מועדון דיסני – מהדורה ימית 🏖️ (10) - מואנה, אטלנטיס, מוצאים את נמו, לוקה

It's Always Sunny

Well-known member
  • אז מתחילים את הסרט עם לוקה, מפלצת ים. אני אתוודה על משהו מביך; לא רק שלא קלטתי שהם איטלקיים, בכלל חשבתי שהאיטקלית זה ספרדית |מובך| מעניין האם השפה שבה הם מדברים מושפעת מהאזור שבו הם נמצאים.
  • לוקה חולם בהקיץ הרבה, והדגים שהוא אחראי עליהם בורחים. הצחיק אותי לראות את כל הדגיגונים יוצאים מהפה של הדגה :-D
  • לוקה נתקל בשעון מעורר ובקלף שנפלו שניהם מסירה, הוא מסתקרן מכך וכמעט יוצא מהים אבל אימא שלו עוצרת אותו.
  • לוקה מראה סקרנות לגבי החיים מחוץ לים ואימא שלו כועסת ולא רוצה שיזכיר יותר את הנושא הזה. אבל לוקה כמובן לא מפסיק לחקור ומוצא אוצרות. אני מבינה עכשיו למה אמרתם פעם שיש דמיון בין הסרט הזה לבת הים הקטנה. בעניין ניטפיקי, למה כל הדברים שנופלים לתוך הים נראים חדשים? ואיך יכול להיות שאין שם כמויות של זבל?
  • בכל מקרה, מישהו בחליפת צלילה מפתיע את לוקה והוא חושב שזו מפלצת יבשה, אנחנו מגלים שמדובר במפלצת ים נוספת בשם אלברטו. אלברטו לוקח את הפטיפון (מי מצא את זה קודם?) ולוקה רודף אחריו ליבשה, אלברטו מושך אותו לחוף, שם לוקה משנה את הצורה שלו לאנושית ונלחץ מזה מאוד. הוא חוזר הביתה.
  • למחרת, לוקה חוזר לכיוון החוף, אלברטו משכנע אותו לצאת מהמים ומלמד אותו ללכת. מסתבר שאלברטו כבר חי הרבה זמן על היבשה, אבא שלו לא נמצא בסביבה אז הוא יכול לעשות מה שמתחשק לו. אלברטו מציג בפני לוקה את הוספה, הם מחליטים לבנות אחת בעצמם. הזמן עובר ולוקה חוזר הביתה באיחור. למזלו, סבתא שלו מחפה עליו.
  • לוקה ואלברטו נפגשים שוב, אלברטו רוצה לעשות נסיעה על הוספה שהם בנו. לוקה מפחד לעלות על הוספה ומתנדב להחזיק את הרמפה. אלברטו עולה על הוספה ובאמצע המסלול היא מתפרקת. בהתחלה לוקה חושב שאלברטו מת אבל מתברר שהכל בסדר ומהנקודה הזו הם מתחילים לבלות ביחד הרבה זמן והופכים לחברים. הם בונים וספה נוספת ואלברטו מנסה לשכנע את לוקה לעלות איתו על הוספה (מסתבר שאם רק אחד רוכב, הוספה מתרפקת), מעבר לעובדה שצב מחזיק את הרמפה (!!), אלברטו מלמד את לוקה להשתיק את הברונו שיש לו בראש על מנת להתגבר על הפחד (אם כי חלק מהדוגמאות שאלברטו נתן קצת בעייתיות לדעתי ;-#) לוקה מצליח להשתיק את הברונו שלו ועולה על הוספה עם אלברטו, הם כמעט מתרסקים לאבן אבל לוקה מציל אותם ברגע האחרון ומגלה שהוא בעצם נהנה מהחוויה.
  • לוקה ואלברטו נרדמים ולוקה מתעורר ומגלה שהוא שכח לחזור הביתה בזמן. ההורים שלו מגלים שהוא יצא ליבשה ומחליטים שלוקה יגור עם הדוד שלו במעמקי הים. לוקה בורח ליבשה והוא ואלברטו מחליטים לחפש את סניור וספה, הם מאמינים שהוא בנה את הוספה ורוצים שיבנה להם גם אחת כזו.
  • הם מגיעים לעיר בשם פורטורוסו, שם הם מסתבכים עם ארקולה אחרי שלוקה מעיף כדור על הוספה של ארקולה.
  • ארקולה הוא בריון והוא רוצה לדחוף את לוקה למים, למזלו של לוקה, ג'וליה מצילה אותו ברגע האחרון. בין ארקולה לג'וליה יש יריבות שזה מוזר בעיניי כי למה הוא רב עם מישהו שצעיר ממנו בגיל? אנחנו מגלים שיש בכל שנה מירוץ בפורטורוסו ושארקולה מנצח כל שנה וג'וליה נחושה להביס אותו.
  • הצחיק אותי שג'וליה מדברת על המירוצים ואומרת שארקולה בכלל לא אמור להתחרות בגיל שלו. ואז כשהיא אומרת ללוקה ואלברטו שunderdogs צריכים לדאוג אחד לשני והיא מסבירה שאלה ילדים שמתלבשים שונה (כמו לוקה ואלברטו) או מזיעים הרבה (כמו ג'וליה), אני אוהבת שמראים שהדמויות לא מושלמות.
  • לוקה ואלברטו רוצים להצטרף למירוץ אחרי שהם מגלים שהפרס הכספי יכול לעזור להם לקנות וספה והם מנסים לשכנע את ג'וליה שתיתן להם להצטרף לקבוצה שלה.
  • בהתחלה ג'וליה לא רוצה לצרף את לוקה ואלברטו לקבוצה שלה אבל הם מצליחים לשכנע אותה והיא מחליטה ללכת לאבא שלה כדי לבקש כסף לדמי הרשמה. אבא של ג'וליה, מאסימו הוא בחור גדול שמפחיד את לוקה ואלברטו. הוא מאמין במפלצות ים, דבר שגורם ללוקה ולאלברטו להילחץ, מה שגורם ללוקה לירוק את המים שלו על אלברטו. ובקטע משעשע, החתול של המשפחה קולט אותם ושולח להם מבטי מוות :-D
  • לוקה ואלברטו אומרים לאבא של ג'וליה שהם מבינים בדגים והוא מחליט לקחת אותם לדיג.
  • בינתיים, ג'וליה מציעה ללוקה ולאלברטו לישון בבית העץ של המשפחה. זה מרגיש הגיוני שללוקה ולאלברטו לא יהיה אכפת לישון שם אבל למה ג'וליה חשבה שהם יהיו בסדר עם זה ונתנה להם רק כרית?
  • הוריו של לוקה מחליטים לחפש אותו ומגלים שזה לא כל כך פשוט כי הם לא מזהים את הצורה האנושית של לוקה. בהמשך, אחרי כישלון של לורנזו לזהות את לוקה, עולה לדניאלה רעיון לראש והיא מחליטה לזרוק את כל הילדים למים על מנת לגלות מי זה לוקה. זה קצת מטריד אותי לחשוב על בן אדם מבוגר זורק ילדים למזרקה סתם ככה.
  • אחרי לילה של שינה במקום הכי לא נוח, לוקה ואלברטו מתעוררים ומגלים שחזרו לצורה של מפלצות הים, הם מצליחים לשנות צורה במהירות לפני שג'וליה שמה לב אבל החתול כמובן שם לב.
  • לוקה ואלברטו מצטרפים לדיג עם מאסימו והחתול (הוא גם יצא מהבית וגם מסכים להיות באזור עם מים? 🤔). בזכותם מאסימו מצליח לדוג יותר דגים. אומנם לוקה ואלברטו הם מפלצות ים אבל קצת מוזר לי שלא אכפת להם "לבגוד" בחבריהם הדגים.
  • לוקה, אלברטו וג'וליה נרשמים לתחרות והם מתחילים להתאמן, כל אחד בתחום שלו. בזמן שג'וליה מתאמנת על שחייה, ארקולה והנספחים שלו מתחילים להציק ללוקה ולאלברטו, תוך כדי חתירה נשפכים לאלברטו מים על הפנים והוא נופל למים. ארקולה רואה את מפלצת הים שהוא חיפש אבל ג'וליה בלי כוונה מצליחה את אלברטו כשהיא מתווכחת עם ארקולה ונותנת זמן לעלות לסירה ולהתייבש. השלושה חוזרים לעיר ולוקה רואה את ההורים שלו.
  • לוקה וג'וליה מתחילים להתחבר וג'וליה מתחילה להרחיב את הידע של לוקה לגבי כוכבים. הוא מתחיל לחשוב על הרעיון של ללכת לבית הספר של ג'וליה. אלברטו ולוקה מדברים על כך אחר כך וזה לא מוצא חן בעיניי אלברטו.
  • הזמן עובר, כולם ממשיכים בעיסוקים שלהם (אהבתי שדניאלה ולורנזו רואים פוסטר של דג וחושבים שזה אח של לורנזו :-D) יום אחד בעודו מתאמן על רכיבה, לוקה רואה את ההורים שלו והם מבינים שזה לוקה. הדבר גורם לכך שלוקה בורח מהם, ג'וליה ואלברטו מתחילים לריב ואלברטו עולה על האופניים עם לוקה, הם מאבדים שליטה ואז נופלים למים. אחרי שהם יוצאים לחוף, הם מתחילים לריב, ג'וליה מוצאת אותם ואז אלברטו מחליט לחשוף את הזהות האמיתית שלו ושל לוקה. לוקה לא משתף פעולה ואלברטו נאלץ לברוח.
  • ג'וליה מגלה שגם לוקה הוא מפלצת ים אבל בניגוד לתגובה שלה לאלברטו, היא דווקא בסדר עם הגילוי שלוקה הוא מפלצת ים. לוקה מחליט לוותר על ההשתתפות במירוץ, הוא הולך לחפש את אלברטו ומגלה שאבא של אלברטו נטש אותו. זה גורם ללוקה לשנות את דעתו והוא מחליט לחזור למירוץ על מנת להשיג להם וספה.
  • המירוץ מתחיל, לוקה מצליח למצוא פתרון על מנת להשתתף בחלק של השחייה, הוא מצליח לאכול את הפסטה למרות הקושי להחזיק מזלג, הוא אפילו מצליח לרכב על האופניים, הבעיה היחידה שלו היא שמתחיל לרדת גשם והוא לא יכול להגיע לקו הסיום. אלברטו מגיע עם מטריה על מנת לעזור ללוקה אבל ארקולה מכשיל אותו ובכך חושף את זהותו, לוקה מחליט להסתכן ולנסוע בגשם למרות שזה אומר שיגלו שהוא מפלצת ים, הוא ואלברטו ממשיכים במירוץ בורחים מארקולה שמחליט לרדוף אחריהם ומוכן להרוג אותם.
  • ממש לפני קו הסיום, ג'וליה נופלת מהאופניים, אלברטו ולוקה עוצרים כדי לעזור לה, ההמון מקיף אותם וג'וליה מחליטה להגן עליהם כדי שאף אחד לא יפגע בהם.
  • מאסימו מגיע ומכריז שהקבוצה של ג'וליה ניצחה ונראה שלאף אחד חוץ מארקולה לא אכפת שלוקה ואלברטו הם מפלצות ים. הבריונים של ארקולה מחליטים ללמד אותו לקח וברגע הזה, כולם מפסיקים לפחד ממנו.
  • לוקה ואלברטו קונים וספה. ג'וליה צריכה לחזור לבית הספר, בזמן שהם בתחנת רכבת, אלברטו אומר ללוקה שהוא מכר את הוספה על מנת שלוקה יוכל להירשם לבית הספר, אלברטו נשאר לגור עם מאסימו. הוא ולוקה נפרדים בדמעות. מצד אחד זה עצוב שהם נפרדים, מצד שני כל אחד מהם הולך להתקדם בחיים שלו, אז זה מרגיש לי סוף מתוק-מריר כזה.
 
נערך לאחרונה ב:

It's Always Sunny

Well-known member
*(שפתאום אני חושב שזה מטאפורה יפה אולי כי זה מתחיל את כל המסע הזה שמעיר אותו לחיים חדשים ואפשרויות חדשות)
מגניב, לא חשבתי על זה ככה.

אלברטו מפחיד אותו כשהוא מופיע בחליפת צוללן ישנה שבאמת לא ברור למה הוא לובש. אבל אלברטו מוזר ולא ממש צריך הסבר יותר מזה.
:-D:-D:-D

זה נשמע כמו דרך חכמה למות.
אבל זה גם די חכם כי הברונו שבראש שלי מונע ממני לעשות הרבה דברים ואני לא יודע להשקיט אותו.
כן לשני הדברים.

הדוד אוגו הוא האח של אבא של לוקה, אבל איכשהו הוא שקוף ויש לו נורה שיוצאת מהראש (כמו הדג המפחיד ההוא במוצאים את נמו)
האם המפלצים האלו פשוט מפתחים את הדברים האלו כשהם חיים לתקופה במעמקי הים? בעצם די הגיוני לאור זה שראינו שהם משתנים די לחלוטין ברגע שהם יוצאים מהמים.
חחחחחחחחח

שכחתי גם לציין את זה שההורים, בעיקר האמא, מאוד מפחדים מלצאת אל האדמה. הם מדברים כל כמה בני האדם הם רצחניים כל הזמן ומפחידים את לוקה מהעניין.
בעוד הסבתא נשמעת די בסדר עם רעיון הלצאת עם האדמה ומספרת לו שקיימת עיירה קרובה של בני אדם.
*יש כאן הקבלה נחמדה למואנה עם ההורים לעומת הסבתא.
מגניב!

למשל הוא שמע איש אחד אומר לאחר סטופידו ועכשיו הוא אומר את זה לכל אחד.
|פנים|:-D

הם איכשהו מסתכסכים איתו נורא מהר והוא כמעט מטביל את הראש של לוקה בתוך המזרקה, עד שהוא ניצל על ידי ג'וליה ששונאת את ארקולה.
משום מה, הצחיק אותי ממש שכתבת את המילה מסתכסכים :-D

הפתרון של אמא של לוקה הוא פשוט - להרטיב כל ילד בעיירה וככה היא תמצא את בנה.
כמו שכתבתי מקודם, זה מוזר לי שהיא חושבת שזה לגיטימי.

ואז ברגע שובר לב לוקה מעמיד פנים שהוא נבהל לגלות שאלברטו הוא מפלץ ים וזועק מפחד.
נכון, זה באמת היה עצוב.

ג'וליה מפחדת מאוד בהתחלה, אבל מהר מאוד היא קולטת שלוקה בעצמו הוא גם מפלץ ים והיא לא מפחדת ממנו, אלא מפחדת עבורו בגלל מה שיעשו לו בעיירה אם יגלו מי הוא.
זה ענה על השאלה שלי מקודם.

למחרת לוקה חזר לעיירה ונרשם למירוץ בעצמו בנפרד מג'וליה. עכשיו כל אחד מהם יצטרך לעשות את כל שלושת החלקים לבד.
וואי, פיספסתי את החלק הקטן אבל החשוב הזה. באמת לא הבנתי למה שניהם עושים את כל החלקים.

*מאוד לא ברור לי העניין הזה - קודם כל איך הוא מצליח להיות אפילו קרוב לאחרים בקצב של הליכה לעומת שחייה? ואיך השופטים של התחרות אמורים להאמין לו שהוא באמת הלך עד המצוף?
נותנים לארקולה להשתתף במירוץ הזה למרות שהוא לא אמור להשתתף בגילו אז לא נראה לי שלשופטים ממש אכפת מלוקה.

תחת החסות של מאסימו שאר אנשי העיירה מקבלים את לוקה ואלברטו.
זה חלק יפה מאוד שמראה שמאסימו מוכן לקבל אותם כמו שהם.

זמן הכתוביות רואים תמונות שבהם אנחנו רואים שלוקה שומר על קשר עם אלברטו ומשפחתו במכתבים וטלפונים. המשפחה של לוקה ממשיכה לבקר את מאסימו ואלברטו (שעבר לגור אצל מאסימו). ומאסימו אפילו מבקר אצל ההורים של לוקה בעזרת חליפת הצלילה.
ניסיתי לחפש את מה שכתבת ורק עכשיו קלטתי שמדובר בתמונות, הייתי בטוחה שפיספסתי סצנה |פנים||פנים|

*יוצרי הסרט בטח קיבלו המון כסף מהחברה שמייצרת וספות על הפרסומת הענקית.
חחחחחחחחחחחחחח, מעניין מי חשב על הרעיון של וספה.

*קטעי החלום בהקיץ של לוקה הם מקסימים מאוד.
מסכימה :-):
 

didalf

Well-known member
*ובמקרה הזה אפשר לדבר על ברונו (זה לא הסרט ההוא), פשוט צריך לא להקשיב לו.
ברונו הוא הקול בראש (גם לא הסרט הזה) שאומר לך לא לעשות דברים שמפחידים אותך.
:-D:-D
אלברטו מלמד אותו לצעוק חזק "סילנסיו ברונו!!!" עד שאי אפשר לשמוע את הקול הזה ואז אפשר לעשות הכל.


מה יש לדיסני נגד ברונו??

בעוד הסבתא נשמעת די בסדר עם רעיון הלצאת עם האדמה ומספרת לו שקיימת עיירה קרובה של בני אדם.
*יש כאן הקבלה נחמדה למואנה עם ההורים לעומת הסבתא.
עוד סבתא לתיאוריית הסבתות של עדי!

לוקה ואלברטו מצטרפים לקבוצה שלה ובאים לארוחה בבית של אבא שלה (טכנית בחוץ).
מה זה עושה חשק לפסטה פסטו.

ואז ברגע שובר לב לוקה מעמיד פנים שהוא נבהל לגלות שאלברטו הוא מפלץ ים וזועק מפחד.
נוט קול

בדרכים עקלקלות
ככה נתניה הכל בכיכרות

יש פרידה עצובה ומרגשת בינהם ליד הרכבת ולוקה ממשיך לבכות על הרכבת עד שהוא מתחיל להיות שמח על העתיד שמחכה לו.
קול מי ביי יור ניימ פוגש את בת הים הקטנה
לוקה מראה סקרנות לגבי החיים מחוץ לים ואימא שלו כועסת ולא רוצה שיזכיר יותר את הנושא הזה. אבל לוקה כמובן לא מפסיק לחקור ומוצא אוצרות.
אבל האם יש לו מזלג להסתרק איתו?

ואיך יכול להיות שאין שם כמויות של זבל?
שאלה טובה מאד|תוהה|

בין ארקולה לג'וליה יש יריבות שזה מוזר בעיניי כי למה הוא רב עם מישהו שצעיר ממנו בגיל?
כי בריונים פח חזקים על חלשים.

אומנם לוקה ואלברטו הם מפלצות ים אבל קצת מוזר לי שלא אכפת להם "לבגוד" בחבריהם הדגים.
הא, תכלס.
 
למעלה