היהדות מול הדתות השונות!
כל הדתות העיקריות מחזיקות בטענה לבורא אחד לעולם . עובדה זו ברורה לכל. אם כן, מה היא המחלוקת? על מה רבים כולם ? סלע המחלוקת בין הדתות השונות הוא, לא בהמצאות הבורא, גם לא למי הבורא נתן את המכתב? ובמילים אחרות, האם התורה, שנמצאת אצלנו היא המכתב האמיתי או שמא חלילה, זו שאצלם. דבר אחד ברור לכל, שהבורא קיים והוא נתן תורה לעם ישראל. על זה אין מחלוקת, גם הנוצרים וגם המוסלמים טוענים את אותה הטענה . הנוצרים טוענים: נכון שהקב``ה נתן לכם את התורה, אלא שבזמן מסוים הוא מאס בכם, השליככם לגלות, ועתה אנו עמו הנבחר. לטענתם, ``נביאם`` קיבל את התורה (``הברית החדשה``) מהקב``ה ומאז הם ``היהודים החדשים`` . אחר כך הופיע ``נביאם`` של המוסלמים, וטען את אותה הטענה, שהוא זה שנבחר, עם תורה חדשה (הקוראן) שהוא קיבלה . עתה, נבדוק את טענותיהם: ראשית, הם מכנים את התנ``ך כ``הברית הישנה ``, ותורתם היא ``החדשה``. נשאלת השאלה כיצד ``נביאם`` קיבל את ``התורה החדשה`` כהגדרתו ?הרי ,אף אחד ``פרט לנביא``, לא נכח במעמד חשוב זה. משמע שהמאמינים בו נתמכים עפ``י עדות יחידה, עדותו של ``הנביא`` שקיבל אותה . לעומת זאת ביהדות, אין הסתר, אין בחשאי, אין מעמד של יחיד אלא של מיליונים . עשרת הדיברות נמסרו לעם כולו, ללא שליח . הקב``ה אמר ``אני ה` אלוהיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים`` כשמשה נמצא למרגלות הר סיני, יחד עם כל העם . וכעת להשוואה המתבקשת: אנחנו קיבלנו את תורתנו הקדושה במעמד של מיליונים . הנוצרים והמוסלמים ``קיבלו`` במעמד של יחיד לטענתם . אם נכונה טענתם, שהקב``ה מאס בנו ובחר בהם, מדוע בחר בהם בשקט ובהסתר ? לכאורה, ישנה טענה כלפי הקב``ה, מדוע בפעם הראשונה נתינת התורה היתה במעמד כביר ואוניברסלי, וכעת ``מועברת`` התורה ל-``נבחרים`` החדשים בגניבה, בסתר, בלחישה ל-``נביא החדש`` מאחורי ההר? הרי, שדווקא בהעברתה לעם ה``נבחר החדש`` צריך היה הקב``ה להכריז ולהודיע בפרהסיה, לפחות כמו בפעם הראשונה כדי להפקיעה, מיד הראשונים. רק ``הפיכת חצר`` עושים בשקט . מינוי חוקי נעשה בפרהסיה ובכבוד המתבקש.
כל הדתות העיקריות מחזיקות בטענה לבורא אחד לעולם . עובדה זו ברורה לכל. אם כן, מה היא המחלוקת? על מה רבים כולם ? סלע המחלוקת בין הדתות השונות הוא, לא בהמצאות הבורא, גם לא למי הבורא נתן את המכתב? ובמילים אחרות, האם התורה, שנמצאת אצלנו היא המכתב האמיתי או שמא חלילה, זו שאצלם. דבר אחד ברור לכל, שהבורא קיים והוא נתן תורה לעם ישראל. על זה אין מחלוקת, גם הנוצרים וגם המוסלמים טוענים את אותה הטענה . הנוצרים טוענים: נכון שהקב``ה נתן לכם את התורה, אלא שבזמן מסוים הוא מאס בכם, השליככם לגלות, ועתה אנו עמו הנבחר. לטענתם, ``נביאם`` קיבל את התורה (``הברית החדשה``) מהקב``ה ומאז הם ``היהודים החדשים`` . אחר כך הופיע ``נביאם`` של המוסלמים, וטען את אותה הטענה, שהוא זה שנבחר, עם תורה חדשה (הקוראן) שהוא קיבלה . עתה, נבדוק את טענותיהם: ראשית, הם מכנים את התנ``ך כ``הברית הישנה ``, ותורתם היא ``החדשה``. נשאלת השאלה כיצד ``נביאם`` קיבל את ``התורה החדשה`` כהגדרתו ?הרי ,אף אחד ``פרט לנביא``, לא נכח במעמד חשוב זה. משמע שהמאמינים בו נתמכים עפ``י עדות יחידה, עדותו של ``הנביא`` שקיבל אותה . לעומת זאת ביהדות, אין הסתר, אין בחשאי, אין מעמד של יחיד אלא של מיליונים . עשרת הדיברות נמסרו לעם כולו, ללא שליח . הקב``ה אמר ``אני ה` אלוהיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים`` כשמשה נמצא למרגלות הר סיני, יחד עם כל העם . וכעת להשוואה המתבקשת: אנחנו קיבלנו את תורתנו הקדושה במעמד של מיליונים . הנוצרים והמוסלמים ``קיבלו`` במעמד של יחיד לטענתם . אם נכונה טענתם, שהקב``ה מאס בנו ובחר בהם, מדוע בחר בהם בשקט ובהסתר ? לכאורה, ישנה טענה כלפי הקב``ה, מדוע בפעם הראשונה נתינת התורה היתה במעמד כביר ואוניברסלי, וכעת ``מועברת`` התורה ל-``נבחרים`` החדשים בגניבה, בסתר, בלחישה ל-``נביא החדש`` מאחורי ההר? הרי, שדווקא בהעברתה לעם ה``נבחר החדש`` צריך היה הקב``ה להכריז ולהודיע בפרהסיה, לפחות כמו בפעם הראשונה כדי להפקיעה, מיד הראשונים. רק ``הפיכת חצר`` עושים בשקט . מינוי חוקי נעשה בפרהסיה ובכבוד המתבקש.