התגובה!
עולם זה אנחנו פחות או יותר מכירים אבל צריך לדעת מה הסיבה שבכלל נבראנו לעולם הזה. הרמח``ל רבי משה חיים לוצאטו זכר צדיק וקדוש לברכה, מביא בספרו ``דעת תבונות`` מהי הסיבה שברא הקדוש ברוך הוא את הברואים. ובכן, הסיבה היא שהטוב, הקדוש ברוך הוא שהוא טוב, טוב השם לכל, ורחמיו על כל מעשיו. הטוב השלם בכל השלמויות, בנעדר החסרונות, מדרכו של הטוב להיטיב. וכדי להטיב צריך שיהיו מקבלי הטבה, לכן בורא הקב``ה ברואים שיקבלו הטבה. והקב``ה רוצה שיקבלו טובה גמורה שהרי הוא טוב גמור, וכל טובה אחרת היא רק מתייחסת לו. לכן הניח הקב``ה מקום, לברוא הזה, לברואים האלה, שידבקו בו שזוהי הטובה הגמורה ביותר, באשר הוא הטוב השלם. בגזרה החכמה העליונה שהאדם יהיה בעל הטוב ההוא, שיהיה לו מעין השלמות של הקב``ה, דהיינו שהוא בעצמו יקנה את שלמותו, שלא תהיה אצלו בדרך מקרה עד כמה שאפשר, ולא מתנת חינם ולא חסד מאיתו יתברך, אלא ע``י שהוא בעצמו יקנה את השלמות, דהיינו שיקנה לו את השלמות ויעדיר ממנו את החסרונות, וע``י זה ידמה במשהו לקנו. וככל שישיג את השלמות כך ידבק בקב``ה יותר ויותר ויהנה מטובו האמיתי. לכן צריך הקב``ה לברוא מיני שלמות ומיני חסרון, כדי שהאדם יוכל לקנות את השלמות בעצמו ויהיה בעל השלמות ההיא. אז הקב``ה בורא את האדם מנשמה עליונה, ובורא את האדם גם מגופה, והגופה הזה ארורה, והיא מן החומר. ונותן לאדם שני יצרים, יצר טוב ויצר רע, והאדם צריך לבחור לקנות את השלמות, דהיינו זה ההשכלה והמידות הטובות, ולהעדיר ממנו חסרונות, זה החומר הגשמי והמידות הרעות. ע``י שהאדם יעשה זאת יקנה שלמות מה שאפשר לו, ויהנה בטוב האמיתי מה שאפשר לו לפי מה שישיג. והקב``ה משאיר אותנו בעולם הזה כדי זמן שנוכל לעמוד בנסיון ונתן לנו גבול ימי שנותינו בהן 70 שנה ואם בגבורות 80 שנה. זה עולם העבודה, עולם העשייה כאן