מה בפינה
רמת הילדים בבית הספר

מה בפינה
רמת הילדים בבית הספר

הדיון שלנו היום הוא בנושא רמת הילדים שלנו בלימודים, לעומת מה שמצופה מהם או בהשווה לילדים אחרים בכיתה. מה בעצם נדרש מהם. תודה ל carlimi שהעלתה את הנושא החשוב הזה.

האם אתם יודעים לאיזה רמת לימודים הילדים אמורים להגיע בסוף רבעון/שנה? האם ביה"ס נותן לכם מידע כלשהוא על מה הילדים לומדים והאם הם עומדים או לא בדרישות?

כמה פעמים בשנה אתם נפגשים עם המורים? שיחות הורים אחד על אחד הורה/מורה. האם זאת שיחה שמאפשרת לכם לשאול כל מה שאתם רוצים/צריכים? האם יש דרך אחרת שאתם יכולים לדעת את רמת הילד בהשוואה לכיתה?

האם קרה לכם שנפגשתם עם מישהו מביה"ס מיוזמתכם או מיוזמתם, לדון ברמת הלימודים של הילד שלכם? זה יכול להיות בגלל שהילד מעל או מתחת לרמה הנדרשת.

האם הילדים שלכם מדברים על רמת הלימודים שלהם לעומת חבריהם לכיתה, האם משווים את עצמם לאחרים בכיתה? (אני לא אוהב חשבון, זה קשה לי. אני תמיד מסיים ראשון את המשימה ב.... אני אוהב את קבוצת הלימוד שלי כי ... וכדומה)

האם הערכות סוף שנה מאפשרות לכם להבין את רמת הלימודים וההשגים של הילדים? האם הן מציינות מספרים או שהמורה כותב הערכה על כל פרמטר?

למורים שבינינו, האם אתם כמורים, מרגישים שביה"ס מעביר מספיק אינפורמציה בנושא הזה להורים?

זה המקום לעלות כל דבר רלוונטי לנושא זה.

מצ"ב מאמר מענין שקראת במהלך הכנת הנושא הזה:
[URL]http://www.2success.co.il/article.asp?article=244[/URL]
 
עונה

האם אתם יודעים לאיזה רמת לימודים הילדים אמורים להגיע בסוף רבעון/שנה? האם ביה"ס נותן לכם מידע כלשהוא על מה הילדים לומדים והאם הם עומדים או לא בדרישות?
אנחנו לא יודעים מראש מה הילדים אמורים ללמוד ולאיזה רמה להגיע. ביה"ס נותן לנו רק נייר עם הנושאים שילמדו באותה שנה.

כמה פעמים בשנה אתם נפגשים עם המורים? שיחות הורים אחד על אחד הורה/מורה. האם זאת שיחה שמאפשרת לכם לשאול כל מה שאתם רוצים/צריכים? האם יש דרך אחרת שאתם יכולים לדעת את רמת הילד בהשוואה לכיתה?
יש לנו 2 שיחות הורים בשנה. בעיקרון על כל ילד מקבלים 10 דקות עם המורה, אבל לי תמיד יש שאלות ואני רואה את זה כמקום לפתוח אותן ואני לוקחת כמה זמן שאני צריכה
לא נרשמה התנגדות מצד המורים.
בערב הורים כזה יש תצוגה של עבודות שהילדים עושים ואפשר לראות את העבודות של הילד שלך מול עבודות של ילדים אחרים. כמו כן ההורים יכולים לעבור על המחברות של הילדים, מחברות של עבודה בכיתה והן לא מגיעות הביתה. הילדים יכולים לבוא עם ההורים (לא לפגישה עצמה) ואני לוקחת איתי את בוני והיא מראה לי את העבודות, מספרת ומשתפת, וזאת הזדמנות מעולה להבין יותר מה קורה בבית הספר.

האם קרה לכם שנפגשתם עם מישהו מביה"ס מיוזמתכם או מיוזמתם, לדון ברמת הלימודים של הילד שלכם? זה יכול להיות בגלל שהילד מעל או מתחת לרמה הנדרשת.
לא.

האם הילדים שלכם מדברים על רמת הלימודים שלהם לעומת חבריהם לכיתה, האם משווים את עצמם לאחרים בכיתה?
בוני מספרת לי מה קורה בכיתה ובקבוצות הלימוד. חשוב לי לקבל ממנה את המידע הזה ולהבין איפה היא נמצאת מול שאר ילדי הכיתה.

האם הערכות סוף שנה מאפשרות לכם להבין את רמת הלימודים וההשגים של הילדים? האם הן מציינות מספרים או שהמורה כותב הערכה על כל פרמטר?
בתעודת סוף שנה יש הערכה של המורה הרלוונטי לכל פרמטר ומקצוע. זה בנוי מאוד יפה, ככה שאתה יודע אם יש פה קפיצת מדרגה מבחינת הילד שלך בפרמטר מסויים (פרטמרים יכולים להיות: ביטוי בכתב, כתב יד, קריאה, חשבון, השתלבות חברתית וכד') ובמידה וצריך חיזוק, יש המלצה לפעולה.
 

Boston Guy

New member
יש מדינות שבהן יש "מבחני מתכונת"

במסצ'יוסטס, המדינה בה אני גר, יש מבחני מתכונת של המדינה בכיתות ג', ד', ה', ו', ז', ח' וכמובן בתיכון
( י' ויא'\יב').

המבחנים האלו - שכל בתי הספר הציבוריים ב state מחוייבים לעשות - מיועדים גם לבדוק את הרמה של בית הספר, וגם לתת להורה תמונה כלשהיא לגבי איפה הילד שלו נמצא יחסית לשיכבה שלו בבית הספר \ בעיר מגוריו \ במדינה.

יש הרבה מדינות בארה"ב שבהן יש מערכת דומה.

בנוסף, בבתי הספר של הילדים שלי יש כמה אסיפות הורים כל שנה:
כינוסים בתחילת השנה שבהם המורים של השיכבה עוברים על הקוריקולום שהילדים ילמדו, כנסי הכרות עם הטכנולוגיה - הילדים היום מתקשרים עם המורים דרך מין "פייסבוק" מיוחד של בתי ספר(העיירה שלנו משתמשת במשהו שנקרא "אדמודו") ודרכו מקבלים שיעורים, שואלים שאלות, וצופים במצגות שהמורה השתמש בהן בשיעור - ואנחנו ההורים שגדלנו בתקופת האבן זקוקים להדרכה כדי שנוכל "להיות בעניינים"

הנסיון שלי לימד אותי שבעצם עד כיתה ד' זה בעצם מין "גן ילדים" - אין ציונים קונבנציונאליים, המון מגע של הצוות עם ההורה... ומכיתה ה' וצפונה הכל מקשיח בהיסטריה. במקביל, המערכת מתחילה "לנפנף" את ההורה ולתקשר איתו פחות - כי הם רוצים שהילד יתחיל לקחת אחריות על עצמו.
בעיקר בעיר מרובת "הורי הליקופטר" כמו העיר שלנו, נראה לי שזה נעשה יותר לטובת הילד - לתת לו הזדמנות לפתח עצמאות ואישיות משל עצמו...

מכיתה ה' יש תעודות עם ציונים ( השגים, מאמץ, התנהגות ) 4 פעמים בשנה.
לכל מורה יש "שעות קבלה" ואפשר לקבוע איתם פגישות.
מתקשרים עם המורים בעיקר באי-מייל - רובם עונים להודעות בו ביום.

לגבי "האם הילד מדבר על זה" - אישתי משקיעה מאמץ עצום בערוץ התיקשורת עם הילדים, ומיועומיודעת ברמת המיקרו למה שקורה להם ואיתם בכיתות. זה יותר ויותר קשה ככל שהם גדלים ומתחילים ל"מדר" אותנו... מאוד אתגרי בתיכון.
לשאלתך - כן, אנחנו יודעים על הציונים של רוב המבחנים והעבודות להגשה בבית הספר, ויש תקשורת מהמורים לגבי שיעורי בית מפוספסים וכיוצ"ב.
 
סליחה על השיטחיות, אפשר הסבר ל"הורי הליקופטר"?

מצחיק, אצלנו (סקוטלנד) אין מבחנים כמעט בביה"ס תיכון. בוחן לוודא שהילדים יודעים לאיית 10 מילים שהם למדו באותו שבוע, אבל לא מבחנים אמיתיים. הם כן בודקים את הידע בחומר הנלמד ע"י תוכנת מחשב, והילדים יודעים שבוחנים אותם, אבל בין זה לבין לשבת ללמוד לבחינה ולסגור את הכיתה לבחינה ההבדל עצום. שמעתי מאחד ההורים לילדים שכבר בתיכון, שכאשר הם מגיעים לתיכון, יש שם בעיה. הילדים לא יודעים איך להתמודד עם בחינות
 

Boston Guy

New member
כלומר - את בעצם אומרת שבתיכון אצלכם כן יש בחינות.

"חווית הלימודים" זה דבר שמשתנה ככל שהילד גדל ומתקדם בתוך מערכת החינוך, וקשה לראות תמונה כוללת עד אחרי שעברת את כל המסע הזה...

חלק מהכותבים\בות כאן עדיין נמצאים בתחילת המסע הזה, וחוו רק את החלק ה"פדיאטרי" של המערכת - החממה של הגיל הרך.
ואכן - שם הכל וורוד ועם פרפרים, ועם השנים תקופה זו מתארכת יותר ויותר. בימי הביניים - כשאני הייתי בכיתות האלו - זה נגמר בכיתות א' או ב'.
היום זה נגרר למצב שעדיין עושים "מעגל ריכוז" אצלנו בכיתה ד'... ואצלכם, לפי מה שאת כותבת, לא מתמודדים עם לחץ של מבחנים עד סוף יסודי.

אצלנו ה"משבר" מגיע בכיתה ה' - שזו השנה שבה פתאום הכל מתחיל להיות לחוץ, המורים נעשים הרבה יותר קשוחים ודורשים הרבה יותר, כמות שיעורי הבית מזנקת לסטרטוספרה ומתחילים לעשות מבחנים עם ציונים מספריים כחלק מהלימוד.
והמורים אומרים בפה מלא - "זו הכנה לעולם התחרותי של התיכון - שהוא הכנה לעולם התחרותי של קבלה לקולג'...".

לגבי הורי ההליקופטר - הודעה בהמשך.
 

forglemmigej

New member
איפה שאני גרה קוראים להורים האלו הורי קרלינג

בגלל שבמשחק השחקנים מפנים את האבנים קדימה לאלו שמגיעים מאחור
 
Parent Link ואחיותיה לא הגיעו אליכם עדיין?

אנחנו מקבלים עדכון דרך app על כל הציונים שהמורים מעלים למערכת (והממוצע התקופה והשנתי באותה נקודת זמן), וגם כל מידע אחר שהמורים, הביה"ס, או הדיסטריקט רוצים להעלות.
&nbsp
וזה חוץ מ-Edmodo...
&nbsp
בתיכון הילדים גם מאוד מודעים ל-class rank שלהם, לפחות אצלינו. כמובן שזה חשוב במיוחד לתחרותיים שבינהם, אם הם בטופ-5, טופ-10 או רק טופ-20 של שכבת הגיל שלהם. הבית ספר דואג להודיע לכל אחד את מיקומו והם משווים בינהם.
&nbsp
בנוגע למעורבות, אני עובד ביחד עם הבן התיכוניסט שלי על בחירת הקורסים שלו (נשארה עוד שנה), אבל בסופו של יום ההחלטה הסופית היא שלו על איזה קורס לקחת ואיזה לא.
&nbsp
כשהוא היה בכיתה ט' (השנה הראשונה של התיכון) הכנו לו תוכנית טנטיבית לכל השלוש שנים הבאות, שציינה איזה קורסים הוא ייקח כל שנה. אבל הבחירה היא כדי לתת כיוון כללי. מאז, בכל פעם שהוא צריך לבחור קורסים לשנה הבאה אנחנו חוזרים לתוכנית, משנים קורסים מסויימים אם השתנה משהו בשיקולים או בהעדפות שלו, וממשיכים משם. ד"א, אצלינו בביה"ס מאפשרים לתלמידים עם ציונים גבוהים לעשות AUDITING לקורסים מסויימים שאינם AP או הונורז, כדי שהממוצע המשוקלל לא יירד, אז הוא גם עושה AUDITING לכמה קורסים כל שנה, פשוט בשביל להנות (עד עכשיו הוא עשה אודיטינג בדרמה, אמנות, ואימוני משקולות).
במקביל גם תכננו מראש את התאריכים בהם הוא ייקח את ה-SAT subject tests שהוא רוצה לעשות כך שיהיו זמן קצר ככל האפשר אחרי שהוא מסיים קורסים בביה"ס על אותו תחום לימוד, כדי שיהיה קרוס אובר ופחות צורך להתכונן במיוחד.
&nbsp
ביה"ס יסודי? זה משחק ילדים.
&nbsp
 

Boston Guy

New member
BLACKBOARD לא הבינו שבלי שוחד הם לא יכנסו כאן בדלת...

למסצ'יוסטס יש מסורת מפוארת וארוכת שנים של שחיתות שילטונית... ו Blackboard (שרכשה את Parent Link) חשבה, בהתנשאות הטיפוסית לחברות גדולות, שזה שיש לה FOOTPRINT גדול באקדמיה הפרטית כאן נותן לה "פטור" מלתת שלמונים לפקידים המושחתים של מערכת החינוך המקומית.
נא באוזן. את המיכרז לקחה חברה מקומית אנונימית בשם X2 (נקנתה לימים על ידי FOLLETT) - שהבעלים שלה ידעו עם איזה שם משפחה צריך להיוולד כדי לעשות עסקים ב STATE שלנו...
בדיוק כמו שבניו ג'רסי עדיף להיות בן דוד של ויני מנגנאנו אם אתה רוצה חוזים של עירייות - כאן רצוי ששם משפחתך יהיה או'סאליבן, דה-מאסי, באלג'ר וכיוצ"ב - או שתדע לאיזה כיס לשלשל את המעטפה התפוחה.
ולכן - כמעט כל העיירות ב MA עובדות עם X2.
כלומר - למעט ניוטון, שראש העיר שלה בזמנו, דויד כהן, והסופראינטנדנט שלה (שמתפלל איתי בבית הכנסת) דויד פליישמן, בחרו דווקא ב"קונקטד" שלימים נרכשה ע"י פירסון.

השחיתות והתככים הפוליטיים הם נושא לגאווה מקומית כאן - ויש התרעמות על כך שדמויות היסטוריות כמו "בוס" טוויד בניו יורק או אנטון קרמאק בשיקגו מאפילות על ההשגים של פוליטיקאי מסצ'יוסטס בעבר ובהווה.
איפה עוד בארה"ב הצליחו לתת פרוייקט בנייה פדראלי של 2 מיליארד דולר לחברה אנונימית מקומית (מדהים איך מאפיונרים אירים ומאפיונרים איטלקים יודעים לעבוד ביחד כדי לרפד את כיסיהם)?
איפה עוד בארה"ב הצליח פוליטקאי ממולח להוציא 8 מיליארד דולר מהממשלה הפדראלית בשביל פרוייקט של 2 מיליארד - ואיפה עוד הצליחו לנפח פרוייקט של 2 מיליארד ל 20 מיליארד דולר?
למה לא נותנים כבוד!
 

noaronen1

New member
מעבר מלחץ לשאנטי

אם אתם יודעים לאיזה רמת לימודים הילדים אמורים להגיע בסוף רבעון/שנה? האם ביה"ס נותן לכם מידע כלשהוא על מה הילדים לומדים והאם הם עומדים או לא בדרישות?
--> תלוי במורים. יש מורים שמעדכנים ויש כאלה שלא. יש אסיפת הורים בתחילת שנה שבה מספרים מה הילדים ילמדו - הלכנו פעם או פעמיים והפסקנו כי אין לנו סבלנות להורי ההליקופטר.
&nbsp
כמה פעמים בשנה אתם נפגשים עם המורים? שיחות הורים אחד על אחד הורה/מורה. האם זאת שיחה שמאפשרת לכם לשאול כל מה שאתם רוצים/צריכים? האם יש דרך אחרת שאתם יכולים לדעת את רמת הילד בהשוואה לכיתה?
אני חושבת שפעמיים בשנה ביסודי ובגן. אצל הגדול בחטיבה - השנה הוא התחיל אני מודה שאני עדיין בחוסר ידיעה מוחלט אם בכלל יש אסיפות הורים. כמו שבוסטון גיא כתב, היסודי - אצלנו גם בכתה ה' הכל די פשוט ואז בחטיבה מתחילה הטירונות.
אפשר לדעת יותר בקלות מה קורה בחטיבה כי יש מערכת ממוחשבת עם שם וסיסמה לכל הורה ואפשר לראות ברמה יומית מה סטטוס הציונים של הילדים.
&nbsp
האם קרה לכם שנפגשתם עם מישהו מביה"ס מיוזמתכם או מיוזמתם, לדון ברמת הלימודים של הילד שלכם? זה יכול להיות בגלל
שהילד מעל או מתחת לרמה הנדרשת.
כן, הגדול שלנו היה מאד מתקדם ולכן מאד משועמם בכתה. בכל שנה חיכינו עד נובמבר לראות שהמורה לומדת את הילד ואז אם הוא התלונן על כאבי בטן מדומים היינו נפגשים לפגש יותר אתגר - לעשות את כל העבודה כמו הילדים האחרים אבל אחר כך לתת לו גם אתגר. לפני שנה אף אחד מבית ספר לא הסכים להיפגש איתנו - לא המורה לא המנהלת. פשוט עצוב - כי הילד באמת היה אומלל ואף אחד לא הסכים לשתף פעולה. בחיים לא נתקלתי בדבר כזה!
&nbsp
האם הילדים שלכם מדברים על רמת הלימודים שלהם לעומת חבריהם לכיתה, האם משווים את עצמם לאחרים בכיתה? (אני לא אוהב חשבון, זה קשה לי. אני תמיד מסיים ראשון את המשימה ב.... אני אוהב את קבוצת הלימוד שלי כי ... וכדומה)
כן -הם משתפים. הגדול מאד תחרותי, האמצעית מאד רוצה להיות כמו הגדול והקטן חושב שכל מה שהוא עושה זה נפלא! מלא אהבה מהסביבה וכלפי עצמו.
&nbsp
האם הערכות סוף שנה מאפשרות לכם להבין את רמת הלימודים וההשגים של הילדים? האם הן מציינות מספרים או שהמורה כותב הערכה על כל פרמטר?
אצלנו יש מספרים 1-4. 4 מקבלים רק ילדים שעשו מעבר למבוקש ברמה קבועה.
&nbsp
חייבת לציין שבניו יורק סיטי הלחץ הגדול ביותר הוא בכתה ד'. בעצם בתחילת כתה ה' הולכים לראות חטיבות ותנאי הקבלה לחטיבה נמדדים על סמך ציוני החתך והתעודה של כתה ד' ו-ראיון וזה בית ספר ציבורי. הילדים ממש בלחץ בכתה ד', ביום הראשון של בית ספר בכתה ד' יש מורים שאומרים לילדים שזו הכתה הכי חשובה ביסודי - והם ממש נלחצים מזה. ואז כתה ה' הרבה יותר רגועה. מהבחינה הזו אני שמחה שאנחנו לא שם יותר, אבל אני מודה שהרמה כאן הרבה יותר נמוכה.
 

שיגרמ

New member
מהנסיון שלי באנגליה

האם אתם יודעים לאיזה רמת לימודים הילדים אמורים להגיע בסוף רבעון/שנה? האם ביה"ס נותן לכם מידע כלשהוא על מה הילדים לומדים והאם הם עומדים או לא בדרישות? התעודה מורכבת משלושה חלקים - הערכה נוכחית של מצב הילד, לאן מצופה שיגיע בסוף השנה (ההתקדמות שהוא צריך לעשות) והממוצע הארצי. וכל זה בשילובים של אותיות ומספרים
אין ממש ציונים. ועד שהצלחתי להבין את זה, החליטה הממשלה לשנות את השיטה.אז חלק מבתי הספר שינו וחלק עדיין לא. ולך תבין. חוץ מזה כמו בריטים מסודרים, לכל ילד יש את הטרגט שלו ומסמנים האם הוא בהתחלה, בדרך לשם או הגיע. בתעודה גם יש הערכה מילולית לכל מקצוע ומה החוזקות של הילד ועל מה צריך לעבוד
ועדיין, למרות שהמידע הוא לכאורה שם, צריך פשוט לדעת לשאול את השאלות כדי לקבל תשובות מובנות.
בתיכון, (לפחות אצלנו) המצב פחות ברור. עדיין משתמשים בשיטה הישנה אבל אני לא יודעת מה הממוצע.
כמה פעמים בשנה אתם נפגשים עם המורים? שיחות הורים אחד על אחד הורה/מורה. האם זאת שיחה שמאפשרת לכם לשאול כל מה שאתם רוצים/צריכים? האם יש דרך אחרת שאתם יכולים לדעת את רמת הילד בהשוואה לכיתה? ביסודי לפחות פעם בטרם יש שיחות הורים, אבל הדלת פתוחה ואני קובעת פגישות עם המורים כל פעם שנראה לי שצריך. אם זה בעניין חברתי, לימודי או סתם כדי להגיד את דעתי על כמות שיעורי הבית. מאד מעריכים הורים מעורבים.
תיכון זה כבר סאגה אחרת - המורים לא זמינים. יש לך בעיה אז בתכתובת של אימיילים בדרך כלל לא נותנים את האי מייל של המורה והכל עובר דרך מישהו מרכזי. מעצבן מאד. יש ימי הורים פעם בטרם, ואז הפגישה הקצרצרה היא גם עם הילד.
האם הילדים שלכם מדברים על רמת הלימודים שלהם לעומת חבריהם לכיתה, האם משווים את עצמם לאחרים בכיתה? (אני לא אוהב חשבון, זה קשה לי. אני תמיד מסיים ראשון את המשימה ב.... אני אוהב את קבוצת הלימוד שלי כי ... וכדומה) ביסודי באנגליה עובדים בקבוצות קטנות ואין כמעט הוראה פרונטלית כמו שיש בישראל. יש לזה הרבה יתרונות אבל החסרון שהילדים לומדים מגיל צעיר מאד להשוות את עצמם לאחרים והאם הם בשולחן של הטובים. באמצע או החלשים. היות והמסר שלי הוא תמיד תעשה את הכי טוב ש א ת ה יכול, זה לא אישיו אצלנו. כמובן שהם שמחים אם הם מקבלים תוצאות טובות (בתיכון)
מבחנים - ביסודי אין מבחנים. הכתבות כן, כתיבת חיבורים וכו'. שיעורי בית נותנים פעם בשבוע. קשה לדעת מה הילדים לומדים כי המחברות והספרים נשארים בבית ספר. מוזר להתרגל כשבאים מישראל. בסוף YEAR6 יש מיצב ארצי בכתיבה, קריאה וחשבון. לומדים לזה כל השנה :( כי התוצאות מפורסמות ובית ספר רוצה להשוויץ וגם זה נכנס לדו"ח ביקורת על בית הספר.
תיכון - סיפור אחר לגמרי. הפער בדרישות בין היסודי לתיכון הוא עצום וחבל שלא עושים את זה הדרגתי יותר.
המוטו שלי - בתור מי שעובדת עם לא מעט בתי ספר, בסופו של יום זה בעיקר תלוי בהורה - כמה הוא מעורב, כמה הוא עם יד על הדופק ואיך הוא מתנהל מול בית הספר. בביקורת בונה, בהטחת ביקורת, מתנדב, מבין את המערכת והמגבלות שלה וכו'. לפחות כאן לא ממהרים לתייג ילדים (כמובן שיש מקרים של ילדים שנכנסו לכוונת של בית הספר שלא כ"כ בצדק אבל הם לא העיקר) יותר אני נתקלת במקרים שבהם המורים לא מתריעים על קושי בפני ההורים וההורים מתוסכלים כשהם מגלים בגיל מאוחר יותר שהילד עם קושי שלא מאובחן . נראה לי שזו מנטליות שאם הבעיה לא צועקת לשמים ומאד מפריעה, הם לא רוצים להיות "הרעים", לא שמים דברים על השולחן אם אין לך הוכחות ברורות.
וואו. יצא ארוך.אבל זה חלק גדול ממה שאני עושה ביום יום
 
אני חיה בסקוטלנד ואני רואה הרבה דברים דומים למה שכתבת.

ילד של חברים שלנו, התקשה מסתבר כל השנה בתחום מסויים, וזה נכתב בתעודת סוף שנה שלו. ההורים היו בשוק ומאוד כעסו, איך יתכן שהם יודעים על כך רק בסוף השנה, והנושא לא הוצף בשיחות הורים או בכל דרך אחרת הרבה לפני.

אפשר לשאול מה את עושה, שזה חלק גדול מהיום יום לך?
 

carlimi

New member
אני רוצה לחדד את הנושא

בתור זו שהעלתה את הרעיון ...חחחח
סליחה שאין לי כוח לענות על כל השאלון כרגע (השעה 22:15 ואני עדיין מנסה לעבוד), אבל הכוונה המקורית הייתה יותר לכיוון תוכנית ה ESL.
הבכורה שלי הייתה בתוכנית שנה אחת,השנה הראשונה של בבית הספר והראשונה שלנו בארה"ב, בכיתה קינדרגארדן. כל מבחן שעשתה אחכ הוחלט שאין היא צריכה יותר ללכת לשיעורים האלה.
האמצעי נכנס לקינדרגארדן שנה אחרי שהגענו וכבר דיבר אנגלית טובה. הוא בכלל לא הלך לתוכנית בטוענה מצד בית הספר שאין הוא זקוק לה.
היום היא בכיתה ב' והוא ב א', ואף אחד מהם לא מקבל ESL.
עד ממש לא מזמן, היינו נורא שאנטי, ואני לתומי חשבתי שזה משהו טוב. עד שדיברתי עם חברה טובה, שנמצאת כאן כבר 5 שנים, והילדים שלב גם הם בפאבליק, והם עדיין הולכים ל ESL. ואז הרמתי גבה, ופתאום חשבתי שאולי בית הספר סתם "חוסך" עליהם או אנעראף מה .... ושאולי הייתי צריכה להתעקש שיקבלו העשרה, בתור ילדים שלא דוברים את השפה מלידה, ומדברים בבית עברית. פתאום אני לא בטוחה לגבי הרמה השפתית שלהם, בקריאה ואוצר מילים. עוד לא הגענו לכיתה ג', כך שאף אחד מהם עדיין לא עשה את מבחני הסטייט, המורות תמיד מהללות, והתעודות שלהם טובות (הבן אפילו השכיל לקבל שנה שעברה 4 בכתב). לאחר שיחה נוספת השבוע, עם אחת האימהות בבית הספר, הבנתי ששנה הבאה היא הקשה כי מתחילים המבחנים, ועולה מאוד רמת הלחץ ,הקושי וכמות השיעורים והציפיות מהתלמידים. ועכשיו אני קצת בלחץ פתאום, ותוהה האם עלי להתעקש להחזיר אותה לתוכנית ושאולי זה יעזור לה גם לקראת שנה הבאה.
ואולי אני סתם מכניסה את עצמי לסרטים מיותרים!?
 

orilina

New member
לפחות בקליפורניה אם יצאת מתוכנית ell

אי אפשר לחזור.
 

alphadelta

New member
מבחן

עברנו למדינה אחרת השנה. ולפני תחילת שנת הלימודים הם בחנו את הילדים לראות אם הם זקוקים לתגבור. רקע:ילדי לומדים בארצות הברית מתחילת הגן. אבל בבית מדברים אך ורק עברית איתנו. אז אולי יש דרך לבחון אם ילדייך צריכים או לא תגבור?
ובקשר להכנס לסרטים מיותרים: זה חלק מהורות...
 

carlimi

New member
הם עברו מבחן

בתחילת השנה, ובית הספר החליט שהם אינם זקוקים לתגבור.
אבל אני מרגישה שלבת שלי חסרות המון מילים באוצר מילים שלה.
ואני לא יודעת אם זה "נורמלי" לגיל שלה או לא, כי אני לא ממש יודעת מה אוצר המילים של החברות שלה, ואיך היא בהקשר הזה ביחס לשאר הכיתה.
לא היה לי מושג שאם יוצאים מהתוכנית אז לא ניתן לחזור.
נשמע קצת מוזר.
ומה קורה אם הילד באמת צריך תיגבור? לא נותנים לו?
באסה
 

משל333

New member
בעיני ESL לא יתן כלום לילדים כמו שלך

העובדה שהם מצליחים בבי"ס מראה שהאנגלית שלהם מספיק טובה בשלב זה. לדעתי שיעורי ESL הם לא מה שיקדמו אותם הלאה אלא בילוי זמן רב עם דוברי אנגלית וקריאה מרובה. לכן אם את רוצה שימשיכו לשפר, הייתי דואגת להם להרבה פליידייטים באנגלית, חוגים שמאפשרים לילדים לדבר בהם (public speaking, אם תוכלי לשכנע אותם...), וחושפת אותם לספרים רבים ככל האפשר בנושאים שידליקו אותם. לגבי אוצר המילים, יש חוברות עבודה מצויינות שמותאמות על פי גילאים שעובדות ספציפית על אוצר מילים. הנה דוגמה:
http://www.amazon.com/Vocabulary-Wo...22560306&sr=8-2&keywords=vocabulary+3rd+grade
 

carlimi

New member
תודה רבה!

אולי יש בזה משהו.
לגבי פליידייטים מרובים - אאההה שנינו עובדים, ויש לי עוד ילד צעיר אז ....
ושיעורי בית ....וו....
אני יודעת שזה נשמע אוי אוי אוי אבל לא רואה איך אני עושה את זה.
קריאה משתדלים כמה שאפשר, לכל ילד יש בוק ריפורט כל שבוע. לפעמים אני מרגישה שאין מספיק שעות ביממה.
והלוואי והיה לי עוד תקציב לחוגים, אבל כרגע זה לא אפשרי

אבדוק את האתר שצירפת - תודה רבה!
 

carlimi

New member
ולהוסיף עוד תודה אחת

על המשפטים הראשונים שלך.
מצאתי אותם מנחמים משהו
 
למעלה