אני התאהבתי בעגנון בזכות הסיפורים שלמדנו בביה"ס
אמנם לא ישבתי וקראתי סיפורים שלו מעבר לכך, אבל נהניתי ללמוד אותם ואני זוכרת אותם לטובה עד היום. אבל זה היה די חריג בנוף... רוב הזמן ממש לא אהבתי את שיעורי הספרות אף שהייתי לא רעה בהם.
 
לביאליק יש למשל שירי ילדים נגישים מאוד וגם שירים שהולחנו שקל יחסית להבין ("הכניסיני תחת כנפך") אבל כשלומדים את הפואמות הכבדות שלו, כל מיני תוכחות חברתיות על חברה שונה לגמרי, זה פשוט לא עובד ולא מדבר לאף אחד. אני זוכרת במעומעם שלמדנו את "מאחורי הגדר" וזה היה נורא.
 
אגב, מעולם לא למדתי את אותם שירים/סיפורים שוב ושוב וגם לא גיליתי (לצערי) את הספר שהמורות משתמשות בו (חבל, היה יכול לעזור לי). מאז ומעולם הייתי תולעת ספרים (לשירה אני פחות מתחברת) אבל בשיעורי ספרות למדו סיפורים משעממים להחריד. "אבא גוריו", למשל, היה נורא. לא הצלחתי לקרוא אותו בשום פנים ואופן. אגב, ארז טל התראיין לקובי מידן ב"אנשים בלילה" וסיפר שהוא היה תולעת ספרים עד השלב שבו הכריחו אותו לקרוא ספרים שלא אהב בשיעורי ספרות וזה פשוט "תקע" אותו, ובמעין דווקאיזם, מרד נעורים או אולי חוסר היכולת לקרוא את מה שאני צריך אז אני לא אקרא שום דבר אחר, הוא פשוט נטש בבת אחת את עולם הקריאה.
 
זו הבעיה, שמרוב שרוצים ללמד "קלאסיקות" דוחפים לתלמידים לגרון יצירות ספרותיות שלא מתאימות להם, לא מעניינות אותם ולא מדברות אליהם, והם לומדים אותן מתוך כפייה וחוסר עניין. כל הזמן מדברים על שינוי תכנית הלימודים וניסיון להרחיב אותה ולגוון ולהתקרב לתלמידים וכו', אבל בלי לוותר על ה"קלאסיקות" אז בסופו של דבר יוצא שעדיין דוחפים לתלמידים לגרון יצירות ארכאיות שלא רלוונטיות לחייהם, והתוצאות בהתאם.