מה דעתכם על משמעת עצמית אצל ילדים?

זה ברח לי ../images/Emo6.gif

ממה הייתי אמורה להתאושש?????
לגבי המיומנויות: אני מניחה שזה סל ערכים שנראים לך חשובים לחיים. כלי עבודה שיאפשרו לילדים שלך להתנהל בעולם עם יותר חופש בחירה ופחות סבל. נניח: לכבד בני אדם; להשקיע זמן ומאמץ ומשאבים עבור דברים שרוצים להשיג; להבין שלא תמיד אנחנו יכולים לעשות רק את מה שאנחנו רוצים; לדעת לסלוח, לותר, ומאידך להתעקש ולהאבק על דברים חשובים.. וכו' וכו'.. אני בטוחה שיש לך רשימה משלך.. מקנים את זה באמצעות דוגמא אישית, שיחות עקיפות על סרטים, ספרים, הצגות; שיחות ישירות לגבי התנהלות הדרדקים בפועל, וכשצריך גם התעקשות. מה בעצם ההבדל בין זה שאני מתעקשת שהילד יסדר משחק שהוא שיחק בו, או יתרחץ? לבין זה שאני אתעקש בעתיד שחובתו להכין שעורי בית?
 

פרח7

New member
חיפשתי אותך אתמול במסנג'ר

אם בא לך להיפגש מחר או מחרתיים, תתקשרי אלי
 

פרח7

New member
אני כל היום בקורס ולא זמינה בטלפון

אבל אם נוח לך להיפגש היום אחה"צ ערב, תשלחי לי SMS
 
על פניו משמעת עצמית

נשמעת לי מאוד כמו תכונה של מבוגרים. אני חושבת שהיא מתפתחת עם הגיל (או שלא). לא בטוחה שניתן לזרז אותה. מזכיר לי סיפור מהחוג של הילד שאכתוב אותו מאוחר יותר.
 

raananh

New member
לבוא לבד?

ערבה, קודם כל, אני קצת נדהם לגבי כמה מהשאלות שלך: "היא חיונית?" את חושבת שמשמעת עצמית זה לא דבר חשוב? "היא אמורה לבוא לבד?" לדעתי, זה הרבה עניין של אופי מולד, אבל לא הכל בא מבפנים - אפשר ללמד את הילד עוד על הנושא. את חושבת שאין צורך ללמד ילד על משמעת? "יש לנו אחריות על זה?" אני ממש לא מבין את השאלה ולמה את מתכוונת כאן. כן, אני אחראי שהילד ילמד דברים, כולל משמעת עצמית. את לא חושבת כך? אבל אני לא אחראי לזה שהילד אין לו משמעת עצמית למרות שהשקעתי מאמצים לשנות את ההתנהגות הזו.... אחרת, מי שחושב אחרת, יסבול יותר מהילד בגלל חוסר המשמעת של הילד והתוצאות שלה. משמעת עצמית זה דבר מאוד חשוב ... וללא ספק היא גורמת לסבל אצל אלו שאין להם אותה... כולל אצל הרבה מבוגרים... שלא למדו או לא מסוגלים לעשות משמעת עצמית עוד כשהיו ילדים. מי שאין לו משמעת עצמית בבגרותו, לא היה לו משמעת עצמית כשהיה ילד קטן. אני רק יכול להגיד דבר אחד: הרבה הורים אומרים לילדים שלהם כל הזמן מה לעשות ( כי בעינהם זה משמעת ) או שהם רוצים שהילדים יבקשו אישור מהם כל פעם לפני שהם עושים משהו ( משמעת? ). ככה אולי בונים משמעת, אבל לא בונים משמעת עצמית. אני מעדיף במיקרים מסויימים שהילד שלי יעשה טעויות וילמד מהטעויות שלו , אם ההסברים שלי לא "נשמעים לו" ומתחיל ויכוח. אני גם מאמין שלא תמיד צריכים לעזור או להציל את הילד מהבעיות שאליהם הוא נכנס כתוצאה מחוסר משמעת - הוא צריך לכמה זמן לחוות את הבעיות שאליהם הוא הכניס את עצמו - זה גם מלמד הרבה. בכל אופן, אצלנו עם ילד בן 3.5 אין בעיות רציניות ובלי להתרברב, הוא די ממושמע מבפנים. אבל בתור דוגמא, אם הוא החליט אתמול לאכול פיצה בלי צלחת, הוא צריך לנקות את השולחן עם מטלית אח"כ... ואני לא נותן לו לעשות שום דבר עד שהכל נקי. אם הייתי מכריח אותו לאכול פיצה על צלחת, או לוקח את הפיצה ממנו כי הוא אוכל בלי צלחת, אני לא חושב שהוא ילמד הרבה מה הבעייה פה... רענן
 
שאלות גדולות

נראה לי שיש לה גם מרכיב מולד וגם מרכיב סביבתי. בקשר לאחריות - לומדים אותה ע"י זה שמקבלים אחריות. אמיתית. משמעותית. לא רק מטלה של פעם בשבוע. איך עושים את זה שלא במסגרת כורח? אין לי מושג...
 

dotandvir

New member
לפי דעתי משמעת עצמית היא בעיקר יכולת תיעדוף

אומנם אין לי ילדים כפי שכבר ציינתי אבל לפי דעתי מדובר ביכולת לתעדף דברים ולהקצות להם מהזמן שלנו. חלק מהדברים אנחנו רוצים לעשות, חלק אנחנו עושים מכיוון שהם יועילו לנו אבל לא בהכרח מרצון וחלקם ממש כי הם חובה. מי שמצליח לתעדף את החובות המעיקות קודם ועוד מצליח להגניב דברים משתי הקטגוריות האחרות כבר הצליח. אומנם אין לי מושג איך מגיעים למצב הזה אבל נראה לי חשוב לתת לילד גם אפשרות להשתתף בקביעת סדר העדיפויות. דותן
 

מאמישלי

New member
משמעת עצמית

שום התנהגות לא תתרחש אם הסביבה לא תחזק אותה. ילד שמתחיל לדבר אם ההורים לא יתפעלו , יתלהבו יתנו משוב היא לא תתפתח או שתתפתח בצורה לקויה. (קחי לדוגמא את הילדים שגדלו בג'ונגלים ולא חוזקו....) כדי לצור אחריות עצמית יש א. לתת דוגמא לכך בבית, ב. לארגן סימולציות כאלה, לתת הזדמנויות לכך והכי חשוב לחזק התנהגויות בהם הילדים מגלים אחריות עצמית. ולא אבל ממש לא לקחת את זה כמובן מאליו.....................
 
למעלה