צריך להבין משהו.
בודאי שהביטוי "חילוני" אינו מתייחס לאדם ספציפי כלשהו, וגם לא לקבוצת אנשים. הביטוי הזה מתייחס לדרך החילוניות המתירנית (- אני עושה מה שבא לי) - ההפוכה מדרך התורה. ברמה הבסיסית: "אני מאמין באמונה שלמה שהבורא יתברך שמו יודע כל מעשה בני אדם וכל מחשבותם..." [מתוך י"ג עיקרי האמונה] אדם שמאמין ש"עין רואה ואוזן שומעת וכל מעשיך בספר נכתבים", מבין שיש "שוטר" שצמוד לו ורושם את כל תנועותיו וכוונותיהם, ידע להזהר במעשיו! ויותר מזה: התורה מלמדת אותנו הפך הביטוי "ככה בא לי"... וזהו היסוד בכל עבודת ה' - לעבוד על הרצונות הספונטניים של האדם, ולבחון אותם לפי הדרך שבורא העולם הדריך אותנו. כך מכוונים את התאוות והרצונות ומשתמשים בהם לפי הוראות היוצר שלהם. התורה מלמדת אותנו שדאגה לצרכי הזולת היא "מצווה"! ולכן - בדר"כ - נחסכת מהאדם התלבטות במצבים שבהם עשיית חסד באה על חשבון רצונות אישיים, מפני שקיום מצווה עדיף על הרצונות האישיים. כך אדם בוחן את החלטותיו לפי דרך התורה, ולומד מתי יש להתגבר על רצונותיו לטובת צרכי הזולת, ומתי צרכיו שלו - קודמים. אדם שלא הולך בדרך שיוצר העולם התווה, אלא בדרך שמחנכת לביטוי כל הרצונות והתאוות, יתקשה להתמודד עם לבטים כאלו, ולא ידע מתי עליו להעדיף את רצונותיו האישיים על פני צרכי הזולת.
בודאי שהביטוי "חילוני" אינו מתייחס לאדם ספציפי כלשהו, וגם לא לקבוצת אנשים. הביטוי הזה מתייחס לדרך החילוניות המתירנית (- אני עושה מה שבא לי) - ההפוכה מדרך התורה. ברמה הבסיסית: "אני מאמין באמונה שלמה שהבורא יתברך שמו יודע כל מעשה בני אדם וכל מחשבותם..." [מתוך י"ג עיקרי האמונה] אדם שמאמין ש"עין רואה ואוזן שומעת וכל מעשיך בספר נכתבים", מבין שיש "שוטר" שצמוד לו ורושם את כל תנועותיו וכוונותיהם, ידע להזהר במעשיו! ויותר מזה: התורה מלמדת אותנו הפך הביטוי "ככה בא לי"... וזהו היסוד בכל עבודת ה' - לעבוד על הרצונות הספונטניים של האדם, ולבחון אותם לפי הדרך שבורא העולם הדריך אותנו. כך מכוונים את התאוות והרצונות ומשתמשים בהם לפי הוראות היוצר שלהם. התורה מלמדת אותנו שדאגה לצרכי הזולת היא "מצווה"! ולכן - בדר"כ - נחסכת מהאדם התלבטות במצבים שבהם עשיית חסד באה על חשבון רצונות אישיים, מפני שקיום מצווה עדיף על הרצונות האישיים. כך אדם בוחן את החלטותיו לפי דרך התורה, ולומד מתי יש להתגבר על רצונותיו לטובת צרכי הזולת, ומתי צרכיו שלו - קודמים. אדם שלא הולך בדרך שיוצר העולם התווה, אלא בדרך שמחנכת לביטוי כל הרצונות והתאוות, יתקשה להתמודד עם לבטים כאלו, ולא ידע מתי עליו להעדיף את רצונותיו האישיים על פני צרכי הזולת.