מדאורייתא ומדרבנן.

ומכל מקום

כדי שלא תעמוד בטעותך, עליך לדעת שכל העונשים שבתורה עניינים כפרה. אמנם מבחינה משפטית חכמים חילקו בין מטרות שונות של העונשים [הרתעה, מניעה, פיצוי, יישוב העולם, ביעור הרע, שיקום וכו'], אך מבחינת התורה כל אלו משרתים מטרה גבוהה יותר והיא כפרת העוון. לכן לא די בהשבת הדבר לקדמותו, אלא על כל עונש אדם צריך להוסיף גם תשובה, קרי וידוי, עזיבת החטא וקבלה לעתיד. ראה רמב"ם, משנה תורה, הלכות תשובה כל פרק א.
 

iricky

New member
משמע שלא העונש מכפר אלא התשובה

וכאן הקורבן הוא כפרתם
 

iricky

New member
למען האמת

יש כאן התחלה של כיוון מחשבה נכון אבל בהמשך אתה מאבד את הדרך.
 
למעלה