השאלה אם זה לא אומר שהדור פוחת. לדעתי - כן. אין מנוס מזה
זה כמו בכשאמי היתה בתיכון בסוף הששים, היא למדה את שייקספיר. כשאני הייתי, הגענו לכל היותר לג'ויס (הדבלינאים או סיפורים אחרים).
 
אגב היום כל ילד עד גיל 7 נחשף לפי כמה יותר מד"ב-פנטסיה בטלוויזיה, דרך אנימה ומצויירים שונים ומשונים, כך שהמרחק בינו לספרים אמור להתקצר, מבחינת ההבנה.
 
באשר לשפה - כאן כבר הויכוח רחב יותר ונוגע במגוון דברים, כמו תנ"ך מופשט (יש כיום; יש אגב גם 'שירה מעובדת' לתלמידי היסודי. היו דוגמאות בזמנו בפורום ספרות. קשה להאמין) ובכלל האמונה שיש כיום שצריך להקל על ילדים, בכל דבר שהוא, ולא להעמיד בפניהם אתגרים, שמא הכישלון יפגם בנפשם הרכה.
 
בדיון דומה בפורום ספרות, ציינתי שזו שאלה של ערכיות - האם מאמץ מחשל, כלומר בונה אופי, או מרסק.
בעבר האמונה הכללית היתה שהוא מחשל ובונה. כיום (וזה לדעתי בא יותר מהורים מאשר מאנשי מקצוע), האמונה היא שמאמץ מסכן את נפשם הרכה של ילדינו.
 
כך ששאלת ה'קושי' בספרים, היא בהכרח סימפטום של אותה מחלה.