כל שוטר תנועה
יכול לרשום דו"ח לנהג שחצה צומת באדום, או שנכנס שניה לפני המעבר לאדום כשהיה ברור שהוא יפריע ויסכן רכבים אחרים, או יכול להתעלם מנהג שחצה באדום משום שתנאי הדרך אילצוהו לחצות באדום וכיוצ"ב אין ספור סיטואציות שבהן יש לשוטר שיקול דעת, ואפשר ששוטר אחר המביט באותה הסיטואציה ינהג אחרת כלפי אותו הנהג וכן על זה הדרך יתכנו גם כמה עשרות או מאות שוטרים שבאותה סיטואציה עצמה ינהגו איש איש ע"פ שיקול דעתו. את הסמכות לשוטר לפעול ע"פ שיקול דעתו הוא מקבל מהמחוקק עצמו שמתיר לו לפעול על פי שיקול דעתו בשטח, הכל ע"פ המצב הנתון במציאות מסויימת. ואולם, כל אחד משוטרים אלה מכיר בסמכות העל של המחוקק וכל אחד משוטרים אלה האף שהוא מקל או מחמיר בסיטואציה מסויימת זו, אינו מבטל ואינו עוקר את החוק גופו האוסר לחצות באדום ועאכו"כ שאין הוא מבטל או עוקר את כל מערכת החוקים בכללותה שנחקקה ע"י סמכות העל שבאותה חברה בה הוא חי, ושכל השוטרים כולם מכירים אותה ( את סמכות העל ) ככזו.
המשנה בהוריות שהזכרת איננה מסתיימת בפרק א משנה א, ואם תמשיך לקרוא, ללמוד והתעמק בסוגיה תמצא שהמשנה עוסקת דווקא במצוות מהחמורות הקיימות ומלמדת אותנו שאם בית דין פוסק לעקור את כל גוף המצווה ( מעתה מותר לחצות באדום ) הרי האדם פטור מלשמוע להם מאחר שכל איש ישראל יודע שהתורה אסרה את גוף המצווה ( למשל שמירת שבת ). אולם אם בית דין התיר לאדם פרט או חלק מהמצווה גופה על סמך שיקול דעת שהוקנה לו ע"י התורה עצמה ( זוכר את עניין הטיעון המעגלי ? ) הרי אותו אדם מחוייב לציית. המשנה מניחה בדיוק את מה שאני טוען נגד ליבוביץ, היינו - שלא רק בית דין, אלא כל איש ישראל מצוי בתודעה שלתורה סמכות על, הוא צריך להבין מדעתו שהוראת ב"ד לעקור שמירת שבת היא לא חוקית בעליל ובלשון המשנה : " ... הורו בית דין לעקור את כל הגוף, אמרו : אין נדה בתורה, אין שבת בתורה, אין עבודה זרה בתורה, הרי אלו ( שקבלו הוראה בלתי חוקית זו ) פטורין ( מלציית ). הורו לבטל מקצת ולקים מקצת, הרי אלו ( שקיבלו הוראה זו ) חיבין ( לציית ).
שתי הדוגמאות שהבאת על עגלה ערופה או מים מרים מאררים ניתנו לזקני העיר ( דב' כא ) או לכהן שבימים ההם ( במ' ה ) בהתאמה, שהם כאותם שוטרים הנ"ל, מותרים לנהוג ע"פ חז"ל ע"פ שיקול דעתם, אולם אין הם רשאים למחוק או לעקור את גופי המצווה מן התורה, למה ? משום סמכות העל האלהית שלה. שבת, ציצית, לולב, שופר וכד' שלא ניתנו כמצווה הנתונה לשיקול דעתם של זקנים או כהנים ולפיכך אף הן אינן נעקרות גופן בכל מקרה, ( ולא כדבריך משום שאין צורך או אין טעם לעוקרן ), אם כי פרטיהם נתונים גם כאן להרחבה ולפירוט והכל ע"פ מערכת חוקים הלכתיים הנשקלים בכובד ראש מצד פוסקים. ובכלל, מערכת הפסיקה ההלכתית איננה פשטנית ואיננה יורה מהמותן בנימוקים נוסח : "אין צורך במצווה X" או "אין טעם במצווה X" כדבריך, מבלי שהנושא נדון מבחינות אחדות ע"פ כללי הדת והפסיקה גם אם על פניו נראה כך ( כמו במקרה של המאמר "משרבו הרוצחנין ... משרבו המנאפים" ).
אותו פתגם רטורי קצר וחריף של ליבוביץ שממנו נובע לכאורה שאין לתורה מעמד עליון על ההלכה איננו משקף את האמת הכוללת על יחסי הלכה/תורה שהיא אמת ארוכה, מסובכת ומפותלת ובכל מקרה איננה ניתנת להאמר במאמר מזלזל בין כמה מילים המשרתות אינטרס הגותי שקוף וידוע.