מדריך הקווים החזקים

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
כבר הרבה זמן.

יחיאל המאירי עובד בקו 48????
כבר הרבה זמן.
 

אורי404

New member
ב"מטרופולין" רמת הנהגים הטרוגנית

רפי רוקח הוא מותיקי מטרופולין.
עבד בחברה מהיום הראשון באשכול הנגב.
באמצע עזב פעמיים לקווים וחזר למטרופולין. אף פעם לא ידעתי שהוא עבד בדן.

באשכול השרון יש לפחות עוד נהג מקצועי אחד, הלא הוא שוער העבר שגם היה בסגל הנבחרת במונדיאל 1970, יחיאל המאירי.
המאירי הוא פנסיונר של אגד וגם עבד כמה שנים באגד תעבורה בקווים 370/380. עובד היום בקו 48.

אגב, גם קצין הבטיחות בתעבורה של אשכול השרון הוא איש דן לשעבר. מדובר באבי זרוק היקר שהיה אחד הנהגים הכי מהירים בקווים 47 ו-48 בתקופת דן.
ב"מטרופולין" רמת הנהגים הטרוגנית
יש את הטובים. חלק למשל מגמלאי "אגד", שחלקם אכן טובים מאוד.
הנהגות - לפחות חלק מהן, לדעתי טובות מאוד. אתמול למשל יצא לי לנסוע בקו 369 והייתה נהגת טובה מאוד. גם באשכול השרון יש שלוש, שהן טובות.
יש אחרים, שהם לצורך העניין בסדר. יש גם אחרים, שהם ברמה נמוכה. למשל עצירה רחוק מתחנת האוטובוס, גם כאשר מדובר בתחנה פנויה. למשל ברציפים החיצוניים של מסוף 2000 בדרך נמיר לכיוון כפר סבא/הוד השרון בקווים 149/249 או בתחנות אחרות. גם התנהגות כלפי הנוסעים, היא דבר שניתן לראות. אני לא אומר, שכיום זה לא קורה בחברות אוטובוסים אחרות (כוונתי לאזור השרון-גוש דן "קווים"-"אגד"-"דן"). אבל נראה, שב"מטרופולין" זה הכי בולט.

לגבי אבי זרוק - עד כמה שאני זוכר היה לו אוטובוס ייחודי בקו 47: "פנינה" מוגמרת 7346. זכור לי, כאדם נחמד מאוד והיה נחמד לפגוש אותו בסיור ב"מרכבים" אי שם בשנת 2005.
 

droriko

New member
איזה טובות

ב"מטרופולין" רמת הנהגים הטרוגנית
יש את הטובים. חלק למשל מגמלאי "אגד", שחלקם אכן טובים מאוד.
הנהגות - לפחות חלק מהן, לדעתי טובות מאוד. אתמול למשל יצא לי לנסוע בקו 369 והייתה נהגת טובה מאוד. גם באשכול השרון יש שלוש, שהן טובות.
יש אחרים, שהם לצורך העניין בסדר. יש גם אחרים, שהם ברמה נמוכה. למשל עצירה רחוק מתחנת האוטובוס, גם כאשר מדובר בתחנה פנויה. למשל ברציפים החיצוניים של מסוף 2000 בדרך נמיר לכיוון כפר סבא/הוד השרון בקווים 149/249 או בתחנות אחרות. גם התנהגות כלפי הנוסעים, היא דבר שניתן לראות. אני לא אומר, שכיום זה לא קורה בחברות אוטובוסים אחרות (כוונתי לאזור השרון-גוש דן "קווים"-"אגד"-"דן"). אבל נראה, שב"מטרופולין" זה הכי בולט.

לגבי אבי זרוק - עד כמה שאני זוכר היה לו אוטובוס ייחודי בקו 47: "פנינה" מוגמרת 7346. זכור לי, כאדם נחמד מאוד והיה נחמד לפגוש אותו בסיור ב"מרכבים" אי שם בשנת 2005.
איזה טובות
יש את ההיא בקו 2 עם השיער הקצר והמשקפיים שאני מעדיף לנסוע עם זה שאחריה ואני מגיע יותר מהר. יש את זאת שעבדה בדן בקו 22,ומעבר לזה שהיחסי אנוש שלה גרועים(זרקו אותה גם מקוים וגם מדן) היא נוסעת ממש לאט.
 

mister K

New member
אכן הייתה לו 7346 בקו 47.

ב"מטרופולין" רמת הנהגים הטרוגנית
יש את הטובים. חלק למשל מגמלאי "אגד", שחלקם אכן טובים מאוד.
הנהגות - לפחות חלק מהן, לדעתי טובות מאוד. אתמול למשל יצא לי לנסוע בקו 369 והייתה נהגת טובה מאוד. גם באשכול השרון יש שלוש, שהן טובות.
יש אחרים, שהם לצורך העניין בסדר. יש גם אחרים, שהם ברמה נמוכה. למשל עצירה רחוק מתחנת האוטובוס, גם כאשר מדובר בתחנה פנויה. למשל ברציפים החיצוניים של מסוף 2000 בדרך נמיר לכיוון כפר סבא/הוד השרון בקווים 149/249 או בתחנות אחרות. גם התנהגות כלפי הנוסעים, היא דבר שניתן לראות. אני לא אומר, שכיום זה לא קורה בחברות אוטובוסים אחרות (כוונתי לאזור השרון-גוש דן "קווים"-"אגד"-"דן"). אבל נראה, שב"מטרופולין" זה הכי בולט.

לגבי אבי זרוק - עד כמה שאני זוכר היה לו אוטובוס ייחודי בקו 47: "פנינה" מוגמרת 7346. זכור לי, כאדם נחמד מאוד והיה נחמד לפגוש אותו בסיור ב"מרכבים" אי שם בשנת 2005.
אכן הייתה לו 7346 בקו 47.
אחר כך הוא עבר לקו 48 ועבד עם 7039. השותף שלו היה אחיו הקטן ארז שגם עזב את דן לטובת תחום המחשבים.
 

amirv

New member
מושג המנקו נחלש

זה משום שהנהגים של מטרופולין לא יודעים לעבוד.
ובקו ארוך ועמוס עם הרבה תחנות זה קריטי.
מספיק שיש נהג אחד מנקואיסט או שסתם עובד לאט, והאוטובוס שאחריו כבר עוקף אותו.
מושג המנקו נחלש
ולכן כבר יש פחות מנקואיסטים.

תופעת ה-BUNCHING ידועה ומוכרת בכל העולם, וכלל שהקו ארוך יותר, בתדירות גבוהה יותר ועובר באזורים צפופים יותר היא תמיד תקרה.

ויסות הוא משהו נדיר בכל העולם המערבי, בגלל הבעיה שצויינה של "הענשת" הנוסעים שעל האוטובוס בהמתנה מיותרת מבחינתם והגדלת זמן הנסיעה (הארוך ממילא לעומת רכב פרטי) וכתוצאה מזה שחיקה נוספת באטרקטיביות של השירות.

ברכבות קלות, תחתיות ואולי בכמה BRT משובחים, מקובל לעשות ויסות בהיבט של שליטה על מהירות הנסיעה (קצת יותר מהר, קצת יותר לאט) מרכז שליטה שרואה את כל הצי. בקווי אוטובוס ללא תשתית העדפה זה לא מקובל כי אתה ממש לא יכול לשלוט על "התקיעה הבאה". במקומות מסוימים משתמשים באמצעי השליטה כדי לזהות את תופעת ה-BUNCHING ברגע התרחשותה ולתת הוראות נקודתיות לנהג. (בתחנה הבאה חכה קצת יותר, כדי שהאוטובוס שצמוד לך יעקוף אותך בבבטחה ויתפוס מרחק). כך מצמצמים את תופעת האוטובוסים שנוסעים בשלשות לאורך חלק ניכר מהמסלול, אך לא מעבר.

הפתרון הנכון במקרה של 29 הוא הפתרון שנבחר, וזה להפוך אותו לBRT עם תשתית ייעודית שיפחית חיכוכים ועיכובים ולכן יאפשר שמירה על מרחק קבוע בין רכבים בצורה טובה יותר. זה פתרון שמחזק את הרשת במקום תחנות ויסות או פיצולי קווים שמכשילים את הרשת. חבל שבארץ שלנו לוקח להרים פרויקט BRT אותו זמן כמו רכבת תחתית.
 

droriko

New member
לא חושב שבמטרופולין בכלל יש מנקו

מושג המנקו נחלש
ולכן כבר יש פחות מנקואיסטים.

תופעת ה-BUNCHING ידועה ומוכרת בכל העולם, וכלל שהקו ארוך יותר, בתדירות גבוהה יותר ועובר באזורים צפופים יותר היא תמיד תקרה.

ויסות הוא משהו נדיר בכל העולם המערבי, בגלל הבעיה שצויינה של "הענשת" הנוסעים שעל האוטובוס בהמתנה מיותרת מבחינתם והגדלת זמן הנסיעה (הארוך ממילא לעומת רכב פרטי) וכתוצאה מזה שחיקה נוספת באטרקטיביות של השירות.

ברכבות קלות, תחתיות ואולי בכמה BRT משובחים, מקובל לעשות ויסות בהיבט של שליטה על מהירות הנסיעה (קצת יותר מהר, קצת יותר לאט) מרכז שליטה שרואה את כל הצי. בקווי אוטובוס ללא תשתית העדפה זה לא מקובל כי אתה ממש לא יכול לשלוט על "התקיעה הבאה". במקומות מסוימים משתמשים באמצעי השליטה כדי לזהות את תופעת ה-BUNCHING ברגע התרחשותה ולתת הוראות נקודתיות לנהג. (בתחנה הבאה חכה קצת יותר, כדי שהאוטובוס שצמוד לך יעקוף אותך בבבטחה ויתפוס מרחק). כך מצמצמים את תופעת האוטובוסים שנוסעים בשלשות לאורך חלק ניכר מהמסלול, אך לא מעבר.

הפתרון הנכון במקרה של 29 הוא הפתרון שנבחר, וזה להפוך אותו לBRT עם תשתית ייעודית שיפחית חיכוכים ועיכובים ולכן יאפשר שמירה על מרחק קבוע בין רכבים בצורה טובה יותר. זה פתרון שמחזק את הרשת במקום תחנות ויסות או פיצולי קווים שמכשילים את הרשת. חבל שבארץ שלנו לוקח להרים פרויקט BRT אותו זמן כמו רכבת תחתית.
לא חושב שבמטרופולין בכלל יש מנקו
השכר השעתי הוא כל כך גבוה שאני בספק אם הם מקבלים גם מנקו בנוסף,וגם אם מקבלים אז הוא שולי. הנהגים שם סתם לא יודעים לעבוד מהר.
 

mister K

New member
יש להם מנקו אבל אני לא ידוע כמה אחוזים.

לא חושב שבמטרופולין בכלל יש מנקו
השכר השעתי הוא כל כך גבוה שאני בספק אם הם מקבלים גם מנקו בנוסף,וגם אם מקבלים אז הוא שולי. הנהגים שם סתם לא יודעים לעבוד מהר.
יש להם מנקו אבל אני לא ידוע כמה אחוזים.
השכר השעתי הבסיסי שם הוא 31.6.
 

alantan

New member
ויסות הוא לא משהו נדיר באירופה ובבריטניה

מושג המנקו נחלש
ולכן כבר יש פחות מנקואיסטים.

תופעת ה-BUNCHING ידועה ומוכרת בכל העולם, וכלל שהקו ארוך יותר, בתדירות גבוהה יותר ועובר באזורים צפופים יותר היא תמיד תקרה.

ויסות הוא משהו נדיר בכל העולם המערבי, בגלל הבעיה שצויינה של "הענשת" הנוסעים שעל האוטובוס בהמתנה מיותרת מבחינתם והגדלת זמן הנסיעה (הארוך ממילא לעומת רכב פרטי) וכתוצאה מזה שחיקה נוספת באטרקטיביות של השירות.

ברכבות קלות, תחתיות ואולי בכמה BRT משובחים, מקובל לעשות ויסות בהיבט של שליטה על מהירות הנסיעה (קצת יותר מהר, קצת יותר לאט) מרכז שליטה שרואה את כל הצי. בקווי אוטובוס ללא תשתית העדפה זה לא מקובל כי אתה ממש לא יכול לשלוט על "התקיעה הבאה". במקומות מסוימים משתמשים באמצעי השליטה כדי לזהות את תופעת ה-BUNCHING ברגע התרחשותה ולתת הוראות נקודתיות לנהג. (בתחנה הבאה חכה קצת יותר, כדי שהאוטובוס שצמוד לך יעקוף אותך בבבטחה ויתפוס מרחק). כך מצמצמים את תופעת האוטובוסים שנוסעים בשלשות לאורך חלק ניכר מהמסלול, אך לא מעבר.

הפתרון הנכון במקרה של 29 הוא הפתרון שנבחר, וזה להפוך אותו לBRT עם תשתית ייעודית שיפחית חיכוכים ועיכובים ולכן יאפשר שמירה על מרחק קבוע בין רכבים בצורה טובה יותר. זה פתרון שמחזק את הרשת במקום תחנות ויסות או פיצולי קווים שמכשילים את הרשת. חבל שבארץ שלנו לוקח להרים פרויקט BRT אותו זמן כמו רכבת תחתית.
ויסות הוא לא משהו נדיר באירופה ובבריטניה
זה קורה בערי אוסטריה, גרמניה ושוויץ למשל. מצד שני ה"הענשה" אינה של 5 ד' אלא של דקה או שתים לכל היותר כי הנהגים אינם "טסים" אלא נוסעים במהירות סבירה לתנאי הדרך. מנגד הם אינם זוחלים אם אין להם פקקים כי יש לו"ז גם בתחנות ביניים, ועליהם לעמוד בו.

אולי הוא נדיר בארה"ב אבל אני לא ממש מתיחס לארה"ב בתור דוגמה למשהו בתחום הזה.
 

droriko

New member
למה אבל שנה לא יטוס

ויסות הוא לא משהו נדיר באירופה ובבריטניה
זה קורה בערי אוסטריה, גרמניה ושוויץ למשל. מצד שני ה"הענשה" אינה של 5 ד' אלא של דקה או שתים לכל היותר כי הנהגים אינם "טסים" אלא נוסעים במהירות סבירה לתנאי הדרך. מנגד הם אינם זוחלים אם אין להם פקקים כי יש לו"ז גם בתחנות ביניים, ועליהם לעמוד בו.

אולי הוא נדיר בארה"ב אבל אני לא ממש מתיחס לארה"ב בתור דוגמה למשהו בתחום הזה.
למה אבל שנה לא יטוס
יש מהירות מקסימום,כל עוד הוא לא עובר אותה מה הבעיה.
 

alantan

New member
יש מהירות סבירה שזה המהירות שאתה מצפה לנסוע

למה אבל שנה לא יטוס
יש מהירות מקסימום,כל עוד הוא לא עובר אותה מה הבעיה.
יש מהירות סבירה שזה המהירות שאתה מצפה לנסוע
מתחנה לתחנה. אתה לא מצפה מאוטובוס לנסוע 50 קמ"ש באלנבי, למרות שמותר, אלא משהו סביב ה-40-45 קמ"ש לכל היותר. כמו כן, אתה לא מצפה שנהג ילחץ חזק על הדוושה בהתקרבו לרמזור ירוק שאוטוטו הופך כתום. כל אלה גורמים לפערים די ניכרים, שלא לדבר על שימוש מופרז בבלמים.
 

euronitzan

New member
עם יכולות המיפוי שיש כיום

יש מהירות סבירה שזה המהירות שאתה מצפה לנסוע
מתחנה לתחנה. אתה לא מצפה מאוטובוס לנסוע 50 קמ"ש באלנבי, למרות שמותר, אלא משהו סביב ה-40-45 קמ"ש לכל היותר. כמו כן, אתה לא מצפה שנהג ילחץ חזק על הדוושה בהתקרבו לרמזור ירוק שאוטוטו הופך כתום. כל אלה גורמים לפערים די ניכרים, שלא לדבר על שימוש מופרז בבלמים.
עם יכולות המיפוי שיש כיום
באמת שאין בעיה לתכנן זמנים לפי מהירות ממוצעת של 40 קמ"ש באלנבי. נהג שמעדיף לעשות את הקטע הנ"ל על 70, יתכבד וימתין כמה דקות בתחנת הוויסות.

אגב, שכחנו לציין את החיסכון הניכר בבלאי לאוטובוסים ובדלק שהשיטה תיצור.
 

droriko

New member
אלן תקרא מה שכתבתי הודעה למטה

יש מהירות סבירה שזה המהירות שאתה מצפה לנסוע
מתחנה לתחנה. אתה לא מצפה מאוטובוס לנסוע 50 קמ"ש באלנבי, למרות שמותר, אלא משהו סביב ה-40-45 קמ"ש לכל היותר. כמו כן, אתה לא מצפה שנהג ילחץ חזק על הדוושה בהתקרבו לרמזור ירוק שאוטוטו הופך כתום. כל אלה גורמים לפערים די ניכרים, שלא לדבר על שימוש מופרז בבלמים.
אלן תקרא מה שכתבתי הודעה למטה
ויסות יכולה להתאים כשאחד הנהגים נוסע לאט "בקטנה",זה יכול לקרות רק במטרוניות כשגורמי העיכוב שואפים לאפס,והנהג מסתמך רק על מהירות הנסיעה שלו. בקו רגיל, כשיש לך גורמי עיכוב כמו כסף שאתה מתעסק איתו או מכוניות שעומדות על הכביש משלל סיבות(חלק מהמיומנות של נהג זה לדעת איך לעקוף ומתי לעקוף) אז יכולים להיות לך נהגים שבגלל הגורמים האלה נוסעים כל כך לאט שעוקפים אותם 2 מכונות לפחות, תעניש את האיטים לא את המהירים, כמו שכתבתי כבר פעם הבעיה בתחבורה האוטובוסים בישראל שזאת העבודה היחידה בעולם שלא משנה אם אתה טוב או לא טוב בה,כל עוד יש לך רישיון אוטובוס התקבלת. הגיע הזמן לשים לזה סוף ולנפות את כל האיטים.
 

droriko

New member
אם כבר עושים ויסות

ויסות הוא לא משהו נדיר באירופה ובבריטניה
זה קורה בערי אוסטריה, גרמניה ושוויץ למשל. מצד שני ה"הענשה" אינה של 5 ד' אלא של דקה או שתים לכל היותר כי הנהגים אינם "טסים" אלא נוסעים במהירות סבירה לתנאי הדרך. מנגד הם אינם זוחלים אם אין להם פקקים כי יש לו"ז גם בתחנות ביניים, ועליהם לעמוד בו.

אולי הוא נדיר בארה"ב אבל אני לא ממש מתיחס לארה"ב בתור דוגמה למשהו בתחום הזה.
אם כבר עושים ויסות
אז רק במטרוניות. כי שם לא צריך להתעסק עם כסף או עם מכוניות שפתאום נתקעות לך באמצע הנתיב. ככה שאפילו הזחלמים יסעו יותר מהר והפער בינם לבין זה שלפניהם יצטמצם.
 

אורי404

New member
אמיר, פרויקט הBRT שנוי במחלוקת

מושג המנקו נחלש
ולכן כבר יש פחות מנקואיסטים.

תופעת ה-BUNCHING ידועה ומוכרת בכל העולם, וכלל שהקו ארוך יותר, בתדירות גבוהה יותר ועובר באזורים צפופים יותר היא תמיד תקרה.

ויסות הוא משהו נדיר בכל העולם המערבי, בגלל הבעיה שצויינה של "הענשת" הנוסעים שעל האוטובוס בהמתנה מיותרת מבחינתם והגדלת זמן הנסיעה (הארוך ממילא לעומת רכב פרטי) וכתוצאה מזה שחיקה נוספת באטרקטיביות של השירות.

ברכבות קלות, תחתיות ואולי בכמה BRT משובחים, מקובל לעשות ויסות בהיבט של שליטה על מהירות הנסיעה (קצת יותר מהר, קצת יותר לאט) מרכז שליטה שרואה את כל הצי. בקווי אוטובוס ללא תשתית העדפה זה לא מקובל כי אתה ממש לא יכול לשלוט על "התקיעה הבאה". במקומות מסוימים משתמשים באמצעי השליטה כדי לזהות את תופעת ה-BUNCHING ברגע התרחשותה ולתת הוראות נקודתיות לנהג. (בתחנה הבאה חכה קצת יותר, כדי שהאוטובוס שצמוד לך יעקוף אותך בבבטחה ויתפוס מרחק). כך מצמצמים את תופעת האוטובוסים שנוסעים בשלשות לאורך חלק ניכר מהמסלול, אך לא מעבר.

הפתרון הנכון במקרה של 29 הוא הפתרון שנבחר, וזה להפוך אותו לBRT עם תשתית ייעודית שיפחית חיכוכים ועיכובים ולכן יאפשר שמירה על מרחק קבוע בין רכבים בצורה טובה יותר. זה פתרון שמחזק את הרשת במקום תחנות ויסות או פיצולי קווים שמכשילים את הרשת. חבל שבארץ שלנו לוקח להרים פרויקט BRT אותו זמן כמו רכבת תחתית.
אמיר, פרויקט הBRT שנוי במחלוקת
יש אנשים, שיודעים שבמתכונת הנוכחית יש בעיות. למיטב ידיעתי הפרויקט מוקפא בעקבות עתירה על חלק מהעיריות, בהן עתיד לנסוע הBRT. בעבר פעלו מפרקיות בקו 29. זה היה סוף שנות התשעים או תחילת שנות האלפיים. כך, שלא המציאו את הגלגל. נתיבי תחבורה ציבורית אפשר לעשות בלי קשר וכך גם ליתר קווי האוטובוסים יהיה נתיב תחבורה ציבורית.
 

alantan

New member
ה-BRT יוצא לדרך, אבל כרגע המכרז פורסם רק

אמיר, פרויקט הBRT שנוי במחלוקת
יש אנשים, שיודעים שבמתכונת הנוכחית יש בעיות. למיטב ידיעתי הפרויקט מוקפא בעקבות עתירה על חלק מהעיריות, בהן עתיד לנסוע הBRT. בעבר פעלו מפרקיות בקו 29. זה היה סוף שנות התשעים או תחילת שנות האלפיים. כך, שלא המציאו את הגלגל. נתיבי תחבורה ציבורית אפשר לעשות בלי קשר וכך גם ליתר קווי האוטובוסים יהיה נתיב תחבורה ציבורית.
ה-BRT יוצא לדרך, אבל כרגע המכרז פורסם רק
בשביל הקטע הקל ביותר, קרי מרחוב המלכים ברעננה ועד גבול הרצליה. אין שם יותר מדי הפרעה למסחר או חניה.
 

אורי404

New member
אני חושב, שעיריית כפר סבא הוציאה צו הקפאה

ה-BRT יוצא לדרך, אבל כרגע המכרז פורסם רק
בשביל הקטע הקל ביותר, קרי מרחוב המלכים ברעננה ועד גבול הרצליה. אין שם יותר מדי הפרעה למסחר או חניה.
אני חושב, שעיריית כפר סבא הוציאה צו הקפאה
אל תתפוס אותי במלה, אלן, אבל עד כמה שזכור לי עיריית כפר סבא הגישה עתירה או פנייה משפטית אחרת לעיכוב הפרויקט. זאת מתוך נימוק שאין מספיק תכנון או משהו דומה.
 

amirv

New member
ה-BRT תקוע בגלל התנהלות

אמיר, פרויקט הBRT שנוי במחלוקת
יש אנשים, שיודעים שבמתכונת הנוכחית יש בעיות. למיטב ידיעתי הפרויקט מוקפא בעקבות עתירה על חלק מהעיריות, בהן עתיד לנסוע הBRT. בעבר פעלו מפרקיות בקו 29. זה היה סוף שנות התשעים או תחילת שנות האלפיים. כך, שלא המציאו את הגלגל. נתיבי תחבורה ציבורית אפשר לעשות בלי קשר וכך גם ליתר קווי האוטובוסים יהיה נתיב תחבורה ציבורית.
ה-BRT תקוע בגלל התנהלות
לא ייתכן שלאחר שעיריות כבר חתמו על הסכם הן חוזרות בהן.

ההסכם נחתם בתנאי (הגיוני למדי) שה-BRT ייפתח רק לאחר שייפתח כביש 531 והתנועה העוברת תצא ממרכזי הערים.

העובדה שבמדינה שלנו ההסכם שנחתם לא שווה כלום מהווה כר נרחב לעוד ועוד סחטנות.

ברור שבעלי העסקים ייפגעו בזמן העבודות ולכן הם תמיד ייתנגדו, וברור שיהיו פוליטיקאים עירוניים שישמיעו את קולם של בעלי העסקים.

מה שבעלי העסקים לא מבינים, זה שהעירייה כבר דקרה אותם בגרון כשפתחה קניונים מחוץ למרכז העיר (רננים ברעננה, G בכפר סבא ושבעת הכוכבים בהרצליה) עם חניה בשפע. לזכותה של העירייה ייאמר שאם היא לא היתה עושה את זה המועצות האזוריות היו עושות את זה (וחלקן עשו ועדיין עושות).
כלומר. בכל מקרה למרכז העיר אין שום יתרון של רכב פרטי, בעלי רכב פרטי נמנעים ממנו כבר היום כי המדינה פתחה להם אלטרנטיבות בלי סוף בעיר ומחוצה לה. מה שנשאר לו זה היתרון של התחבורה הציבורית, הולכי הרגל ורוכבי האופניים וכל עיכוב נוסף חורץ את גורלם להישאר חנויות של הכל בדולר.

ראה את רחוב יפו בירושלים עם הרק"ל, ראה את רחוב אלנבי בתל אביב עם הנת"צ. הם אולי לא מספקים "חוויית קניון" וטוב שכך, אך הם מלאים חנויות ובתי קפה. (ובניגוד למה שחושבים, גם רחוב דיזגוף מאד חי, הוא פשוט כבר לא בעל חשיבות ארצית אלא מקומית יותר).
 

רב קו 561

New member
העיה של קו 29 היא

זה משום שהנהגים של מטרופולין לא יודעים לעבוד.
ובקו ארוך ועמוס עם הרבה תחנות זה קריטי.
מספיק שיש נהג אחד מנקואיסט או שסתם עובד לאט, והאוטובוס שאחריו כבר עוקף אותו.
העיה של קו 29 היא
שאין מפרקיות כמו בימי אגד ואוטובוסים תמיד מגיעים 2-3 ביחד, כשהראשון מפוצץ ו-2 האחרים מלאים הרבה פחות.
גם מבנה האוטובוס עם המדרגה באמצע גורם לכך שבין הדלתות צפוף מאוד וקשה לעבור פנימה/החוצה. בחלק האחורי המוגבה בכלל אי אפשר לעמוד ואנשים גבוהים מלטפים את התקרה.
קו 149 באופן יחסי סביר מבחינת העומס, למעט באיזור גלילות (מכיוון כפ"ס לת"א) שם הוא יכול להעמיס 30 חיילים בלי בעיה ולגרום לצפיפות נוראית (וגם בעמידה יש לפעמים יותר מה-20 המותרים)
 

olli3

New member
מנהל
מלטפים את התקרה. בבמפרים נתפס הצוואר מניסיון.

העיה של קו 29 היא
שאין מפרקיות כמו בימי אגד ואוטובוסים תמיד מגיעים 2-3 ביחד, כשהראשון מפוצץ ו-2 האחרים מלאים הרבה פחות.
גם מבנה האוטובוס עם המדרגה באמצע גורם לכך שבין הדלתות צפוף מאוד וקשה לעבור פנימה/החוצה. בחלק האחורי המוגבה בכלל אי אפשר לעמוד ואנשים גבוהים מלטפים את התקרה.
קו 149 באופן יחסי סביר מבחינת העומס, למעט באיזור גלילות (מכיוון כפ"ס לת"א) שם הוא יכול להעמיס 30 חיילים בלי בעיה ולגרום לצפיפות נוראית (וגם בעמידה יש לפעמים יותר מה-20 המותרים)
מלטפים את התקרה. בבמפרים נתפס הצוואר מניסיון.
 

olli3

New member
מנהל
התכוונת יותר מה-10 המותרים בעמידה.

העיה של קו 29 היא
שאין מפרקיות כמו בימי אגד ואוטובוסים תמיד מגיעים 2-3 ביחד, כשהראשון מפוצץ ו-2 האחרים מלאים הרבה פחות.
גם מבנה האוטובוס עם המדרגה באמצע גורם לכך שבין הדלתות צפוף מאוד וקשה לעבור פנימה/החוצה. בחלק האחורי המוגבה בכלל אי אפשר לעמוד ואנשים גבוהים מלטפים את התקרה.
קו 149 באופן יחסי סביר מבחינת העומס, למעט באיזור גלילות (מכיוון כפ"ס לת"א) שם הוא יכול להעמיס 30 חיילים בלי בעיה ולגרום לצפיפות נוראית (וגם בעמידה יש לפעמים יותר מה-20 המותרים)
התכוונת יותר מה-10 המותרים בעמידה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה