ומכל מקום
כדי שלא תעמוד בטעותך, עליך לדעת שכל העונשים שבתורה עניינים כפרה. אמנם מבחינה משפטית חכמים חילקו בין מטרות שונות של העונשים [הרתעה, מניעה, פיצוי, יישוב העולם, ביעור הרע, שיקום וכו'], אך מבחינת התורה כל אלו משרתים מטרה גבוהה יותר והיא כפרת העוון. לכן לא די בהשבת הדבר לקדמותו, אלא על כל עונש אדם צריך להוסיף גם תשובה, קרי וידוי, עזיבת החטא וקבלה לעתיד. ראה רמב"ם, משנה תורה, הלכות תשובה כל פרק א.
כדי שלא תעמוד בטעותך, עליך לדעת שכל העונשים שבתורה עניינים כפרה. אמנם מבחינה משפטית חכמים חילקו בין מטרות שונות של העונשים [הרתעה, מניעה, פיצוי, יישוב העולם, ביעור הרע, שיקום וכו'], אך מבחינת התורה כל אלו משרתים מטרה גבוהה יותר והיא כפרת העוון. לכן לא די בהשבת הדבר לקדמותו, אלא על כל עונש אדם צריך להוסיף גם תשובה, קרי וידוי, עזיבת החטא וקבלה לעתיד. ראה רמב"ם, משנה תורה, הלכות תשובה כל פרק א.