פתיחה נהדרת
מעניין מה היתה כוונתו ב "לאדם דתי"
כיוון שאיני מומחה לרמב"ם לא היה לי ברור כל הדרך בדבריך (ותודה על התקציר של מו"נ) מתי אתה מביע את דעתך ומתי את של הרמב”ם. בכל זאת מספר תהיות אליך ככותב הדברים:
- "...ההשקפה הרווחת בעולמם של חז"ל, שעיקר הישגיו של האדם שייכים לנפשו, לתחום הרוחני, ואילו הגוף הוא חסר חשיבות, ואפילו בזוי"
טוב אני לא בקיא גם בעולמם של חז"ל. אם הצליח זוג נשוי להחזיק עצמו מלקיים יחסים במשך נגיד שליש חודש, כל חודש. זה מבחינת חז"ל הישג רוחני שבו הגוף הוא חסר חשיבות? או שאין פה לא הצלחה ולא הישג?
- "הכרת האל פירושה, לגבי האדם, הכרת דרכו של השם בעולם ומתוך זה הכרת הציווי האלוהי וקיומו"
כלומר קיום המצוות יכול לבוא רק לאחר 'הכרת דרכו של השם בעולם'?
- "תורת האמת חיבת לכלול בתוכה גם את הדעות הנכונות וגם את המעשים הנכונים"
האם יש תורות שרק אחד מאלה מתקיים? שמא די לדרוש את 'המעשים הנכונים' בלבד כדי להקרא תורת אמת ?
---
תראה קטע ריקי:
הוזכר במר-דף היומי של שבת (יומא עא.):
"אליכם אישים אקרא אמר רבי ברכיה אלו תלמידי חכמים שדומין לנשים ועושין גבורה כאנשים"
(ההסבר המועדף עליי שם הוא שהם עושים גבורה במה שכובשים את יצרם)
בעקבות דבריך פתחתי את המו"נ מעלה האבק שברשותי כדי לקרוא את הפתיחה בעצמי ומופיעים אצלי (בתרגום קפאח) שלושה פסוקים שאחד מהם הוא אותו פסוק לעיל:
"אליכם אישים אקרא וקולי אל בני אדם"
אז אהבתי את המקריות
וגם את ההערה שם:
"אישים ובני אדם האמורים כאן הם המשכילים בעלי הדעת והתבונה ולהם רבינו קורא ועמהם רבינו מדבר, ולא עם בעלי החיים הולכי על שתיים"
מעניין מה היתה כוונתו ב "לאדם דתי"
כיוון שאיני מומחה לרמב"ם לא היה לי ברור כל הדרך בדבריך (ותודה על התקציר של מו"נ) מתי אתה מביע את דעתך ומתי את של הרמב”ם. בכל זאת מספר תהיות אליך ככותב הדברים:
- "...ההשקפה הרווחת בעולמם של חז"ל, שעיקר הישגיו של האדם שייכים לנפשו, לתחום הרוחני, ואילו הגוף הוא חסר חשיבות, ואפילו בזוי"
טוב אני לא בקיא גם בעולמם של חז"ל. אם הצליח זוג נשוי להחזיק עצמו מלקיים יחסים במשך נגיד שליש חודש, כל חודש. זה מבחינת חז"ל הישג רוחני שבו הגוף הוא חסר חשיבות? או שאין פה לא הצלחה ולא הישג?
- "הכרת האל פירושה, לגבי האדם, הכרת דרכו של השם בעולם ומתוך זה הכרת הציווי האלוהי וקיומו"
כלומר קיום המצוות יכול לבוא רק לאחר 'הכרת דרכו של השם בעולם'?
- "תורת האמת חיבת לכלול בתוכה גם את הדעות הנכונות וגם את המעשים הנכונים"
האם יש תורות שרק אחד מאלה מתקיים? שמא די לדרוש את 'המעשים הנכונים' בלבד כדי להקרא תורת אמת ?
---
תראה קטע ריקי:
הוזכר במר-דף היומי של שבת (יומא עא.):
"אליכם אישים אקרא אמר רבי ברכיה אלו תלמידי חכמים שדומין לנשים ועושין גבורה כאנשים"
(ההסבר המועדף עליי שם הוא שהם עושים גבורה במה שכובשים את יצרם)
בעקבות דבריך פתחתי את המו"נ מעלה האבק שברשותי כדי לקרוא את הפתיחה בעצמי ומופיעים אצלי (בתרגום קפאח) שלושה פסוקים שאחד מהם הוא אותו פסוק לעיל:
"אליכם אישים אקרא וקולי אל בני אדם"
אז אהבתי את המקריות
וגם את ההערה שם:
"אישים ובני אדם האמורים כאן הם המשכילים בעלי הדעת והתבונה ולהם רבינו קורא ועמהם רבינו מדבר, ולא עם בעלי החיים הולכי על שתיים"