

New member
חוקים ומצוות הכתובים בתורה

גם נכתבו ע"י בני אדם. חוקי הקרבת הקרבנות מופיעים בתורה עצמה בשלושה נוסחים שונים. לעיונך, ספרו של יאיר הופמן- בעיות בביקורת המקרא (ואולי סוגיות, אני לא זוכרת את השם המדויק)
 

יעל11כהן

New member
לא מדוייק

האיסור לאכול בשר וחלב הוא מהתורה ולא מחכמים. אמנם בתורה נאמר "לא תבשל גדי בחלב אמו" - אבל משה רבנו ירד גם עם התורה שבע"פ. ולפי התורה שבעל פה אסור פרוש פסוק זה שאסור בכלל לאכול, לבשל ולהנות מערבוב של בשר וחלב. ומאז ההלכה הזו עברה מאב לבן. יעל.
 

EMITIST

New member
יעל11 כהן בוקר טוב לך ואם כל הכבוד

מתוך נסיון גם טענתך אינה מדוייקת וזאת מאחר שגם על כך הם לא בטוחים ומתווכחים והם נמנעים לאכול בשר וחלב רק מתוך אזושהי אינרציה לא ברורה. בוקר ויום טוב ונפלא לך
 
חלב

כמה הודעות למטה ישנה המלצה לספר בשם "התנ"ך האמיתי" מאת אורי יהודה. בספר הוא דן בסוגיה הזו -הוא טוען שהתנ"ך עבר שיכתובים על גבי שיכתובים הועתק שוב ושוב ונפלו בו טעויות בשל חוסר אחידות או זיהוי לא נכון של אותיות. לדעתו מקור האיסור הוא בחוסר הבנה - האיסור המקורי היה על אכילת שומן הבקר (חלב בניקוד שונה) יחד עם הבשר.. מצד שני יש לו הרבה מאוד (ויסלחו לי השמים) שטויות בספר.. אבל זה גם יכול להיות..
 

masorti

New member
ראשית, זו כנראה שטות...

משום שיש כנראה בסיס הסטורי דווקא לאיסור אכילת גדי ב-milk של אמו. והבסיס הוא מנהג פגאני לאכול מאכל זה בטקסים דתיים. חוץ מזה, לא ממש משנה האם נפלה טעות או לא. הרי ממילא מדובר על גדי ואמו בלבד, ובהמשך החמירו על כל סוגי הבשר עם חלב כלשהו. נראה לך שאם היה מדובר על גדי בשומן, לא היו מחמירים בצורה דומה? דרך אגב, היית מעדיף שיאסרו לאכול שומן של בשר? (הרי מן הסתם לא יבשלו שומן בחלב, ותהיה בעיה לערבב בשר בשומן שלו) חסל סדר סטייקים נוטפים. כולם יאכלו רק בשר רזה-רזה שהשומן הוסר ממנו בקפידה עד הטיפה האחרונה.
 

Dia Leoghann

New member
אני חושב שמסורתי צודק

היה מנהג פגאני לאכול בשעת טקסים מסויימים "גדי בחלב אמו", ולדעתי ההפרדה המקורית שעשו העברים היתה כדי להיות שונים מהפגאנים ותו-לא. במשך הזמן הוחמרו האיסורים כמו שאמר המסורתי. אכילת "גדי בחלב אימו" קיים עדיין בשבטים מסורתיים לא מעטים, ונתקלתי בו באפריקה, ואם אינני טועה הוא נחשב למאכל חגיגי אצל הבדואים עד ימינו.
 

amichai58

New member
להבנתי - ענין מוסרי

להרוג את הגדי ולבשל בחלב אימו - נראה כבעיה מוסרית. ולכך שזו בעיה מוסרית אפשר לראות שכתוב די בסמוך לכך (לא זוכר אם ממש באותו פרק או די קרוב אליו) כתוב גם לא לשחוט את האמא והגדי באותו היום - שוב נראה בעיה מוסרית. ההכללה מזה אולי יכול להיות לא לבשל עגל בחלב אימו, או טלה בחלב אימו. המצב כפי שהוא היום זה פאנטיות - קיצוניות דתית - כמו שהיא קיימת בעוד הרבה מקומות. קיצוניות שהופכת אור לחושך. מעבר לכך כל ענין הכשרות וההשגחה עליה מיצרת מנגנון ענק של משגיחים, שמרוויחים הון גדול - מקור כספי שבעליו החברה הדתית תתקשה - על כן יש להם אינטרס כלכלי ולא דתי להיות קיצוניים בתחום, ולייצר אפילו מספר מנגנונים - השגחה של רב ממועצה מקומית + בד"ץ + עוד גורמים. בכל אופן זה ענין כלכלי - לא ענין מטעם אלוהים - נהפוכו, כמו גם הפנאטיות - אפילו אם אומרים שזה החמרה - מי בדיוק אמר להם להחמיר כל כך ? - בטח שלא אלוהים. פה ושם טוען מישהו על סיבות בריאותיות - אך אין לזה תימוכין מחקריים.
 
למעלה