רכבת ישראל מבצעת חיוג רכבות באמצע הקווים מאז שהיא נוסדה ועד
היום.
כל הרכבות שנסעו במסילת הירקון מכיוון תחנת בני ברק (תחנת צפון ת"א לשעבר) ורצו לפנות צפונה אל המסילה המזרחית לכיוון חדרה וחיפה, ביצעו חיוג בתחנת ראש העין-דרום כי לא היתה קשת בין מסילת הירקון למסילה המזרחית ממערב לצפון ולהיפך.
הרכבת היתה נוסעת עם קטר מקדימה ומאחורה והקטר מאחורה תמיד היה כבוי ונגרר כמו קרון רגיל. בתחנת ראש העין-דרום, בעת ירידת ועליית הנוסעים, הנהג של הקטר המוביל היה מכבה אותו והנהג של הקטר הנגרר היה מדליק אותו ואז הרכבת שנכנסה לתחנה כשפניה לכיוון דרום לאחר שבאה ממסילת הירקון, היתה יוצאת מהתחנה כשפניה לכיוון צפון אל עבר המסילה המזרחית לחדרה.
תחנות פ"ת:
1. כך רכבת ישראל פעלה גם עם שתי שלוחות רכבות המשא שהתפצלו ממסילת הירקון לפ"ת. רכבות המשא היו נכנסות לתחנות הפריקה והטעינה בשלוחת עץ הזית ובשלוחת תחנת פתח-תקווה כשפניהן לכיוון התחנות ויוצאות כשפניהן בכיוון ההפוך.
2. כך בדיוק מתוכננת השלוחה החדשה של מסילת רכבת הנוסעים שתעבור בין שכונת אם המושבות לבית העלמין סגולה. הרכבת תיכנס לתוך פ"ת, תעצור בתחנה שתהיה במיקום של מגרש האימונים הזמני של מכבי פ"ת בכדורגל ואז תיסע אחורה להמשך דרכה.
תחנות העיר מודיעין:
1. מתחנת מודיעין-מרכז ייסלל קו רכבת חדש לראשון לציון לאורך כביש 431. הרכבת מת"א למודיעין תיכנס למודיעין ואז תצא מהעיר באותה מסילה אל ראשון לציון.
2. לקו המהיר שבין ת"א לירושלים יהיה קו מאסף שיעבור בתחנת פאתי מודיעין. כרגע רכבת ישראל בונה קשת מסילתית ממודיעין לכיוון ירושלים. הרכבת המהירה תכנס לתחנת פאתי מודיעין ואז תצא להמשך הנסיעה שלה באותה המסילה שדרכה היא נכנסה אך עם הקשת השניה שתחבר אותה בחזרה לקו המהיר.
לתחנת הרכבת פאתי מודיעין ייבנה גם גשר חדש להולכי רגל מעל לכביש 431 ממרכז עינב הסמוך (מזכיר מאד את הגשר שייבנה מעל לכביש 444 בין ראש העין לתחנת ראש העין-דרום).
תחנת הרכבת ראש העין-דרום:
1. בתחנת הרכבת ראש העין-דרום יש כרגע שלוש מסילות מקבילות שמישות שרכבות המשא עושות בהן שימוש כל הזמן. לכן, ביצוע חיוג בתחנה הוא אפשרי בקלות. יש גם מעבר תת-קרקעי לנוסעים בין הרציפים שבין המסילות המקבילות.
2. עד לפתיחת מסילת השרון שמחברת בין ראש העין להוד השרון/כפ"ס ב-2003, קו הרכבת ת"א-ראש העין היה מסתיים בתחנת הרכבת ראש העין-דרום. רכבות הנוסעים היו מבצעות בה חיוג וחוזרות חזרה לת"א באותה המסילה.
החיוג התבצע למרות שהתחנה היא אמצע הקו של רכבות המשא שבאות מלוד ונוסעות ללוד בתדירות גבוהה מאד.
מצב זה פשוט יחזור על עצמו במהלך 2017. לא יחכו עד להקמת המסילה המזרחית החדשה.