מבצע פסקה ביום - מאוחד!

אלודאה

New member
אתם מדכאים אותי.

יש לנו את צבר הכותבים המוצלחים ביותר בתפוז ואתם לא מפרסמים מספיק סיפורים! מה הקטע, אנשים?
עכשיו אנחנו הולכים לעשות משהו חדש! מרגש! שייקרא "שבו לכתוב ותפסיקו לקטר!"
זה עובד ככה:
אתם, כן, כן, אתם. כל אנשי ה"אבל אני בלימודים" / "אין לי זמן" / "אני לא מוצא/ת את החתול שלי" / "אני לא זוכר/ת איך מקלידים" הולכים לשבת. עכשיו. ולכתוב.
פסקה אחת, גרועה ככל שתהיה. אתם הולכים לכתוב אותה ולשרשר לכאן. אחרי שתכתבו את הפסקה הזו תקבלו מתנה. אם לא תכתבו פסקה - תקבלו עונש. יש לכם עד יום ראשון בחמש אחה"צ לכתוב פסקה אחת.
וכן, גם אני הולכת לעשות בדיוק את זה.
שלוש, ארבע...
 

אלודאה

New member
או. שיט.

מרוב התלהבות שכחתי להעלות פסקה בעצמי. ולפיכך - עונש!
אז...
כל מי שהשתתף בתרגיל כתיבת הפסקה מקבל פרס. כל מי שלא - עונש.
הפרס למשתתפי התרגיל הוא... לכתוב עוד פסקה! זה פרס. בחיי.כי מי שלא השתתף (כמוני) צריך לכתוב שתי פסקאות, וזה פי שניים יותר קשה. ראיתם איך חסכתם לעצמכם עבודה? אני מאד גאה בכם!
הפסקה השניה לבחירתכם - או נפרדת או המשך של מה שכבר כתבתם.

מי שכתב סיפור שלם - וואהו! מחיאות כפיים! אתם פטורים מהכתיבה של הפסקה השניה, אלא אם אתם אמיצים במיוחד.
אוקיי, עד יום שני בחמש אחרי הצהריים צריך להעלות לכאן את הפסקאות. שלוש... ארבע... ו...!
 

אלודאה

New member
מבצע פסקה ביום ממשיך (השם של ויימס, אל תאשימו אותי)

מוכנים? שלוש...ארבע... ו...
רגע, מה "לא זוכרים על מה את מדברת"?
אתם יושבים. כותבים פסקה. יש לכם 24 שעות. מי שכותב פסקה מקבל פרס. מי שלא כותב - מקבל עונש. מותר להמשיך סיפור קיים, מותר לכתוב משהו מאפס. אסור לא להשתתף, כי לזה יש עונש עוד יותר חמור.
ועכשיו.
מוכנים?
 

אלודאה

New member
מבצע פסקה ביום - יום שישי!

אם אתם שומרים שבת - נא להעלות שתי פסקאות.
אם אתם אני, תפסיקו לילל, אז מה אם כתבתם 954 מילים בפרץ כתיבה מטורף ורק כשהגעתם לעבודה הבנתם שצריך למחוק הכל ולהתחיל מההתחלה? קדימה! לכתוב!
 

Zoomf

New member
האם אני סוריקטה?

פילוסופים רבים התחבטו בשאלה הזו מאז עת גילוייה של אפריקה. הראשון שניסח אותה היה הפילוסוף הצרפתי הנודע יאם צי-דה-ראם. לאחר ניסוח השאלה איבדו פילוסופים רבים את אמונם בכוחה של הפילוסופיה להוכיח משהו, כיוון שהסתבר, באופן מפתיע, שאין כל דרך להוכיח שלמעשה אינך סוריקטה. יאם עצמו טען שיש להבדיל בין המלל לבין המהות של המילים, או במילים אחרות, גם אם נכנה אדם סוריקטה עדיין ישאר בעל תכונות של מה שכונה עד לפני רגע אדם, ולכין אין בכוחו של הכינוי אותו אנו מדביקים ליצור לשנות את מה שהוא באמת. פילוסופיים מודרניים יותר פשוט ניסו לסגל לעצמם הרגלי מחייה של סוריקטה, ולבחון האם הדבר מרגיש להם טבעי. מחציתם טוענים שכן ועדיין אפשר למצוא אותם רצים עירומים בערבות אפריקה. מקצתם נחלו אכזבה ופנו לבחון את אותה השאלה, רק בנוגע לדגי קוי. אולם חלקם טענו שהשאלה מטומטמת מיסודה, וכי השאלה החשובה באמת היא האם עיפרון מרגיש כאב כאשר כותבים איתו. לצערנו לא קיימים כתבים רבים בזרם זה של הפילוסופייה הסוריקטית, כיוון שהוגיה, מסיבות הומניות כלשהן, סירבו להשתמש בכלי כתיבה.
 

g l o r y

New member
הייתה לי הרגשה שזה יהיה הפרס

ערמומית שכמוך.
ניצלתי את ההזדמנות לכתוב משהו שבמקור נועד לאתגר הכתיבה שבו הצענו נושאים אחד לשני. הנושא שלי היה "הילדים של יום שני" והיו לי שלושה רעיונות אבל לא הצלחתי לכתוב אף אחד מהם. עכשיו אני כבר לא זוכרת את כל הרעיון אבל את מה שזכרתי, כתבתי. (למה זה תמיד ככה.... אם יש לי רעיון, אני שוכחת אותו לפני שאני מממשת)
האוויר הקר רעד והתעוות מעל המדורה, מרקיד את הגיצים קצרי הימים שנחלצו מבין הלהבות, שואפים אל השמיים הריקים בלא ידיעה שלעולם לא יגיעו אליהם. לפעמים היה הזקן מספר לילדים שאלו כוכבים שנפלו, שמנסים להשתמש באש כדי להגיע בחזרה השמיימה. הילדים תמיד האזינו לו בפיות פעורים, עיניהם הכהות, הבורקות בוהות בו כמכושפות. כמובן, הוא יכול היה רק לספר על כוכבים. בשמיים השחורים, הריקים, לא נותרו עוד מהם.
"רבא, רבא! תספר לנו שוב על הימים האחרונים!" התחנן אחד הילדים, מושך במעילו של הזקן. הוא הביט בהם, בפיאותיהם הקטנות המסתלסלות מאחורי אוזניהם, בידיהם העדינות עדיין ששיחקו בפאותיו הוא, שהסתלסלו עד ברכיו לבנות כחלב. הם היו יקרים לו, יקרים לכולם. והיו כל כך מעט מהם. הוא הניח את מטהו על האדמה לידו- הילדים ידעו היטב שאסור להם לגעת בו, ושילב את כפות ידיו זו בזו.
"עזרתם לאמהות שלכם לאפות את הלחם?" שאל. מקהלה נרגשת של "כן!" ענתה לו. מתוך חורבות האבן החשוכות עלו ריחות שאימתו את הטענות.
"ומישהו לקח אוכל לשומרים?" שאל עוד.
"אברמי לקח!" אצבעות חיוורות הצביעו על הילד המדובר. הזקן חייך.
"בסדר, בסדר. אם אין לכם מה לעשות מלבד להקשיב לזקן מספר סיפורים, שבו." הוא המעיט בערכם של הסיפורים, אבל ידע שהם חשובים. כשייאסף הוא אל האדמה האפלה, יהיו הם אלה שייאלצו לשאת בנטל. חיוכו כמו האיר את פניו המחורצים כשהרים את ידו להיטיב את טלאי הבד העגול הרקום קמעות על ראשו, וקולו הפך עשיר וחי יותר כשהחל את דבריו.
"כדי לספר את הסוף, צריך קודם כל לספר את ההתחלה. כשאדם לא יודע מאין הוא בא, איך יוכל לדעת לאן הוא הולך?" חלק מהילדים הנהנו, חלקם חייכו. הם שמעו את הסיפור אלף פעמים ואחת, אבל בשבילם עדיין לא הייתה בו חשיכה אמיתית. עדיין לא היה בו חורבן.
"בהתחלה היה חושך. חושך, ותוהו מתערבל שצף בתוך החשיכה. איננו יודעים כיצד ומדוע הופיע האל. יש אומרים שהגיע מתוך התוהו, שנפרד מתוכה ואז היו הם שניים. יש אומרים שהופיע מתוך האין, מתוך מקום אחר שאין הדעת משגת. זה סוד אחד שלא נחלק איתנו וזהו לקח, שמלמד אותנו שיש דברים שמוטב שיישארו עלומים. כל אחד מכם יודע שהאל ברא את העולם בשישה ימים. שישה עידנים של יצירה. ביום הראשון הפריד האל את האור ואת החושך. ביום השני את המים מן השמיים. ביום השלישי התקין את האדמה והצמחים, ברביעי התקין מאורות, בחמישי בעלי חיים ובשישי- את האדם. אבל מה שאינכם יודעים, מה שרק מעטים מבין הברואים החיים ידעו הוא שבכל הפרדה, בכל איזון, נותר משהו בחוץ. בכל עידן מעידני הבריאה נותר משהו מחוץ ליצירה והדברים הללו נאספו על ידי התוהו, והתוהו כפה עליהם קיום ומטרה. אלה הם ילדיו של התוהו, והם היו נעולים מחוץ לבריאה- עד שהזמנו אותם להיכנס," הוא עצר, מעביר את מבטו על פניהם הלהוטים. האם מי מהם ידע עד כמה נוראות מילותיו? במובן מסויים הם ידעו, אבל הם לא היו במרכז הקרבות. ילדים נשמרו מכל משמר. "לכל יום ילדים משלו, איזון משלו, של הבריאה אבל גם של התוהו. ביום הראשון גורש התוהו מהבריאה ונותר לזעום בחשיכה. ביום השני גורשו ממנה ילדי המים, אותם שחיים ברגע שבין שניה למשניה, בשבריר השניה שבין המחשבות. ביום השלישי נגזרה גלות על רוחות הארץ המשייטות בין הכוכבים, לוהטות כאש ונושאות על כנפיהן את נשימת התוהו. ביום הרביעי הוטלו החוצה הצללים המהלכים, אדוני הבובות של החשיכה. ביום החמישי גורשו הבהמות הגדולות, אותן שאיימו לבלוע את הבריאה על כל אשר בה. וביום השישי- ביום השישי גורשו אותם שצורת אדם להם, אבל החלל בו אמורה להיות נשמתם פעור מבעד לעינהם, חשוך ואוכל כל. אלה היו השאריות, החלקים המיותרים שנותרו מחוץ לבריאה ואת אלה התוהו אסף ועיצב, מתח וכיווץ וחישל אותם לשחר לטרף." ידיו הקמוטות ריחפו קרוב לאש ויצרו צללים מרצדים על פניהם של הילדים המרותקים. גופיהם הקטנים נעו עם עליות ומורדוות הסיפור, מהופנטים.
 

ויימס

New member
אם יש למישהו שם יותר טוב...


רגליים מוכרות צעדו לאורך החדר ונעצרו ליד המיטה. נמרוק היה היחיד מביניהם שנעל נעליים.
"למה שלא תצא משם, זד?" אמר קולו של נמרוק.
זד נהם באופן שהוא קיווה שהיה מאיים.
"אני יודע שתפסת את המפתח." אמר נמרוק. "תוכל לתת לי אותו בבקשה? אני לא יכול לנעול את הארון בלי המפתח."
"לא רוצה!" צעק זד.
"זד, בבקשה. הארון יכול להיות מאוד מסוכן אם משאירים אותו פתוח. אני יודע שאתה מפחד. אני יכול לתקן הכול. אני יכול לתקן אותך. והעולם הזה, לא סיימתי לבנות אותו כמו שצריך. אנחנו יכולים לשמוע מוזיקה ולשתות תה. בבקשה, תיתן לי את המפתח?"
זד צמצם את עיניו. "לתקן אותי?"
הוא זחל החוצה והביט בהם. אווה ועיניה הלא תואמות. בילי ונטייתו לרייר מבלי משים. נמרוק ושיניו הקהות והבלתי מאיימות.
"לתקן אותי?" הוא הכריז. "אתם כולכם כל כך טיפשים, ואני לעומת זאת, כל כך חכם שזה מפתיע אותי לפעמים. אתם משעממים- אני נהדר. אני יכול לרקוד!" הוא רקד ריקוד קטן לצורך המחשה. "אני מושלם, אתם לא יכולים לתקן אותי! אני בכלל לא רציתי להיות בעולם הטיפשי שלכם! הממתקים שלכם עושים לי כאב בטן, והציפורים שלכם עושות לי חור בראש עם הציוצים שלהן! אני-"
הוא נפל אחורנית. מעליו הוא ראה את שלושתם מביטים בו מבעד למלבן של אור שהלך וקטן, עד שנמרוק טרק את הדלת והצליל של מפתח מסתובב במנעול הדהד בתוך השום דבר.
זו הייתה נפילה ארוכה. היא נמשכה מזה זמן מה.
אני יכול לכתוב ביומן שלי עכשיו, חשב זד. אני יכול לכתוב אותו בתוך הראש שלי.
 

g l o r y

New member
תופסת טרמפ....

הנה "הדבר הזה על הילדים של יום שני" פסקה רביעית.
יש מצב שהתמכרתי. אולי.

הילדים בהו בפיות פעורים בנחש שריקד לאיטו על אמת ידו של הזקן. הוא קירב את הזוחל אל פניו והנחש
הצליף בלשונו, טועם את עורו פעם, ועוד פעם.
"הנחש טעם מפירותיו של העץ ומהרגע ההוא, הנחש החל להשתנות. עיניו נפקחו, חושיו השתנו והוא זכה במתת
הראיה הטהורה, ביכולת לראות מעבר לעולם היצירה. היה זה הנחש שראה לראשונה את אדוני הבובות אורבים
בחשכת נפשם של יצירי הבריאה, ניזונים מהם ועוזבים את גוויותיהם היבשות משכילו את ארוחתם. משראה
זאת אחזו בנחש זעם וחלחלה והוא פער את פיו ותקף, נשך בשיניו את אותם אומללים שגורלים נחרץ כדי להגיע
אל המהות האפלה בתוכם. או אז חזה לראשונה במתת השניה שקיבל, כשזו פעלה את פעולתה. שכן מאותו יום
ואילך, נשיכתו של הנחש מוות היא וארסו משלח את אדוני הבובות מן הבשר ומאכל את האנשים הריקים.
בתמורה שילם הנחש מחיר. בכך שלקח על עצמו את עול הלחימה בילדי התוהו, גזר על עצמו הנחש לנטוש את
דמותו הגאה ולזחול על גחונו עד אחרית הימים. בתמורה לחוסן גופו החזק וגפיו המהירות צימח הנחש גוף חלק
וגמיש, קטן ונסתר בקלות. גוף שאין בו דבר שאינו הכרחי וכל חלק בו בעל כוח רב. גוף שנועד להחליק
בחשיכה, דרך החרכים והחורים הקטנים ביותר ולבצע את שליחותו הקטלנית. " ידו הריקה של הזקן נעה לאיטה
מול חטמו של הנחש, הלוך ושוב והזוחל עקב אחר האצבעות הנעות, נדמה כמרקד לפי התבנית שיצרו. הוא
פער את פיו וחשף שתי שיניים דקות וחדות כסיכות, נושך את האוויר שלפני אצבעותיו של הזקן ולחישה כזו של
מים רותחים הפוגעים במתכת קרה פילחה את השקט. חלק מהילדים נרתעו, מתחבאים מאחורי שביסיהם או
בגדי הכנפות שלהם אבל הזקן הצטחק אליהם ברוך. "לא, אל לכם לפחד מידידי כאן. הנחש הפך מושא לפחד
לאורך ההיסטוריה מאותו רגע בו החל למלא את תפקידו. הוא רואה את שאדם אינו יכול לראות והוא יישך את
אלה שנשמתם נלכדה בידי אדוני הבובות, ואת האנשים הריקים. הוא עלול להכיש את אלה שמונעים ממנו
לבצע את תפקידו ולכן לעולם אל לכם לחסום את דרכו של נחש או לגעת במטהו של אדם אחר ללא רשות.
אבל אם נשמתכם אינה נגועה ואינכם מפריעים לעבודתו, הנחש לעולם לא יכיש אתכם," הוא הסביר ואצבעותיו,
אותן אלה ששיניו של הנחש נקשו ליד קצותיהן ברגע הקודם, ליטפו את כיפתו הפרושה של הזוחל. למשמע
הסבריו המרגיעים הציצו עיניים קטנות שוב מאחורי שביסים וכנפות. הזקן צפה בפליאה שמעולם לא פחתה
במהירות בה סקרנותם של הילדים גברה על פחדם הראשוני ומשכה אותם בחזרה אל המעגל ההדוק בו ישבו
קודם. ילדים היו סתגלנים הרבה יותר ממבוגרים. הם החלימו מהר יותר, למדו מהר יותר. הוא קיווה שילמדו
מהר מספיק.
 
מטופל חדש

התעוררתי כרגיל בבוקר, הסיוטים עדיין ערים במוחי וצחנת הגזים מהביצות הרעילות חונק את גרוני, מוסיף לתחושת המציאותיות של הסיוטים. השעון מצלצל, אני יוצא מהמיטה. בחדר האוכל, הזכירה האחות של מחלקה 5 שהגיע בלילה מטופל חדש, עוד אחד שהביצות הטריפו את דעתו.
בדרך למחלקה, הדוקטור קראה לי: "אני מבינה ששמעת על המטופל החדש. הוא במחלקה שלך.". בדפדפת נכתב שהוא "קורבן קלאסי" להרעלת ביצות - מצב גופני מזעזע, לא מדבר, נראה שיש לו הזיות וסיוטים, הטיפול המומלץ - מדכאי זכרון והלם חשמלי למחיקת זכרון הזוועות. במחלקה ראיתי אותו - רזה, כמעט שלד, עיניו נוצצות מולי כאילו השמש בוערת בראשו, מסופר ומגולח למשעי, הוגה הברות גרוניות בנסיון כושל להסביר את עצמו לסגנית, הברות שאין קשר בינן ובין קריאוגזית. מקרה קשה.
 

אלודאה

New member
אם תהיתם...

הנה דוגמה למה שאני חייבת למחוק ולהחליף במשהו אחר:
&nbsp
"את רואה?" נשמע קולה של גברת לוין, "אמרתי לך."
"זו לא היתה התרסקות," ענה לה שכנהּ, "זו היתה פגיעה."
נשפתי, לאט. אסור לי לענות להם. זה לא ייגמר טוב. יש לנו עוד שבוע לפחות בספינת החילוץ על פי פרוטוקול הצי, והדבר האחרון שאני צריכה הוא מריבה בשעה הראשונה.
מולי גברת לוין ליטפה את פוצי, כולה זורחת. השכן שלה הביט היישר לפנים, נמנע מקשר עין עם כל אחד משוכני התא.
"כאשר יגיעו אלינו אני אציין אותך במפורש," אמרה גברת לוין לשכן שלה, "אלמלא אתה, הייתי נשארת לישון בחדרי ולא הייתי מספיקה להגיע לתא המילוט. הייתי מתרסקת עם הספינה! הצלת את חיי."
הבעתו של השכן היתה ברורה עד שהרגשתי שאני מסוגלת לקרוא את מחשבותיו.
"אני שמחה שכולנו חיים," אמרתי בקול צרוד. "בקרוב הצי יפתח את התא...."
"הצי?" שאלה האשה מאדג'יום. הגבר שלידה הזדקף. שניהם החווירו בבירור.
"פרוטוקול ניהול פינוי," ענה יוש לידי. גם הקול שלו היה עדיין צרוד. "הם יפתחו את התא, ימיינו אותנו ויכניסו אותנו להסגר לשבוע."
"זה כדי לוודא שלא נחשפנו למחלות בזמן הריסוק," המשכתי את דבריו.
השניים החליפו מבטים ונעמדו כמעט בו זמנית. "אנחנו חייבים לצאת." אמרה האשה וחייכה חיוך דק, "הם בוודאי צריכים שננקה את השאריות. אני מתנצלת על הבלגן שאחי השאיר כאן."היא החוותה אל הרצפה.
"אתם לא יכולים לצאת." ענה השכן של גברת לוין, "הדלת נפתחת רק מבחוץ."
חיוכה של גברת לוין נטף אושר, "ברגע שיבינו שאני כאן יגיעו הקצינים. אני מקווה שהם ישלחו את הצעירים ולא את המקומטים הזקנים."
הגבר מאדג'יום לא ענה לה. הוא ניגש לדלת התא והקליד רצף פקודות על הלוח שלידה.
"אי אפשר לפתוח את התא מבפנים," אמר השכן של גברת לוין, קצר רוח. "הלוח לא מאפשר את זה."
"אין משהו שאי אפשר לעקוף," סינן הגבר מאדג'יום. הדלת אווששה ונפתחה.
&nbsp
&nbsp
--
מי יכול לנחש למה צריך למחוק ולהתחיל מחדש? מאפס ממש, דרך אגב. אין מה לנצל כאן.
&nbsp
 

ויימס

New member
למה צריך למחוק הכל ולהתחיל מחדש?

חוץ מזה שאני ממש לא מבינה כלום, אני לא יודעת מה הבעיה פה. XD
 

ויימס

New member
תקשיבי, אני נורא מצטערת,

אבל כל בדיחות השוט הצלפות חיחיחי שלכן ממש rub me wrong. אנא חדלי.

אני אכתוב אחרי שתסבירי לי למה.
 
הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו

"מעט מדי זמן, יותר מדי דמויות". אם מדובר בסיפור קצר, זו בעיה. אם מדובר בפסקה מספר, אני לא רואה סיבה למחוק. הדמויות מאפינות את עצמן באופן סביר, חלקן מעורר שאלות (למה הזוג מאדג'יום חושש מהצי? למה גברת לוין לא חוששת שידעו שהיתה עם גבר מסויים, בעוד שברור שהגבר ממש לא רוצה לפרסם את הקשר ביניהם?) ויש כמה דמויות שהן "ניצבים" ("מחזיקי רומח" לפי ההגדרה של אלכסיי פאנשין).
 

אלודאה

New member
הסבר (כי וימס לוחצת עלי)

בעיות בדיאלוג הנ"ל:
&nbsp
1. הוא נכתב בגוף ראשון. הייתרון של הכתיבה הזו היא היכולת להעביר מחשבות ורגשות של הדמות *תוך כדי דיאלוג עם דמויות אחרות*. יש מעט מאד מזה, ומה שיש - לא מספיק מעניין או רלוונטי. אם לא משתמשים כראוי באלמנט סיפרותי עדיף לא להשתמש בו בכלל.
&nbsp
2. דמויות מדברות על דברים שידועים ל-4 מתוך 6 אנשים בתא, אבל הן אומרות את הדברים המובנים מאליהם *לפני* ששתי הדמויות שלא יודעות על מה מדובר חושפות שהן לא מבינות על מה מדובר. כלומר, מבחינת הדמויות יש כאן דיאלוג של "בוא ואגיד לך דברים שאתה כבר יודע" שהוא קטלני לכתיבה.
&nbsp
3. האפיון של הדמויות אולטרא-גנרי. אחת זקנה חרמנית. אחד סנוב. שני אנשים שבורחים מהחוק. הכי גרוע - שתי הדמויות הראשיות *לא מאופיינות בכלל* בקטע הזה. הן בקושי מתקשרות אחת עם השניה, כששתיהן מכירות אחת את השניה שנים, ואמורות לדאוג אחת לשניה לפני הכל. זה פאקינג דיאלוג ואין בו דיאלוג בין הדמויות הראשיות!
&nbsp
4. אף שורת דיאלוג לא מעבירה מידע שאי אפשר להעביר בדרך אחרת. אין שום שורה שמחזקת יחסים בין דמויות, מבהירה מה התגובה שלהן לאחרים, מעמיקה את הדמות או אפילו מוסרת מידע שהמספר לא יודע.
4א. אין תגובות רגשיות של דמויות שאינן המספר אחת לשניה, מעבר למובן מאליו. זו בדיוק הסיבה בגללה צריך דיאלוג. דיאלוג הוא הדרך לפתח דמויות שאינן נקודת המבט הראשית. אם הדיאלוג לא עושה את זה - אין סיבה שהוא יהיה שם.
&nbsp
5. זה הלך לי יותר מדי בקלות. לא לבלבל בין "קל" ל"מהיר". "קל" אומר שלא התעכבתי לנתח מה אני כותבת תוך כדי כתיבה אלא רק שפכתי רעיונות. כאמור, בקריאה חוזרת מצאתי את כל הפגמים לעיל, שכמעט כולם נובעים מחוסר מחשבה.
&nbsp
דברים קטנים:
דמויות שזו האינטראקציה הראשונה איתן לא מציגות את עצמן.
אין אף תיאורים חיצוניים או פנימיים.
אין שום לחץ, מה שאומר - אין מתח.
זה לא מספיק מצחיק בשביל להשאר ברמת הקלילות הנוכחית.
&nbsp
יש עוד די הרבה פגמים בשאר שבע מאות ומשהו המילים האחרות...
 
למעלה