שוב טעות
על ההערות שאתה מפיץ כאן נאמר "למד לשונך לומר איני יודע שמא תתבדה ותאחז" [ברכות ד, א]. המצאת לעצמך תורה שבה אין קשר בין פשוטו של מקרא לבין מה שהצדוקים מודים בו, שבה חכמים רשאים לעשות ככל העולה על רוחם ושבה כל הקורבנות שייכים לאותה קטגוריה.
בניגוד לתורך, בתורת ישראל אנו מחלקים בין סוגי הקורבנות, אופן ביצוע הקרבתם ותכליתם. ישנם קרבנות שעניינים קדושה, ישנם כאלו שעניינים הסרת טומאה, ישנם כאלו שיש להם משמעות לכלל הקהל וישנם קורבנות יחיד ששייכים לדיני עונשים. ולא רק לגבי קורבנות, אלא גם לשאר עונשי בית דין, לפי התורה, יש אלמנט של כפרה. כך, לדוגמה, קורבן אשם הוא לעולם קורבן יחיד ולעולם אינו קורבן ציבור, משום שהוא בהגדרתו חלק מדיני עונשין. ראה בחלוקת הרמב"ם ובלשונו:
"מן המצוות של החלק שפרש בו את העונש: מה שציוונו יתעלה לסקול באבן מי שעובר עליהן; ומהן - שציוונו לשרוף באש את העובר עליהן; ומהן - שציוונו להכות בסיף את צוואר העובר עליהן [...] ומהן - שציוונו לחנק את העובר עליהן, כמו שבא בפירוש; ומהן - שציוונו להלקות את העובר עליהן ברצועה; ומהן - שיעד עליהן כרת, והוא, שלא יהא לעובר שימות בעמדו בחטאו חלק לעולם הבא, כמו שבארנו בפרק חלק; ומהן - שיעד עליהן, יתעלה, במיתה בלבד, והוא, שימיתהו ה' בחטאו ויתכפר לו במיתתו. וכבר ביארו בריש מכות, כל כל לאו שהעובר עליו חייב כרת או מיתה בידי שמים בלבד, אם נתברר שהעובר עבר על אותו הלאו והזיד באותה העבירה בעדים והתראה - הרי זה לוקה, אף על פי שעיקר משפטו, שיהא דינו מסור לשמים; ומהן - שציוונו יתעלה להעניש את העובר עליהן בממנו בלבד, לא בגופו, כמו שקבע לגזלן תוספת חומש ולגנב תשלומי כפל מה שגנב ומהן - שציוונו יתעלה שיקריב העובר על חטאתו ויתכפר לו. ואשר לקיום העונשים האלה - כולם מצוות עשה, שאנו נצטווינו שנמית את זה, ושנלקה את זה, ושנסקול את זה, ושנקריב קורבן על מה שעברנו עליו" [ספר המצוות, כללים, כלל י"ד].
הבאת קורבן היא מעין חסד שעשתה התורה עם השוגג. הרי שגגת תלמוד עולה זדון, ובית דין מוזהרים שוב ושוב [והרי לא באה התראה אלא כדי להבחין בין שוגג למזיד]. ואפילו הכי, התורה חילקה בין שוגג למזיד לקולא.