מה ההיגיון העומד מאחורי הנצרות?

SupermanZW

Well-known member
מה ההיגיון העומד מאחורי הנצרות?

ישוע היה יהודי כל חייו, הוא לא המציא את הנצרות, פאולוס המציא אותה. יש ארבע בשורות בברית החדשה הסותרות זו את זו, יש לישוע שני אילנות יוחסין סותרים בברית החדשה ושניהם של יוסף, לטענתכם ישוע היה בנה של מרים אבל לא של יוסף כי היתה בתולה, מכאן נובע שאילן היוחסין של יוסף אינו רלוונטי. אילן היוחסין של מרים אינו ידוע ואינו מופיע בשום מקום ולכן אין סיבה לטעון שישוע הוא משושלתו של דוד, מכאן נובע שאין ראיות להיותו של ישוע "משיח בן דוד" ולכן אינו יכול להיות משיח כלל. איך זה מסתדר לכם עם ההגיון?
 

lion 7

New member
איזה סתירות?

אתה יכול להתמקד בסתירה מהסתירות שלגביה אתה תמהה לגבי הנצרות ? במקום עדות אחת , קיבלנו ארבע עדיות של ארבעה אנשים בזמנים שונים שלא לדבר על פסילת הבשורות הלא חוקיות, -ואנו מאמינים בשונה ממך כיהודי אתאיסט- ,שארבעת הבשורות אלה נכתבו ברוח הקדש !! אני לא מבין ממתי אמונה צריכה להיות הוכחה , הרי בנצרות השונה מדת אבותיך שגם להם אתה בז ,היא מבקשת אמונה בדברים שלא ראו אלא הצדיקו אותם , למרות שישוע התגלה במעשי השליחים אחרי תחייתו ליותר מ500 איש, ויש עדויות מחוץ לברית החדשה על מאורעות שונים שישוע אכן קיים. שני האזכורים על יוחסו של ישוע, מצד אימו ומצד יוסף הנגר אביו על הניר לא סותרות, אלא עוד הוכחה על קרבתו ומוצאו כבן מובטח מפסוקי התנ``ך כבן דוד בן ישי (תראה הקבלה בין מתי1:1) לבין ישעיהו י`א:1.) ורבים מהפסוקים גם בספרים קאנונים חלק ב` שנזנחו על ידי היהדות, וחלק מהזרמים הפרוטסטנטים) שבהכרח בעיני כל נוצרי , ישוע הוא בן האלוהים ובן האדם, הנצלב ונושא חטאי העולם, ומת ונקבר לשלושה ימים וקם מבין המתים ועלה השמים ויושב על ידי האב מכפר לאלה המאמינים בו.. אני לא יודע ממתי אנו צריכים להאמין שהיו נסים במצרים, אם לא מאמינים שהיו, הרי אלה ספרים שמבחינתנו נכתבו ברוח הקדש, ומצווה עלינו להאמין בהם על מנת שתהיה לנו שלמות רוחנית ושכלית ..
 

junior gong

New member
אמרת סתירות?

תביא דוגמאות ופסוקים מ-4 הבשורות, שאתה חושב שהן סותרות אחת את השניה ואחר כך נדבר, יותר לעומק. ישוע נולד למרים ודוד, הוא לא נולד אך ורק ממרים, במובן של אם חד הורית, הוא נולד לזוג, מרים ודוד, ישוע לא היה יכול להיוולד בכלל מזרע אדם, לכן המשיח היה חייב להיוולד מרוח הקודש, אבל טכנית הוא נולד כתינוק לזוג, שלא במקרה ל-"אבא" קוראים דוד, צירוף מקרים מבחינתך? אין אצל אלוהים צירופי מקרים, אם הוא לא היה המשיח אז איך אתה מסביר את כל הניסים שהוא עשה ועדיין עושה? איך אתה מסביר את זה שהוא הקים מתים, החזיר ראיה לעיוורים, ריפא מצורעים, הלך על מים ( יש קוסם כזה שנקרא כריס אנג'ל שגם הצליח לעשות טריק וללכת על מים בתוך בריכה מול קהל חי, אבל שים אותו בתוך הכנרת, כשיש סערה מסביב, גלים גבוהים ורוחות חזקות, לא נראה לי שהוא יצליח ) נצלב, מת, נקבר, ולאחר 3 ימים קם לתחיה וריחף לשמיים מול תלמידיו שנתנו עדות על כך? אם הוא לא היה משיח בן דוד הוא היה יכול לעשות את כל זה לדעתך? הכל כתוב........תביא עוד " סתירות " ואנחנו כאן בעזרת הפאנל החביב שלנו ננסה לענות לך על הכל בתקווה שאתה באמת רוצה לקבל תשובות.
 

SupermanZW

Well-known member
בבקשה

הנוצרים סבורים כי התורה ה"ישנה" בטלה עם הופעת ישוע, והוא מסר במקומה תורה חדשה. תורה זו היא הברית החדשה. השם מבוסס על הפסוק בירמיהו פרק ל"א פסוק 30 "הנה ימים באים נאם-יהוה וכרתי את בית ישראל ואת בית יהודה ברית חדשה". הנוצרים טוענים כי התורה הישנה בטלה: אל הרומים פרק י' פסוק 4: "כי המשיח סוף התורה לצדקה לכל-המאמין בו" השניה אל הקורנתיים פרק ג' פסוק 14: "אבל נטמטמו דעותיהם כי עד-היום הזה בקראם הברית הישנה נשאר ולא-גלה המסוה ההוא אשר לא יוסר כי אם-במשיח" בזה הם סותרים את דברי ישוע עצמו שאמר: "אל תחשבו כי באתי להפר התורה או הנביאים, לא להפר באתי כי אם להקים" (מתי פרק ה' פסוקים 17 ו18); "נקל יהיה לשמים או לארץ לחלוף, מאשר ייפול קוץ אחד מן התורה" (לוקס פרק ט"ז פסוק 17). גם את הקרבנות לא רצה ישוע לבטל, כי ציווה למצורע - "לך והראה לעיני הכהן והקרב את הקרבן על טהרתך כאשר ציווה משה (מרקוס פרק א' פסוק 43), בברית החדשה מסופר כי ישוע התנבא על עצמו כי בן האדם (לא בן אלהים) יוסגר בידי ראשי הכוהנים והסופרים, והם ידונו אותו למות ויסגירוהו לרומיים להתעלל בו ליסרו בשוטים ולצלוב אותו, וביום השלישי יקום (מתי פרק כ' פסוקים 19-17, מרקוס פרק י' פסוק :34 "וירקו בו"). במקום אחר נאמר כי ראשי הכוהנים והסופרים ימאסו בו וימיתוהו בעצמם (מרקוס פרק ח' פסוק 31, לוקס פרק ט' פסוק 21), ומהם ירקו בו ויכוהו באגרוף (מרקוס פרק י"ד פסוק 15). הסיבה שישוע נדון למיתה הייתה התפארותו כי יוכל להרוס את ההיכל ולבנות היכל אחר בשלושה ימים (מתי פרק כ"ו פסוק 61). במקום אחר מסופר כי היה מחלל השבת ומזלול בנטילת ידים, ודנוהו למיתה מפני שהיה מגדף את השם, ואומר שהוא המשיח בן המבורך (מרקוס פרק י"ד פסוק 61, יוחנן פרק ל"א פסוק 10). יום מותו היה בערב שבת ערב פסח (יוחנן פרק י"ח פסוק 28, פרק י"ט פסוק 31). במקום אחר נאמר כי בראשון לחג המצוות היה עוד בחיים והומת בערב יום השני של פסח (מתי פרק כ"ד פסוק 17, מרקוס פרק י"ד פסוק 17, לוקס פרק כ"ב פסוק 7). פעם נאמר כי הפרושים התרו בישו כי הורדוס מבקש להרגו, וישו קורא להורדוס, "שועל" (לוקס פרק י"ג פסוקים 31, 32), או כי הפרושים התיעצו עם הורדוס במה להשחיתו (מרקוס פרק ג' פסוק 6), ופעם נאמר כי הורדוס היה אוהב את ישוע ושמח לראותו (לוקס פרק כ"ג פסוק 8). ישוע עצמו עבר על הדבור כבד את אביך ואת אמך, ואמר: כי יבוא אלי איש ולא ישנא את אביו ואת אמו וכו' לא יוכל להיות תלמידי (לוקס פרק י"ד פסוק 26) ואמר לאמו: "מה לי ולך אשה?" (יוחנן פרק ב' פסוק 4) ישוע וכל תלמידיו ושליחיו שמרו את השבת הוא יום השביעי, אך לא נזהרו בכמה מלאכות שאסרו הפרושים, וחללו השבת לרפא חולים לא ברפואות בדוקות רק בסגולות וקריאת שמות וגם ריפא חולים שאין בהם סכנה (מתי פרק י"ב פסוק 10). וישוע ריפא אשה מרוח רע ביום השבת (לוקס פרק י"ג פסוק 14). תלמידיו קטפו מלילות שבלים ביום השבת וכאשר הוכיחו אותם הפרושים התנצל לפניהם שהיו רעבים. והיהודים בקשו להרגו על כי חלל השבת (יוחנן פרקה' פסוק 18). ולחולה אחד אשר ריפא אותו בשבת אמר ישו: קום שא את משכבך והתהלך. ויאמרו היהודים אל האיש הנרפא הלא שבת היום ואין לך לשאת את המשכב. ויען אותם לאמר, הרופא אותי הוא אמר אלי שא את משכבך והתהלך (יוחנן פרק ה' פסוק 11). וטלטול המשכב מביתו לרשות הרבים הוא מלאכה שאסורה בשבת, ואין שייך פקוח נפש בנשיאת המשכב. והיה אומר: כי בן האדם אדון השבת הוא (לוקס פרק ו' פסוק 5), אך זה דוקא במקום שיש פקוח נפש. אבל נראה כי מלאכות גסות היו נזהרים ישוע וכל תלמידיו שלא לעשותן בשבת. ויהי ביום השבת וילמד באחד מבתי הכנסיות (לוקס פרק י"ב פסוק 10), והיו נאספים בבתי הכנסיות לשמוע קריאת התורה בשבת (מעשי השליחים פרק ט"ו פסוק 21), ובכל שבת ושבת דבר עם היהודים בבית הכנסת (מעשי השליחים פרק י"ח פסוק 4), והנשים אשר באו לראות קבר ישוע והכינו בשמים לכבודו נאמר עליהן: כי בשבת שבתו כמצוה ובאחד בשבת באו אל הקבר (לוקס פרק כ"ג פסוק 56). וגם התלמידים והמשולחים שהיו מעוררים את המאמינים להרים נדבות לקדושיהם אספו את העם באחד בשבת (הראשונה אל הקורנתיים פרק ט"ז פסוק 2), כי בשבת לא טלטלו המעות בכיסם. גם לא קראו שבת רק ליום השביעי ויום הראשון בשבת נקרא אצלם יום האדון שבו קם ישוע לתחיה לפי אמונתם (חזון יוחנן פרק א' פסוק 10) המאכלות האסורים לא התיר ישוע מעולם ורק פטרוס ופאולוס התירו אותם. פטרוס ראה במראה הנבואה תיבה אחת יורדת מן השמים ובתוכה מכל חית השדה ורמש האדמה ועוף השמים. ויהי אליו קול: קום פטרוס, זבח ואכול. ויאמר פטרוס, חלילה לי אדוני! כי מעודי לא בא בפי בשר פגול או שקץ סמא (והוא חקוי על דברי יחזקאל פרק ד' פסוק 14: הנה נפשי לא מטומאה ונבלה וטרפה לא אכלתי מנעורי ועד עתה ולא בא בפי בשר פגול). והנה קול אליו שנית: את אשר טיהר אלהים לא תשקץ אתה (מעשי השליחים פרק י' פסוקים 11-15). וכאשר בא פטרוס לירושלם וילונו עליו הנמולים על כי התאכסן בבתי ערלים ואכל אצלם מאכלות אסורים (מעשי השליחים פרק י"א פסוק 2). גם פאולוס השתדל להפיץ תורתו להתיר טרפות ואמר: כל אשר עשה אלהים טוב הוא ואין פיגול ומאומה אם בתודה יאכל (הראשונה אל טימותיוס פרק ד' פסוקים 1-4), אמנם הוא בוצע ברך נאץ ה'. והוסיף לאמר, אל תהרוס פועל אלהים על דברת מאכל: כל דבר הוא טהור ורק רע הוא לאשר יאכלנו להתנקם בנפשו (הראשונה אל טימותיוס פרק י"ד פסוק 2). כל הנמכר בשוק אותו תאכלו ואל תדרשו לחקרי לב, כי לה' הארץ ומלואה (הראשונה אל הקורנתיים פרק י' פסוקים 25-27). במתי מסופר שבאו הנשים אל קברו לפנות בקר והיו שם שומרים שהעמיד פילטוס, ומלאך אחד אמר להן כי קם מקברו, במרקוס נאמר כי ראו נער אחד עוטה מעיל לבן והוא אמר להן כי קם מקברו, בלוקס נאמר שלש נשים מגליל באו בטרם יבקע השחר וראו שם שני אנשים כברק זהר בגדיהם ואמרו להן למה תבקשו החי בין המתים, ע"ד מה לכהן בבית הקברות? ביוחנן נאמר כי באו בפנות בקר בחשכה וראו שני מלאכים עוטים לבנים אחר מראשותיו ואחד מרגלותיו. במתי נאמר כי אחרי מותו התראה להנשים שתיהן בשם מרים ותאחזנה ברגליו ותשתחוינה לו, במרקוס נאמר כי התראה למרים המגדלית ראשונה ותגד לתלמידיו ולא האמינו לה, ויתראה אח"כ אל שנים מתלמידיו בדמות אחרת והם הגידו לאחרים ולא האמינו להם. ויתראה אח"כ לאחר עשר תלמידיו (י"ב, חסר תומא) והוכיחם על אי אמונתם בו. בלוקס נאמר, כי נראה לשני תלמידיו בדרך והם לא הכירוהו, אח"כ נראה אליהם עוד הפעם וחרדו ממנו, וישו הרגיע את רוחם לאמר מששוני וראו כי אינני רוח ולראיה לדבריו אכל דג צלי להראות שהוא בשר ודם ולא רוח. ביוחנן נאמר כי התראה רק למרים אחת והיא לא ידעה שהוא ישוע וחשבה שהוא נוטר הגן, ויאמר אל תגעי בי. אח"כ נראה לי"א תלמידיו בבית סגור אך תלמיד אחד שלא היה שם לא האמין להם ואמר אם לא יראה את מדקרות המסמרים בידיו וברגליו לא יאמין שקם לתחיה. ואיך יאמינו בו מאמיניו שלא ראו הסימנים האלה? היא שאלה גדולה שאין עליה תשובה. נתחיל בכך, אשמח אם תסביר לי את פשר הסתירות הללו.
 

junior gong

New member
היי סופרמן, ובוקר מצויין.

יהיה מאוד מאוד מאוד יהיר מצידי להגיד לך שאני יכול להסביר לך את כל הפסוקים שהעלאת, סתירות אין בהם בכלל, יש כאן פשוט אי הבנה לפסוקים, לכן אתה גם כזה סקפטי, אין מצב בעולם שאני אשב ואפרשן לך כל מה שכתבת, כתבת המון וזה עשה רושם שכל אלו הם סתירות, כשבאמת, הפירוש די קל, אבל הפצצת בשאלות רבות וכמו שאתה יודע, הפסוקים שאתה רוצה להבין יכולים לקחת המון זמן והמון למידה. נתחיל בפסוק הזה דווקא "הסיבה שישוע נדון למיתה הייתה התפארותו כי יוכל להרוס את ההיכל ולבנות היכל אחר בשלושה ימים" וזה לא בדיוק פסוק, זו מסקנה שלך, הסיבה העיקרית שישוע נצלב הייתה בישביל לסיים את הנבואה עליו ( והוא סיים אותה סופית ברגע שקם לתחיה ועלה לשמיים ) כשישוע אמר שהוא יהרוס את בית המקדש ויבנה אותו בחזרה בשלושה ימים הוא לא התכוון להיכל התפילה, אלה התכוון לגוף שלו, המקדש של הנשמה, אחרי שמת התלמידים שלו נזכרו בזה שהוא אמר שהוא יהרוס את המקדש ויבנהו בחזרה בשלושה ימים, וכך היה. וזה הפסוק שסותר את מה שבילבלת מקודם ( אתה בעצמך שמת אותו ) בברית החדשה מסופר כי ישוע התנבא על עצמו כי בן האדם (לא בן אלהים) יוסגר בידי ראשי הכוהנים והסופרים, והם ידונו אותו למות ויסגירוהו לרומיים להתעלל בו ליסרו בשוטים ולצלוב אותו, וביום השלישי יקום. ישוע התייחס לעצמו ואמר " יבוא יום ובן האדם......." מתוך צניעות, אבל הוא כן הודה בזה שהוא המשיח כשעמד מול הכהן הגדול ונשאל אם הוא משיח בן דוד, ובתחילת המסע שלו כשעלה לקרוא מהתורה בבית כנסת, הוא קרא פסוק שמנבא את ביאת המשיח, עצר, ואמר לקהל שהיום הם עדים לזה שהפסוק התמשש ( רמז שהוא המשיח שכולם מחכים לו ) וכשגורש משם הוא מימש את הפסוק מהברית הישנה שאומר שהוא יהיה דחוי על ידי העם שלו. בקשר לחילול שבת, כשהוא ריפא את האיש המצורע בשבת והכהנים התנפלו עליו שהוא מפר את חוק השבת הוא ענה כך ( יוחנן 7 פרק 21-22-23 ) 21 עָנָה יֵשׁוּעַ וְאָמַר לָהֶם: "מַעֲשֶׂה אֶחָד עָשִׂיתִי וְכֻלְּכֶם תְּמֵהִים. 22 מֹשֶׁה נָתַן לָכֶם אֶת הַמִּילָה אֶלָּא שֶׁלֹּא מִמֹּשֶׁה הִיא כִּי אִם מִן הָאָבוֹת - וְגַם בְּשַׁבָּת אַתֶּם מְקַיְּמִים אֶת הַמִּילָה. 23 וּבְכֵן, אִם נִמּוֹל אָדָם בְּשַׁבָּת כְּדֵי שֶׁלֹּא תּוּפַר תּוֹרַת מֹשֶׁה, עָלַי כּוֹעֲסִים אַתֶּם מִפְּנֵי שֶׁרִפֵּאתִי כָּלִיל אִישׁ בְּשַׁבָּת?! 24 אַל תִּשְׁפְּטוּ עַל־פִּי מַרְאֵה עֵינַיִם; מִשְׁפַּט צֶדֶק שִׁפְטוּ." אם חס וחלילה איש שהוא קרוב לליבך חולה מאוד, ובשבת יהיה מצבו מדורדר מאוד, לא תיקח אותו לבית חולים שיבדקו אותו? זה שתקפו את ישוע על שריפא אדם ביום שבת נראה לי מגוחך מאוד, הוא עשה מעשה טוב, לא חילל את השבת, אבל תלוי איך מסתכלים על זה מבחינתי זה לא חילול מבחינתך כן. טוב כמו שאתה רואה זה לוקח המון זמן והדף מתחיל להתמלא, זה יקח המון זמן והמון אנרגיה להסביר לך את כל מה שביקשת, אני בטוח שלאט לאט כל חבר כאן יפרש לך כל פסוק ומה כוונתו, זה יקח קצת זמן תתאזר בסבלנות בבקשה, ולבינתיים, שיהיה לך יום מלא אושר, המשך יום טוב.
 

SupermanZW

Well-known member
בוקר מצויין גם לך

<נתחיל בפסוק הזה דווקא "הסיבה שישוע נדון למיתה הייתה התפארותו כי יוכל להרוס את ההיכל ולבנות היכל אחר בשלושה ימים" וזה לא בדיוק פסוק, זו מסקנה שלך> - לא נכון, ראה: מתי פרק כ"ו פסוק 61: "ויאמרו זה אמר יש ביכלתי להרס את-היכל האלהים ולשוב לבנותו בשלשת ימים" על סמך מה קבעת שישוע התכוון לגוף שלו ולא להיכל התפילה? ישוע מעולם לא הצהיר שהוא אלוהים, לא ברור מנין לקחו הנוצרים את רעיון השילוש. גם יהודים בתפילותיהם נוהגים לומר "אבינו שבשמיים" וישוע היה יהודי כידוע. ריפוי המצורע בשבת היה חילול שבת כי צרעת אינה פיקוח נפש, לו מדובר היה בפיקוח נפש לא היה הדבר נחשב לחילול שבת כי פיקוח נפש דוחה שבת. מבחינתי לא משנה לי מהו חילול שבת, כי גם ביהדות אינני מאמין, אף היא מלאה בסתירות פנימיות אבל ישוע היה יהודי ולכן לא ברור מדוע הרשה לעצמו לפעול בניגוד לתורה. המשך יום טוב.
 

מותר לי

New member
בבקשה ../images/Emo140.gif

יוחנן 2: 18 הֵגִיבוּ רָאשֵׁי הַיְּהוּדִים וְאָמְרוּ אֵלָיו: "אֵיזֶה אוֹת אַתָּה מַרְאֶה לָנוּ בַּעֲשׂוֹתְךָ אֶת הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה?" 19 הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר לָהֶם: "הִרְסוּ אֶת הַהֵיכָל הַזֶּה וּבִשְׁלוֹשָׁה יָמִים אָקִים אוֹתוֹ." 20 הֵם אָמְרוּ: "אַרְבָּעִים וְשֵׁשׁ שָׁנִים נִבְנָה הַהֵיכָל הַזֶּה וְאַתָּה בִּשְׁלוֹשָׁה יָמִים תָּקִים אוֹתוֹ?" 21 אַךְ הוּא דִּבֵּר עַל הֵיכַל גּוּפוֹ. 22 לָכֵן, כַּאֲשֶׁר קָם מִן הַמֵּתִים, נִזְכְּרוּ תַּלְמִידָיו כִּי אָמַר לָהֶם אֶת זֹאת, וְהֶאֱמִינוּ בַּכָּתוּב וּבַדָּבָר שֶׁאָמַר יֵשׁוּעַ.
 

SupermanZW

Well-known member
מי היו העדים לקומו לתחיה של ישוע?

מי פגש אותו ודיבר איתו לאחר מותו?
 

lion 7

New member
מוזכרים בברית החדשה

אם אתה דוגל בראיות לאותו ארוע , אז אתן לך עדויות על הרעידה והחושך שהיו בעת הצליבה, רק אני צריך להזכיר שם ההסטורין השומרוני שחי בתקופת ישוע .
 

junior gong

New member
הנה הסבר יותר מעמיק

ככה יותר קל לקלף רובד רובד ולהתמקד בשאלה אחת מאשר הפצצה בשאלות ........ היכל אלוהים הכוונה לגוף, הרוח של האדם, כל אדם, שוכנת בתוך הגוף, ההיכל שהתייחס אליו ישוע היה הגוף, המקדש של הרוח של אלוהים ששוכנת בו, והנה הפסוק " יוחנן 2 פרק 19" 19 הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר לָהֶם: "הִרְסוּ אֶת הַהֵיכָל הַזֶּה וּבִשְׁלוֹשָׁה יָמִים אָקִים אוֹתוֹ." 20 הֵם אָמְרוּ: "אַרְבָּעִים וְשֵׁשׁ שָׁנִים נִבְנָה הַהֵיכָל הַזֶּה וְאַתָּה בִּשְׁלוֹשָׁה יָמִים תָּקִים אוֹתוֹ?" 21 אַךְ הוּא דִּבֵּר עַל הֵיכַל גּוּפוֹ. 22 לָכֵן, כַּאֲשֶׁר קָם מִן הַמֵּתִים, נִזְכְּרוּ תַּלְמִידָיו כִּי אָמַר לָהֶם אֶת זֹאת, וְהֶאֱמִינוּ בַּכָּתוּב וּבַדָּבָר שֶׁאָמַר יֵשׁוּעַ. אני לא קבעתי בעצמי שישוע התכוון לגוף שלו, זה כתוב שחור על גבי לבן בברית. עכשיו בקשר לפיקוח נפש וזה שישוע לא בא לשנות את הברית הישנה אלה לתקן אותה, ישוע שם לב שהמון יהודים בזמנו היו דבוקים לחוקים מסויימים בדת ושאנשים עושים אותם באופן אוטומטי, ראה את הפרק על הנסיון סקילה של הפרוצה, זה היה חוק ביהדות שאישה פרוצה יש לסכול באבנים, ודווקא ישוע הציל אותה מהסכילה, זה לא אומר שהוא שינה את היהדות זה אומר שהוא שיפר אותה, המשיך אותה, כי היא לא הייתה דת גמורה סופית עד ביאת המשיח הראשונה, עד שהשלים את כל הכתוב בה. ויש פסוק על זה אני אחפש לך אותו, או אם יואילו אחרים להעלות אותו. עכשיו בקשר לשילוש הקדוש, האב הבן ורוח הקודש הם אחד שהוא שלוש, ושלוש שהם אחד א בְּרֵאשִׁית הָיָה הַדָּבָר, וְהַדָּבָר הָיָה עִם הָאֱלֹהִים, וֵאלֹהִים הָיָה הַדָּבָר. 2 הוּא הָיָה בְּרֵאשִׁית עִם הָאֱלֹהִים. 3 הַכֹּל נִהְיָה עַל־יָדָיו, וּמִבַּלְעָדָיו לֹא נִהְיָה כָּל אֲשֶׁר נִהְיָה. 4 בּוֹ הָיוּ חַיִּים וְהַחַיִּים הָיוּ הָאוֹר לִבְנֵי הָאָדָם. 5 וְהָאוֹר מֵאִיר בַּחֹשֶׁךְ וְהַחֹשֶׁךְ לֹא הִשִֹיגוֹ. הפסוק הזה גם מחדד בוודאות שישוע ואלוהים הם אותו דבר, ובשניהם ( או באחד השלם ) שכנה רוח הקודש, שזה כבר קיבלת את האב אלוהים, את הבן ישוע ששכן בתוך אלוהים והוא חלק ממנו, ורוח הקודש שעוטפת אותם וחלק מהם.
 

SupermanZW

Well-known member
שאלות

אם היה חוק ביהדות שאישה פרוצה יש לסכול באבנים, על מה הסתמך ישוע כאשר ביטל אותו? מדוע מלכתחילה היה ביהדות חוק אכזרי כל כך? הרי אתם מאמינים שהיהדות והנצרות הן מאלוהים שהוא ישוע, לפיכך ישוע בעצמו היה אחראי לחוק האכזרי שביטל מאוחר יותר. לא ברור מהו "הדבר", על סמן מה קבעת ש"הדבר" הוא ישוע? איך יתכן שבראשית היה "הדבר" במקום אלוהים ומאוחר יותר הצטרף לאלוהים? האם לשיטה זו הבורא הוא "הדבר" ולא אלוהים? מה ההבדל בין "רוח הקודש" לאלוהים?
 

מותר לי

New member
"הדבר"

יוחנן 1:14 14 הַדָּבָר נִהְיָה בָּשָׂר וְשָׁכַן בְּתוֹכֵנוּ; וַאֲנַחְנוּ רָאִינוּ אֶת כְּבוֹדוֹ, כְּבוֹד בֵּן יָחִיד מִלִּפְנֵי אָבִיו, מָלֵא חֶסֶד וֶאֱמֶת. שפרד, תודה! אני לא שכחתי להציק לך עם השאלות שלי
כן, ביום שני שאלתי בדיוק את אותה השאלה!
 

SupermanZW

Well-known member
זו סתירה נוספת

אם "הדבר" היה עם אלוהים בהתחלה אז לא יכול היה להיות בנו כי האב תמיד קודם לבנו, כמו כן הטענה שישוע היה בנו היחיד של אלוהים אינה מתקבלת על הדעת משתי סיבות, האחת היא שגם אדם הראשון היה בנו של אלוהים והשניה היא שכולנו יע"פ השקפת היהדות והנצרות לדיו של אלוהים (כי הוא בראנו), לכן אנו מכנים אותו "אבינו שבשמיים".
 

junior gong

New member
ולאו SupermanZW

תשמע, סיבכת לי את החיים, בוא אני אגלה לך משהו, כשנפתח הפורום הזה אני די בטוח שמטרתו הייתה לצרף מאמינים אך ורק נוצרים על מנת שנוכל להעלות תפילות ושיתופים מהמיסה האחרון ובכלל לדון בנצרות מבלי הפן החשדן כי כל הנוצרים פה הם מאמינים, חלק בתחילת דרכם, חלק מתקדמים יותר, וחלק מתקדמים יותר ויותר, וחשבנו שיהיה כאן דיון על הנצרות כמו שאמרתי, מהפן המאמין של הדבר, ציפינו מראש שפעם ב' מישהו יכנס וישאל שאלה פה שאלה שם ואנחנו נשתדל לענות, והנה באת אתה, מלא ספקנות, מלא שאלות, וחלק מהן די קשות לטעמי היות ואני אישית עדיין בתחילת דרכי בלמידה, ואם אתה מאמין בפרדס ( פשט רמז דרש וסוד ) שאצל היהודים, אז אני די בשלב של ההתנדנדות בין הפשט לרמז, הפורום עוד בחיתוליו ( היום הפתיחה הרשמית ) וכבר דיברנו עם שני כמרים מלומדים ומכובדים שיבואו לגבות אותנו בפורום מידי פעם, ככה שאם לא נוכל לענות לכלללל השאלות שלך אני מבקש ממך להתאזר בסבלנות, בזמן הקרוב יכנסו לכאן אנשים שיש להם כמעט את כל התשובות לשאלות שלך, שאלות שאולי חלק מאיתנו שעדיין בתחילת דרכו בלמידה עדיין לא יכול לתת לך תשובות שיספקו אותך, קצת סבלנות והכל יבוא על מקומו בשלום.
 

My Shepherd

New member
../images/Emo23.gifאבל יש הבדל..בין בנים

וילדים באימונה ומכוח היצירה הפיזית.. לבין השילוש המקודש. לנוצרים אין ספר שאלוהים וישוע ורוח הקודש הם אחד
יוחנן12:45 والذي يراني يرى الذي ارسلني. (מיש רואה אותי רואה מי ששלח אותי) משמע אלוהים. בתחילת ינואר, אחרי שתקופת החגים תיגמר
, נדאג לאירוח של רועה הכניסייה שלנו, כומר משכמו ומעלה
תצברו שאלות עד אז
!!
 

lion 7

New member
השילוש לא נקבע , אלא נרמז לו

אולם דרך הסטורית הכנסיה הראשונה היו די מינות , שהמשותף בהם מה מעמד הבן עם האב ורוח הקדש, עד לקביעת נוסח הקאנון בניקיא בשנת 325.. אפשר לצטט מהתנ``ך כמה ציטוטים שמראים ענין השלושה או השילוש הקדוש, שאני הסקנו ממה שנכתב בהמשך בברית החדשה . קאנון האמונה ``אנו מאמינים באל אחד האב הבן ורוח הקדש, אל אחד מהות אחת (גוהר ואחד) שוים באון ובתהילה, בטבעו של האל האחד מופיעה שלושה תארים מבראשית נצחיים, הספר מעיד בצורת דמויות (אקאנים בערבית) שוים. היכרתנו בדמות משולשת הדמויות/תארים/אקאנים , היא לא יותר מזכות שמימית שנתגלתה דרך הכתובים בברית הישנה או התנ``ך ברמזים . אולם הוצג לנו דרך הברית החדשה בגלוי, - 1 הספר מגיש לנו 3 דמויות שנחשבים אישיות האל. ‏2- השלושה אלה מתוארים בספר בדרך שהם דמויות בולטות יחודיות , השונה אחת מהשניה. -3 השילוש זה בטבע האל לא זמני או גלוי אלא נצחי ואמיתי. 4- שילוש זה לא אומר בהכרח שיש שלושה אלים , אלא שהדמויות השלושה הם מהות ועיקר אחד. 5- שלושת הדמויות/פרסונות אב, בן, רוח הקדש. 6-אין הבדל או שוני באמונה -עקידה- , אלא היא מגישה לנו המפתח להבנת שאר האמונות או העקידות במשיחיות או הנצרות. אמת זו היתה בלימוד המשיח (יוחנן 14: 9-11 ואחר) , הכנסיה או הקהילה אחזה במה שנכתב במתי 28:19) השליחים דברו בזה באגרת אל הקורונתסים השניה 13:14. אי אפשר להתעלם ממבט מטבילת המשיח ובו נשמע קול האב גלוי המופנה לישוע, ונחיתת רוח הקדש על ראש המשיח בצורת יונה (מתי 3:16,17) בלב לבה של הכנסיה ואמונתה באלוהות המשיח הוא הדחף האמיתי לעבד או להכתיב אמיתות השילוש, בתוך תבנית שמיועדת להיות ציר, שסביבו חגה כל דעת הנוצרים באל בתוך החברה היהודית או הפגנית ולחיות בו.
 

SupermanZW

Well-known member
עדיין אני מוצא בעיה בשילוש

אם כל השלושה אחד הם אז בתקופת חייו של ישוע הוא היה אלוהים ואז אלוהים לא היה בשמים, אם כן מדוע מוזכר פעמים רבות בברית החדשה שישוע התפלל לאלוהים? מטענת השילוש ניתן להבין שישוע היה בעצמו אלוהים ולכן התפלל לעצמו, האם סביר בעיניך שישוע התפלל בעצמו? חוץ מזה הרי ידוע שישוע מת על הצלב, ע"פ טענת השילוש הרי זה לא יתכן כי ישוע הוא אלוהים ואלוהים הוא בן אלמוות, לכן מותו של ישוע מוכיח שישוע לא היה אלוהים. עצם הטענה שישוע קם לתחיה בעייתית אף היא, שהרי אם קם לתחיה היה מת לפני כן ולא יתכן שאלוהים היה מת. יש לך הסבר לזה?
 

lion 7

New member
ישוע היה בחיק האב

מבראשית, רוח הקדש היא רוח השכינה שליותה העם במדבר, ישוע לבש בשר ובא לעולמנו כאיש עני למרות היותו בן למלך המלכים, כאיש כמונו ורצה להיות כאחד מאיתנו , מלבד היותו חטא, אנו לעומת זאת חוטאים ובלי קדושה, הוא בחר מרצונו החופשי להיות עני, ולסבול ולמלא מרצונו החופשי נבואות התנ``ך, ברם היה מבראשית ובחר בנו במימד הזמן השונה מזמננו וחיינו התלת מימדי, היה חלש , היה רעב, בכה על אליעזר, הוא לא היה רובוט, אבל כבן אלוהים מתי שהיה לו דברים ונסים להראות עליונותו, כמו ההליכה על ימת כנרת, הבראת חולים מצורעים , הקמת מתים, הרגשת במה אחרים חשבו עליו , אלה דברים שרק קדוש יכול לעשות , שליחיו המוזכרים בברית עשו אף יותר ממנו, ללכת בעקבותיו זה גם להגיע להארה מתוך הרוח שלבשנו בעת הלידה החדשה, הוא הדגים בחייו המתעודים איך שהוא זקוק לתפילה, לקשר עם אביו מקור הכל , שאף אחד ראה אלא הבן שהיה בחיקו, אישיות ישוע היא מדהימה, בחולשה שהיא כוח רב, זה מראה על טבע בני אנוש, בעת החולשה מתברר לנו חוזק אמיתי, ישוע נותק מאביו במשך 3 ימים, אחרי שהאב שם עליו עונש כבד מאד, ישוע סיפר לפטרוס על אי יכולתם לשאת את עול חטא העולם, במשך אותם שלושה ימים ישוע נלחם בשאול וניצח אותו, קם לתחיה בעזרת האב, ועלה השמימה כשהוא בן 33 , צעיר יחסית לאדם שהתלמד על ידי החכמים, נזכר בסנהדרין כפי שהיה תלמיד טוב , ישוע גם היום לפי אמונתנו המתגלה בקשר אישי בפועל רוח הקדש, החותם ומקנה לנו כרטיס התקשרות יחיד במינו עם האב בשם ישוע. כאשר האב רואה את דם ישוע המשיח, הוא לא עוד מבקש קורבן על החטא או שבירת אחת מעשרת הדברות. מה זה שילוש. אני ליון, בשר ודם (שלד) שבתוכו נפש החיה =דם , ובנוסף מפח רוח האל, שאנו חלק ממנו ביחד זה אני אחד, דוגמא אחרת קח את הברזל בשלושה מצבים= מוצק, נוזלי בדרגת חום 2700 צ` ודרגת ההתאדות כמו 5700 צ. הם שלושה מצבים שהם בעצם ברזל או פלדה, גם שאר החומרים שנמצאים בטבע, מים(3 מצבים) אנו חיים בעולם תלת מימדי, להבא נחיה בעולם אולי מושלם ואחר, שלא נתפס במוחנו המוגבל, אני מנחש שבע מימדי, נזכר בתנ``ך שבעת רוחות האל, השלושה שביקרו את אברהם באוהל היה זה אלוהים. תראה אלו-הם ריבוי, אני משער שהעם חי עם גויים אחרים, שהרבו בפולחן ריבוי האלים, האל העברי לא רצה לגלות את הסוד , אלא רמז לנביא , שהנביא לא הבין והתגלה לנו בעת החדשה בישוע.
 
למעלה