מר מסורתי
יש לך ידע מסויים במחקר האכיאולוגי וההיסטורי כפי שהיה לפני 10-20 שנה . הידע שלך מאז זקוק לעידכון דחוף ואינני אומר זאת על מנת להעליב אלא כהצהרת עובדה פשוטה. אין לך כל מושג על מהלך המחקר המקראי החדיש ביותר. שום ארכיאולוג והיסטוריון רציני היום אינו מקבל את העובדה שסיפורי התנ"ך בגירסתם המוכרת לנו ניכתבו לפני ימי המלך שלמה. שום ארכיאולוג והיסטוריון רציני אינו מקבל היום שהגירסה המוכרת לנו של הספרים ההיסטוריים של התנ"ך נוצרה בגירסתה המוכרת לנו לפני ימי המלך יאשיהו ( אם כי יש החושבים שאולי הגירסה מוקדמת יותר נוצרה כבר בימי חזקיהו ). יתכן שכאשר אתה מדבר על כך שאין קונצנזוס כוונתך לכך שיש חוקרים שטוענים שהתנ"ך בגירסתו המוכרת לנו נכתב רק בימי גלות בבל או בתקופה הפרסית ההלניסטית או החשמונאית . האם לכך כוונתך? אם כך הרשה לי להרגיע אותך שום ארכיאולוג רציני בישראל ובארה"ב אינו לוקח יותר מדי ברצינות את התיאוריות האלה שהן קרובות לפסודו מדע לא פחות מהטענות שהתורה נכתבה בידי משה רבנו. אתה יכול להמשיך כמובן לטעון כאוות נפשך אבל הנא להבא הקפד להביא מקורות לטענותיך והקפד ללהביא מקורות שהן משנות התשעים לכל המוקדם כדי שיהיטעם בויכוח ביננו.
יש לך ידע מסויים במחקר האכיאולוגי וההיסטורי כפי שהיה לפני 10-20 שנה . הידע שלך מאז זקוק לעידכון דחוף ואינני אומר זאת על מנת להעליב אלא כהצהרת עובדה פשוטה. אין לך כל מושג על מהלך המחקר המקראי החדיש ביותר. שום ארכיאולוג והיסטוריון רציני היום אינו מקבל את העובדה שסיפורי התנ"ך בגירסתם המוכרת לנו ניכתבו לפני ימי המלך שלמה. שום ארכיאולוג והיסטוריון רציני אינו מקבל היום שהגירסה המוכרת לנו של הספרים ההיסטוריים של התנ"ך נוצרה בגירסתה המוכרת לנו לפני ימי המלך יאשיהו ( אם כי יש החושבים שאולי הגירסה מוקדמת יותר נוצרה כבר בימי חזקיהו ). יתכן שכאשר אתה מדבר על כך שאין קונצנזוס כוונתך לכך שיש חוקרים שטוענים שהתנ"ך בגירסתו המוכרת לנו נכתב רק בימי גלות בבל או בתקופה הפרסית ההלניסטית או החשמונאית . האם לכך כוונתך? אם כך הרשה לי להרגיע אותך שום ארכיאולוג רציני בישראל ובארה"ב אינו לוקח יותר מדי ברצינות את התיאוריות האלה שהן קרובות לפסודו מדע לא פחות מהטענות שהתורה נכתבה בידי משה רבנו. אתה יכול להמשיך כמובן לטעון כאוות נפשך אבל הנא להבא הקפד להביא מקורות לטענותיך והקפד ללהביא מקורות שהן משנות התשעים לכל המוקדם כדי שיהיטעם בויכוח ביננו.