מטרו בתל אביב, משה תאכל ת'לב

Bus Nerd

Active member
הלביא בוטל בגלל לחץ אמריקאי ולא בגלל תקציב. זה הכל.

 

משה12333

New member
הלביא בוטל כי למדינת ישראל לא היה כסף כדי לייצרו וזאת למרות

שהמנוע שלו בכלל ניתן לנו בחינם מארה"ב שגם מימנה את כל הפיתוח והתכנון של כל המטוס.

ישראל התאוששה אז משנות אינפלציה איומות שמוטטו לחלוטין את כלכלתה והממשלה חיפשה רק דרכים לקצץ בהוצאותיה, לא להגדילן.

אבל האמת היא שמלכתחילה זה היה רק בלון ניסוי של מערכת הביטחון הישראלית שלא התכוונה ברצינות לייצר מטוס קרב יקר להחריד בזמן שמדינת ישראל מקבלת בחינם עשרות מטוסי קרב מתקדמים מארה"ב.

(בלון הניסוי הזה גם לא הזיק לפוליטיקאים שאהבו להצטייר כביטחוניסטיים בפני קהל מצביעיהם. הפרוייקט הזה היה שווה כמה מנדטים בבחירות).

 

d70

Well-known member
"אין כסף לייצר" והנה הבאת תמנה שלו טס
 

משה12333

New member
מטוס הלביא מעולם לא יוצר. המטוס שטס בתמונה הוא לא מטוס קרב

אלא מטוס ניסוי שיודע להמריא, לטוס טיסה קצרה ואיטית, לנחות ולהצטלם.

בד"כ, טיסות של מטוסי ניסוי מעניינות את המהנדסים שתכננו אותם, אבל הטיסה הזאת היתה אך ורק בשביל התקשורת.

לאחר הנחיתה שלו, היה כנס גדול וחגיגי של אנשי התעשייה האווירית למרגלות המטוס ואף אחד שם לא צהל ושמח. שר הביטחון רבין נאם בכנס ואמר את מה שכולם כבר ידעו: הפרוייקט לפני ביטול. לישראל לא היה אפילו כסף לתכנון המטוס, כך שעל ייצורו בכלל לא היה על מה לדבר.

היום, מטוס הניסוי הזה נמצא במוזיאון חיל האוויר בחצרים.

 

Bus Nerd

Active member
זה לגמרי אוף טופיק לפורום הזה

אבל עובדי התעשייה האווירית שדיברתי איתם אומרים שזה היה סיפור של לחץ אמריקאי: האמריקאים לא רצו שלישראל יהיה מטוס קרב משלה כי הם רצו שנמשיך לקנות את המטוסים שלהם. איימו לקצץ בסיוע הבטחוני, לחצו חזק על הממשלה, והממשלה ביטלה את הפרויקט.
 

d70

Well-known member

הפרוייקט לא נסגר כי שעשייה אוירית באה ואמרה ש"אין כסף" ממשלת ישראל אילצה את התעשייה האוירית לסגור את הפרוייקט שהפריע לבעלי אינטרסים אמריקאיים.
יש עוד דוגמאות (הפאלקון שלא רצו שנשדרג לסינים ועוד..)
 

משה12333

New member
זה לא לחץ אמריקאי. ארה"ב פשוט אמרה לישראל שהיא לא מוכנה לממן

את ייצור המטוס.

לישראל אין כסף כדי לממן פרוייקט שכזה לבד (בדיוק כמו החץ וכיפת הברזל שממומנים במלואם ע"י הקונגרס האמריקאי).

 
אם מה שאתה כותב בפורום הזה לא מייצג רק את עצמך, אלא גם

עמדות של גורמים מסויימים מהעיר שאתה מנסה לשווק בפורום הזה, אז אותה עיר והתושבים שלה נמצאים בבעיה גדולה מאוד.

אני מאוד מאוד מקווה שאתה מייצג את עצמך בלבד.

לך תבדוק מה קורה במדינה פיצפונת (יותר ממדינת ישראל), שמצבה הגיאוגרפי היבשתי דומה למצבה של ישראל, שהיא משקיעה חלק גדול מתקציבה בצבאה, שהיא מדינה המייבאת את רוב מוצריה מחו"ל ושברמת השירותים שהיא מספקת לאזרחיה, אזרחי ישראל יכולים רק להתקנא בה.
[URL]https://www.lta.gov.sg/content/ltaweb/en/public-transport/mrt-and-lrt-trains/train-system-map.html[/URL]
וזה עוד לא הכל, הנה תוכניות הפיתוח באותה מדינה פיצפונת:
[URL]https://www.lta.gov.sg/content/ltaweb/en/featured-projects.html[/URL]
 

משה12333

New member
אבל זו דיקטטורה של עבדים ללא זכויות אדם עם קשר הדוק לשאר

מדינות דרום מז' אסיה ובמיוחד לסין. מה הקשר לישראל?

מומלץ לך לעולם לא לבקר בסינגפור ולהתפעל מ"נפלאותיה" כי תוך שניה אתה יכול למצוא את עצמך בכלא להרבה שנים כי אתה נראה להם "זר בעייתי".

זו אחת הדיקטטורות הנוראיות שקיימות היום בעולם עם תרבות מוכתבת מלמעלה של ניצול, השפלה, צייתנות עיוורת, שחיתות בהיקפים דמיוניים, העדפת קרובי משפחה והפקרת החלשים בחברה באופן מחריד.

ב"פרלמנט" שלה יש אך ורק מפלגה אחת שמחזיקה בכל החברות הכלכליות הסינגפוריות ובכל אמצעי התקשורת הסינגפוריים.

שומר נפשו ירחק ממנה.

 

bralor4247

New member
משה חייב להגיב אחרון

לא משנה איזו שטות ודברי הבל יעלו בראשו של משה, הוא חייב להגיב אחרון.
תהנה משה ואל תשכח לקחת את הכדור היום.
 

משה12333

New member
זה לא קשור לכדור. זה קשור ליכולתה הכלכלית של ישראל. לישראל

אין יכולת כלכלית לבנות רכבת תחתית וגם אין הצדקה לכך מבחינת גודל המדינה וכמות האוכ' שלה.

(גם הרי גודל המדינה וכמות האוכ' שלה הם מרכיב חשוב ביכולתה הכלכלית. תקציבה השנתי של ישראל קטן יותר מתקציבה של עיריית ניו-יורק וזאת למרות שלניו יורק אין הוצאות על צבא וחיל אוויר).

 

d70

Well-known member
שטויות,אם יש תקציב מיותר לפנסיות יש כסף לרכבת תחתית
הכל ענין של סדרי עדיפויות ומעטפות
 

משה12333

New member
רכבת ישראל מבצעת חיוג רכבות באמצע הקווים מאז שהיא נוסדה ועד

היום.

כל הרכבות שנסעו במסילת הירקון מכיוון תחנת בני ברק (תחנת צפון ת"א לשעבר) ורצו לפנות צפונה אל המסילה המזרחית לכיוון חדרה וחיפה, ביצעו חיוג בתחנת ראש העין-דרום כי לא היתה קשת בין מסילת הירקון למסילה המזרחית ממערב לצפון ולהיפך.

הרכבת היתה נוסעת עם קטר מקדימה ומאחורה והקטר מאחורה תמיד היה כבוי ונגרר כמו קרון רגיל. בתחנת ראש העין-דרום, בעת ירידת ועליית הנוסעים, הנהג של הקטר המוביל היה מכבה אותו והנהג של הקטר הנגרר היה מדליק אותו ואז הרכבת שנכנסה לתחנה כשפניה לכיוון דרום לאחר שבאה ממסילת הירקון, היתה יוצאת מהתחנה כשפניה לכיוון צפון אל עבר המסילה המזרחית לחדרה.


תחנות פ"ת:

1. כך רכבת ישראל פעלה גם עם שתי שלוחות רכבות המשא שהתפצלו ממסילת הירקון לפ"ת. רכבות המשא היו נכנסות לתחנות הפריקה והטעינה בשלוחת עץ הזית ובשלוחת תחנת פתח-תקווה כשפניהן לכיוון התחנות ויוצאות כשפניהן בכיוון ההפוך.

2. כך בדיוק מתוכננת השלוחה החדשה של מסילת רכבת הנוסעים שתעבור בין שכונת אם המושבות לבית העלמין סגולה. הרכבת תיכנס לתוך פ"ת, תעצור בתחנה שתהיה במיקום של מגרש האימונים הזמני של מכבי פ"ת בכדורגל ואז תיסע אחורה להמשך דרכה.


תחנות העיר מודיעין:

1. מתחנת מודיעין-מרכז ייסלל קו רכבת חדש לראשון לציון לאורך כביש 431. הרכבת מת"א למודיעין תיכנס למודיעין ואז תצא מהעיר באותה מסילה אל ראשון לציון.

2. לקו המהיר שבין ת"א לירושלים יהיה קו מאסף שיעבור בתחנת פאתי מודיעין. כרגע רכבת ישראל בונה קשת מסילתית ממודיעין לכיוון ירושלים. הרכבת המהירה תכנס לתחנת פאתי מודיעין ואז תצא להמשך הנסיעה שלה באותה המסילה שדרכה היא נכנסה אך עם הקשת השניה שתחבר אותה בחזרה לקו המהיר.

לתחנת הרכבת פאתי מודיעין ייבנה גם גשר חדש להולכי רגל מעל לכביש 431 ממרכז עינב הסמוך (מזכיר מאד את הגשר שייבנה מעל לכביש 444 בין ראש העין לתחנת ראש העין-דרום).


תחנת הרכבת ראש העין-דרום:

1. בתחנת הרכבת ראש העין-דרום יש כרגע שלוש מסילות מקבילות שמישות שרכבות המשא עושות בהן שימוש כל הזמן. לכן, ביצוע חיוג בתחנה הוא אפשרי בקלות. יש גם מעבר תת-קרקעי לנוסעים בין הרציפים שבין המסילות המקבילות.

2. עד לפתיחת מסילת השרון שמחברת בין ראש העין להוד השרון/כפ"ס ב-2003, קו הרכבת ת"א-ראש העין היה מסתיים בתחנת הרכבת ראש העין-דרום. רכבות הנוסעים היו מבצעות בה חיוג וחוזרות חזרה לת"א באותה המסילה.

החיוג התבצע למרות שהתחנה היא אמצע הקו של רכבות המשא שבאות מלוד ונוסעות ללוד בתדירות גבוהה מאד.

מצב זה פשוט יחזור על עצמו במהלך 2017. לא יחכו עד להקמת המסילה המזרחית החדשה.

 

Bus Nerd

Active member
אולי עשו את זה פעם באמצע קווים, היום לא

לא יהיה קו ת"א-מודיעין-ראשון לציון.
לא יהיה קו ירושלים-מודיעין-ת"א.

יהיה קו *נפרד* מודיעין מרכז->ירושלים, וקו נפרד שיעבור במסילה של ראשל"צ.

לא מחייגים רכבות באמצע קו ב2016. זה פשוט לא דבר שקורה, ולא דבר שיקרה.
מתי בפעם האחרונה נסעת ברכבת בכלל?
 

משה12333

New member
מכינים כעת את תחנת פאתי מודיעין לקליטת רכבת החיוג הזאת לקו

המאסף.

מאריכים בה את כל הרציפים, בונים גשר להולכי רגל וחנייה ענקית חדשה בשבילה.

הקו המאסף ייכנס וייצא ממנה במהירות בדרכו לירושלים/ת"א. צופים שהתחנה הזאת תהיה אחת התחנות העמוסות בישראל בשל הקו המאסף הזה.


הקו ממודיעין לראשון לציון יגיע גם למסילת האיילון במנהרה שכבר מוכנה היום מתחת לנתיבי האיילון ובנתיב שמור של רכבת ישראל על הקרקע בתוך העיר ראשון לציון.

תחנת פאתי מודיעין תהיה צלב מסילתי שמקשר בין מודיעין-ראשל"צ-ת"א-ירושלים ולכן היא תהיה מוצלחת מאד ומבוקשת מאד מבחינת המשתמשים בה.

זה מה שקורה כשיש שר תחבורה כמו השר כץ. כל מה שהוא נוגע בו, הופך לזהב.



 

amit1270

New member
למה לבלבל את משה שלנו עם עובדות כשאפשר להביא צילום מסך

לא קשור...

&nbsp
די, זה כבר פתטי. חבל שהנהלת הפורום נותנת לזרם הדיסאינפורמציה הזה להמשיך.
 
למעלה