מדוע החילונים כלכך מנוכרים מהיהדות?~דיון~

בניגוד אליך

אני לומד ובודק את הדברים לפני שאני מיישם אותם. יש דבר שנקרא "מצוות אנשים מלומדה" שאתה חוטא גדול בה.
 
למיטב זכרוני

שוב אנו נופלים במקום הפרשנות כי " מצוות אנשים מלומדה " זה גם נתון לפרשנויות שונות מצוות אנשים מלומדה! או מצוות אנשים - מלומדה ואלו רק שתיים מתוך המון אפשרויות קריאה של פסוק אתה מבין שכבר לגבי הקריאה של הפסוק הזה אתה וארי לא מסכימים, נכון... שלא לדבר על שאלת הראשית מה קדם למה הביצה
או התרנגולת
???? לדעתי לא המשנה ולא התלמוד ולא שניהם בתוספת רבנים, לדעתי רק שינוי יביא שלום אמת
 

arriy80

New member
בניגוד להגיון בכל תחומי החיים

רק הערה: כמובן שאיננו דנים פה באופן אישי, אלא על הדרך שכל אחד מציג. לעצם הענין, ללמוד ולבדוק את הדברים, זה דבר חשוב. זוהי בעצם מצוות לימוד התורה. כמובן שאי אפשר להתנות את קיום המצוות בלימוד ובבדיקת הדברים. כמו שחולה לא יתנה את השימוש בתרופה, בכך שיקדים לימוד של שבע שנים בפקולטה לרפואה, וישתלם ברוקחות, ורק לאחר שיבין את מבנה הגוף, פרטי החולי, ורכיבי התרופה, אז יסכים להשתמש בה לרפואתו. כשאדם יודע שהרופא שרשם לו את התרופה מוסמך ע"י מוסד ידוע, הוא יוכל לסמוך עליו. אנו מבינים שדרך התורה וקיום המצוות היא הדרך שהתקבלה מאלוקים, וככזו - היא הנכונה לחיים טובים בעולם. כללי הלימוד של התורה, נמסרו לחכמים, והם המורים לנו את דרך החיים.
 

arriy80

New member
מצוות אנשים מלומדה

מצוות אנשים מלומדה - לקיים מצוות מתוך מחויבות חברתית או משפחתית וכדו' ולא מתוך הבנה כי זוהי הדרך להתקרבות לאלוקים מתוך החיים הגשמיים שלנו. כמו שיש כאלו שהולכים לבית כנסת רק בגלל שאבא שלהם רוצה, ולא בגלל שהם מאמינים/רוצים. ושוב, התארים שאתה כותב, אינם קשורים לדיון, מפני שאנו מדברים על דרך, ולא על אנשים.
 
well done על ההתחמקות

אבל בסופו של יום אתה עושה דברים בלי לדעת או להבין ובלי לבחור בעוד שאני מייצג דרך וזרם ביהדות שמאמין בבחירה וקיום של אורח החיים הערכי שמוצג במקרא מתוך בחירה שמקורה בידיעה והבנה. אתה אמנם נשען על דורות של פרשנים אבל בסופו של דבר אתה בוחר מוצר מוגמר בלי להבין את התהליכים שעברו. היו חילוקי דעות בין רבנים ואתה בוחר על פי פוליטיקות נושנות בדרך זו או אחרת ולא מתוך הבנה או אמונה ערכית.
 

arriy80

New member
הפרשנות שלך לדרך שלי...

בסופו של יום אדם עושה את כל הדברים כי כך רוצה בורא עולם שהוא יעשה. לא זה נקרא מצוות אנשים מלומדה. אני לא יודע איזה דרך וזרם אתה מייצג. אנסה לנתח את משפט המפתח שכתבת: "מאמין בבחירה וקיום של אורח החיים הערכי שמוצג במקרא מתוך בחירה שמקורה בידיעה והבנה". בבחירה כולם מאמינים. בעצם, לא צריך להאמין - זו עובדה. אורח החיים הערכי שמוצג במקרא - איזה אורח חיים? כנראה שכל אחד יכול להבין מעצמו ולפרש איך שהוא רוצה... ומה זה "ערכי"? עניני בין אדם לחבירו? או גם בין אדם לבוראו? הרי לא ניתן להבין מהמקרא אף מצווה בשלמותה, ללא הוראות וכללי הבנה! מתוך בחירה שמקורה בידיעה והבנה - איזה ידיעה ואיזו הבנה? ידיעה שכל אחד ממציא לעצמו, ומבין איך שהוא רוצה... והרי יש הוראות במקרא שלא ניתן להבינם! הדרך שאני מציג, נשענת על דורות של מפרשים, שלהם היו את הכלים לפרש. בסופו של דבר אני בוחר דרך מוגמרת מתוך הבנה של כמעט כל התהליכים שעברו עד שהגיע פסק ההלכה. היו חילוקי דעות בין רבנים, והדרך להכריע ביניהם מעוגנת גם היא בכללי הלימוד והפסיקה. (המושג שהכנסת פה "פוליטיקות נושנות" מראה על חוסר הבנה בסיסי בדרכי הלימוד וכללי הפסיקה). האמונה הערכית מתבטאת בקיום המצוות לפי המפרשים המוסמכים, גם אם לא מבינים אותן.
 
חבל

שבמקום לענות לי אתה בוחר שוב להתחמק, הפעם ע"י "ניתוח" משפטים נבחרים שלי. אני מבין שאתה לא מסוגל להתמודד עם מה שכתבתי ואתה בורח שוב ושוב לאותן שורות ("הדרך שאני מציג, נשענת על דורות של מפרשים"). חבל שאתה גם בוחר להתעלם מחלקים נרחבים (ויפים!) של ההיסטוריה של ההלכה היהודית, כי הם לא נוחים לתפיסה הפונדמנטלית שלך. אבל זה מה יש.
 

arriy80

New member
התחמקות של מי?

אתה מפרש את "מצוות אנשים מלומדה" כמו שאתה רוצה, ולפי זה מפרש את הדרך שלי. מאד הגיוני.... אני הסברתי את הדרך שלי, שעוברת דרך שמבוססת על כללי לימוד התורה, ומסתמכת על מעבירי המסורת לאורך כל הדורות. אין שום דרך ללמוד את מצוות התורה לבד בלי הוראות של כותב התורה, ובלי הכוונה של אלו שקיבלו את הוראות הלימוד. בשבילך זה נקרא "מצוות אנשים מלומדה"? אתה רוצה ללמוד לבד? בבקשה... מענין שבשאר תחומי החיים, אין לך בעיה להיות "מצוות אנשים מלומדה"...
 
בסופו של יום

אתה עושה מה שאומרים לך בעיוורון, כי ככה פירוש לאורך הדורות. אין לך מה לתקוף אותי, תתמודד עם מי שאתה (ובעיקר עם מי שאתה לא).
 

arriy80

New member
בסופו של יום

אני פועל לפי הדרך שעברה 3300 שנה בעם ישראל. כך קיבלו לאורך כל הדורות, דנו בזה, והבינו את זה. אתה - כנראה - ממציא דרך חדשה. עדיין לא שמעתי ממך את עקרונותיה (או שאין...).
 
אתה משקר

אתה עושה מה שאמרו לך לעשות, לא מה שעשו לפניך. אני שייך לזרם שונה משלך, שאתה כקנאי קיצוני לא מקבל. כתבתי כאן בעבר את עיקרי הר-קונסרבטיבים, אתה מוזמן לחפש.
 

arriy80

New member
נו.. התחלנו עם ההטחות המתגוננות...

אני עושה את מה שאומרים לי מעבירי המסורת, שחקרו ולמדו את הדברים והגיעו לאותה המסקנה שהגיעו אליה כל מעבירי המסורת בכל 3300 שנה מאז התקבלה התורה. לא מכיר את הזרם שאתה שייך. אתה לא רוצה להציג אותו, רק שולח אותי לחפש את דבריך הקודמים... שכחת את מה אתה מיצג שצריך תזכורת מהודעות קודמות? אם יש לך עקרונות לדרך שלך, אתה מוזמן לכתוב אותם.
 
בורח שוב?

אני כבר כתבתי, ואבניגוד אליך אני לא חוזר על עצמי בכל הודעה ולא מעתיק שוב ושוב את אותם הדברים. אתם מוזמן לחפש פה בפורום או באינטרנט. הטיעון העלוב והפשיסטי שאם לא קפצתי על ההזמנה לכתוב בפעם המי יודע מה את העקרונות של התנועה שלי אומר שאין כזאת תנועה ואין לה עקרונות מנכיחים את הקנאיות שלך. אני חוזר לאמברגו שלי, חבל שתכתוב לי, כי אני לא אקרא.
 

arriy80

New member
כתבת כותרת שמתאימה מאד לתוכן ...

במיוחד לשורה האחרונה. כשאין תשובות מספקות, עושים "ברוגז"....
 

enigma4u

New member
כל מעבירי המסורת בכל 3300 שנה

מאז התקבלה התורה. פתח תנ"ך וראה שהתורה השתכחה כמה וכמה פעמים במשך הזמן. חז"ל גם שינו כמה דברים פה ושם. רק לחז"ל מותר לשנות? מי קבע זאת? חז'ל קבעו זאת, יש אנשים שחושבים אחרת.
 

arriy80

New member
כן.

אין שום הגיון בטענה שהתורה נשכחה לגמרי. גם אם חלקים גדולים מהעם לא שמרו מצוות, תמיד היו קבוצות גדולות כמו הכהנים והנביאים שהיוו את הגרעין ששמר על התורה ומצוותיה.
 

arriy80

New member
בודאי

הדברים שכתבתי, תואמים - לדעתי - להגיון שכל סיפור הסטורי אמין מבוסס עליו, ויותר מזה!
 

arriy80

New member
ובקשר לחז"ל

המסורת שהועברה ממקבל התורה - משה רבינו - קבעה שיש כללים ללימוד המצוות וגם לדרשות הפסוקים. אין שום דרך ללמוד מצווה כלשהי מהפסוקים. הסמכות לפסיקת חז"ל כתובה בתורה עצמה [דברים יז החל מפס' ח]: "וְעָשִׂיתָ, עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ ... וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת, כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ. עַל-פִּי הַתּוֹרָה אֲשֶׁר יוֹרוּךָ, וְעַל-הַמִּשְׁפָּט אֲשֶׁר-יֹאמְרוּ לְךָ--תַּעֲשֶׂה" (מומלץ לעיין בהמשך...)
 
למעלה