מטרו בתל אביב, משה תאכל ת'לב

משה12333

New member
הרכבת עוצרת בתחנה החדשה שהוקמה פתאום באמצע הקו. זה העיכוב

החדש שיש בקווי הנוסעים.

כעת, יכול להיות שבמסילת השרון החדשה יהיה קו בין כפ"ס לת"א ובמסילת הירקון קו נפרד בין תחנת ראש העין-דרום לת"א.

זה מאד הגיוני כי אולי יוותרו באופן זמני על תחנת ראש העין-צפון עם פתיחת תחנת ראש העין-דרום שבאמת קרובה לראש העין.

באופן זמני, עד לפתיחת המסילה המזרחית שתאפשר לתושבי ראש העין נסיעה לת"א דרך לוד.

צריך לחכות ולראות. אולי תחנת ראש העין-צפון תתרוקן מנוסעים עם פתיחת תחנת ראש העין-דרום או שאולי משרד התחבורה יחליט ששתי תחנות לראש העין הן יותר מידי ויסגור את הצפונית באופן זמני.

 

Bus Nerd

Active member
מתי בפעם האחרונה נסעת ברכבת?

מתי בפעם האחרונה נסעת ברכבת?
אתה יודע למה אנשים נוסעים ברכבת? אתה יודע מה זמן העצירה בתחנה?
&nbsp
למעט תחנות מרכזיות במיוחד כגון סבידור, רכבת עוצרת בתחנה לדקה וחצי ולא יותר, הרבה פעמים פחות.
&nbsp
חיוג רכבת ייקח הרבה יותר זמן מזה. אי אפשר להשוות בכלל את העיכוב.
&nbsp
ושוב, כמו תמיד, התעלמת מכל הטיעונים האחרים שהעלתי.
 

amit1270

New member
משה משה... איפה ציטוט של הבטחת השר?

עזוב את הוויכוחים על הפרטים הטכניים (שמציגים אותך באור מגוחך יותר ויותר ככל שאתה מתחפר בעמדותיך) - מה כבר ביקשתי? באמת לא הרבה, רק שתביא הוכחה לטענתך המגוחכת על כך שהשר כ"ץ עומד מאחורי תכנון עצירה בראש העין דרום. עדיין מחכה...
 
רכבת ישראל מבצעת חיוג אך ורק בתחנות קצה.אין אף דוגמה לחיוג

בתחנת ביניים.
זה לא יקרה בראש העין דרום וזה לא יקרה בפאתי מודיעין.
וזה גם לא יקרה בתחנה שלא תקום באזור מגרש מכבי בפ"ת.

נחזור לנושאים הללו בפורום הזה עוד עשר שנים (אם תישאר בו גם אז, כשברוורמן כבר לא יהיה ראש עיריית פ"ת) ונבדוק את המציאות אז לעומת הדברים שאתה כותב בפורום כיום.
נראה מה מכל מה שכתבת התממש ומה היה דמיון שווא שלך.
 

משה12333

New member
הרבה תחנות של רכבת ישראל הן תחנות קצה לקווים מסויימים ותחנות

ביניים לקווים אחרים.

רכבת ישראל מעדיפה לא "לדחוף" את כל התחנות במסילה שלה לקו אחד אלא לפצל את קטעי המסילה לכמה קווים. למשל, הקו מהמרכז לב"ש משתמש בתחנת ב"ש כתחנת קצה ולא ממשיך במסילה לתחנת דימונה. קו רכבת אחר ממשיך לתחנת דימונה מתחנת ב"ש.

בתחנת פאתי מודיעין, הקו המהיר המאסף לא ימשיך לתוך מודיעין-מרכז. אין לו פנאי לזה. הוא יעצור בפאתי מודיעין ומיד ימשיך בדרכו לירושלים/ת"א.

זה כמו קו מאסף של אוטובוס. הוא לא נכנס לתוך הערים אלא עוצר בתחנות שבפאתי הערים על הכביש הראשי. אם הוא היה ממשיך לתוך הערים, אף נוסע לא היה משתמש בו.

 
קשקוש מה שאתה כותב על מודיעין

יהיה קו נפרד בין מודיעין מרכז לירושלים.
תושבי מודיעין לא יצטרכו לנסוע לתחנת פאתי מודיעין בשביל להגיע לירושלים ו/או לתל אביב ברכבת.

ואם כבר הזכרת את באר שבע ודימונה, הנה דוגמה יפה למקרה שבו שימוש בחיוג בתחנת ביניים היה יכול להועיל מאוד להגברת שימוש בקו.
הביקוש מדימונה למרכז באר שבע גדול יותר מאשר הביקוש לאזור תחנת באר שבע צפון.
וזו אחת הבעיות הגדולות של הקו לדימונה.
אבל עובדה - למרות זאת, הרכבת לא מבצעת חיוג כזה בתחנת באר שבע צפון ואותה תחנה משמשת תחנת קצה לקו של דימונה.

הבאת דוגמה שמחלישה את טיעוניך.
אבל אצלך זה די שכיח.
 

משה12333

New member
התחנות של באר שבע משמשות כתחנות קצה וגם כתחנות ביניים. כשהן

משמשות כתחנות קצה, הרכבות שבהן מבצעות חיוג.

כשהן משמשות כתחנת ביניים, הרכבות שבהן ממשיכות בכיוון נסיעתן.

אבל זה לא רק בב"ש אלא בכל עיר גדולה בארץ. רכבת ישראל מחלקת את קטעי המסילה שלה לקווים לפי דרישות משרד התחבורה.

מתבצעים בכל יום במדינת ישראל חיוגים בתחנות באמצע מסילות כל הזמן.

במודיעין, תושבי העיר ייסעו בדיוק 2 דקות בריכבם למגרש חנייה ענקי שמוקם כעת בשבילם ליד תחנת פאתי מודיעין ויעברו בעזרת גשר חדש להולכי רגל לתוך התחנה בשביל הקו המאסף.

מגרש החנייה הנוכחי של רכבת ישראל הוא (כרגיל) קטן מידי בתחנת פאתי מודיעין ורוב תושבי מודיעין חונים על החול שמשני צידי כביש הגישה לחניון הקטן.

ראש עיריית מודיעין וראש עיריית ראש העין וראש עיריית פ"ת הבינו שאם הם לא יקצו מגרש חנייה בשיטחם לטובת משתמשי הרכבת, הם יחנו האחד על השני במגרשי הרכבת המגוחכים בגודלם הזעיר.

 
רכבת ישראל לא מבצעת חיוג באמצע קו בשום זמן

כאשר מגיעים לתחנת קצה של קו ולאחר שכל הנוסעים יוצאים מהרכבת בתחנת הקצה, רק ואך ורק אז מתבצע חיוג לצורך התחלת נסיעה בכיוון השני של הקו ורק לאחר מכן עולים נוסעים חדשים לרכבת לצורך נסיעה בכיוון השני.

לכן אין קישור ישיר בין דימונה לתחנת באר שבע מרכז, כי קישור כזה כיום (כשאין קשת בין המסילה לדימונה לבין המסילה לבאר שבע מרכז) מחייב חיוג בתחנת באר שבע צפון באמצע קו, דבר שרכבת ישראל לא עושה.
החיוג שמתבצע בתחנת באר שבע צפון, כתחנת קצה של קו באר שבע צפון - דימונה, הינו לצורך נסיעת הרכבת בכיוון השני מבאר שבע צפון לדימונה.

בפעם האחרונה והמסכמת בנושא הזה: אין ברשת של רכבת ישראל שום חיוג בתחנת ביניים באמצע קו.
 

משה12333

New member
תחנת ראש העין-דרום היא לא סתם תחנת ביניים רגילה. היא שימשה

כתחנת קצה בקו של ת"א-ראש העין על מסילת הירקון, לפני שהוקמה תחנת ראש העין-צפון.

היא גם שימשה כתחנת חיוג באמצע הקו שבין ת"א לחיפה בשנותיה הראשונות של המדינה.

עד להקמת מסילת החוף שבין ת"א לחיפה, קו הרכבת ת"א-חיפה עבר במסילת הירקון ובמסילה המזרחית.
תחנת הקצה היתה תחנת צפון ת"א (תחנת ב"ב של היום). ממנה יצאה הרכבת לכיוון ראש העין. לא היתה קשת ממערב לצפון ולכן הרכבות שרצו להמשיך צפונה פנו דרומה לתחנת ראש העין-דרום, ביצעו בה חיוג והמשיכו צפונה לחיפה במסילה המזרחית.
כך עשו גם הרכבות בכיוון ההפוך.

בתחנת ראש העין-דרום היו מכבים את הקטר הדרומי של הרכבת ומדליקים את הקטר הצפוני. כך היה מתבצע החיוג.

לכן היום, יש בדיוק את כל ההכנות הדרושות כבר לביצוע החיוג החדש בתחנה, מבחינת אורך המסילות וסידורן המקביל בתחנה.

 

Bus Nerd

Active member
תיקונים עובדתיים

1) לרכבות נוסעים ברכבת ישראל יש רק קטר אחד. בצד השני יש קרון ניהוג. הקטר משנה מצב פעולה ממשיכה לדחיפה.
&nbsp
2) חיוג רכבת באמצע קו זה דבר שנעשה רק במדינות שלא משקיעות מספיק בתשתית הרכבתית שלהם וכשאין ברירה אחרת, למשל ארה"ב (ובכל ארה"ב הגדולה יש רק תחנה אחת כזו).
&nbsp
3) פתרונות שהתאימו ב1951 לא מתאימים היום, כשברכבות יש הרבה נוסעים שממהרים לעבודה ותדירות הרכבות גבוהה הרבה יותר.
&nbsp
4) מסילת החוף נפתחה ב1953 והרכבות מבני ברק (אז תל אביב צפון) נסעו מתל אביב צפון לחיפה דרך מסילת החוף. שירות הנוסעים צפונה על המסילה המזרחית נסגר בשנות השישים.
&nbsp
5) ראש העין דרום נסגרה כשנפתחה תחנת הרכבת בכפר סבא בשנת 2003. אם לחייג את הרכבת באמצע הקו היה רעיון הגיוני, היו עושים את זה כבר ב2003 ולא היו סוגרים את התחנה. אבל זה לא רעיון הגיוני, אז לא עשו את זה.
&nbsp
גם אני וגם עמוד השדרה הסברנו למה זה לא רעיון הגיוני כמה וכמה פעמים, ואני ממליץ שתקרא ותשכיל.
 

משה12333

New member
תחנת ראש העין דרום ננעלה ובמקומה הוקמה תחנת ראש העין-צפון.

הבעיה היא שתחנת ראש העין-צפון מאד מרוחקת מראש העין ובינה לבין ראש העין יש את מחלף קסם.

לכן ראש עיריית ראש העין ביקש משר התחבורה לפתוח מחדש את תחנת ראש העין-דרום, למרות שהוא יודע שהתחנה הזאת גם כך תיפתח כחלק מתחנות המסילה המזרחית החדשה.

כולם יודעים היום שהמסילה המזרחית תתעכב למשך הרבה שנים ולכן ראש עיריית ראש העין רוצה בשנה הקרובה שתושבי עירו ישתמשו בתחנת ראש העין-דרום.

צריך רק לבנות גשר להולכי רגל בשביל כך וראית באיזו מהירות נבנה כעת הגשר לתחנת הרכבת סגולה.

תחנת ראש העין-דרום כבר מוכנה לקליטת נוסעים והיא רק מחכה לגשר הזה.

 
למה אתה מתכוון "מקביל לקו האדום"?

קו המטרו לפי התכנון של משרדי התחבורה והאוצר נמצא בתוואי דרומי לתוואי הקו האדום ולא מיועד להחליף את הקו האדום.

קו המטרו אכן מתוכנן מתחת לרחוב העצמאות ולהמשיך מזרחה לאזור מחנה סירקין ולראש העין. מצד אחד זה שונה מהקו הסגול שתוכנן לעבור ברחוב עצמו. אבל זה אכן לא אומר שגם לקו המטרו לא יהיו התנגדויות, מכיוון שגם קו מטרו זקוק לתחנות עם חלק על פני הקרקע. אותם מתנגדים לקו הסגול לא ממש יתלהבו שיבנו ברחוב "שלהם" תחנות למטרו תת-קרקעי.
 

Bus Nerd

Active member
מקביל כמו רחובות מקבילים

כמו שכביש 461 מקביל ל471 שמקביל ל481. הקבלה גיאומטרית, לא קונספטואלית.
 
למעלה