רעיון רע שעובד נפלא בעולם
זה לא משנה מה קורה בעולם
זה רעיון רע, נוסע לא צריך להתייבש 5-10 דקות בתחנה רק בגלל שהנהג שלו יודע לנסוע מהר/הנהג שלפניו נסע לאט וניקה לו את כל הדרך
רעיון רע שעובד נפלא בעולם
נהגים יתחילו מלנסוע מהר ולהתייבש 10 דקות בתחנה, אח"כ הם יגלו את הפלא הזה שנקרא לנסוע קצת יותר לאט כדי לבלות 2 דקות בתחנת הוויסות/תזמון במקום 10. אם נעשה רשימה קצרה של יתרונות וחסרונות (לאחר שהנהגים יסתגלו):
יתרונות:
1. רוב האוטובוסים יתמלאו בצורה מאוזנת.
2. הנוסע יודע שבתחנה ראשית (לדוגמה, סמינר הקיבוצים) קו 25 ממשיך דרומה ב14:50 ולא ב14:47. הדבר מאוד יקל על תכנון נסיעות מצד הנוסע.
3. הנהגים יידעו שאין שום טעם בנסיעה מהירה ופרועה - לכל היותר הם יקצצו 5 דקות בקטע האחרון של המסע. עובדה זאת עשויה לשפר את השירות לנוסע, במיוחד אלו שניידותם מוגבלת או סתם איטית.
4. עלתה כאן הבעיה של שירותים לנהגים בחלק מהקווים. קביעת תחנות תזמון בקרבה לקניונים ומבנים ציבוריים עשויה לסייע בפתרון בעיה זאת.
חסרונות:
1. רוב הנסיעות ייקחו זמן רב יותר, בייחוד בלילה. זהו החיסרון העיקרי של השיטה. לדעתי היתרון של נסיעה מתוכננת עולה על החיסרון של זמן רב יותר לנסיעה.
2. השיטה מחייבת תכנון זמן קפדני - אוטובוס שימתין זמן רב מדי בתחנת וויסות עלול להתמלא יתר על המידה. בעיה זאת בהחלט פתירה בעזרת בדיקה רציפה של סטטיסטיקה ו/או רזרביות שימתינו בתחנות ויסות ויתחילו את הנסיעה משם.