מה בפינה
רמת הילדים בבית הספר

משל333

New member
חן חן

וכפי שאת רואה, יש דיעות שונות... תחליטי איזו גישה יותר הגיונית עבורך :)
לגבי הילדים, אין לך בכלל סיבה להרגיש רע! אם אתם עובדים הרי הילדים כנראה בתוכנית אפטר סקול? שם יש בשפע אנגלית ומשחקים עם ילדים אחרים!
 

משל333

New member
נשלח בטעות - תוספת

מעבר לזאת, אף אחד מאיתנו לא יכול לעשות 100% עבור הילדים. כולנו פועלים במגבלות שונות - פרנסה, ילדים נוספים, כוח נפשי ומה לא. אני ויתרתי די מזמן על רגשות אשם בנושאים שונים כשהבנתי שאני לא מסוגלת לספק להם בדיוק כל מה שהיו צריכים. אז אני עושה את המקסימום שאני יכולה, ועם זה ננצח.
 

carlimi

New member
וממש ממש ממש אין

לי רגשות אשם.
בטח לא אחרי שהייתי איתם בבית 6 שנים רצופות.
אני אפילו מאוד רחוקה מזה.
פשוט פתאום הייתה לי הרגשה כזו מוזרה שאולי הייתי שאננה מידי בהקשר של בית הספר ונרדמתי בשמירה.
אבל כנראה שסה"כ הכל בסדר.
צריכה לברר אם בכלל יש אפשרות להחזיר אותם לתוכנית או שכמו שטענו כאן זו בכלל לא אופציה.
בכל מקרה, הזמנתי את החברות של מילים לאוצר מילים, ונראה.
אולי זה יהיה מספיק.
שוב תודה
 

carlimi

New member
הם לא באפטר סקול

כי אני עובדת מהבית ואין ממש צורך בכך.
אחכ עוד חשבתי על זה, שדווקא כן יש לנו כמה פליי דייטס במהלך השבוע, עם, ולבת יש חוג התעמלות שאני מקווה שבקרוב גם יהיה פעמיים בשבוע, ועם החברים הישראלים נפגשים רק בסופ"שים ....כך שנראה לי שאת החלק הזה כיסינו
 
אני חולקת על דעתך

הילדים שלי מחשיבים את עצמם מקומיים. הם הגיעו לכאן בגיל צעיר כל כך שהאנגלית עבורם היא השפה הראשונה. ובכל זאת, שש שנים בבית ספר יסודי הם הלכו לשיעורי ESOL וזה לא יסולא בפז.
ראשית, הם מקבלים כל יום שיעור אחד על שניים. אין יותר טוב מזה. שנית, גם אם הילדים מצליחים בבית ספר, עדיין בבית ההורים מדברים שפה אחרת והאנגלית שלנו, טובה ככל שתהיה, עדיין חסר בה משהו. ואת המשהו הזה משלימים שיעורי ה-ESOL.
פליי דייט כבודו במקומו מונח. אני לא חושבת שיש הרבה ילדים שבמהלך משחק עם בני גילם יתקנו את שגיאות השפה.
 

משל333

New member
זה באמת נשמע לי מפתיע

בשיעור ה ESOL (למה עומד ה O? ) הם בעצם למדו את שיעורי האנגלית שלהם (language arts?) במקום עם שאר הכיתה?

אני מניחה שמדובר בגישות שונות. אפשר ללמד הכל בשיעור פרונטלי, אבל בעיני אין תחליף ללמידה טבעית - דיבור עם ילדים אחרים, קריאה, שמיעת תוכניות טלויזיה. כשילדים מגיעים בגיל צעיר לבית ספר עם שפה חדשה הם צריכים את הפוש הראשוני כדי שיתחילו להפיק תועלת מהלימוד הטבעי. לכן יש הגיון וצורך ב ESL. אך ברגע שהאנגלית טובה מספיק, ה FINE TUNING אמור להגיע באופן טבעי.
מהנסיון הפרטי שלי אין צורך ב ESL מעבר לשנה-שנתיים, ואשמח לשמוע מהנסיון שלך לגבי התכנים שהם למדו בתוכנית הזו?
 
לא

שיעורי ה-ESOL הם בנוסף למה שנלמד בכיתה והם לא לומדים בשיעור פרונטלי בשום מצב. הם לומדים בדיבור, בקריאה, בביצוע מחקר וכו׳.
בית הספר שלנו טוען שכשיש תקציב צריך להשתמש בו. אולי אין בהכרח צורך להמשיך מעבר לשנתיים הראשונות, אבל כאמור אם מאפשרים לילד שלי לימוד של אחד על שניים שאני אגיד לא תודה הוא כבר יודע מספיק?
בשנה האחרונה למשל הנושא היה languages of the world וכל אחד מהילדים גם למד על השפה אותה מדברים בבית וגם לימד את כל בית הספר במסגרת הפגישה השבועית ביום שני; לא משהו דרמטי - סיפר על מאיפה בא, איפה זה נמצא, כמה זמן לוקח להגיע לשם , לימד לספור מאחד עד חמש. בכל term הם התמקדו בנושא שקשור לנושא הכללי שבית הספר מתמקד בו (art, social studies, PE) וחקרו את ההבדל בין האנגלית לשפת האם ובין התרבות בארץ המוצא לבין התרבות המקומית.
 

משל333

New member
באמת נשמע נפלא

אני חושבת שהדוגמה הספציפית אצלכם לא מראה שצריך ESL לאחר שנה שנתיים, אלא שהיא מראה איזה כייף כשגרים באיזור עם דיסטריקט עשיר שמממן תוכניות מעל ומעבר

(אצלנו בגירעון תמידי)
 

noaronen1

New member
ESL

לדעתי כל משפחה והסיפור שלה. ממה שאני יודעת המורות יושבות עם כל ילד לעשות הערכה על רמת הקריאה וההבנה של הטקסט ברמה שאני לא זוכרת שבדקו איתנו. המורות של הילדים שלי ידעו תמיד להצביע על העובדה שהם קוראים מהר מאד אבל לא תמיד מבינים את התוכן ולכן עבדו איתם לקרוא יותר לאט ולהתמקד בסיפור ולהבין אותו. דרך אגב מאד טבעי לילדים שהקריאה באה להם בקלות. לכן, זה מידע שאת יכולה לקבל מהמורות.
לגבי מבחני המדינה = אני משערת שאת יודעת את עמדתי שהכל שטויות, הם יעשו כל כך הרבה הכנות לקראת הבחינה כדי לעבור אותם בהצלחה וכדי שהמורים שלהם יעברו אותו בהצלחה וכדי שהמנהלת תעבור אותו בהצלחה וכדי שמשרד החינוך ילטף לעצמו את האגו ויעדכן שהאזור שלכם עבר את המבחנים בהצלחה ואז הסנטורים יוכלו להראות שהתוכנית שהם מריצים היא גאונית. ולשלם כסף מיותר לחברות שכותבות מבחנים מיותרים.
 

משל333

New member
ועדיין...

האם את תרצי לשלוח את הילדים שלך לבתי ספר עם ציונים נמוכים?
 

noaronen1

New member
כן! כרגע הבן הגדול שלי בבית ספר עם ציון נמוך, אבל!

הוא מקבל שם כל כך הרבה יותר מבית הספר האזורי שבדקתי אתמול עם הבת שלי שנראה לי משחק ילדים.
שיטת המבחנים הזו מטופשת ולא משקפת כלום על בתי ספר מבחינתי. יותר מעניין אותי אם יש ביקורות גרועות על המנהל/ת אם יש bullying בבית הספר.
לי חשוב PTA חזק שנותן לילדים יותר מערבי התרמה במקדונלדס, ומורים ומנהלים עם גישה שמתאימה למה שהילדים שלי צריכים ומסגרת חינוכית שפתוחה לתת אתגר על בסיס יומי ושעתי לילדים שלי. אבל טוב... כנראה שאני קצת מוזרה.
 

carlimi

New member
מסכימה לגמרי!

גם אנחנו הולכים לבית ספר שדירוגו יחסית נמוך (אבל הוא משוייך לדיסטריקט מצויין שציונו 10).
אנחנו מאוד אוהבים את בית הספר ואת הגיוון והמגוון המדהים שיש בו.
בית ספר קהילתי על כל המובנים שבו.
אין לנו שום כוונה לעבור או להעביר ואנו אף שוקלים לקנות את הבית שאנחנו גרים בו על מנת שכל השלושה יוכלו להמשיך ללמוד שם.
 

משל333

New member
בדרך כלל בדיסטריקטים קטנים

בתי הספר פחות או יותר שווים ברמתם. אם בית הספר נמוך מעט מהממוצע של הדיסטריקט, זה באמת לא משמעותי.
 

משל333

New member
לא יודעת...

אולי זה שונה באיזורים שונים, אך אצלנו הציון של בית הספר מהווה אינדיקציה טובה לרמה. בבתי ספר עם ציונים נמוכים יש אוכלוסיה מאוד חלשה. למעשה, ערך בתים נמדד גם (ובצורה בולטת) על פי הדיסטריקט אליו הם משוייכים.
וגם חשוב לציין שאני לא מדברת על הפרשים נמוכים יחסית בציוני בתי הספר.
 

carlimi

New member
מאוד לא אוהבת את ההגדרה הזו

"אוכלוסיה חלשה" כמשהו אבסולוטי.
אני ומשפחתי נחשבים לפי החיתוך הזה אוכלוסיה חלשה, וכמונו עוד כמה וכמה משפחות כאן בשכונה.
למה? כי לפי גובה המשכורת אנחנו זכאים ל free lunch.
הילדים שלי, ושל החברים שלנו מהשכונה לא ברמה נמוכה, לפחות לא מבחינה אקדמית.
את יכולה לראות את החתך והציונים וכל הפרמטרים באתר של GREAT SCHOOLS.
יש שם השוואות ברמה של הסטייט, ואת יכולה לראות יפה מאוד שהרבה מבתי הספר שדירוגם נמוך, כמו במקרה שלנו לדוגמא. הציון של בית הספר נפגע עקב אחוז הלא לבנים שלומד בבית הספר, וגובה המשכורת של ההורים.
מבחינת הרמה הלימודית בית הספר עומד בדרישות של הסטייט.
אז אני מעדיפה בהחלט שילדי ילמדו בבית ספר עם דירוג כזה נמוך, אבל עם DIVERSITY גבוה, ושירגישו נוח עם עצמם ועם הסביבה.
אני דווקא מאוד לא אוהבת את בתי הספר שהעוגה שלהם מתחלקת ל 90% לבנים ועוד קצת מכל דבר אחר ....
גם לא בטוח שהייתי רוצה לגור בשכונה הזו.
ולא, אנחנו לא גרים בשכונת עוני, גם לא שכונת פאר.
שכונה של מעמד ביניים עם אוכלוסיה מאוד מגוונת ומעניינת..
 

משל333

New member
באיזור שלנו אין כזה דבר בתי ספר עם 90% לבנים...

בבתי ספר גרועים יהיו לך 70% ספרדים כשאחוז ההורים עם השכלה אקדמאית נמוך מאוד. אצלנו נדמה לי שכלל לא בודקים את ההכנסה למשק בית.
בבתי ספר טובים יהיו בין 10-60% לבנים, כשלרוב ההורים השכלה אקדמאית. בבתי הספר הכי מעולים בסביבה יש לך בערך 1% לבנים (השאר אסייאתים). מחיר הבתים שם גבוה מאוד בהתאם.
אני מעדיפה שהילדים שלי ילמדו בבתי הספר הטובים, לא העלית שבעלית, וכמובן שלא בבתי הספר עם הציונים הנמוכים.
אני חושבת שעולם המושגים שלנו שונה מאוד, חלק בגלל הפירוש של ציונים גבוהים מול נמוכים, וחלק בגלל סביבת המגורים הכנראה שונה שלנו (וחלק בגלל ההעדפות האישיות).
 

carlimi

New member
אולי לא בודקים

הכנסה של משק, אבל בהחלט בודקים את אחוז הילדים שזכאים לארוחה חינם בבית הספר, ומכך ניתן להסיק על ההכנסה השנתית לאותו משק בית.
אני לא יודעת מזה נחשב אצלנו, או אצלכם, האתר GREAT SCHOOLS בודק את כל בתי הספר בכל ארה"ב, כולל בתי ספר פרטיים.
וברור שגם אני רוצה שהילדים שלי ילמדו בבית ספר טוב, כך גם בחרנו את איזור המגורים, שמשתייך לדיסטריקט שמדורג 10.
אבל בדירוג הספציפי יותר של בית הספר עצמו, מושפע מעוד כמה פרמטרים נוספים, חוץ מציונים, ולא תמיד זה משקף את איכות המורים והתלמידים. על זה בדיוק אני מדברת. ציון 5 לבית ספר לאו דווקא מצביע על ציונים אקדמיים נמוכים, אלא יכול להיות שילוב של אחוז גבוה של זכאים לארוחה חינם, והתפלגות כזו או אחרת של מקסיקנים/שחורים/אסיאתיים.
החברה הכי טובה של הבת שלי, הוריה ממקסיקו, לא מדברים מילה אנגלית.
כנראה משתייכים ל"אוכלוסיה חלשה".
היא דווקא תלמידה מצטיינת ....
 
למעלה