מה בפינה
רמת הילדים בבית הספר

alphadelta

New member
ציון של בית ספר

אני לא חושבת שציון אקדמי לבית ספר זה הכל. מצד שני, יכולת ההורים לעזור לילדים עם הלימודים עולה לרב עם מספר שנות הלימוד שלהם. הכנסה גבוה מביאה עוד מיסים ותרומות לבית הספר. הורים מתנדבים ומעורבים עוזרים מאד גם. זה אולי לא סוציאלי ונחמד. אבל זו העובדה.
הסתקרנתי ובדקתי את בית ספר שילדי הולכים שציונו מאד גבוה. אחוז הילדים זכאים לארוחת חינם: 11. ואחוז ה״לבנים״ כחצי מכלל האוכלוסיה. החצי שני הוא מאד מגוון. בליל השפות ששומעים מסביב עצום. מניגריה ועד יפן כך שיש ילדים לומדים אנגלית כשפה שניה. הנה מה שהאתר אומר : http://www.greatschools.org/about/ratings.page
על איך הם מדרגים.
 

noaronen1

New member
זה לא מדוייק - לפחות בארה"ב נושא הכנסה גבוהה של הורים

הילדים שלי למדו ולומדים גם בברוקלין וגם בצפון קרוליינה בבית ספר שנקרא magnet
זה בית ספר ציבורי שמקבל תמיכה מהמדינה כי יש X% באוכלוסיה שמרוויח מתחת לסכום מסויים ולכן בית הספר זכאי לתמיכה מהמדינה. בברוקלין למדתי עם אוכלוסיה מאד חזקה - כפי שהוגדר כאן, אבל בעבר היתה שם אוכלוסיה אחרת שגרמה לבית הספר להיות כזה. הסכומים שבית ספר כזה מקבל הם עצו-מים!, ברגע שתמהיל האוכלוסייה השתנה כי כמו אצל calimi הרבה זוגות צעירים מתאהבים בבית הספר ומתחילים לקנות באזור "יותר חלש" זה בעצם דוחף את האוכלוסיה כי דמי השכירות וערך הבתים עולה, יותר אנשים קונים, האוכלוסיה החלשה עוברת לשכונה אחרת כי היא לא יכולה יותר לשלם את שכר הדירה. זה ממש מה שקרה בברוקלין. האוכלוסיה של זוגות בורגנים צעירים התחילה לקנות בתים ודחקה את האוכלוסיה החלשה מהשכונה וועד ההורים כתב להורים מכתבים לחוצים שבית הספר הולך להפסיד את התמיכה הכספית מהמדינה של עשרות אלפי דולרים בשנה. כך שלא רק מיסי ההורים מביאים כסף.
במקום שאני גרה עכשיו בתי הספר שהילדים שלי הולכים אליהם מכילים גם אוכלוסיה של משפחות מאד עניות - שוב הmagnet school אבל אלו בתי ספר היחידים שיש בהם תוכניות לילדים מחוננים, , מדעים, ומנהיגות, למה? כי ככה וזה ממש ממש ממש לא פשוט להתקבל לבתי הספר האלה, צריך הרבה מזל...
 

alphadelta

New member
יופי שנכנסתם


שמעתי דברים נפלאים על מגנט סקולז. גם ממישהי שהייתה ילדה באחד לפני כ20 שנה. למזלי גם בדיסטריקט הקודם וגם בנוכחי , בית הספר הציבורי הרגיל נותן את המענה לכל הצרכים המיוחדים ומעבר לכך. ואנחנו מרגישים מאד מבורכים. אבל שמעתי כמה סיפורי אימה מסמרי שיער שחברות סיפרו לי בדסטריקטים שלהם. על איך ילדים נופלים בין הכיסאות. מאד עצוב.
 

משל333

New member
אני בכלל לא התייחסתי לציון של GREAT SCHOOLS

אלא לציון במבחנים של כל בית ספר, ובנוסף מופיעים שם נתונים דמוגרגפים והציונים של כל פילוח אוכלוסיה (על פי גזע, ילדים עם צרכים מיוחדים, לומדי אנגלית וכו).
הנה דוגמה
http://api.cde.ca.gov/Acnt2013/2013GrowthSch.aspx?allcds=43696826049100
לכן כשאני התייחסתי לציון גבוה, התייחסתי לציון ה API, או להישגים האקדמים בלבד. הציון לא משקלל % זכאים לארוחות חינם או התפלגות דמוגרפית. כמובן, ככל שיש פחות זכאים לארוחות חינם הגיוני שה API יעלה וככל שאחוז האסייתים והלבנים עולה ה API יעלה.
לכן, החברה הכי טובה של ביתך בהחלט מעלה את ציון ה API.
ההתייחסות שלי מקודם היתה לגבי כך שבית ספר משקיע הרבה שהילדים ילמדו למבחנים, ואני אומרת שלמרות שיש פגמים בשיטה, עדיין אני לא מתעלמת מזה ועדיין הייתי רוצה שהילדים שלי ילכו לבתי ספר טובים עם ציון API גבוה יחסית. מחיר הבתים נקבע על פי ה API לא על פי איזה דירוג פנימי של GREAT SCHOOLS.
 

carlimi

New member
אני פעם ראשונה שומעת על המושג הזה API

ערך הבתים נקבע, לפי מיטב ידיעתי, לפי ציון הדיסטריקט, ולא לפי ציון בית הספר הספציפי אליו השכונה קיימת. ציון הדיסטריקט נקבע בין היתר מממוצע כלל בתי הספר שנמצאים בתחומו.
ומה שאת כתבת שמעלה את ה API הוא בדיוק אותם נתונים שמעלים את הציון של בית הספר באתר של ה GREAT SCHOOLS.
ומה שאני אמרתי, היה, שהציון של בית הספר שלנו נמוך יחסית, ללא קשר לציונים שלו, כי הוא לגמרי עומד בממוצע הארצי, שאני מניחה שאלו תוצאות ה API. מה שמוריד את הציון הוא אחוז הזכאים והפילוח.
לא חשוב, טוחנים מים ...
 

forglemmigej

New member
נשמע שאמריקה מדינה מאד מאד מאד לא שיויונית

מה זה בכלל לבנים , היספנים זה לבנים? אנחנו נחשבים לבנים ,במה אנחנו שונים מההיספנים, האם ישראלי ממוצא מזרחי AKA ספרדי נחשב להיספני או לבן וזה ממזרח אירופה למה הוא נחשב בדיוק, אגב השנאה הכי גדולה שקיימת כלפי יהודים היא דוקא נגד הדמויות ממזרח אירופה ,מעולם האנטישמים המובהקים לא אמרו מלה על יהודים ממדינות האיסלאם כך שזה לא כבוד גדול כל כך להיות לבן, גם התחרות הזאת, אני מבינה שכל הילדים פה מחוננים ברמות על ומשעמם להם בכיתות (בגלל שהם מחוננים ולא משום סבה אחרת
) אבל מה עם אלו שפחות שפר עליהם מזלם והוריהם ר"ל ללא השכלה אקדמאית , מה אם הילדים שלהם משועממים בכיתות האם יש מצב שגם הם מחוננים או סתם עם הפרעות קשב , ממתי השכלה אקדמאית מביאה רווח כספי רוב העשירים הגדולים שאני מכירה בקושי סיימו תיכון אם בכלל ולא שמעתי על אף מיליונר או מילארדר בעל השכלה אקדמאית , הכשרון להצליח בחיים בכלל לא תלוי בהשכלה אלא במוטיבציה ואמביציה , קראתי בהארץ השבוע שהסיכוי להתקבל לאוניברסיטאות בעלות שם כמו הרוארד וכדומה מאד מאד קטן אם אתה לא מגיע ממשפחה עשירה באופן מיוחד שגם תרמה למוסדות האלו אבל בעיקר כי מגיל מאד צעיר מתחככים באנשים מהמילייה המתאים שמקל את הכניסה לשם הם פשוט מלמדים את הקליקה איך לשמור על מקומה בצמרת בלי לשתף אחרים , זה אמנם כתוב באקונומיסט ויש להם אג'נדה מסוימת אבל בכל זאת יש משהו בדבריהם[URL]http://www.themarker.com/wallstreet/1.2549310#[/URL]
 

carlimi

New member
לא באתי לרגע לטעון

שאמריקה היא מדינה שיוויונית.
אפשר לפתוח על זה דיון נפרד. בטוח שיהיה מעניין.
מה שרציתי להגיד היה שלא תמיד ציון נמוך (יחסית) של בית ספר מעיד על ציונים אקדמיים נמוכים, אלא שיש פרמטרים אחרים שמשפיעים על ציון זה.
אצלנו למשל יש בבית הספר 66 אחוז לבנים.
מצד שני 33 אחוז זכאים לארוחה חינם ....
וזה מוריד את הציון באופן משמעותי.
מאחר ואנחנו בעצמנו נמנים על אותם 33 אחוז .....
 

carlimi

New member
ואם כבר פתחנו את הנושא

אני לא חושבת שחוסר השוויוניות הזה הוא המצאה של ארה"ב.
סתם השוואה ראשונה שעלתה לי לראש, שקראתי עכשיו, ערב הבחירות בארץ, לגבי נושא הגנים והסייעות.
אני זוכרת, שלפני שלוש שנים כשעוד היינו בארץ, שילמנו מכספינו עבור סייעת נוספת בגן טרום טרום חובה של המועצה, לבן שלנו, אצלנו במושב. למה? כי למועצה לא היה תקציב, אבל להורים כן.
נראה לי שבדימונה, לרוב ההורים אין כסף לממן סייעת נוספת לגן.
ובטח בעוד הרבה מקומות אחרים ...
ומה את חושבת ערך הדירות באשקלון בשכונה בה רוב התושבים הם יוצאי אתיופיה!?
לא שזה נכון וצודק, אבל זו לא המצאה ייחודית לכאן...
 

alphadelta

New member
לצערי , אני מסכימה. ( הצער הוא כמובן לא על ההסכמה אלא על המצ

מעבר למה שכתבתי כמה תגובות למעלה ( ציון לבית ספר) יכולת הזמן והרצון של ההורים להתנדב משנה המון גם. כל כך הרבה פעמים אנחנו מקבלים מייל שמחפשים מתנדבים ומעט אחר כך שיש מספיק ותודה. דבר נוסף הוא לימוד החשיבות של לימודים. ילד שגדל בבית שלהורים יש לימודים מעבר לתיכון, גודל לדעת , לרב, שחלק מהמסלול המיועד לו הוא של תואר אקדמי. וזה משנה את כל היחס ללימודים.
 

rona73

New member
בבית ספר שלנו...

אז ככה.הילדים שלי לומדים בבי"ס שאני מלמדת כך שאני רואה את המורות של הילדים כול יום.יש לי את האפשרות לשאול שאלות כול יום ולהפך.
בלי קשר אלי, יש לכל כיתה מייל שהמורה כותבת וההורים עונים,אספות הורים,יש גם שעות יעוץ לתלמידים(מכיתה ה').וגם יש תעודות מכיתה ב'.

בבולגריה יש מבחנים ארציים בכיתה ד' ובכיתה ז' וגם בי"ב.התיכון מתחיל בכיתה ח'.כיתה א' אין ציונים אבל יש המון הכתבות,כיתה ב' היתה קשה מאוד הדרישות פתאום עלו ויש המון מבחנים וציונים כמובן והיה קושי,לא היה קל בכלל(שנה שעברה).השנה בכיתה ג' יש מן הקלה,וכמובן שנה הבאה יהיה מלחיץ עד המבחנים הארציים.
מלחיץ גם את המורות בכיתות ד', כי הבי"ס כבר כמה שנים במקום הראשון במיבחנים הארציים לכיתות ד'.

אני מלמדת ילדי תיכון ושם הכול נראה אחרת,לצערי זה הכל קשור לציון.מה שמעניין את התלמידים בסופו של דבר זה " הציון" ו
הילדים שלי ,מספרים לי הכל,מה קשה להם,מה המורה אמרה,וגם מה קל להם.
 

alphadelta

New member
יופי של שאלה

ילדי בחטיבת ביניים. ואכן תחילת בית הספר היסודי הייתה מעין הכנה רגועה יותר. הדברים מתחילים להשתנות מכתה ד׳. בית הספר מקיים פגישה בתחילת השנה מה הציפיות ומה ילמדו. יש לנו גישה לאתר עם חשבון פרטי בו מדווח ב״שידור חי״ על ההתקדמות. וגם מה המבחנים והמטלות העתידיות. יחד עם זה מוטלת אחריות על התלמיד עצמו.
בחטיבת הביניים פה לא נפגשים עם המורים אלא אם יש צורך. אנחנו יזמנו פגישות והמורים תמיד מוכנים להפגש. לדעתי חשוב שתהיה הכרות בין המורה להורה. סך הכל, הילדים שלי עם כל מורה בין שעה לשעתיים ליום. אני רוצה לדעת מי הם. ויש גם מורה אחת שאנחנו ממש לא אוהבים איך היא מתנהגת. ונפגשנו איתה כמה פעמים במטרה למצוא דרך להסתדר.
הילדים יודעים הרבה פעמים מה היו הציונים בכיתה. מה שאני לא ממש אוהבת. הגישה אצלינו בבית היא שמכל אחד הצפיה היא לעשות הכי טוב שאפשר. והשיפור של כל אחד הוא כלפי עצמו. בית הספר מספק שיעורי תיגבור לכל מי שרוצה לפני ואחרי הלימודים. בכל המקצועות. ידוע לי שיש ילדים שמחויבים ללכת לשיעורים האלה. אבל אני לא יודעת מה הקריטריונים. אני חושבת שזה נפלא שיש דבר כזה.
לפעמים נראה לי שלמרות שילדי בבית ספר מאד אקדמי, שמתאים להם, והם מקבלים את כל האתגרים להם הם זקוקים, זה לא מתאים לכל אחד. אבל הגישה הסופר אקדמית הזאת היא של כל בתי הספר בעירנו הקטנה. ציון בית הספר משובח, והכל, אבל אנחנו מקפידים שהם יהיו גם ילדים. ואפילו ישתעממו ר״ל לפעמים. אקדמיות זה חשוב. ולשאוף לעשות טוב זה חשוב. אבל הם ילדים רק פעם אחת. ומילת הקסם היא איזון. ולא, אנחנו לא תמיד מצליחים לאזן. אבל אנחנו מנסים הכי טוב שאפשר...
 

משל333

New member
תשובות

1. אפשר לראות אונליין מה הקוריקולום ומה מצופה מילדים בסוף השנה. מקבלים 3 פעמים בשנה תעודה, ושם מצויין אם הילד ברמה המצופה, מעל או מתחת.
2. יש אספות הורים מסודרות פעמיים בשנה, בה נפגשים עם המורה ואפשר לשאול כל מה שרוצים. בנוסף אפשר ליצור קשר עם המורה ולדבר על כל מה שרוצים, אם בעל פה לפני ואחרי הכיתה, בטלפון או באימייל. אפשר גם לקבוע פגישה מתי שרוצים בהתאם לצורך.
3. לא הרגשתי צורך להפגש לדון על הרמה כי אני עם יד על הדופק ויודעת היטב.
4. יש מעט השוואות עם אחרים בכיתה.
5. בכיתות הנמוכות אין מספרים.
 

carlimi

New member
לא כלכך מבינה מה זה אומר

להיות עם יד על הדופק.
מדובר כאן על ילדים צעירים בבית ספר יסודי, שאני או בעלי עושים איתם שיעורים.
אני לא צריכה יד על כלום. אני יודעת בדיוק מה הם יודעים ומה לא ....
אבל זה לא אומר לי הרבה, וזה לא שאני רוצה להשוות אותם לילדים אחרים בכיתה, אבל כן,מה לעשות, הם למדו אנגלית לפני שנתיים ולכן לא יכולים להיות באותה רמה כמו שאר הילדים, שבנוסף גם ההורים שלהם מדברים איתם באנגלית בבית ....
אז איפה הם עומדים ביחס לאחרים קצת שונה בעיני, ולא קשור למבחני סטייט, שכן, לא סופר מעניינים אותי.
שמעתי יותר מפעם אחת, שלהרבה מורים יש נטייה ליפות דברים, ובאסיפות ההורים אני מרגישה שלא אומרים את כל האמת.
ואולי, מי יודע, יש לי באמת מלאכים בבית
 

alphadelta

New member
אולי לזה

אני לא יודעת מה משל333 התכוונה. אבל אני כן יודעת שאם תופסים חוסר הבנה מוקדם אז זה מאד עוזר. הלימודים עשויים באופן כזה שדבר שלומדים היום מבוסס על מה שלמדו אתמול. ואם המורה מאמין שרב הכיתה הבינה הוא ימשיך הלאה. ולכן לדעת בגדול מה מצב הילד יחסית לכיתה זה חשוב. לא כי חייבים להיות תמיד בראש הכיתה, אלא כי רוצים שהמידע החדש ישב טוב על בסיס רחב ויציב. זה אכן ריקוד עדין בין הורות הליקופטר לבין לתת להם לזרום ולהיות. אגב, שיעורי הבית אכן יכולים להוות אינדיקציה להבנה. שיעורי הבית הם לרב קשורים לחומר הנלמד. חזרה עליו או העמקה בחומר. ואני בטוחה שיש לך מלאכים בבית ;) ואכן בית ספר יסודי זה רגוע יותר. וילדים הם מדהימים לרב בקליטת שפה. אבל לדעתי כן חשוב לראות שאין אתגרים שהפער בהם רק ילך ויגדל. אם את מעוניינת תמיד את יכולה לשאול את המורה שאלות ישירות אם את מעוניינת.
 
למעלה