הרוב נובע מאי-הכירות ואי-הבנה
בהמשך לתגובה של אופירA, אתייחס לנקודות אחרות. <מעמד האשה ביהדות> ההבנה את מעמד האשה, הושפעה מהנצרות, ששם ההתנזרות מאשה היא מצווה. ביהדות זה בדיוק הפוך! הכהן הגדול, האדם המקודש ביותר, כשצריך להכנס לקודש הקדשים - המקום הקדוש ביותר, ביום הכיפורים - היום הקדוש ביותר, לא יוכל לעשות זאת, אם לא יהיה נשוי לאשה! האשה היא שותפה בהשראת השכינה בבית! מי שישמע על מעמד האשה ביהדות, יבין שביהדות האשה תופסת מקום נכבד ביותר. <ואין אדם בכל המערכת של בתי הספר שיגיד שההיפך הוא הנכון> ומה לעשות שהחינוך בבתי הספר הממשלתיים במדינת ישראל, רחוק מהחינוך היהודי המקורי... <הציבור הדתי מנותק מהמדינה> כאן יש להפריד בין השקפת הציבור הדתי-לאומי, לבין השקפת הציבור החרדי. הציבור הדתי-לאומי, רואה במדינה הנוכחית ערך עליון, מכבד את ראשיה, משתתף במוסדותיה, ורואה בחיזוקה - מצווה. כמעט כולם משרתים בצבא. הציבור החרדי מכיר בצורך המדינה, אך מצבה הנוכחי רחוק מלהשביע את רצונו. ראשי המדינה השתמשו ומשתמשים בכלים שלה לצורך האדרת ה"חילוניות" תוך התנכרות שיטתית לדרך היהודית האמיתית. קברניטי המדינה לא יתנגדו למאבקים נגד עולם התורה, ויהיו כאלו שאף יעודדו זאת. למעשה, הציבור החרדי גם משתתף במוסדות המדינה, בכדי לספק לעצמו ייצוג עצמי נאות ולא מתנכל - ע"י אחרים. הציבור החרדי לא מנותק מהציבור הכללי. יש אגודות עזרה לזולת מקומיות וארציות, שהוקמו ע"י אישים חרדיים, ומשרתים את כל הציבור בישראל, חילוני כדתי - יהודי ושאינו. ההתנדבות מגיעה גם לבתי חולים, וגם לכל עניני אלו שאינם חיים. כמו"כ מוכרים אנשי זק"א - חסד של אמת שדואגים (כמתחייב מההלכה) להביא לקבורה את הנפגעים מהפיגועים. כמו"כ חלק גדול מהציבור החרדי הם אנשים שמשולבים בשוק העבודה, בין אם זה בתוך הציבור עצמו, או מחוצה לו. הענין שנותר הוא ענין השירות בצבא. ענין זה הוא ענין רגיש וראוי לדיון בפני עצמו. אך אכתוב את העיקר. לפי היהדות, יש צורך בצבא שיכלול את כל סוגי החֵילות. כמו"כ, חלק ממערך ההגנה של עם ישראל, הוא לימוד התורה. לכן, רואה הציבור החרדי חובה גדולה להשקיע בלימוד התורה ובכך לחזק את עם ישראל. עם זאת, רבים מבני הציבור החרדי אכן מתגייסים לצבא בהמשך חייהם. את הסטיגמה על ניתוק הציבור הדתי-חרדי, עשתה התקשורת. למעשה, המציאות רחוקה מלהקרא "נתק". מי שרואה את עצמו מושפע מהסטיגמות, כדאי שיכיר מקרוב את הציבורים השונים, ילמד על השקפותיהם, וכך יוכל להסיק מסקנות באופן אישי ולא ממחרחרי ריב.