מטרו בתל אביב, משה תאכל ת'לב

d70

Well-known member
רגע רגע..
עד שפ"ת הצליחה להוציא את הקו הסגול באו ושמו קו אחר?

המפה לא הכי ברורה אבל נראה שהוא עובר באותו רחוב (עצמאות)

יש קישור למקור ?
 

Bus Nerd

Active member
זה לא רק"ל, זה מטרו תת קרקעי

ועדיין אין תוואי מדוייק בגלל שהמכרז שמשרד התחבורה הוציא הוא מכרז לבדיקת היתכנות ותכנון ראשוני. משרד התחבורה צייר תוואי של מה הוא חושב שבערך צריך לעושת, וחברת הייעוץ שתזכה במכרז תבדוק את ההיתכנות של מטרו כזה ותעריך כמה זה יעלה. מסלול מפורט יותר יסורטט בהמשך.
&nbsp
תהליך תכנון של דבר כזה הוא די ארוך אז מוקדם להתחיל לחגוג ולהגיד "מטרו בפתח תקווה", סביר להניח שזה לא יהיה הקו הראשון של אותו מטרו שייבנה, אם ייבנה. בכל מקרה הקטע שלו בפתח תקווה יהיה מקביל לקו האדום של הרק"ל, אם כי מזרחי יותר, והתוואי אמור (למיטב הבנתי) להגיע גם לשכונה החדשה שתיבנה בשטח מחנה סירקין ולראש העין.
&nbsp
כמובן שיש סיכוי סביר שהNIMBY של תושבי פתח תקווה יטרפד גם את זה כמו שהם טירפדו את הרק"ל הסגול, כי הרי הם לא ירצו שיתחילו לחפור ברחובות שלהם בשביל לבנות תחנות תת קרקעיות, הרי זה "ייצור פקקים" ו"יצמצם חניות" ו"יגרום לרעש" וכו' וכו', ואתה הרי יודע איך NIMBYים חושבים.
 

משה12333

New member
לראש העין תיפתח בשנת 2017 תחנת הרכבת ראש העין-דרום. תושבי

ראש העין יחנו את רכבם בחניון חדש ברחוב המרץ ויחצו את כביש 444 (כביש המחצבות) על גבי גשר להולכי רגל שייבנה מעליו ישירות לתחנת הרכבת.

לשכונה החדשה בפ"ת שתיבנה על חורבות מחנה סירקין המפונה, תיבנה גם תחנת רכבת חדשה.

בכלל, פרק התחבורה התת-קרקעית בישראל תם.

הניסיון המר עם הקו האדום של הרכבת הקלה מבטיח שב-1,000 השנים הבאות לא תהיה בישראל תחבורה תת-קרקעית.



 

d70

Well-known member
משה-לא יפה לגזור מה שלא מתאים לך מהכתבה
משה לא רוצה שתראו שהתמונה המלאה היא לשתף פעולה ולהתחבר לפרוייקט נת"ע והרכבת הקלה (התוכנית שמשה טוען שלא תצא עוד 1000 שנה..)

אופס..

[URL]http://www.local.co.il/petah-tikva/131597/article/[/URL]
 

משה12333

New member
התחנות החדשות של רכבת ישראל באות במקום תכנית הרכבת הקלה בגוש

דן שנקברה עם ההחלטה להוריד את הקו האדום אל מתחת לקרקע.

לראש העין לא תהיה רכבת קלה אלא רכבת כבדה בתחנה נגישה מאד כי התחנה היום של ראש העין-צפון היא מרוחקת ומופרדת מראש העין ע"י מחלף קסם.

אם ראש עיריית ת"א לא היה כופה על הממשלה להוריד את הקו האדום אל מתחת לקרקע, היום כבר היו 5 קווים של רכבת קלה בגוש דן, אפילו לראש העין.

תמיד, כשיש עיניים גדולות אז מפסידים הכל.

 

Bus Nerd

Active member
ראש העין דרום לא תיפתח ב2017

היא תיפתח כשהמסילה המזרחית תוכפל ותשוקם, וזה ייקח לפחות 5 שנים.
 

משה12333

New member
אין קשר בין המסילה המזרחית החדשה לתחנת ראש העין-דרום. התחנה

שמישה ועובדת היום בחלק של מסוף המטענים הפרטי שבה שמשמש את המחצבה הגדולה שליד הכניסה לקיבוץ נחשונים. רכבות המשא עוצרות במסוף הפרטי שצמוד לתחנת הנוסעים הנטושה והנעולה בתחנת ראש העין-דרום.

משאיות מהמחצבה נוסעות בנסיעה קצרה אל המסוף הפרטי הזה. מהמסוף הפרטי, הרכבת ממשיכה דרומה לכיוון לוד או מערבה לכיוון בני-ברק דרך קטע מסילת הירקון.

החלק של הנוסעים בתחנת ראש-העין דרום לא פעיל היום אבל הוא קיים כי בעבר הוא היה פעיל בין שנת 2000 לשנת 2003. בשנת 2003 הוא נסגר כי תחנת ראש העין-צפון נפתחה אז במקומו.

כדי להפעילו מחדש יש צורך רק לבנות את הגשר להולכי הרגל שבין רח' המרץ לבינו.

אין צורך להכפיל את המסילה שבין ראש העין ללוד לשם כך. לכן שר התחבורה הכריז על פתיחת התחנה לנוסעים בקרוב.

 

amit1270

New member
אפשר לפתוח את התחנה לנוסעים, אבל כדי שזה יהיה אפקטיבי

צריך שגם יעבור שם קו נוסעים...
 

Bus Nerd

Active member
ואין שום היגיון מערכתי בלהעביר שם קו

לפני הכפלת המסילה המזרחית ושיקום התוואי המקורי עד חדרה כולל התחנות החדשות לאורך הקו הזה.
&nbsp
ולכן התחנה לא תיפתח עד שתוכפל המסילה המזרחית. ואם אני טועה וכן יפתחו אותה, הקו משם לא יהיה אטרקטיבי לתושבי ראש העין, כי אין מספיק סלוטים באיילון כדי לעשות קו קצר כמו ראש העין דרום-תל אביב מרכז, והאפשרות השניה היחידה היא הוד השרון סוקולוב -> לוד (או הוד השרון סוקולוב -> באר שבע) דרך המזרחית, וגם זה לא יהיה פופולרי מספיק כדי להצדיק קו נוסעים בתדירות סבירה.
 
יש איזשהו קו נוסעים דרך המסילה המזרחית שיהיה פופולרי מספיק

ויצדיק תדירות סבירה?
הרי גם כשמדברים על קו נוסעים בקטע הצפוני של המסילה המזרחית המתוכננת, מכוונים בעיקר לקו שיפנה למסילת השרון ודרכה לתל אביב (ראה ערך "רכבת מהירה מטבריה לת"א"), מסלול שכמובן לא רלוונטי לתחנת ראש העין דרום.
קו אחר שמדברים עליו זה קו לנתב"ג. מה תהיה תדירות של קו במסילה המזרחית לנתב"ג? אפשר להעריך...
 

Bus Nerd

Active member
בטוח יהיה *איזשהו* קו בקטע הדרומי של המזרחית

אבל לא לפני שיכפילו את המסילה ויבנו את תחנת אלעד ותחנת תעופה. בלי תחנות אלו (ובנייה מחדש של הקטע הצפוני של המזרחית) אין שום היגיון מערכתי כרגע בקו דרך המזרחית
 

משה12333

New member
אפילו שר התחבורה ומנכ"ל רכבת ישראל בכבודם ובעצמם לא מתביישים

להגיד שהמסילה המזרחית מוקמת לצרכי רכבות משא.

רכבות הנוסעים הן רק טרמפיסטיות על הקו הזה, בדיוק כמו שרכבת העמק החדשה היא רק טרמפיסטית לקו המכולות ממסוף בית שאן, בדיוק כמו שהקו לכרמיאל הוא רק טרמפיסט לקו של מסוף המטענים בכרמיאל, בדיוק כפי שמסילת הירקון היא טרמפיסטית לקו המטענים למסוף תחנת ב"ב ובדיוק כמו שכל חישמול הרכבת לא קשור בכלל לרכבות נוסעים (הן רק טרמפיסטיות שתופסות טרמפ על המסילות המחושמלות).

אם זה היה תלוי ברכבת ישראל, לא היתה אפילו תחנת נוסעים אחת במדינת ישראל אלא רק מסופי מטען.

כעת רכבת ישראל בונה "נמל יבשתי" ענק שינהל ויווסת את כל תנועת רכבות המשא בכל הארץ.





 
לפי ה"הגיון" שלך הקו המהיר לירושלים הוא טרמפיסט למה?

בוא תשכיל אותנו: טרמפיסט למה מהווה פרויקט הנוסעים היקר ביותר של רכבת ישראל?

בגלל משפטים כמו זה: "כמו שכל חישמול הרכבת לא קשור בכלל לרכבות נוסעים (הן רק טרמפיסטיות שתופסות טרמפ על המסילות המחושמלות)", הפכת את הפורום הזה לאתנחתא קומית.
 

משה12333

New member
הקו המהיר לירושלים נבנה במקביל לשדרוג הקו הישן לירושלים. עם

פתיחת הקו המהיר, ייסגר הקו הישן המשודרג לתנועת רכבות נוסעים וייהפך להיות לקו של רכבות משא שיובילו אשפה מירושלים למטמנות בנגב ושיוציאו/יכניסו סחורות לבירה במקום המשאיות שנוסעות לאיטן על כביש מס' 1 ושגורמות לפקקי ענק.

בתחנת הרכבת מלחה מתוכננת הקמה של מסוף מטענים לשם כך.

 

משה12333

New member
זו היתה תחנת נוסעים עד שפתחו את תחנת ראש העין-צפון. הבעיה

היא שתושבי ראש העין לא יכולים להגיע אל תחנת ראש העין-צפון בנוחות כי היא מאד מרוחקת משטח ראש העין וגם מחלף קסם נמצא בינה לבין ראש העין.

לאחר בניית הגשר להולכי הרגל מרח' המרץ, הרכבת שעוצרת בתחנת ראש העין-צפון גם תעצור בראש העין-דרום. הרכבת תיכנס לתחנה שתיפתח מחדש ואז תיסע אחורה כפי שעושות הרכבות בתחנת כפ"ס או בתחנת ראשון לציון, שתיהן תחנות סופיות.

לרכבת זה לא משנה אם היא נוסעת קדימה או אחורה. המנוע של הקטר הוא חשמלי והוא יכול להסתובב לשני הכיוונים באותו אופן.

הרכבת לא תמשיך מהתחנה המחודשת דרומה לכיוון לוד אלא תיסע אחורה לכיוון צפון לכפ"ס ולכיוון מערב לפ"ת.

תסמוך על שר התחבורה הנוכחי שאם הוא מבטיח משהו אז אפילו לפני הזמן זה יהיה מוכן. תראה את הגשר להולכי הרגל שהוא בונה עכשיו בתחנת הרכבת סגולה לאחר שראש עיריית פ"ת סיכם איתו על כך.

אם ראש עיריית ראש-העין סיכם איתו על 2017, אז זה יהיה מוכן אפילו לפני מחצית שנת 2017.

 

Bus Nerd

Active member
משה, אתה טועה

אתה לא מבין שום דבר בהפעלת רכבות. נכון, לסובב רכבת זה עניין של לצאת מהקטר, ללכת לקרון הניהוג בצד השני, וללחוץ על כמה כפתורים, אבל זה עדיין לא משהו שעושים באמצע קו, ולעולם לא יעשו את זה ברכבת ישראל.
&nbsp
תמשיך להשלות את עצמך אבל. רוצה להתערב שלא יפעילו כך את הקו לעולם? אני מוכן לשים כסף על זה.
 

d70

Well-known member
צריך לבקש מתפוז אייקון "משה, אתה טועה"
 

משה12333

New member
אבל שני מגיבים אחרים להודעה שלך רמזו לך בעדינות שלא תהיה

רכבת תחתית בישראל. האם גם הם משקרים?

אתה טועה בטעות נפוצה שבה טועים הרבה ישראלים שמסתובבים בעולם: הם משווים את מדינת ישראל למדינות שבהן הם מבקרים במקום להשוותה למדינות שכף רגלם לא תדרוך בהן לעולם.

האמת היא שמדינת ישראל היא מדינה פיצפונת ללא קשר תרבותי, כלכלי ותחבורתי לשכנותיה.

לא תמצא אף מדינה אחרת בעולם שנמצאת במצב זה.

תוסיף לכך את העובדה ששיעור ההשתתפות של חלק גדול מאזרחיה בכח העבודה הוא נמוך, שגיל הכניסה לעבודה בה הוא גבוה בגלל השירות בצה"ל, שהיא סובלת ממיעוט במחצבים טבעיים, שהיא משקיעה חלק גדול מתקציבה בצבאה, שהיא מדינה שמייבאת את רוב מוצריה מחו"ל וממעטת לייצר לעצמה ולחו"ל, שהיא מדינת רווחה שמשלמת לאזרחיה קצבאות גדולות ואפילו לצעיריה שעובדים, ששיעור הילודה שבה הוא גבוה, ששירותי הבריאות המתקדמים והיקרים שלה ניתנים במחיר אפסי לאזרחיה.

ואז תבין שאין לה כסף לרכבת תחתית (תסתכל באינטרנט על פרוייקט מטוס הלביא שבוטל. תראה שהוא זהה בהרבה מובנים לפרוייקט הרכבת התחתית).

גם אם תיקח את כל גוש דן מקצה לקצה, שטחו וכמות האוכ' שבו לא נחשבים בכלל לעיר ברוב מדינות העולם אלא לכמה שכונות סמוכות.

 
למעלה