ההתפתחות של הילד היא על ידי הסביבה
בסופו של דבר האפשרויות של ההורים ושל הסביבה שבה הוא חי, הם אלה שמפתחים אותו לכל מיני כיוונים. הם מתחילים לפתח או לדכא בילד יותר נטיות מסוימות ופחות נטיות אחרות. כך הבחירה החופשית של האדם שגדֵל מתחילה להיות מיושמת, מוגבלת, מיוצבת על ידי הסביבה שבה הוא נולד והתפתח כילד, וכך הוא ממשיך את החיים. ועד כמה לנו יש בחירה חופשית?... זה עניין של אופנה או של חברים שנמצאים סביבי, שמביאים לי כל מיני ערכים, חלקם חשובים יותר וחלקם פחות. ילדים מושפעים מהמדיה ומהחברים הרבה יותר מאשר מהמשפחה שלהם, אחת הסיבות כמו שציינת היא חוסר השיתוף של הילד בצרכי ההורים ובתמונה המלאה של מה שדרוש לקיום הבית והמשפחה. אבל גם הילדים של היום הם פשוט דור אחר... הם מחפשים את השטחי, את הזמין, את המהנה, את הסטטוס.... זה לא חייב להתבטא דווקא בנרקומניות או זנות אם תשימו לב.
בסופו של דבר האפשרויות של ההורים ושל הסביבה שבה הוא חי, הם אלה שמפתחים אותו לכל מיני כיוונים. הם מתחילים לפתח או לדכא בילד יותר נטיות מסוימות ופחות נטיות אחרות. כך הבחירה החופשית של האדם שגדֵל מתחילה להיות מיושמת, מוגבלת, מיוצבת על ידי הסביבה שבה הוא נולד והתפתח כילד, וכך הוא ממשיך את החיים. ועד כמה לנו יש בחירה חופשית?... זה עניין של אופנה או של חברים שנמצאים סביבי, שמביאים לי כל מיני ערכים, חלקם חשובים יותר וחלקם פחות. ילדים מושפעים מהמדיה ומהחברים הרבה יותר מאשר מהמשפחה שלהם, אחת הסיבות כמו שציינת היא חוסר השיתוף של הילד בצרכי ההורים ובתמונה המלאה של מה שדרוש לקיום הבית והמשפחה. אבל גם הילדים של היום הם פשוט דור אחר... הם מחפשים את השטחי, את הזמין, את המהנה, את הסטטוס.... זה לא חייב להתבטא דווקא בנרקומניות או זנות אם תשימו לב.