מדריך הקווים החזקים

מצב
הנושא נעול.

euronitzan

New member
לא מדובר כאן על זחילה

זה לא הקטע של בזבוז זמן
זה הקטע של איכות הנסיעה. מה לעשות שזה לא כיף,שלא לאמר מיגע כשהאוטובוס מזדחל. מה גם שלסטודנט שמגיע יחסית מרחוק(נניח בת ים או אפילו אלנבי) זה די מבאס שהוא צריך לנסוע לפחות שעה לאוניברסיטה,כשעם האוטו הוא היה מגיע בזמן הזה כבר לאוניברסיטת חיפה, כי לנסוע באוטובוס זה לא לונה פארק, וברגע שאתה עושה את זה יותר מדי זמן זה כבר בגדר סבל.
לא מדובר כאן על זחילה
מדובר על נסיעה מתונה שהיא איטית בקצת כאשר מדובר בעיר עם רמזורים. להערכתי ההבדל במהירות הממוצעת בין המנקואיסט המצוי לטייס המצוי נע בין 15 ל20 קמ"ש וגם זו הערכה אופטימית.
 

droriko

New member
אם מדובר בקו ארוך כמו 25

לא מדובר כאן על זחילה
מדובר על נסיעה מתונה שהיא איטית בקצת כאשר מדובר בעיר עם רמזורים. להערכתי ההבדל במהירות הממוצעת בין המנקואיסט המצוי לטייס המצוי נע בין 15 ל20 קמ"ש וגם זו הערכה אופטימית.
אם מדובר בקו ארוך כמו 25
אז הטייס יעבור אותו כבר באמצע הדרך לפחות, זה המון
 

אורי404

New member
אני חושב, שהתנאים בחו"ל מאפשרים את זה

אבל הרי זה לא יכול לעבוד בארץ
מה שעובד בכל העולם המערבי אסור ליישם בארץ כי יש גנטיקה מיוחדת...

(אני כותב כמובן בסרקזם, בהחלט ניתן ליישם את זה בארץ אבל משום מה מומחי התחבורה הציבורית בארץ סבורים שתחנות ויסות הן משהו דמוי עב"ם.)
אני חושב, שהתנאים בחו"ל מאפשרים את זה
בין היתר נת"צ או מת"צ ופחות התעסקות של הנהג עם הכספים.
 

droriko

New member
תחנות ויסות לא מתאימות לטמפרמנט הישראלי

מה שחסר בקו 29 הוא תחנות תזמון
כל 15-20 תחנות צריכה להיות תחנה (ועדיף באזור בו ניתן לבצע החלפות) שאותה לא ניתן לעבור לפני זמן מסוים. יישום פשוט של עיקרון זה להערכתי יפתור את רוב הבעיות של קו 29.
תחנות ויסות לא מתאימות לטמפרמנט הישראלי
נוסע ישראלי לא יהיה מוכן להיתקע 5 דקות בתחנה רק בגלל שהנהג "בשיא חוצפתו" נסע מהר, הנוסע גם לא יהיה מוכן שהנהג פתאום יוריד את מהירות הנסיעה באופן דרסטי כאילו היה נהג מונית שירות.
 

euronitzan

New member
היכן בעיית הסבלנות/טמפרמנט גדולה יותר

תחנות ויסות לא מתאימות לטמפרמנט הישראלי
נוסע ישראלי לא יהיה מוכן להיתקע 5 דקות בתחנה רק בגלל שהנהג "בשיא חוצפתו" נסע מהר, הנוסע גם לא יהיה מוכן שהנהג פתאום יוריד את מהירות הנסיעה באופן דרסטי כאילו היה נהג מונית שירות.
היכן בעיית הסבלנות/טמפרמנט גדולה יותר
כאשר אתה ממתין בתחנה, נניח 10 דקות ואין לך מושג מגיע האוטובוס או כאשר אתה יודע בדיוק מתי הוא יגיע, אתה מגיע 5 דקות לפני ועוד 5 דקות בתוך האוטובוס?

שאלה דומה בניסוח אחר: איפה תמצא יותר נוסעים עצבניים: בתחנת המוצא או באמצע המסלול?
 

droriko

New member
כמו שאמרתי

היכן בעיית הסבלנות/טמפרמנט גדולה יותר
כאשר אתה ממתין בתחנה, נניח 10 דקות ואין לך מושג מגיע האוטובוס או כאשר אתה יודע בדיוק מתי הוא יגיע, אתה מגיע 5 דקות לפני ועוד 5 דקות בתוך האוטובוס?

שאלה דומה בניסוח אחר: איפה תמצא יותר נוסעים עצבניים: בתחנת המוצא או באמצע המסלול?
כמו שאמרתי
מי שאשם בבזה שהאוטובוס מגיע באיחור זה הנגים האיטים,תעיף אותם במקום להעניש את הנהגים הנורמלים
 

euronitzan

New member
הנהגים הדורשים טיפול

כמו שאמרתי
מי שאשם בבזה שהאוטובוס מגיע באיחור זה הנגים האיטים,תעיף אותם במקום להעניש את הנהגים הנורמלים
הנהגים הדורשים טיפול
הנהגים הבעייתיים לרוב האוכלוסיה הם הטייסים. הקצב של הנהגים האיטיים הוא המקובל באירופה ובצפון אמריקה לנסיעה באוטובוס. אם תמתן את התנועה של כולם לאותו קצב תפתור את בעיית השיירות, הנוחות לאוכלוסיה מוגבלת, בלאי המכונות ואמינות השירות כל זה כשהמחיר הוא בזמן נסיעה ארוך יותר (במעט, אם התזמון ייעשה בצורה ראויה).
 

droriko

New member
מה הבעיה עם הטייסים?

הנהגים הדורשים טיפול
הנהגים הבעייתיים לרוב האוכלוסיה הם הטייסים. הקצב של הנהגים האיטיים הוא המקובל באירופה ובצפון אמריקה לנסיעה באוטובוס. אם תמתן את התנועה של כולם לאותו קצב תפתור את בעיית השיירות, הנוחות לאוכלוסיה מוגבלת, בלאי המכונות ואמינות השירות כל זה כשהמחיר הוא בזמן נסיעה ארוך יותר (במעט, אם התזמון ייעשה בצורה ראויה).
מה הבעיה עם הטייסים?
עם הנהג נוסע במהירות המותרת בחוק אז למה צריכה להיות עם זה בעיה. נכון שיש טייסים שמשתוללים בכביש,אבל הם מיעוט,רוב גדול של הטייסים אלה נהגים מקצועים שאין להם אפילו עבירת תנועה אחת בתיק. אני אומר לך את זה בתור אחד שעובד 10 שנים בדן,אז אני מרשה לעצמי להגיד שאני מכיר טוב את הפנוכו של המערכת.
 

euronitzan

New member
הבעיה - דוושה אצלם = מתג

מה הבעיה עם הטייסים?
עם הנהג נוסע במהירות המותרת בחוק אז למה צריכה להיות עם זה בעיה. נכון שיש טייסים שמשתוללים בכביש,אבל הם מיעוט,רוב גדול של הטייסים אלה נהגים מקצועים שאין להם אפילו עבירת תנועה אחת בתיק. אני אומר לך את זה בתור אחד שעובד 10 שנים בדן,אז אני מרשה לעצמי להגיד שאני מכיר טוב את הפנוכו של המערכת.
הבעיה - דוושה אצלם = מתג
כאשר שתי הדוושות מופעלות רק באחד משני מצבים - לחיצה מלאה או אפסית הנסיעה הופכת למאוד לא נעימה (ולעיתים אף מסוכנת) עבור הקשישים. הביעה הנוספת היא שהרבה פעמים לא מרוויחים שום דבר כי או שטסים לעבר רמזור אדום או שהקשישים קמים כדי לרדת רק אחרי שהאוטובוס עצר. ההתנהגות הזאת שלהם נובעת מהפחד ליפול.

אמנם לא עבדתי 10 שנים בדן אלא פחות, אבל יש לי ניסיון גם עם חברות אוטובוסים אחרות במדינות אחרות. האמן לי שניתן לעבוד אחרת וגם בצורה טובה.
 

droriko

New member
לא מרויחים רמזור ירוק

הבעיה - דוושה אצלם = מתג
כאשר שתי הדוושות מופעלות רק באחד משני מצבים - לחיצה מלאה או אפסית הנסיעה הופכת למאוד לא נעימה (ולעיתים אף מסוכנת) עבור הקשישים. הביעה הנוספת היא שהרבה פעמים לא מרוויחים שום דבר כי או שטסים לעבר רמזור אדום או שהקשישים קמים כדי לרדת רק אחרי שהאוטובוס עצר. ההתנהגות הזאת שלהם נובעת מהפחד ליפול.

אמנם לא עבדתי 10 שנים בדן אלא פחות, אבל יש לי ניסיון גם עם חברות אוטובוסים אחרות במדינות אחרות. האמן לי שניתן לעבוד אחרת וגם בצורה טובה.
לא מרויחים רמזור ירוק
אבל כן מרויחים עוד 10 דקות הפסקה. חוץ מזה שמרביתם נוסעים ככה כי הם לא מסוגלים לנסוע לאט,זה מחרפן אותם(שזה למעשה תקף גם על נהגי הפרייבט)
 

euronitzan

New member
וכאן עלית על הבעיה העיקרית בכבישי ישראל

לא מרויחים רמזור ירוק
אבל כן מרויחים עוד 10 דקות הפסקה. חוץ מזה שמרביתם נוסעים ככה כי הם לא מסוגלים לנסוע לאט,זה מחרפן אותם(שזה למעשה תקף גם על נהגי הפרייבט)
וכאן עלית על הבעיה העיקרית בכבישי ישראל
אנשים לחוצים ועצבניים ללא סיבה ממשית. באוטובוסים - הבעיה פתירה.
 

droriko

New member
אגב לא יודע למה אנחנו מתמקדים דווקא בטייסים

הבעיה - דוושה אצלם = מתג
כאשר שתי הדוושות מופעלות רק באחד משני מצבים - לחיצה מלאה או אפסית הנסיעה הופכת למאוד לא נעימה (ולעיתים אף מסוכנת) עבור הקשישים. הביעה הנוספת היא שהרבה פעמים לא מרוויחים שום דבר כי או שטסים לעבר רמזור אדום או שהקשישים קמים כדי לרדת רק אחרי שהאוטובוס עצר. ההתנהגות הזאת שלהם נובעת מהפחד ליפול.

אמנם לא עבדתי 10 שנים בדן אלא פחות, אבל יש לי ניסיון גם עם חברות אוטובוסים אחרות במדינות אחרות. האמן לי שניתן לעבוד אחרת וגם בצורה טובה.
אגב לא יודע למה אנחנו מתמקדים דווקא בטייסים
רוב הנהגים בדן הם לא טייסים,אלא סתם כאלה שיודעים לעבוד,יודעים להתעסק מהר עם הכסף,יודעים לעקוף כמו שצריך אוטו שנתקע באמצע,שהמהירות שלהם היא ממוצעת מבחינת נסיעה בתוך עיר,אפילו לזקנים אין בעיה איתם. הבעיה שלי היא עם אלה שהם גם זה לא,שנוסעים ממש לאט,שלוקח להם שעה עד שהם מחזירים עודף,שעוצרים לנוסעים גם אם הם לא בתחנה,שעושים דברים שנהג מקצועי לא אמור לעשות כמו למשל לעמוד בתחנה אחרי אוטובוס שממילא נוסע לאיפה שאתה נוסע אז מן הסתם הנוסעים שעולים אליו אלה אותם נוסעים שלך(וזה לא בהכרח אותו קו) במקום לעקוף אותו ולנסוע. כאלה אנשים לא צריכים לעבוד בקו,בדיוק כמו שאתה לא תעסיק בחברה שלך מנקה שלא מנקה כמו שצריך.
 

mister K

New member
זה משום שהנהגים של מטרופולין לא יודעים לעבוד.

מה שנהיה עם 29, זוועת עולם.
הבאסה הכי גדולה זה לפספס את האחרון בשיירה, ההמתנה מגיעה במקרים מסויימים ל25-30 דקות וקרה לי בימי שישי שחיכתי 40 דקות לקו 29 בנורדאו.

זה אומנם היה מזמן, המון זמן לא נסעתי ב29, כמעט חצי שנה.

אבל מקו שהייתי נוסע בו באופן של פעם בשבוע לכל כיוון לפחות בתקופת השירות הצבאי שלי, תקופת אגד (הייתי נוסע הרבה לחוף סידנא עלי ואפולוניה) הרבה השתנה ו29 נהיה קו שאו שבמזל עלית על הזוג, שלשה רביעיה (על אחד מהם) או שתתייבש בתחנה. זה לא מורגש במרכז הרצליה, אבל זה בהחלט מורגש באיזור נורדאו אחרי שאתה יורד מאוטובוס בצומת אכדיה והולך לנורדאו וממתין וממתין וממתין...
זה משום שהנהגים של מטרופולין לא יודעים לעבוד.
ובקו ארוך ועמוס עם הרבה תחנות זה קריטי.
מספיק שיש נהג אחד מנקואיסט או שסתם עובד לאט, והאוטובוס שאחריו כבר עוקף אותו.
 

droriko

New member
למה ב-149 זה יותר טוב?

זה משום שהנהגים של מטרופולין לא יודעים לעבוד.
ובקו ארוך ועמוס עם הרבה תחנות זה קריטי.
מספיק שיש נהג אחד מנקואיסט או שסתם עובד לאט, והאוטובוס שאחריו כבר עוקף אותו.
למה ב-149 זה יותר טוב?
עד שלוקח להם להתעסק עם הכסף אתה משתגע. היחיד שם שהוא טייס זה רוקח, הוא הגיע מדן, עבד בבת ים, אוהד בטח מכיר אותו.
 

mister K

New member
רפי רוקח הוא מותיקי מטרופולין.

למה ב-149 זה יותר טוב?
עד שלוקח להם להתעסק עם הכסף אתה משתגע. היחיד שם שהוא טייס זה רוקח, הוא הגיע מדן, עבד בבת ים, אוהד בטח מכיר אותו.
רפי רוקח הוא מותיקי מטרופולין.
עבד בחברה מהיום הראשון באשכול הנגב.
באמצע עזב פעמיים לקווים וחזר למטרופולין. אף פעם לא ידעתי שהוא עבד בדן.

באשכול השרון יש לפחות עוד נהג מקצועי אחד, הלא הוא שוער העבר שגם היה בסגל הנבחרת במונדיאל 1970, יחיאל המאירי.
המאירי הוא פנסיונר של אגד וגם עבד כמה שנים באגד תעבורה בקווים 370/380. עובד היום בקו 48.

אגב, גם קצין הבטיחות בתעבורה של אשכול השרון הוא איש דן לשעבר. מדובר באבי זרוק היקר שהיה אחד הנהגים הכי מהירים בקווים 47 ו-48 בתקופת דן.
 

droriko

New member
לפני שהיה מטרופולין

רפי רוקח הוא מותיקי מטרופולין.
עבד בחברה מהיום הראשון באשכול הנגב.
באמצע עזב פעמיים לקווים וחזר למטרופולין. אף פעם לא ידעתי שהוא עבד בדן.

באשכול השרון יש לפחות עוד נהג מקצועי אחד, הלא הוא שוער העבר שגם היה בסגל הנבחרת במונדיאל 1970, יחיאל המאירי.
המאירי הוא פנסיונר של אגד וגם עבד כמה שנים באגד תעבורה בקווים 370/380. עובד היום בקו 48.

אגב, גם קצין הבטיחות בתעבורה של אשכול השרון הוא איש דן לשעבר. מדובר באבי זרוק היקר שהיה אחד הנהגים הכי מהירים בקווים 47 ו-48 בתקופת דן.
לפני שהיה מטרופולין
מטרופולין זה לא כזו חברה ותיקה
 

ה2

New member
יחיאל המאירי עובד בקו 48????

רפי רוקח הוא מותיקי מטרופולין.
עבד בחברה מהיום הראשון באשכול הנגב.
באמצע עזב פעמיים לקווים וחזר למטרופולין. אף פעם לא ידעתי שהוא עבד בדן.

באשכול השרון יש לפחות עוד נהג מקצועי אחד, הלא הוא שוער העבר שגם היה בסגל הנבחרת במונדיאל 1970, יחיאל המאירי.
המאירי הוא פנסיונר של אגד וגם עבד כמה שנים באגד תעבורה בקווים 370/380. עובד היום בקו 48.

אגב, גם קצין הבטיחות בתעבורה של אשכול השרון הוא איש דן לשעבר. מדובר באבי זרוק היקר שהיה אחד הנהגים הכי מהירים בקווים 47 ו-48 בתקופת דן.
יחיאל המאירי עובד בקו 48????
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה