מזל-טוב לפורום היפה הזה

קרן משם

New member
היייייי נוAהההההההה

תצטרפי אלי ונלמד ביחד הונגרית שוטפת... אמנם שפת האם שלי היא עברית, אבל אני נכנסתי חזק בתוך לימוד השפה ההונגרית (הקשה מאוד) ונכון להיום אני מבינה המון ומדברת קצת פחות (אין לי מבטא בגרוש!) יאאלה כסיפתח כנסי לששור המאכלים האהובים (שאני תקווה שנפתח אותו יותר בהמשך עם מתכונים) וספרי מה המאכל האהוב עליך????
 

ארפי

New member
Szioka Noaa

Velem minden OK Honnan vagy? En Karmielbol,7 eve Izraelben תרגום: אני בסדר, ומאיפה את? קצת על עצמי אני מכרמיאל שבע שנים בארץ.
 

קרן משם

New member
אה ועוד משהו נוAהההה

כל הכבוד על השרשור ....רואים שאת אחת מהכחולים של הפרדס שלנו
 

ארפי

New member
סלט מלפפון עם שמנת..../images/Emo41.gif

טיפלוש אובורקה שלטה -סלט מלפפונים בשמנת ושם המצרכים: מלפפונים לפי הצורך שום כמובן הרבה לפי כמות המלפפונים שמנת חמוצה גביע אחד פלפל שחור גרוס מלח חומץ וקורט סוכר אופן ההכנה : קולפים את המלפפונים וחותכים אותם לרצועות שמים בקערה כמובן בקערה שניה מולץ להכין את הרוטב. בקערת הרוטב מכניסים מים לפי כמות הרוטב הנצרך קורט מלח קורט סוכר חומץ ופלפל שחור ואת השום ומערבבים ולסוף את השמנת..לדאוג שלא תהיה גושנית לערבב טוב. שימו לב שהרוטה לא יהיה הרבה מדי ונוזלי מדי לכן כמות המים שלא תהיה מירבית מדי,.להכניס למקרר לחכות שיתקרר כרצויי ואם רוצים לקשט בהגשה אז ניתן- להגיש בעריות שמעל נפזר מעט פפריקה ופטרוזליה. בתאבון
 

avigal23

New member
שלום ומזל טוב על הפורום החדש!

היות וסבתי ז"ל נולדה בהונגריה ודודותיי ואימי דוברות הונגרית...ואני בשלבי למידת השפה (שפה מאוד מעניינת) הצטרפתי לפורום! אז זה כל מה שיש לי בינתיים לכתוב... ועוד דבר...בהצלחה!
 

Judy10

New member
איחולי לפורום החדש

איחוליי לפורום החדשו Judy10 ו√ היי חברה איזה פורום נחמד אני אמנם לא ילידת הונגריה (טרנסילבניה - הייתי בגן עם דרקולה) אך אני דוברת הונגרית די שוטף. בקרתי בהונגריה כ-10 פעמים, כמעט כל שנה אני נוסעת. יש לי חברות שהכרתי בבודפשט ואני בקשר קבוע איתן. אם מישהו מעוניין בהמלצות לטיולים או שאלות כלשהן אשמח לענות. טיפ היום: יש ליד מישקולץ מקום יפיפה שנקרא "lila fured" (אני מקווה שלא טעיתי באיות), זהו המקום שהכי מצא חן בעיני בהונגריה. יש אגם שאפשר לשוט בסירות ומסביב יער עבות, מצד שני יש טירה עתיקה שהיום משמש כבית מלון ולידו פנסיון קטן חמוד מאוד. בהמשך כפקטן צבעוני ומסביבו הכל ירוק וברכזו זורם מעיין קטן ויש גם מפל קטן. אז שיהיה לכם בוקר ויום נהדר. visont latas הוספת תגובה שלח/י מסר למחבר/ת שליחת הודעה באי מייל הדפסת הודעה סגירהה
 

קרן משם

New member
ברוכים המצטרפים JUDY ../images/Emo20.gif

האמת שבמקום הזה לא הייתי! נשמע כמו חוויה!
 

yuliana1

New member
שמחתי שיש פורום

שמחתי שיש פורום שקרוב לליבי! אני כבר קראתי את ספרו של קרטס שתורגם לעברית, ואני מאוד שמחה שהוא קיבל פרס נובל לסיפרות.
 

דדיחתם

New member
ליידישיסט - על הונגריה והיידיש

אתה כותב שיידיש היתה שפת היהודים גם בהונגריה - אך במאה ה-20 רוב יהודי הונגריה לא דברו יידיש, גם לא הדתיים, מלבד איזורים שיותר סמוכים לרומניה ואוקראינה ובנוסף היהודים החסידים שחיו בהונגריה דיברו יידיש.
 
למעלה