מה היא תכלית הבריאה?

התולעת 1

New member
היהדות מול הדתות השונות!

כל הדתות העיקריות מחזיקות בטענה לבורא אחד לעולם . עובדה זו ברורה לכל. אם כן, מה היא המחלוקת? על מה רבים כולם ? סלע המחלוקת בין הדתות השונות הוא, לא בהמצאות הבורא, גם לא למי הבורא נתן את המכתב? ובמילים אחרות, האם התורה, שנמצאת אצלנו היא המכתב האמיתי או שמא חלילה, זו שאצלם. דבר אחד ברור לכל, שהבורא קיים והוא נתן תורה לעם ישראל. על זה אין מחלוקת, גם הנוצרים וגם המוסלמים טוענים את אותה הטענה . הנוצרים טוענים: נכון שהקב``ה נתן לכם את התורה, אלא שבזמן מסוים הוא מאס בכם, השליככם לגלות, ועתה אנו עמו הנבחר. לטענתם, ``נביאם`` קיבל את התורה (``הברית החדשה``) מהקב``ה ומאז הם ``היהודים החדשים`` . אחר כך הופיע ``נביאם`` של המוסלמים, וטען את אותה הטענה, שהוא זה שנבחר, עם תורה חדשה (הקוראן) שהוא קיבלה . עתה, נבדוק את טענותיהם: ראשית, הם מכנים את התנ``ך כ``הברית הישנה ``, ותורתם היא ``החדשה``. נשאלת השאלה כיצד ``נביאם`` קיבל את ``התורה החדשה`` כהגדרתו ?הרי ,אף אחד ``פרט לנביא``, לא נכח במעמד חשוב זה. משמע שהמאמינים בו נתמכים עפ``י עדות יחידה, עדותו של ``הנביא`` שקיבל אותה . לעומת זאת ביהדות, אין הסתר, אין בחשאי, אין מעמד של יחיד אלא של מיליונים . עשרת הדיברות נמסרו לעם כולו, ללא שליח . הקב``ה אמר ``אני ה` אלוהיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים`` כשמשה נמצא למרגלות הר סיני, יחד עם כל העם . וכעת להשוואה המתבקשת: אנחנו קיבלנו את תורתנו הקדושה במעמד של מיליונים . הנוצרים והמוסלמים ``קיבלו`` במעמד של יחיד לטענתם . אם נכונה טענתם, שהקב``ה מאס בנו ובחר בהם, מדוע בחר בהם בשקט ובהסתר ? לכאורה, ישנה טענה כלפי הקב``ה, מדוע בפעם הראשונה נתינת התורה היתה במעמד כביר ואוניברסלי, וכעת ``מועברת`` התורה ל-``נבחרים`` החדשים בגניבה, בסתר, בלחישה ל-``נביא החדש`` מאחורי ההר? הרי, שדווקא בהעברתה לעם ה``נבחר החדש`` צריך היה הקב``ה להכריז ולהודיע בפרהסיה, לפחות כמו בפעם הראשונה כדי להפקיעה, מיד הראשונים. רק ``הפיכת חצר`` עושים בשקט . מינוי חוקי נעשה בפרהסיה ובכבוד המתבקש.
 

רון סי

New member
כל הדתות טועות במשהו אחד חשוב:

אין שום בטחון שאלוהים הוא זה שהופיע במעמד הר סיני. למעשה, זה אפילו לא הגיוני.
 

G o v er n o r

New member
ההזדקקות לקונספט "בורא" בעת העתיקה

היתה מובנת על רקע אי הכרת עניני-טבע, אי הבנתם, ויחוס התנהלותם לישות מיסטית כל יכולה. האמונה לא למדה את האדם בעת העתיקה דבר מועיל על עניני-טבע, אלא ספק סיפקה לו נחמת נפש שלא ידע שהיא כוזבת וריקה מממשות. הזדקקות אנוש לקונספט "בורא" בימינו הולכת ומתמעטת מסבות ברורות. כל מקום בו הציג המדע את כף רגלו - לא נותר בו מקום ל"בורא", ו"בורא" נאלץ לסגת ממנו. ככל שיתרחב הידע המדעי, יצטמצמו התחומים בהם יוכל להתקיים "בורא". עם זאת אני מניח כי יוותרו תחומים בהם לא יוכל המדע להציג רגלו, בעקר משום היותם immaterial (מונח מוצלח הודות לעקיצה הטמונה בכפל המשמעות) באפיים. רק בתחומים immaterials אלה יוכל בורא להתקיים, ורק אלה בעלי מבנה אישיות לא-בוגר יזדקקו לו. סכום ביניים: אמונה בבורא היא ענין של מבנה אישיות, וכפועל יוצא - אין המאמינים מסוגלים להוכיח כי בורא קיים גם מחוץ לטריטוריה המעורפלת שבין שתי אזניהם. "אין מעמד של יחיד אלא של מיליונים. עשרת הדיברות נמסרו לעם כולו, ללא שליח" היכן זה כתוב? היכן זה מוכח? מעמד הר-סיני לא התרחש לעיני מליונים. רק כתוב שכך היה, במעשיה בודדת אחת. אומללי, האינך מסוגל להבחין בין מציאות לבין מעשיה מיתולוגית?
 

פלסטיק

New member
אתה שופך זבל או מנהל דיון?

עניתי לך (ועוד כמה ענו) ואתה מתעלם, במקום זה אתה ממשיך לשפוך כאן זבל מחבתי. זה בגלל שאין לך יכולת להתמודד מול התשובות והשאלות? כל הדתות העיקריות לא מחזיקות באמונה באל אחד דוגמאות: יש יותר ממיליארד מאמיני בודהה ועוד מאות מאות מליונים מאמינים בשינטו. כמובן שיש עוד מיליארדים מאמינים בדתות שאינן דוגלות באל אחד לכן כל הדיון שלך אל מול המוסלמים והנוצרים מיותר. גם כך הדיון הזה מאוד רדוד. כל מוסלמי שעיניו בראשו היה אומר שאת התורה המציא שיכור הוזה וכתב שם שניתנה לפני 600000 איש. אדם אחד כתב שהוא מליונים וכבר אתה רץ ומאמין...
 

התולעת 1

New member
היהדות מול הדתות השונות!תגובה לפלסט

כל הדתות העיקריות מחזיקות בטענה לבורא אחד לעולם . עובדה זו ברורה לכל. אם כן, מה היא המחלוקת? על מה רבים כולם ? סלע המחלוקת בין הדתות השונות הוא, לא בהמצאות הבורא, גם לא למי הבורא נתן את המכתב, ובמילים אחרות, האם התורה, שנמצאת אצלנו היא המכתב האמיתי או שמא חלילה, זו שאצלם. דבר אחד ברור לכל, שהבורא קיים והוא נתן תורה לעם ישראל. על זה אין מחלוקת, גם הנוצרים וגם המוסלמים טוענים את אותה הטענה . הנוצרים טוענים: נכון שהקב``ה נתן לכם את התורה, אלא שבזמן מסוים הוא מאס בכם,השליככם לגלות, ועתה אנו עמו הנבחר. לטענתם, ``נביאם`` קיבל את התורה (``הברית החדשה``)מהקב``ה ומאז הם ``היהודים החדשים`` . אחר כך הופיע ``נביאם`` של המוסלמים, וטען את אותה הטענה, שהוא זה שנבחר, עםתורה חדשה (הקוראן) שהוא קיבלה . עתה, נבדוק את טענותיהם: ראשית, הם מכנים את התנ``ך כ``הברית הישנה ``, ותורתם היא ``החדשה``. נשאלת השאלה כיצד ``נביאם`` קיבל את ``התורה החדשה`` כהגדרתו ?הרי ,אף אחד ``פרט לנביא``, לא נכח במעמד חשוב זה. משמע שהמאמינים בו נתמכים עפ``י עדות יחידה, עדותו של ``הנביא`` שקיבל אותה . לעומת זאת ביהדות, אין הסתר, אין בחשאי, אין מעמד של יחיד אלא של מיליונים . עשרת הדיברות נמסרו לעם כולו, ללא שליח . הקב``ה אמר ``אני ה` אלוהיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים`` כשמשה נמצא למרגלות הר סיני, יחד עם כל העם . וכעת להשוואה המתבקשת: אנחנו קיבלנו את תורתנו הקדושה במעמד של מיליונים . הנוצרים והמוסלמים ``קיבלו`` במעמד של יחיד לטענתם . אם נכונה טענתם, שהקב``ה מאס בנו ובחר בהם, מדוע בחר בהם בשקט ובהסתר ? לכאורה, ישנה טענה כלפי הקב``ה, מדוע בפעם הראשונה נתינת התורה היתה במעמד כביר ואוניברסלי, וכעת ``מועברת`` התורה ל-``נבחרים`` החדשים בגניבה, בסתר, בלחישה ל-``נביא החדש`` מאחורי ההר? הרי, שדווקא בהעברתה לעם ה``נבחר החדש`` צריך היה הקב``ה להכריז ולהודיע בפרהסיה, לפחות כמו בפעם הראשונה כדי להפקיעה, מיד הראשונים. רק ``הפיכת חצר`` עושים בשקט . מינוי חוקי נעשה בפרהסיה ובכבוד המתבקש
 

G o v er n o r

New member
ההזדקקות לקונספט "בורא" בעת העתיקה

היתה מובנת על רקע אי הכרת עניני-טבע, אי הבנתם, ויחוס התנהלותם לישות מיסטית כל יכולה. האמונה לא למדה את האדם בעת העתיקה דבר מועיל על עניני-טבע, אלא ספק סיפקה לו נחמת נפש שלא ידע שהיא כוזבת וריקה מממשות. הזדקקות אנוש לקונספט "בורא" בימינו הולכת ומתמעטת מסבות ברורות. כל מקום בו הציג המדע את כף רגלו - לא נותר בו מקום ל"בורא", ו"בורא" נאלץ לסגת ממנו. ככל שיתרחב הידע המדעי, יצטמצמו התחומים בהם יוכל להתקיים "בורא". עם זאת אני מניח כי יוותרו תחומים בהם לא יוכל המדע להציג רגלו, בעקר משום היותם immaterial (מונח מוצלח הודות לעקיצה הטמונה בכפל המשמעות) באפיים. רק בתחומים immaterials אלה יוכל בורא להתקיים, ורק אלה בעלי מבנה אישיות לא-בוגר יזדקקו לו. סכום ביניים: אמונה בבורא היא ענין של מבנה אישיות, וכפועל יוצא - אין המאמינים מסוגלים להוכיח כי בורא קיים גם מחוץ לטריטוריה המעורפלת שבין שתי אזניהם. "אין מעמד של יחיד אלא של מיליונים. עשרת הדיברות נמסרו לעם כולו, ללא שליח" היכן זה כתוב? היכן זה מוכח? מעמד הר-סיני לא התרחש לעיני מליונים. רק כתוב שכך היה, במעשיה בודדת אחת. אומללי, האינך מסוגל להבחין בין מציאות לבין מעשיה מיתולוגית?
 
על סמך מה אתה קובע... ../images/Emo163.gif

שהיקום נבראה, אולי החומר תמיד היה כפי שאתה מנסה לטעון על אלוהים שתמיד היה, אם זה אפשרי לגבי אלוהים למה זה לא יכול להיות אפשרי לגבי החומר?
 

point618

New member
הנחות מיותרות

> מה היא תכלית הבריאה? בשאלתך שתי הנחות מיותרות: 1. היתה בריאה 2. לקיים יש תכלית
 
למעלה