מגורים ב-GTA

Anonymizer

New member


 

סנסה25

New member
ממה שאתה מתאר קנדה לא נשמעת מציאה משום בחינה

אתה מתאר את הקנדים כ:
-אנשים לא חברותיים, קרים ומנוכרים
-שמלמדים אותם מקטנות להיות רובוטים ולשנן בעל-פה מה שתקף בטח גם למנטרה של לקבל את כולם ולהיות מנומס
-כאלה שדיכו אצלם כל יכולת לחשוב באופן עצמאי ולהפעיל את הראש

אתה לא מפחד ממה שיקרה לילדים שלך אם הם יצאו ממערכת חינוך כזאת? גם אם הם חכמים המערכת כבר תדאג לדכא אותם. הם לא ילכו ללמוד הנדסה או שום מקצוע מדעי אחר אז מה בדיוק נשאר שהוא יצרני ומועיל? יתר התחומים כמו עריכת דין וכו' הם מקצועות שירות לא כאלה שיוצרים משהו

כתבת שיש אלימות במערכת החינוך בישראל וזה נכון אבל הרבה מזה תלוי במנהלת. רב ההורים שאני מכירה לא מחנכים את ילדיהם לאלימות. ואם זה כל-כך הפריע לך היית יכול גם לשלוח אותם לבית ספר פרטי שם בטוח אין אלימות

בכל מקרה גם בישראל מי שהולך ללמוד מקצוע מדעי באוניברסיטה הוא שכבה דקה יחסית. רב התלמידים בישראל לא לומדים חמש יחידות מתמטיקה כי כאן המערכת דואגת לגרום להם לשנוא מקצועות אלו
 

michaelbl

New member
רוב האבחנות נכונותאבל קנדה ה

מקום נעים למחייה. בסופו של דבר הילדים שלי יתחרו מול קנדים אחרים. אנחנו מנסים בבית לגרום להם לחשוב יותר, ולא עברנו רק בגלל האלימות בבתי הספר (גם בבתי ספר פרטיים יש אלימות ותלמידים מופרעים), יש אלימות באופן כללי בחברנ הישראלית ויש עוד הרבה סיבות
 
מיכאל מצייר תמונה קצת שחורה

אני לא חושב שזה מדוייק או שניתן להכליל. לנו יש קשרים טובים עם השכנים שלנו (רוסים-ישראלים ואוקראינים לא יהודים, וישראלים וברחוב הקודם שגרנו בו גם מג'מאיקה, קנדים מלידה ואיטלקים). אלו לא בדיוק קשרי חברות ברמה של לקפוץ לקפה, אבל כן שלום ו small talks כשנפגשים בחוץ, לעזור אחד לשני לפנות את השלג מהדרייבווי בחורף וכד' (אחד השכנים ראה שהשער שלנו לחצר התנתק מהצירים ותיקן את זה בלי שביקשנו בזמן שלא היינו בבית). קשרי חברות יש לנו עם 2-3 משפחות ישראליות ודרך מקומות העבודה (שם זה בעיקר קנדים אנגלוסקסים אבל גם קצת מהגרים). ולילדים יש חברים מבית הספר והם מדברים או מתכתבים בטלפון, מבקרים אחד אצל השני, יוצאים לבילויים ביחד (רכיבה על אופניים, סרטים ועוד)

כשרק הגענו, ראש המחלקה שקיבלה אותי לעבודה נתנה לנו ריהוט ישן שהיא לא הייתה צריכה, כלי מטבח ועוד. כשהייתי בשנה שעברה בשבתון בויקטוריה, מלבד המארחים שלי, מספר אנשים הזמינו אותי לארוחות ובילויים בסופ"ש- אז ממש לא הייתי מכליל על הקרירות של הקנדים. אני דווקא נתקלתי בלא מעט אנשים חברותיים שנעים לשוחח איתם וששמחים ליצור קשרים (רק באופן אחר ופחות ספונטני מאשר ישראלים)

אני גם לא חושב ששיטת הלימוד מלמדת אותם להיות רובוטים- ובניגוד למיכאל אני דווקא מאד בעד עבודה עצמית ולמידה אקטיבית- ויש לא מעט דברים כאלו. לבן שלי שסיים בקיץ תיכון היו לא מעט מורים שנתנו פרוייקטים מאתגרים שדרשו למידה יסודית וחשיבה (במיוחד ראוי לציון המורה למחשבים). לפעמים באמת משגעת אותי הספירליות של תוכניות הלימודים, במיוחד בכיתות הנמוכות- ושוב, באופן כללי כמי שעוסק בחינוך אני בעד מידה מסויימת של ספירליות אבל היישום הוא לפעמים כזה שבאמת יש חזרה מיותרת על דברים. ספציפית, במתמטיקה יש אכן בעיה קשה בתוכנית הלימודים (במיוחד באונטריו) ולגבי זה אני לגמרי מסכים עם מיכאל (הילדה שלנו בכיתות הנמוכות אחרי שכבר ידעה לעשות חישובים בע"פ באופן מופשט חזרה פתאום לספור על האצבעות כי ככה לימדו אותם וזה מה שהמורה רצתה. דיברנו עם המורה וחתכנו את זה מיד).

אני שונא את הגישה שבה מה שיצרני ומועיל הוא רק טכנולוגי. אני חושב שתחומי מדעי הרוח, אמנות וכד' הם לא פחות חשובים לחברה- אחרת אנחנו הופכים לחברה טכנוקרטית. מהבחינה הזו, בקנדה יותר קל להתפרנס מדברים כאלו מאשר בישראל. הבן שלי בחר בסופו של דבר ללכת לאוניברסיטה שמתמחה באמנות ועיצוב (מעין המקבילה באונטריו לבצלאל). אמנם הוא מתמקד באנימציה וחושב על כיוונים עם אוריינטציה טכנולוגית כגון משחקי מחשב, מציאות מדומה וכד' אבל בישראל היו מתייחסים לזה כמשהו שלא תורם ("מדעי הדשא"- עוד ביטוי שאני שונא. נראה את כל אותם בוגרי הנדסה מתמודדים עם טקסט פילוסופי....) בעוד שכאן יש לזה לגיטמיציה והערכה.
 

סנסה25

New member
דווקא נשמע שהבן שלך כן לומד משהו פרקטי

גם אומנות ועיצוב יכולים להיות מקצועות פרקטיים - יש אפילו תחום שנקרא אומנות שימושית.
נשמע לי שתחום האנימציה הממוחשבת הוא גם פרקט וגם נדרש. אך שכח שישראל מדינה קטנה ומי שרוצה להתמקצע בתחום כמו אנימציה ממוחשבת ישראל פחות בשבילו אבל בעולם קיימות המון הזדמנויות. היכרתי לא מזמן בחור שעסק בתחום (עבד עבור חברה פרטית שבין היתר יצרה עבור "בזק" דמות של תוכי בכמה פרסומות אם יצא לך לראות). הוא נשוי לגרמניה והם עברו לשם ועוד טרם המעבר כבר קיבל מספר הצעות עבודה. יש לי קולגה שהבן שלו התקבל לפני כמה שנים למכללת שרידן ליד טורונטו שמתעסקת בדיוק בתחום הזה (אולי הבן שלך לומד שם?) והיא ידועה ונחשבת בקנדה וגם בארה"ב היא מוכרת אני חשבת.
אבל מה יעשה מי שלמד ספרות או פילוסופיה? לאן זה יוביל אותו? נכון שאפשר להוציא תעודת הוראה ולהיות מורה בבית ספר אבל לא לכל אחד זה מתאים, המשכורות בהתחלה לא משהו וכמו שאתה בעצמך כתבת לעבוד בבתי ספר בישראל זה לא מציאה גדולה. נכון שאפשר אחרי תואר ראשון גם להמשיך לתואר שני ואחר"כ גם שלישי אבל כמו שאתה ודאי יודע בתור מרצה באוניברסיטה שלמצוא תקן באקדמיה זה לא פשוט מה גם שכל מסלול הלימודים המפרך הזה שכולל גם פוסט דוק נמשך שנים רבות ולא כל אחד מתעניין במחקר ומוכן להשקיע שנים מחייו בזה מה גם שהתקן ממש לא מובטח.
 
כן ולא

כי התוכנית שבה הוא לומד היא תוכנית כללית של ציור ורישום עם התמקדות בציור דיגיטלי ואנימציה (בינתיים מלבד קורס אחד באנימציה הוא בעיקר מצייר באקריליק, שמן, פחם, עיפרון וכד'. ויש גם קורסים כלליים של אנגלית, תולדות האמנות וכד'). הוא חושב לקחת את זה לכיוון יותר פרקטי, אבל הרבה מאלו שלומדים איתו שואפים לעסוק באמנות יותר "מסורתית"- וייתכן שגם הוא יחליט לפנות לכיוון הזה.

לשרידן באמת יש תוכנית שנחשבת מאד טובה ב game design. הוא חשב להגיש מועמדות אליה אבל בסוף החליט ללכת ל OCAD University
 
איפה זה פה?

מיכאל מתייחס לאונטריו, ומה שנכון לאונטריו לא בהכרח נכון לכל קנדה. במתמטיקה כפי שכתבתי יש בעיה מהותית (וידועה) בתוכניות הלימודים בכל קנדה אבל היא חמורה במיוחד באונטריו.
 

סנסה25

New member
בהמשך למה שכתבת

אם אין רכב אז עדיף לגור בדאונטאון אבל אתה כותב שלווהאן למשל (ואני מניחה שלעוד ערי פרבר כמוה) אין דאונטאון אז לאיזה דאונטאון התכוונת? לטורונטו? בכלל נראה שבקנדה הכל מאד קיצוני. דאון טאון טורנטו מזכיר מיני ניו-יורק מליון חנויות, אורות ניאון בכל פינה ומאסות של אנשים לעומת ערי שינה אין שום דבר באמצע. כנ"ל גם לגבי הקונדו לעומת אפרטמנט כשאין סתם דירה רגילה באמצע או שזו דירת פאר כמו סוויטה במלון עם בריכת שחיה ואולפם כושר או שמדובר בדירה ישנה ומתפוררת בבעלות של חברת ניהול
לגור ליד פלאזה זה לא נורא אבל לפני שמגיעים לפלאזה כזו יש חניה עצומה שצריך לעבור כאשר כל מיני מכוניות מנסות לחנות או לצאת מהחניה ואני ביניהן מנסה לברוח שלא ידרסו אותי. נשמע לי לא פשוט
מהתגובות שקראתי עד כה נשמע ממש משעמם לגור במקום כזה. איך מתמודדים עם השיעמום? על קפה/פאב שכונתי בטח אין מה לדבר אפילו. יש לפחות איזו תחושת קהילתיות איפה שאתה גר? למשל פקניק שכונתי או ברביקיו משותף או משהו בסגנון? חשוב לנו בעיקר שלילדים שלנו תהיה חברה
בקשר לבתי הספר: לדעתי עד כיתה י' אתה יכול ללמד את הילדים שלך הכל. מה כבר לומדים ביסודי? שברים, אחוזים, אלגברה לא משהו קשה מדי. הבעיה מתחילה בכיתות הגבוהות וזה בעיה אם הם לא לומדים ברמה גבוהה אז איך הם מגשרים על הפער כשמגיעים לאוניברסיטה? אני מורה לכימיה במקצועי ולא מזמן העפתי מבט בתכנית הלימודים של אוניברסיטת טורונטו כאשר חשבתי לעשות תואר שני שם והיא נראית לי ברמה די טובה. אם רב התלמידים מגיעים לאוניברסיטה ברמת ידע נמוכה ללא יכולת להפעיל את הראש, איך הם שורדים? כנראה שאיפשהו יש קאץ'
 

PuffDragon

New member
הנה ה Catch -

רוב הסטודנטים באוניברטיסאות לא למדו בב"ס קנדי. יש מעט מאוד קנדיים במחלקות המדעים, הרוב הגדול מהגרים שהגיעו בגיל מאוחר, או שהגיע עם ויזות סטונדט.
 
לדעתי אתה טועה. אין לי סטטיסטיקה של admissions

אבל אני כמעט משוכנע שאם תבדוק נתונים כאלו מכלל האוניברסיטאות בקנדה תגלה שזה בדיוק להיפך.
 

סנסה25

New member
אז מתי הם סוגרים את הפער?

גם לי נראה יותר הגיוני שיש יותר סטודנטים קנדים מזרים אבל אז אם מה ש-puffdragon ומיכאל כותבים נכון, אז מתי הם מיישרים קו? נראה גם שרב המרצים לפחות לפי השמות שלהם הם קנדים או גם אם הם "מלוכסנים" הם כאלה שגדלו בקנדה
 
והנה נתונים שמצאתי ל UofT

Faculty of Applied Science and Engineering

אם תסתכל על הנתונים של 2015 תראה ש 66.8% מהסטודנטים הם מקומיים מאונטריו או מפרובינציה אחרת. השאר הם סטודנטים בינלאומיים או מקומיים (PR או אזרחים) שהשכלתם התיכונית היא מחוץ לקנדה. כמובן, ייתכן שחלק מהמקומיים היגרו לקנדה מארצות אחרות אבל משמעות הנתונים היא שהם סיימו בי"ס תיכון בקנדה.
ואם אלו הנתונים של UofT אני די בטוח שבלא מעט אוניברסיטאות אחרות שאינן ממוקמות ב GTA או ונקובר רבתי החלק של סטודנטים מקומיים אפילו עוד יותר גדול.

מקור: https://www.dropbox.com/s/eq2lqlueqpyvezr/Annual Report 2016 - Chapter 1 - High Res.pdf?dl=0
לא יודע מי שם את זה בדרופבוקס אבל מהיכרותי עם דוחו"ת של UofT זה נראה אותנטי.

 

michaelbl

New member
עכשיו תבדוק מה המוצא האתני של הסטודנטים

בפקולטות המדעיות והטכנולוגיות
 

סנסה25

New member
מה זה משנה

מאיזה מוצא הילד? בכל מקרה הם כולם יושבים באותה כיתה ועל כולם נכפית אותה רמה נמוכה ושיטת לימוד גרועה שמדכאת מחשבה יצירתית והבנה עמוקה
 

michaelbl

New member
אבל כאן ההבדל

האסייתים דוחפים את הילדים ללמוד בטירוף וכם לא מעט שולחים אותם לשיעורי תיגבור אחרי הצהריים בהמוני בתי ספר פרטיים שיש כאן.
יש כאן רשתות של בתי ספר פרטיים שנותנים שיעורי תיגבור אחר הצהריים וחלק גדול מהלקוחות שלהם הם ילדים אסייתיים
 

סנסה25

New member
משהו לא הגיוני

בפורום קראתי שבעבר כתבו שאין טעם לבזבז כסף על בתי ספר פרטיים בקנדה כי בתי ספר ציבוריים נותנים אותה איכות אבל עכשיו אתה כותב שילדי האסיאתיים נשלחים לשיעורי תגבור בבתי ספר פרטיים אז זאץ אומר שאלו כן מלמדים ברמה גבוהה יותר ומלמדים לחשוב? אם ככה למה שלא תשלח אתה את ילדיך לשם גם כן לשיעורי תגבור?
ממה שאתה כותב אני מבינה שהרמה באוניברסיטה המצופה מהסטודנטים אכן גבוהה יותר אבל גם האוניברסיטאות הן חלק ממערכת החינוך בסופו של דבר אז מדוע אין תיאום בין מה שנלמד בבתי הספר למוסדות ההשכלה הגבוהה? נרא גם לפחות לפי השמות של המרצים שרובם ילידי המקום (בעלי שמות אנגלו-סקסיים) והם למדו בבתי ספר קנדיים אני מניחה. אז כנראה שהם איכשהו מתישהו איפשהו הצליחו לגשר על הפערים אם הגיעו לדרגת דוקטור/פרופסור
זה גם תקף לגבי המורעים הרי מורה בתיכון חייב תואר ראשון במקצוע אותו הוא מלמד. איך מורים שלמדו בקנדה והוציאו תואר במוסד קנדי אחר"כ מגיעים לתיכון ומעבירים חומר ברמה נחותה ומלמדים ילדים להיות תוכים? או שזה מה שמוכתב מלמעלה?
 

michaelbl

New member
את מבלבלת בין ההגדרה של בתי ספר פרטיים

בתי הספר הפרטיים הם אכן לא טובים יותר פרט לעובדה שהתלמידים בהם הם ח"ל. אני דיברתי לגבי רשתות של שיעורי עזר ותיגבור של אחר הצהריים, שנותנות לתלמידים בוסט במקצועות שונים ובעצם הופכות אותם לטובים יותר מהתלמידים הממוצעים שפשוט הולכים רק לבית הספר.
אני לא צריך את זה כי אני יושב איתם, אבל לצערי סמכתי על מערכת החינוך עד הנקודה שהבנתי שזה המצב ומאז אני יושב עם שני הגדולים שלי על בסיס כמעט יומי כדי לתקן את הנזקים של בית הספר לידע שלהם.
לגבי מה שקורה באוניברסיטה אין לי מושג כי אני לא מכיר אבל כמו שכתבתי אפשר לעשות תואר כשרמת לימודי הפיזיקה והמתמטיקה הרבה יותר נמוכים, כי לא באמת צריכים אותם בשביל התואר.
 

סנסה25

New member
תלוי מה אתה רוצה ללמוד

אם רוצים להיות מהנדסי לשמל חייבים קורסים בפיזיקה (חשמל זה הרי ענף בפיזיקה)
אם רוצים להיות אופטומטריסטים חייבים ללמוד אופטיקה שזה גם פיזיקה
אם רוצים להיות רוקחים (ופה יש דווקא לא מעט קנדים לבנים שרוצים ללמוד רוקחות) צריך הרבה קורסים בכימיה וגם כאלו שמעמיקים: כימיה אורגנית למשל שזה קורס מאד לא פשוט
כנ"ל גם לגבי רפואה
 

Commander Bauer

New member
לרוב אכן לא צריך את הקורסים הללו, אבל יש יוצאי דופן...

יש מקומות כמו גוגל ועוד חברות שבהן פותרים בעיות שעדיין לא נפתרו - שם מהנדסי תוכנה כן משתמשים בכלים מתמטיים שלכ 90% מהעבודות בתחום אין צורך.

איך תעשה עיבוד תמונה ואותות בלי אלגברה ליניארית וטרנספורמציות ועוד?
במקומות כאלו, יהיה יתרון למי שלמד רמה גבוהה מול אחד "קנדי"...
 
תקרא שוב את ההודעה של הדרקון שאליה הגבתי

"רוב הסטודנטים באוניברטיסאות לא למדו בב"ס קנדי...." אז הנה נתונים מהפקולטה להנדסה באוניברסיטה הגדולה בקנדה שמראים שעובדתית זה לא נכון.
 
למעלה