מאתגרת את חובבי המדע. ותודה..

noarieli

New member
מאתגרת את חובבי המדע. ותודה..

היי האם יש לכם רעיונות לתשובות לאחת מהשאלות הבאות? השאלות שהמדע עוד לא פתר המדענים הישראלים שעשויים לזכות בנובל התסמונות המוזרות ביותר בעולם ההמצאות הטכנולוגיות ששינו את פני העולם התרמיות המדעיות הגדולות של כל הזמנים ההמצאות שנתגלו במקרה השאלות המדעיות שצפויות להיפתר במאה הקרובה צעדים קטנים לאדם וגדולים לאנושות ההכלאות המוזרות בעולם אפשרויות לסוף העולם ההמצאות המסוכנות ביותר למין האנושי הניתוחים המתקדמים ביותר בעולם הרופאים הטובים בעולם הפיתוחים המדעיים הישראלים המצליחים ביותר בעולם שגיאות מדעיות בקולנוע ההוליוודי סיבות לכך שאנחנו לא לבד ביקום הסברים לאינטואיציה שוב תודה.
 

SpyKid

New member
השאלה היחידה שאני רואה פה היא

"האם יש לכם רעיונות לאחת מהשאלות הבאות?"
 

מרחף1

New member
המדענים הישראלים שעשויים לזכות בנובל

1. מוטי מילגרום ממכון וייצמן, פיתח את MOND - Modified Newtonian Dynamics כדי להסביר את החומר האפל. נדמה שיש בעיות בהסבר אבל שמעתי את שמו עולה בהקשרי נובל. 2. יקיר אהרונוב - על אפקט אהרונוב - בוהם
 

kaplanal

New member
פרופ' בקנשטיין

המועמד הראוי ביותר,על החקר של חורים שחורים פרופ' ווידמן גם מהבולטים צבי מזה"א,נוח ברוש מתל אביב יוסף עברון מטכניון
 

maverick 42

New member
ויידמן מועמד לנובל!?!?!

לב ויידמן?! מאת"א? הוא מלמד אותי מודרנית. הוא המרצה הכי גרוע בתולדות היקום
. יש לך אישוש מאיזשהוא אתר על מועמדותו?
 

אמִיר

New member
זה יפתיע גם אותי

קודם כל, יש מרצים יותר גרועים.. חכה קצת
חוץ מזה, תחום העיסוק שלו (יסודות תורת הקוונטים, משחקים קוונטים, דברים כאלה) הוא לא בדיוק החומר שפרסי נובל עשויים מהם. פרסי נובל ניתנים על דברים יותר מעשיים. מה שכן, הוא מופיע בויקיפדיה- גם סוג של הישג מבחינתי. (ניסוי "אליצור-ויידמן" מופיע, בכל מקרה)
 

maverick 42

New member
זה ברור לי

אבל אני מתפלא שוועדת נובל בכלל תצליח להבין על מה הוא מדבר.... הבן-אדם הכי לא ברור שקיים.
 

kaplanal

New member
הוא מלמד גרוע בגלל שהוא תותח על במחקר

תקרא את המאמר שלו על ריבוי מימדים,פרדוקס אליצור וידמן
 

אחמס1

New member
ממה שאתה אומר אפשר להסיק שכל מי ש"תותח על

במחקר" בהכרח מלמד גרוע. אילו הוכחות יש לך לטענה זו? וגם, היכן פורסם המאמר שאתה מדבר עליו?
 

kaplanal

New member
אני עשיתי מבחנים שלו במכניקה קלאסית

ומבחנים שלו הם ממש קשים. אך המכניקה קלאסית זה בכלל לא קשורה למחקר שלו והמאמרים שלו אפשר למצוא בארכיב
 

maverick 42

New member
המבחנים שלו ממש קשים כי

הוא שואל על חומר שהוא לא לימד בכלל, הוא לא יודע להעביר את החומר בצורה טובה במהלך השנה, וכי יש לו חוקים משונים (אם ענית על שאלה בצורה טיפשית (נגיד יצא לך שמהירות של גוף היא פי 1.5 ממהירות האור ולא כתבת שזה לא הגיוני), אז הוא לא רק נותן לך אפס על השאלה, הוא גם יוריד לך נקודות!!!) וחוץ מזה, כמו שלא כל מי ש"חוקר תותח" הוא בהכרח מרצה רע, אז גם לא כל מי שמרצה רע הוא בהכרח "חוקר תותח"...
 

אמִיר

New member
עשית כבר מבחן אצלו?

גם אותנו הוא הזהיר בזמנו על דברים כאלה.. אבל לא זכור לי שהוא מימש את האיום. אני זוכר שצחקנו שכדאי לכתוב "תשובה לא פיזיקאלית", רק כדי ללכת על בטוח (לנו הוא הבטיח ניקוד אם טעית והבנת שזו טעות). בסופו של דבר נדמה לי המתרגל בדק, והיתה בדיקה מאוד הוגנת (מצד שני, היה גם את אחד המתרגלים התותחים).
 

maverick 42

New member
פה קבור הכלב

המתרגל שלנו אולי בחור טוב, אבל זאת פעם ראשונה שהוא מתרגל, והוא בקושי פתר איתנו תרגילים. אין לו מושג איך לתרגל. כולם בלחץ לקראת המבחן, ולב אפילו לא הסכים להראות לנו מבחן לדוגמא. זה אמנם נוגד את התקנון, אבל מניסיון - מה כבר יעשו? זה כמו שהמרצה של ממפי"ס 2 (ריצ'מן - קודם ממתרגל למרצה) החליט שהמבחן יהיה בלי דף נוסחאות. happy, happy, joy, joy....
 

חייסוס

New member
זה לא ריצ'מן החליט

נדמה לי שזה היה ככה גם בתקופתו של פלורוב. והאמת? אולי קצת שינון וזכירה של דברים בעל פה היו מועילים לנו כסטודנטים ואנשי מקצוע.
 

maverick 42

New member
שאלתי סטודנטית שלמדה שנה מעליי

והיא אמרה שלהם היה דף נוסחאות (ודי התחלחלה לשמוע שאנחנו עושים בלי). והלכתי ללמוד מדעים מדוייקים כדי שאני לא אצטרך לשנן דברים, אלא להבין אותם. ובמבחן אין מספיק זמן להתחיל לפתח נוסחאות מהבנה....
 

חייסוס

New member
שינון זה לא בהכרח רע

שינון עיוור שמוליד יכולת לפלוט חזרה את אותו הנוסח שבו קלטת חומר, ולא להיות מסוגל להבין מה בכלל אתה אומר - זה רע. אבל גם בתחום שבו צריך להבין דברים, יש מקום לשינון וללזכור בעל פה. קודם כל, הרי ברור שגם בפיסיקה לא כל דבר אתה תוכל לפתח. יש דברים שתוכל להבין ויש דברים שיביאו לך כנתון, ויגידו שזו הנוסחה וזהו. גם פיתוחים של הרבה משפטים (גם בפיסיקה ולא רק במתמטיקה) אתה בד"כ לא תוכל לעשות מאפס אלא תצטרך לזכור את הדרך שבה עושים את הפיתוח. אבל ההצדקה החזקה ביותר בעיניי של לזכור בעל פה היא שמה שאין בראש שלך, לא עוזר למחשבה. כשאתה חושב על משהו ומחפש פתרון לבעיה מסויימת (לא משנה באיזה תחום), אתה יכול להשתמש רק במה שיש לך בראש וביכולת האנליטית להסיק מזה משהו. ככל שאתה זוכר פחות, כיווני המחשבה שלך מצטמצמים.
 

אמִיר

New member
זה כן רע

אתה זוכר את זה למבחן וזהו, שינון זו לא דרך טובה לזכור חומר.
 
למעלה