מטרו בתל אביב, משה תאכל ת'לב

משה12333

New member
תסתכל על המפה המצחיקה הזאת של רכבת ישראל. מופיעה בה שלוחת

רכבת משא שיוצאת מהמסילה המזרחית המתוכננת, למפעל הפלדה פקר בכפ"ס.

הבעיה היא שאין שם כבר מפעל פלדה אלא הוקם במקומו מתחם G לקניות ולבילויים (בקצה המזרחי של רחוב וייצמן).

בניגוד למפעל הפלדה הישן, תחנת הרכבת ראש העין-דרום קיימת.

החלק הדרומי שלה פעיל ומשמש כמסוף מטענים פרטי.

החלק הצפוני שלה נעול ורק עובדי הרכבת נכנסים אליו היום. הוא מכיל רציפי נוסעים משני צידי המסילה ומעבר תת-קרקעי ביניהם.

שר התחבורה הבטיח להפעיל אותה מחדש בקרוב לנוסעים וכך יהיה. צריך רק לבנות גשר חדש להולכי רגל מראש העין עד אליה.

תראה את הגשר החדש להולכי רגל ששר התחבורה בונה כעת לתחנת הרכבת סגולה בפ"ת.

אצלו מילה זו מילה ( האם באמת נראה לך שהוא יחכה עד לבניית המסילה המזרחית כדי לפתוח את שער התחנה הנעול לנוסעים? ).

 

amit1270

New member
כבר כתבתי לך שאין שום בעיה לפתוח את התחנה לנוסעים

לא צריך להכפיל שום מסילה ולא צריך לסלול את המסילה המזרחית מצפון לראש העין, רק צריך לעשות דבר אחד קטנטן: להעביר קו נוסעים דרך התחנה.
&nbsp
זה אפשרי, אבל:
א) זה לא מופיע בתכניות של רכבת ישראל ככל הידוע לי.
ב) קו כזה, אם יופעל, יהיה קו עצמאי ולא חלק מקו קיים שיוארך ויהפוך ל"הלוך חזור" שלא יתקבל בשמחה אצל שאר הנוסעים (ובצדק).
ג) יש שני מסלולים אפשריים לקו כזה: צפונה דרך פתח תקווה לתל אביב ודרומה דרך לוד. המסלול הצפוני בעייתי כי הוא מחייב השתלבות עם קו קיים ותדיר שכבר היום ממלא את המסילה השלישית באיילון ולכן לא סביר שיתממש. המסלול הדרומי יכול להמשיך לתל אביב דרך לוד אבל הוא יהיה ארוך ולא משתלם לנוסעים. מצד שני הוא יכול להמשיך לבאר שבע או לאשקלון, רק שלא בטוח שיהיו נוסעים רבים בקו כזה (למעט ימי ראשון וחמישי).
 

משה12333

New member
יש כבר קו נוסעים: מת"א לכפ"ס דרך מסילת הירקון ומסילת השרון.

רכבת הנוסעים לא יכולה להשתמש בקטע המסילה שבין ראש העין-דרום ללוד כי קו זה הוא אך ורק לרכבות משא וכולל אך ורק מסילה אחת ולא מסילה כפולה.

שר התחבורה וראש עיריית ראש-העין מתכננים שרכבת הנוסעים הקיימת היום בקו שבין ת"א לכפ"ס תעצור תמיד בעצירת ביניים בתחנת ראש-העין דרום, תבצע חיוג (היפוך כיוון הנסיעה) ותמשיך בקו הרגיל לכפ"ס/ת"א.

חיוג רכבות זה עניין פשוט לרכבת ישראל. היא מבצעת זאת מיליון פעמים ביום. בתחנות כפ"ס, יבנה, ראשון-לציון, מודיעין, ת"א, ב"ש, דימונה, בית-שאן, חיפה, נהריה, זה עניין שבשיגרה.

גם בכל פעם שקטע מסילה מושבת בגלל מלחמה או הצפה או תקלה או שיפוצים, מיד התחנה של רכבת ישראל שנמצאת לפני הקטע הופכת להיות לתחנת קצה זמנית ובה מתבצע החיוג.

תחנת ראש העין-דרום שימשה בעבר כתחנת חיוג מאד עמוסה. לא היתה קשת מסילתית ממערב לצפון בחיבור שבין מסילת הירקון למסילה המזרחית אלא רק קשת ממערב לדרום. לכן כל הרכבות של רכבת ישראל שבאו מכיוון מערב ורצו להמשיך צפונה במסילה המזרחית ביצעו חיוג קבוע בתחנה זאת.

הקו ת"א-ראש העין שהיה על מסילת הירקון השתמש בתחנת ראש העין-דרום כתחנת קצה וזאת למרות שהיא באמצע הקו של רכבות המשא ללוד.

עם בניית הקשת המסילתית ממערב לצפון, בניית מסילת השרון ובניית תחנות ראש העין-צפון, כפ"ס והוד השרון, ננעלה תחנת ראש העין-דרום לנוסעים.

כעת מתוכננת פתיחתה מחדש ובניית גשר חדש להולכי רגל ממנה ועד לראש העין.

 

amit1270

New member
ברור שאפשר לחייג שם רכבות בקו הוד השרון-תל אביב

אבל זה יסרבל את הקו ויאריך את הנסיעה בו באופן שיהפוך את הנסיעה בו ללא כדאית לנוסעים רבים ובניגוד לכל היגיון תחבורתי. יכול להיות שמישהו בעיריית ראש העין מעוניין בעצירה כזאת, כי מה אכפת לו שנוסעים מערים אחרות יסבלו, אבל מישהו שאל את תושבי כפר סבא והוד השרון? לגבי ההבטחה של השר כ"ץ - אאמין כשתביא מקור מהימן לדבריך. עד אז (ועל סמך נסיוננו העשיר בפנטזיות מבית מדרשך) תרשה לי לפקפק.
 

Bus Nerd

Active member
בנוסף לסרבול מהחיוג

הקשת מכיוון המסילה המזרחית (וראש העין דרום) למסילת הירקון היא בעלת מסילה בודדת, לכן בתרחיש הבדיוני הזה רכבת שנוסעת להוד השרון תצטרך לחכות לרכבת שמגיעה מראש העין בתחנת סגולה לשם מפגש רכבות, או לחלופין לבצע את המפגש הזה בראש העין דרום עצמה. זה מוסיף סרבול נוסף.
&nbsp
מה גם, שאם openstreetmap מדוייקת (ובד"כ היא כן), לא קיים מסוט מהקשת לכיוון ראש העין דרום כדי לחבר אותו למסילה שעליה נוסעות הרכבות שנוסעות מזרחה במסילת הירקון. אם זה נכון, תוכנית כמו של משה אומרת שיהיה צורך להפעיל את המקטע של הקו מבני ברק עד ראש העין דרום במתכונת מסילה בודדת (כי גם בקריית אריה ובסגולה אין מסוטים). סרבול פי 20.
&nbsp
אני בטוח שאפילו אם כ"ץ היה רוצה בזאת, ברכבת ישראל היו מסבירים לו שמהלך כזה היה לוקח את הקו הזה (שכרגע הוא יחסית פופולרי) ופשוט הורג אותו. זו לא רק הרעה של השירות למי שבא מהוד השרון, כפר סבא וראש העין צפון, אלא הרעה של השירות גם בהמשך הקו בגלל העיכובים שייצור החיוג וההפעלה במסילה בודדת.
&nbsp
לכן, שירות נוסעים לא יחזור לראש העין דרום עד שתיפתח המזרחית.
 
בין קרית אריה לסגולה חייב להיות מסוט, מכיוון שהייתה תקופה

ארוכה שבה הרכבות בשני הכיוונים נסעו בין סגולה לבני ברק במסילה בודדת והיו מפגשי רכבות בסגולה ובבני ברק.
 

Bus Nerd

Active member
הגיוני בסה"כ

רק לא מסומן בOSM.
&nbsp
אם הGIS של עיירית פ"ת היה עובד אצלי והיו בו צילומי אוויר ברוזלוציה גבוהה כמו בת"א, היה אפשר בקלות לבדוק ולעדכן בOSM את מיקום המסוט, אבל... נו מילא.
&nbsp
מה שאמרתי על מסילה בודדת בקשת עדיין נכון, וכמובן מה שאתה, ועמית, ואני אמרנו על החיוג נכון גם הוא. כמו כל ויכוח עם משה, זה ויכוח סרק שקשה להימנע ממנו בגלל התופעה המתוארת כאן https://xkcd.com/386/
 

משה12333

New member
תשתמש ב- GIS של רמ"י. סימנתי לך בדיוק את מיקום המסוט. הוא

ממש בקצה הקשתות.



 

משה12333

New member
יש מסוט בתחנת ראש העין-צפון ומסוט בתחנת ראש העין-דרום. קטע

המסילה הישר שביניהם הוא שמיש ועוברות עליו בלילות רכבות קטנות מיוחדות של תחזוקה הנדסית ושיפוצים שבאות ממוסך הרכבת שבלוד מכיוון דרום. הן מתחזקות את מסילת השרון באופן שוטף.

אף רכבת נוסעים לא תצטרך לחכות כי המדובר באותה הרכבת. היא פשוט תעצור בדרכה הרגילה בתחנת ראש העין-דרום לעצירה קצרה. היא רק תתעכב בתחנה כמה דקות וזהו.

 

משה12333

New member
זה לא יסרבל את הקו. הרכבת שמגיעה מכיוון מערב (מפ"ת) תיכנס

לעצירה קצרה לכיוון דרום בתחנת ראש העין-דרום. התחנה היא ממש בקצה של הקשת המסילתית.

בתחנה הזאת היא תחליף את כיוון נסיעתה צפונה אל מסילת השרון ותמשיך מיד לכפ"ס.

בכיוון השני, הרכבת שמגיעה מכיוון צפון (מכפ"ס) תיכנס לעצירה קצרה בתחנת ראש-העין דרום.

בתחנה היא תחליף את כיוון נסיעתה ותמשיך לתוך מסילת הירקון לכיוון מערב אל פ"ת.

כל הסיפור הוא רק כמה דקות ספורות של תוספת לזמן הנסיעה של הקו.

 

Bus Nerd

Active member
שוב, אתה מראה את חוסר בקיאותך במסילות ורכבות

הקשת מראש העין דרום לכיוון מערב היא קשת עם מסילה בודדת.
על מסילה בודדת אי אפשר להעביר שתי רכבות לכיוונים מנוגדים באותו בזמן, אלא אם מה שאתה מעוניין בו הוא התנגשות חזיתית.
לכן, רכבת שבאה מתל אביב תצטרך לחכות בסגולה עד שהרכבת שבאה מראש העין דרום לכיוון תל אביב תחצה את מקטע המסילה הבודדת - מבין? ואם הרכבת יצאה מסגולה לפני הרכבת שבראש העין דרום, הרכבת שבראש העין דרום תצטרך לחכות. מבין?
&nbsp
מסוט בראש העין דרום או צפון לא רלוונטי כאן כשאני מדבר על איך יוסטו הרכבות שבאות ממערב מזרחה לקשת המובילה לראש העין דרום, המחוברת למסילה שמובילה ממזרח למערב (רכבות בישראל נוסעות במסילה השמאלית).
&nbsp
"תתעכב בתחנה כמה דקות" זה לא דבר פרקטי ומקובל כמו שאתה מתאר אותו. בעיקר לא בקו כזה. אתה באמת חושב שהאנשים שגרים בהוד השרון וכפר סבא ועובדים בת"א יאהבו את הרעיון שתאריך את הנסיעה שלהם בחמש דקות (או יותר) רק בשביל לשרת את ראש העין דרום? ברור שלא, הם ינטשו את הרכבת ויעברו לאמצעים אחרים.
&nbsp
וזה כמובן בלי שהזכרנו את העובדה שהקו הזה עובר באיילון על מסילה בודדת, מה שגורם לאיחורים קבועים בשעות העומס (בגלל הצורך לסנכרן מפגש רכבות). אם תוסיף עוד מקטע מסילה בודדת (הקשת לראש העין דרום) יהיה עוד מפגש שצריך לסנכרן וזה יגדיל את כמות העיכובים.
 

משה12333

New member
אבל כל הזמן מתווספות תחנות חדשות לקווי רכבת ישראל. אין מה

לעשות.

גם התחנה של קריית אריה בפ"ת נחשבת כחדשה, יחסית למועד פתיחת קו כפ"ס-ת"א.

אין קו של רכבת ישראל שהיא לא מוסיפה לו תחנות חדשות באמצע.

כל שכונה חדשה שמוקמת היום בפאתי הערים רוצה תחנת רכבת משלה, כל אצטדיון חדש רוצה תחנת רכבת משלו, כל אזור תעסוקה חדש רוצה תחנת רכבת.

המתכון לכך הוא קבוע: ראש העיר מצטלם עם שר התחבורה ושניהם מכריזים על הקמת תחנת רכבת חדשה לטובת...

 
ובאף אחת מהתחנות הללו לא מתבצע חיוג אם מדובר בתחנת ביניים

הנושא הוא חיוג בתחנת ביניים ובכל הרשת של רכבת ישראל אין אף מקרה כזה.
 

Bus Nerd

Active member
התעלמת באופן בוטה מכל הטענות שהעלתי

התעלמת באופן בוטה מכל הטענות שהעלתי.
&nbsp
ואין שום קשר בין בניית תחנה חדשה לבעיות התפעוליות הנגרמות מחיוג באמצע קו ועוד בתחנה שהקישור ממנה למסילה המקורית ששל אותו קו הוא בעל מסילה בודדת.
&nbsp
מזל שלא נותנים לך לתכנן את רשת הקווים של ר"י, היינו מקבלים או תדירות מגוכחת של רכבת אחת בשעה, או התנגשות חזיתית של רכבות כל יום.
 

משה12333

New member
בניית התחנה החדשה הובאה כדוגמא לעיכוב שהנוסעים בקו חווים.

העיכוב בתחנת ראש העין-דרום הוא לא משמעותי והוא בדיוק כמו העיכוב שיש בתחנה חדשה שמוקמת באמצע קו.

פרט לכך, עוד מעט ימשיכו את מסילת השרון עד להרצליה, דרך רעננה. כל התכנון של הקווים שבין ת"א לכפ"ס ישתנה לחלוטין. יכול להיות אפילו שלא יהיה יותר קשר בין מסילת הירקון למסילת השרון, באופן זמני.

המסילה המזרחית, בניגוד למסילת השרון, לא תהיה מוכנה ב-10 השנים הקרובות בגלל הסיבוכיות שלה.

יש אפשרות סבירה שתחנת ראש העין-צפון תוקפא ותחנת ראש העין-דרום תהיה תחנת קצה לקו של ת"א-ראש העין (כמו שהיא היתה לפני הקמת תחנת ראש העין-צפון) על מסילת הירקון.

אפשרות סבירה מאד.

 
קשקשן. הרי הבאתי לשרשור הזה מפה שמראה בדיוק כיצד ייראה הקו

של מסילות השרון והירקון כאשר מסילת השרון תושלם.
אתה חי בעולם מקביל משלך ומתעלם מכל מה שמציגים בפניך.
כל פעם אני מתפלא מחדש מה אנחנו מקיימים איתך דיונים בכלל. אצלך יש רק משדר. אין מקלט.
 

Bus Nerd

Active member
אפשרות סבירה כמו אפשרות לתחנת רכבת ישראל על הירח

1) כשבונים תחנה באמצע קו פעיל לא עוצרים את הרכבות שעוברות בה לעשר דקות, כך שאין שום עיכוב לנוסעים. סה"כ מאיטים קצת את מהירות הנסיעה כדי לא לפגוע בעובדים, וזה הבדל משמעותי.
&nbsp
2) עמוד השדרה כבר צירף לך את מפת הקווים של רכבת ישראל לשנת 2020. תסתכל עליה ותראה איך ייראה הקו.
&nbsp
3) הקשר המסילתי בין מסילת הירקון למסילת השרון יישמר, ולא ייסגר אפילו זמנית, כי אין שום שינוי שצריך לעשות בו כדי לפתוח את לולאת השרון. סגירות זמניות יבואו רק כשיהיה צריך לחבר את המסוטים שייחברו אותו להמשך הצפוני של המסילה המזרחית ותחנת כפר סבא צפון.
&nbsp
4) אתה לא נוסע ברכבות, כמו שאמרת בעבר בפורום. אז מה בכלל איכפת לך?
&nbsp
וזהו, אני כאן סיימתי את הדיון הזה.
 
למעלה