מה ואם ומתי לספר לילד מאומץ שיש לו אחות?

גלי 10

New member
צודק לגמרי


ובהזדמנות זו גם "קסם של הורים" יאאאק
 

אמאלבת

New member
או, טוב לראות שאני לא היחידה שסולדת

משתי הסדרות הללו, עם ההומור הקאמפי/סאטירי שלטעמי לא מתאים לילדים. קשה להאמין אבל "קסם של הורים" זכתה בפרסים, הבת הגדולה שלי מכורה וביטויים משם נשמעים לא פעם בבית.
כל כך מתגעגעת לתקופה שהיו רואים אצלנו ערוץ "הופ" למשל, עם התכנים התמימים ועם שפה יפה ותקנית.
 

year of the cat

New member
וואהו, איזה תובנות מדהימות בגיל כלכך קטן

אני לא הייתי משתמשת במילה אחות
אם הוא היה שואל במפורש הייתי אומרת שיש עוד ילדה שנולדה לאישה שילדה אותו וממשיכה לענות לפי השאלות
(היא נמצאת בארץ שבה נולדה וכולי)
אחות זאת מישהי שגדלה איתו לדעתי ואם זה לא קורה אז היא לא אחות
 

יסמין@

New member
אני רוצה להתייחס להיבט חשוב

בדברייך. קראי שוב את הודעתך ותראי שאת משתמשת במונחים שונים ומשנה כל פעם ומתקנת. לדוגמה: "אמרתי שעל אבא שלו - ותיקנתי: או, האיש שלו נולדת", כלומר לא רק בינך לבין עצמך, אלא גם בשיחה איתו את משתמשת בכמה מונחים וגם מתקנת. מציעה לך להקדיש מחשבה ולבחור במונחים קבועים שמתאימים להשקפת עולמך.

(שימי לב שאני לא כותבת אלו מונחים, אלא מדגישה את החשיבות של ההתמדה והעקביות בשימוש במונח אחד לכל אדם. עכשיו הכל נשמע מאוד מבולגן וזה לא עוזר להסברים שלך ולהבנה שלו. האם מדובר באימא, אבא, אחות? או מדובר במשהו אחר? מציעה לך להחליט ואז להקפיד בשימוש עקבי של אותם מונחים לאורך כל הדרך. וברור שהמונחים שבהם תבחרי ישקפו את דעותייך בנוגע לאימוץ

בהצלחה
 

אבי351

New member
ילדך עדיין מאוד קטן ולא הייתי נכנס איתו

לשיחה על האחות.גם הדברים שכביכול זוכר אני הייתי מייחס זאת לדמיון שלו ולא לזכרון.וענית לו בצורה הטובה ביותר על האישה שילדה אותו ואת צריכה להדגיש בפניו שאת האמא שלו שמגדלת אוהבת אותו ודואגת לו כל הזמן
 

סביון1

New member
לגבי הזכרונות

בהחלט יתכן שהילד זוכר זכרונות אמיתיים. הוא היה כבר בן שנתיים וחודשיים כשיצא מבית הילדים!
 
עוד לגבי הזכרונות - דבר מופלא

הבובה שלנו היתה בת שנה ושמונה חודשים כשהגיעה ארצה.
לכאורה אינה זוכרת דבר מבית הילדים כשאנחנו שואלים אותה או מראים לה תמונות.
אבל כשהיא משחקת היא משחזרת דברים שקרו שם, עם בובות תינוקות באופן מדהים.
אפילו דברים מיוחדים מאד שלא סיפרנו לה עליהם, היא פשוט משחקת אותם עם הבובות.
מדהים בעיני...
 

גילעד 63

New member
מדהים איך שהכל נרשם

ורק הדלתות ל"חדרים" האלה הן לא תמיד במקום שאנחנו מצפים שיהיו
 

fannyd

New member
לא הייתי מסבכת אותו

לשאלה האם יש לו אחים הייתי אומרת שאני לא יודעת אבל הוא יוכל לברר זאת כשיגדל. לא חושבת שתשובה כזאת חוטאת לאמת מאחר והמידע שיש לך נכון לנקודת זמן מסוימת והחיים הם דבר דינאמי ובהחלט יתכן שיש לו כבר אחים נוספים. גם די מטילה ספק לגבי זיכרונות מגיל כל כך צעיר.
 
תודה לכל המגיבים והמגיבות

נאמרו כאן דברים חכמים ומעוררי מחשבה. גילעד63 - אין כמוך!
אני עוד צריכה לחשוב על העניין, אבל קיבלתי חיזוק ועזרה בבירור פנימי של הדברים עם עצמי.
אני לא רוצה עוד פעם להיתפס לא מוכנה - כמו כשדיברתי אתו על אבא שלו ותיקנתי ל"איש שלו נולדת".
ברור לי שאם אני אהיה ברורה ושלמה מול עצמי, זה גם יעבור אליו בצורה יותר ברורה ומקלה על החווייה שבכללותה היא לא ברורה ולא קלה..
נושא האבא כבר עלה לפני כשבועיים, וכמו שגלעד אמר - הדלתות לחדרים הנסתרים מצויות במקומות הכי מפתיעים:
והדלת הזאת היתה ממוקמת דווקא בסרט קונג פו פנדה 2!! הוריו של פו מתו, והתרנגול היה אביו המאמץ. זה פתח דלת רחבה מאד אצל הילד,
ועורר אצלו את האמירה הבאה : "גם לי יש אבא מאמץ. ויש גם את האמא שילדה אותי. אשה אחרת ילדה אותי. אבל אין לי אבא...."
אני פשוט מרגישה שכהורים לילדים מאומצים עלינו להיות מוכנים כמה שאפשר עם תשובות ותגובות שחשבנו עליהן מראש (עד כמה שניתן... אי אפשר לחשוב על הכל),
כדי לנסות כל הזמן לתת להם מסגרת בטוחה, מרגיעה, מבינה, ומובנת (גם, כמה שניתן. כל כך הרבה דברים לא מובנים לי בעולם הזה...)
ולעניין הספציפי, אולי בפעם הבאה שיעלה הנושא במפורש מצידו לגבי אחים ואחיות, בגילו הנוכחי אני פשוט אגיד שאנחנו נוכל אולי לבדוק את זה ושאני לא יודעת עכשיו...
אבל, כאמור, אני צריכה עוד להתבשל עם זה.
ועוד משהו אחד על הילד המדהים הזה:
כשניסיתי לבדוק עם הסייעת בגן מה היה שבעקבותיו הופיעה ההתפרצות, היא לא זכרה בהתחלה וביקשה שיבוא לשבת איתה רגע בפינה בצד כדי לדבר איתו.
גם לה הוא לא רצה לספר מה זה היה שהיא אמרה ביום שישי, והוא רק הגיב: "זה משהו שהוא לא חשוב לך. הוא חשוב לי." לדעתי זו אמירה מדהימה בבגרותה!
כל פעם הילד הזה משאיר אותי פעורת פה מחדש, וחשוב לי לעשות כל מה שאפשר כדי להבין, להכיל, לתת ולתקן מה שאפשר. ומה שאי-אפשר - לפחות שנעבור את זה ביחד...
שוב תודה לכולם וכולן!
 
למעלה