מסורת- צריך את זה?? סקר קצר

מרק השעועית התימני

הערה: חלק מהסיפור מבוסס מעט על קטעים מהסרט "משפחת צנעני" יונתן השמן מנהל הכספים של ישיבת הרב ירחמיאל, היה בזמנו מלך ללא עוררין, היה זה בתקופת אביו נחשונוב שמשרדו שכן במקביל למשרדו של גערשן (חסייל אותו) ורק דוק זכוכיתי הפריד ביניהם. יונתן,בחור שמן וגדל מידות, דמוי כלב בולדוג וחגור אקדח עתיק מתקופת הנציב העליון האחרון, מהלך היה בין כותלי הישיבה, לעיתים היה מתבדח עם גערשן או צוחק או צועק על העובדים וכולי וכולי. אביו נחשונוב היה גביר גדול ובעל נכסים ובתים בצפון תל אביב ובעבר הירקון, החל מהטירה האלמונית בנווה צדק ועד לדירה הידידותית בשיכון ל´. משנפטר נחשונוב (ואין לדבר סרה במת) שאף יונתן שדריידל ימנה אותו כמנהל המשרד של ישיבת הרב ירחמיאל ואולם לדריידל היו רעיונות אחרים הכיצד לחמוד את הענבים המתוקים שבכרם המשרד של ישיבת הרב ירחמיאל ולצבור השפעה ושליטה ובכך להראות את עוצמתו, לפיכך נדחק יונתן השמן החוצה ובעזרת מזכירתו הנאמנה הגברת עוצם שהה רוב הזמן במשרד קטן הצמוד לישיבת הרב ירחמיאל, שם ניהל חלק מענייני הכספים של ישיבת הרב ירחמיאל ואף שלח ידו לענייני בורסה ומניות. כסח סמוי שרר בין דריידל ויונתן, כל זמן ששני הפילים הללו –הפיל הזקן והרזה והפיל השמן והצעיר התחככו, היו הנמלים הקטנות שלמטה, משמע העובדים, נמעכים ואף לעתים "מחוסלים" בפקודתו של דריידל. מה שכן, אהבתו הקולינרית של יונתן הייתה למרקים שהכין גבין ובפרט למרק השעועית המופלא שהכין, מרק שאותו קיבל בירושה מאת מורהו בקורס הטבחות של בה"ד 6 הלא הוא סעדיה בן יוחנן לבית משפחת קעטבי עליו השלום. מידי יום חמישי, היה יונתן נכנס לחדר האוכל בו שהו התלמידים ולוגם מלוא הצלחת מרק שעועית משובח ביותר אותו עשה גבין במו ידיו מבשר בקר,עצמות בקר, בצל מושחם,שום שעועית (שאותה השכיב בקונטנר מלא מים כל הלילה) ואחר כך בישל אותו במשך שלש שעות או יותר על אש קטנה קטנה כמו אש הגיהנום בימים רעים. גבין היה מגיש ליונתן את הצלחת באופן אישי, ויונתן,לאחר שהיה לוגם צלחת שנייה ומשחרר את חגורתו, היה קורא לו, אומר לו מילה יפה אחת או שתיים (שיחקת אותה/סחתיין) קם והולך לעבודתו כשהוא משחרר נפיחה אחת או שתיים שכמעט קרעה לו ת´מכנסיים. גבין היה משחרר חיוך וחוזר למטבח דריידל ראה זאת פעם פעמיים והדבר חרה לו, הרי גבין בעל השפם היה הטבח שלו ולא משרת של יונתן, על כן כשושו השועל אשר רדף אחרי נילס הולגרסון במסעו ללפלנד או יותר נכון כשועל זקן וערמומי, זמם מזימות הכיצד להפסיק קשר גומלין מסוכן זה ולהגביר את השפעתו על גבין, לבל יסור אחר מתחרהו הסמוי. באחת מצעדותיו ארוכות הטווח של דריידל, הגיע הלה לשכונת כרם התימנים, שם בין סמטאות ספוגות ימים ומעלות טחב, ריח סמוי של שאמי ובלאדי וריח גלוי של חילבה וסחוג שבין כותליהן נכתב השיר "בזוכרי ימים ימימה" ועוד ועוד, באחת הכניסות ראה שלט באותיות קידוש לבנה ושמו: "צנעני מלך המרקים" והנה הרהיב עוז בנפשו ולראשונה בחייו נכנס אשכנזי זה בן ליטא בשערי מסעדה מזרחית שטעמיה לא עלו על דל שפתיו. בחור עם כיפה שחורה גדולה וזקן גזור היטב הביט בו במאור פנים, ניגש אליו ושאל לרצונו, דריידל חשב ואמר: "יש לכם תעודת כשרות?" "אכן סבא, יש ויש" הוא הצביע על הקיר שם שכנה לה התעודה של הכשרות המהודרת. "יש לכם מרק שעועית?" שאל בחשש מה. "בטחחח" אמר הבחור "הרי זה מלך המרקים שלנו!! שבעים שנה אותו מתכון! והשעועית מאותו שדה"
 
חלק ב'

דריידל יצא מפתח המסעדה מהלך באיטיות, אך מדושן עונג, במחיר טוב טעם מלוא לוגמיו מרק משובח שטעמו טעם גן עדן וטעם השעועית כטעם המן למביני עניין בכל זמן, והתבלין ששמו הל מככב בגדול וביודעין בנוזלי מרק מופלא זה, והפיתות והרטבים חבל על הזמן! אלא שמרוטב אחד, קצת ירוק כמעט נחנק, אבל המלצר הביא לו כוס מים עם סוכר, כך שהעניין הסתדר "יש לך ריח של חילבה, דריידל.." אמר יונתן בעת שדריידל ישב לפניו בעת שסיכמו את כספי החודש. "או אל תשאל, הייתי במסעדה בכרם התימנים, א מחייה,איזה אוכל, טעם גן עיידן!! כל המסעדות בעולם טינאייפס א חארפן ובושה ליד המסעדה הזו" יונתן חובב הקולינריה דחק בו שיספר על נפלאות המסעדה ודריידל סיפר ברצון רב, עד כי הבולדוג הצעיר נפל ברשתו של השועל הזקן. יום חמישי היה היום, יום לאחר שיונתן הלך עם דריידל לאותה מסעדה. מרק השעועית המופלא של צנעני לא נתן לו מנוח, הוא חשב בליבו על כך שבכל זאת לדריידל יש לב זהב מכיוון ששילם את החשבון במלואו, אבל מה שהוא לא ידע הוא כי באותו בוקר נכנסה ציפקה, אשתו של דריידל למשרדו של גערשן עם הקבלות וקיבלה החזרים על הוצאה מוכרת. הוא נכנס כהרגלו אל חדר האוכל,האולם היה מלא בתלמידים אוכלים ומדשנים את בטנם במיני מעדנים מפולפלים. יונתן ישב בשולחנו, גבין ניגש אליו עם צלחת המרק השבועית ושאול הביט בה, לאחר מכן לגם מעט, אולם שנייה אחר כך ירק את הנוזל כשהוא מצעק: "המרק מקולקל! זה לא מרק בכלל!!! זה מים עם שעועית!!! גבין הביט בו כשהוא סמוק, אחד התלמידים-אדר ווייסברג אכל מעט מן העוף ופלט: "אני חושב שהמרק מקולקל, וגם העוף לא טרי" יונתן קם מכסאו, דחף קדימה את צלחת המרק ויצא מחדר האוכל. תופעת העדר עשתה את שלה ויותר משבעים תלמידים שהיו באותו זמן בחדר האוכל עזבו כאיש אחד את האולם ופניהם לגערשן ודריידל על מנת להתלונן על טיב האוכל. אדר וויסברג צעד לצדו של התלמיד סיונו כשהוא אומר: "הייתי לפני יומיים אצל מלך המרקים, חבל על הזמן.." גבין נשאר בחדר האוכל כשהוא ממרר בבכי. כשעתיים יותר מאוחר ניגש גבין למשרד של גערשן, דריידל ויונתן היו שם מצפים. גערשן חש את עוצמת הפיצוץ וידע לא להיות שם. יונתן שמט את נרתיק אקדחו על השולחן וסידר את חגורתו, גבין נכנס מעוצבן ונופף באצבעו הגרומה: "תגיד לי, מה פסול מצאת במרק שלי? הרי כל יום חמישי אני עושה אותו אותו הדבר באותם תנאים, תמיד אהבת, תמיד ביקשת עוד צלחת!" "המרק שלך לא טוב, נקודה. מה לעשות" "אם יונתן אומר שהמרק לא טוב, הוא יודע מה שהוא אומר, מר גבין" הוסיף דריידל כשהוא מסתיר את הנאתו "רק עכשיו הגעת למסקנה כזו, איפה היית לפני שמונה שנים, כשנכנסת אליי לחדר האוכל?" "תוסיף עוד מילה ותבשל מרק בהתנדבות!, אל תתחכם אתי!" צעק יונתן. "אני עוד בפולניה ובליטא במלחמה אכלתי רק לחם ומלח וקצת קרטושקע ומים, וגם זה היה מותרות" אמר דריידל והוסיף: "לדעתי זה מה שהתלמידים צריכים לאכול, כמו שאומר הפסוק "לחם ומלח תאכל, מים במשורה תשתה ובתורה תהגה יומם וליל". "אנחנו ניקח עובד אחר במקום העובד הגרוע הזה?" שאל יונתן. והמשפט הזה היה הקש ששבר את גב הגמל, גבין חטף את האקדח שהיה מונח על השולחן והחזיק אותו שלוף מול יונתן כשהוא מצעק: "אתם לא יכולים לשחק אתי, יש לי ארבעה ילדים בבית! זה לא משחק מונופול!" "אני יודע שאתה לא יכול לעשות את זה" גיחך יונתן "אז תוריד בבקשה את האקדח" גבין התעצבן יותר ויותר, הוא לחץ על ההדק. ירייה אחת נשמעה, גבין ראה רק עשן וטיח וברח על נפשו. הוא רץ ברחובות המובילים אל הים, אובד ומדבר אל עצמו, ממלמל מיני מילים על כך שהרג את יונתן ואולי את דריידל, ומילא דריידל הזקן ימות אבל יונתן עוד צעיר ויש לו ילד. לבסוף הגיע אל הים, הים הכחול והגדול, תחנה סופית, הוא ירד מן הטיילת והתחיל לפסוע בכיוון הים, השקיעה האירה את הדרך וגבין אמר: "אני הרגתי בן אדם, אני אטביע את עצמי" הוא נכנס אל הגלים. דריידל רץ ברחובות שלא כמנהגו כשהוא צועק: "גבין, גבין!!" אמנם הוא רצה ליצור חציצה וחיץ בין גבין ליונתן אבל לא שיער שהמצב יגיע עד כדי כך הוא הגיע אל הים וראה את גבין נכנס בין הגלים, דריידל לא ידע את נפשו: "היי ילד! אני יחסייל אותך, צא משם! צא מהר!" משלא נענה, עקב רעש הגלים, פשט דריידל את חליפתו וכובעו, נשאר בתחתוניו, נכנס בין הגלים ושחה בעקבות גבין, הוא הצליח למשות את הטבח האומלל מן המים ולהביא אותו אל החוף, כשהוא שלם גבין התאושש, הביט במצילו ופלט: "האיש האחרון שהאמנתי שיציל אותי הוא אתה" "נו מה אתה חושב", אמר דריידל, "עוד בפולניה הייתי עושה תחרות שחייה עם השקוצים הטמאים וגם ברחתי מן המוז´יקים והנאצים שאני חוצה בשחייה את כל הויסלה ואחר כך את הבוג, אז זה בשבילי כסף קטן, וגערשן צילם אותי פעם כשאני שוחה בנחל בניאס" "אני הרגתי בן אדם!" קונן גבין "לא הרגת, יונתן חי וקיים, אני דיברתי איתו, הוא אמנם לא יהיה חבר שלך ולא ידבר איתך בחיים אבל הוא קיים" "ואני מפוטר?" "לא, הפעם אני לא יחסייל אותך, אני סולח לך" ולמעשה נפקחו עיניו של דריידל כי הבין שאם יפטר את גבין על מה בכך והוא יעשה מעשה נואש יצאו הדברים מכלל שליטה. ומה גם כי השיג את מטרתו ויצר קיר טיפוס בין גבין ליונתן. מאותו יום החל יונתן לאכול אצל צנעני מלך המרקים כשהוא פונה עורף למרקיו של גבין בעל השפם. כל הזכויות על היצירה מרק השעועית שייכות למחבר/ת היצירה . היצירה פורסמה בתאריך 5/1/2005
 
שתהיה לי בריא...

יש לך דמיון מאוד מאוד מפותח.. אתה ממציא את כל הסיפורים הללו?
 

שושי 13

New member
ברמת שיהיה בריא, יש לו סיפורים משו

וכן דמיון גם יש וכל הכבוד לו שיש לן כייף לכתוב כאלה סיפורים.
 
בטחחח... אני ממציא אותם

אבל בכל אחד מן הסיפורים יש גרעין קטן מאוד של מציאות שאותו אני מתפיח כמו שעועית למרק...
 
הנה עוד סיפור: טימי צוברי א'

"הזמר טימי צוברי בתהליכי חזרה בתשובה" זעקו העמודים האחרונים של עמודי החדשות במיטב עיתוני היום, טימי צוברי, אדם גבה קומה, שחרחר ובעל חיוך שובה לב, זמר ים תימני דגול שהוציא עשרות אלבומים מוסילקלים בעלי סגנונות שונים היה נערץ על פלחים רחבים מן הציבור, ובעיקר הציבור מראשון לציון עיר הולדתו.ובפרט על ידי נשים רבות שאת ליבן שבר כששר: "לבי לבי הוא לך עלמת החן, שחורה ונאווה כתורמוס בין החוחים" טימי צוברי עצמו, החל ללכת ברבים עם כיפת אתרוג שחורה וללמוד תורה אצל רב אלמוני, וכשהתראיין טימי לרדיו אלף אמר בספק לצון ספק ברצינות: "מעתה אצטרך להיזהר מלהתעסק עם נשים" רבים חשבו כי הנה שוב פעם זו אחת מן הגחמות המרובות של הזמר שהיה בעצמו אישיות צבעונית ואשר החליף כשלוש נשים בשלוש שנים, ולאחר מכן גם ניסה לרוץ לראשות עירית ראשון לציון עיר הולדתו שם גדל בשיכון המזרח והיה נוהג לשיר עם זוהר ארגוב המנוח בחפלות אצל אלוף על הדשא. המלחין הדגול אבי גדקה שנהג להלחין ולכותב לו רבים משיריו יצא נגדו חוצץ ובלצון ציני קרא לו "הרב טימי צוברי" לאחר ההודעה הרשמית שלו כי חזר בתשובה, החליט טימי בעצה אחת עם רבו לארגן כנסי חזרה בתשובה המוניים במיטב ערי ישראל, בהם יהיה לו פרסום רב וכן יוכל להחזיר המונים בתשובה על ידי דרשותיו של הרב בואנו –מורהו הפרטי של טימי. הזמר החוזר בתשובה –טימי צוברי מספר ושר משיריו הלכות עין הרע –מאת הרב משה בואנו שליט"א. יהיו בעזרת השם באולם סחלב בשעה שבע בערב מחיר 20 שקל. והנה עבר בכיכר העיר שושן סרור הסורר, לשעבר בוגר כפר הנוער ומעריץ נלהב של טימי צוברי. עד כדי כך העריץ אותו כי אסף במשך שנים על גבי שנים אלבום מיוחד ובו עשרות אם לא מאות כתבות על חייו של הזמר טימי צוברי, למן הופעותיו בחפלות יחד עם זוהר ארגוב ודקלון ועד תקליטו האחרון "בסלוניקי" ששבר את שיאי המכירה בצרפת. הוא אזר אומץ ועל אף שעדיין ירא מהרב בואנו, לקח את האלובם ופילס דרכו בסמטאות העיר אל עבר האולם הגדול המתנוסס בראש גבעה רמה הצופה פני העמק וקיבוצי האיזור בואכה פלסטין. האולם היה מלא מפה לפה, אולם שנחצה בין נשים לגברים, אך בצורה כזו ששני הקהלים יכלו לראות את הרב ואת הזמר בהופעתם. שושן סרור שילם עשרים שקל וישב לידי, אני הייתי שם מתוך סקרנות גרידא ומתוך רצון לצוד סיפורים נוספים על בואנו למען אוכל להוציא לאור את מעללי הרב בואנו –חלק ב'. הבטתי באלבום שהחזיק ואמרתי: "מה זה?" "זה אלבום על טימי, אני מעריץ נלהב שלו!" אמר שושן הוא נתן לי לראות, הצצתי באלבום וראיתי כי הבחור השקדן אסף בעמל רב מליאן כתבות על הזמר וכן כתבה מיוחדת על חזרתו בתשובה. "אם הוא חוזר בתשובה, אני אחריו באש ובמים" אמר שושן. הרב בואנו הופיע לפתע באולם ומבטו כלפי הקהל, הוא הביט בסדרן ואמר בלחש שנשמע ברמקול: "תשתיק את הציבור" "ערב טוב גבירותיי ורבותיי נשואי העדה, עדת השם והנספחים לדבר רבנן דיבנה, בקרוב יופיע כאן הזמר החוזר בתשובה טימי צוברי, שמעתה אולי יקרא בשם יהודי יותר "תמים צוברי" הרב תמים צוברי, יהודי יקר מדאורייתא אשר עשה מעשה כרבי יוחנן במשנה וחזר בתשובה ועזב את דברי ההבל ומערת האדם הקדמון לטובת אוהלה של תורה. אנא רבותיי, בעת שישיר משירי הקודש שבחרתי עבורו, אבקש כי הנשים לא תצטרפנה לשירה משום קול באישה" שושן לחש לי: "אני בטוח שיש הרבה נשים שבאו על מנת להתחיל עם טימי…" "והנה אני מזהה כאן כמה מעריצים שלי, אני מקווה שבאתם לשם הדרת תורה" אמר והביט בנו במבט מפציר, ואמר אמר: "הבה נפצח בדברי תורה והלכות עין הרע: יש לנו מדרש, ואללה בעוונותיי לא זוכר איפה, זה מדרש שאומר משהו כמו: "מי שנכנס לעיר ומתיירא מעין הרע – שיגיד 'אני מזרעו של יוסף שאין עין-הרע שולטת בו'". שמעתי מהרב נתן קלר: הכוונה לאדם חכם או עשיר שנכנס לעיר כמו עיר גדולה של חכמים ומסחר ופוחד שיקנאו בו בגלל שעין הרע שווה לקנאה. וכדי להינצל מהקנאה הוא צריך להתנהג כמו יוסף הצדיק, שהשתמש בחכמתו ובעושר שצבר לטובת הכלל של מצרים ושל בני יעקב, ולכן לא קנאו בו, לא הפרעונים ולא החרטומים ולא החצופים ולא הערבים, אף אחד אחר, אלא כולם אהבו אותו (כמו שכתוב: " בן פורת יוסף, בן פורת עלי עין, בנות צעדה עלי שור ". "מה זה שור?" קרא שושן קריאת ביניים. בואנו הביט בו בזעם עצור ואחר אמר: "שור, מלשון שור נגח, שור עם קרניים" "זה לא נכון"לחשתי לשושן "הכוונה היא לאיזור במצרים" ובואנו המשיך ודרש: "אפשר לפרש באופן דומה את המדרש שהבאתי. בני יוסף בכניסה לארץ ישראל טוענים שהם רבים מידי , ומבקשים מיהושע נחלה נוספת. יהושע אומר להם: " אם עם רב אתה – עלה לך היערה, ובראת לך שם בארץ הפרזי והרפאים, כי אץ לך הר אפרים ", כלומר: אם אתן לכם נחלה בארץ פוריה ודשנה ומלאת שדה ואחו – השבטים האחרים יקנאו בכם. לכן אני נותן לכם נחלה באזור מיוער, ג'ונגל עם זאבים ועקרבים, שממילא אף אחד לא רוצה לגור בו, ואז לא יקנאו. 'החביאו עצמכם ביערים כדי שתינצלו מעין הרע'. בני יוסף משיבים לו 'אנחנו מזרעו של יוסף שאין עין הרע שולטת בו', כלומר: 'השבט שלנו לא פוחד מקנאה, כי גם כשאנחנו מקבלים נחלה טובה אנחנו משתמשים בה לטובת הכלל. לא מתאים לנו לגור בהר שנאמר " לא יימצא לנו ההר " כי שם אי אפשר לעזור לשאר השבטים.' הם גם רומזים לו איך הם כן יכולים לעזור:" ורכב ברזל לכל הכנעני היושב בעמק... " הכנעני החנדרז'ו יושב בעמק ומזומם מזימות יחד עם בעל פעור... יהושע מבין את הרמז, ואומר להם: " עם רב אתה וכוח גדול לך – לא יהיה לך גורל אחד : אכן תקבלו עוד נחלה. כי הר יהיה לך, כי יער הוא ובראתו, והיו לך תוצאותיו – תקבלו גם את ההר המיוער וגם את השטח שמחוץ ליער, ותעזרו לשאר השבטים בזה כי תוריש את הכנעני, כי רכב ברזל לו, כי חזק הוא – תורישו את הכנענים היושבים בעמק שמציקים לשבטים הסמוכים ומסיתים אותם לעבודה זרה בעץ ובאבן ובפורמאיקה, אך שוב,בעזרת העם הרב שלכם והכוח הגדול שלכם תורישו אותם. ואכן, בני יוסף קיבלו כמה ערים בנחלות של שבטים אחרים (ע' יהושע יז), ועד כמה שידוע לנו – השבטים האחרים לא קינאו בהם... ומכאן אנו למדים על הזמר טימי צוברי שעד שלא חזר בתשובה שלטה בו עין הרע של הבחורות ובגלל זה התגרש שלוש פעמים וגם בגלל שהנשים שלו קראו פסיכולוגיה בגרוש בשבעת מדורי גיהנום של עיתון "לקשישה" ובגלל זה חיפש את עצמו כל כך הרבה עד שחזר בתשובה ועמי תקווה שלא תשלוט בו עין הרע לעולם ועד, אמן סלה כל מילה סלע! והנה הופיע הזמר טימי צוברי חובש כיפת אתרוג ומבטו מופנה כלפי הקהל, הוא חייך חיוך ושושן קרב אליו בלא מורא: "זה חצוף ומחוצף! אל תשמע לו, הוא עוין נורא!" קרא הרב בואנו בעת שראה את שושן קרב אל טימי. אך טימי לא שם לבו ופנה להביט במה שהושיט לו שושן, אחר חיבק את שושן ונתן לו כיף, הוא התרגש מאוד ופנה אל הקהל: "רבותיי הנכבדים, אני גאה להיות כאן אתכם,כחוזר בתשובה וכלומד תורה ומשור שבת כהלכתה במדרשו של הרב משה בואנו כדבר רבנן דכרם דיבנה, אך לפני הכל, משהו שחימם לי את הלב- הבחור הזה שעומד לידי, אסף במשך שנים חמש אלבומים עליי ועל הקריירה שלי, נורא התרגשתי" והוא לחץ את ידו של שושן ואמר: "אחי, אני אתן לך את המספר שלי, תתקשר אליי ונדבר" כל הזכויות על היצירה הזמר טימי צוברי/א שייכות למחבר/ת היצירה . היצירה פורסמה בתאריך 16/11/2003
 
טימי צוברי חלק ב

הבטתי בטימי ובשושן ואחר העברתי מבט אל בואנו ההמום ואמרתי בלבי: "אחת אפס לטימי ולשושן, בואנו לא יוותר לו" ואילו בואנו הביט בעצב ואחר עלה לבמה והכריז בהתלהבות מעושה: "שיר מספר אחד, אמא שלי, מילים אבי גדקה, לחן טימי צוברי" טימי ניגש ובפוזת דאווין של פסטיבל סן רמו הוא עמד והחזיק את המיקרופון כמו שמחזיק גביע גלידת שוקו וניל, הוא שר: "אמא אותך אוהב אמא את לי כזהב" הוא המשיך לשיר, ותזמורת שלא הייתה אלא קלטת טייפ של נעימות ליוותה אותו. … הבנות בעזרת הנשים החלו לזמר ואחת מהן בחורה יעלת חן עם עיניים כחולות החלה לשלוח מבטים לכיוון טימי, בואנו שם לב לפריצת הגדר ולאחר שטימי סיים את שירו, קפץ בואנו לבמה והודיע: "בנות חווה, נא לא לשיר, יש לנו הסכם, ונא לא לעשות עין הרע לבחור, שהרי אמרתי זאת לפני כמה דקות" "לאיזה כיוון לשיר" סח טימי. עתה ניגש לשיר הבא שאני בחרתי מתוך הרפרטואר העשיר של תמים צוברי: שיר מספר שניים: אילן שלי, מילים אבי גדקה, לחן : מנחם ארמוזה" שוב שר טימי בלהט המאפיין, בעוד בואנו מביט סביבו ומוכן להעיר כל אימת שיתאפשר "אילן שלי בעולמי ביסודותי אתה חיי אתה מהותי אתה נוגע ברגשותיי כמו מלאך אלי אדמות כמו שלום אחר קרבות" אותה עלמה לא פסקה מהבט לכיוונו של טימי, עד שהלה פלבל אליה עיניים והחליף מבטים, בואנו לא שם לבו לכך. שושן מיהר אל עזרת הנשים ודיסקס עם הבחורה, לאחר מכן רשם את מספרה וזמם מזימה… "ועתה שיר מספר שלוש, בסלוניקי, מילים: אהרון ניניו, לחן: אריק חליבה, אני רוצה להגיד לכם קהל קדוש כי סלוניקי היא מכורתו של סב סבי עליו השלום ועירו של המקובל שלום חי בואנו, אני מקווה שבעתיד תעשה לי שיר על סראייבו ואני מוכן להתחיל לכתוב לך מילים" טימי הביט בו בעצב ואמר בלבו כי לא לסלוניקי של הלדינו ישיר עתה אלא לסלוניקי של הטברנות והנשים היפות, אך מה לעשות, בואנו היה זה שבחר את רשימת השירים ולא הוא. הוא ניגש אל המיקרופון ושר, אך רגע לפני זרק שושן את הפתק עם מספרה של העלמה לכיוון הבמה בכדי שטימי יתפוס אותו, אך לרוע המזל נחת הפתק בדיוק בידו הימנית של הרב בואנו, בואנו הביט בשושן הביט בפתק והכניס אותו לכיס חולצתו. "בסלוניקי הטברנות פורחות בסלוניקי מצאתי אהבתי לב לבה של עלמה פורחת וגופה תמיר כמגדל הלבן ועיניה כחולות כים וכנמל בסלוניקי…" "חוצפה! מה זה פה!" הרב בואנו חטף את המיקופון וצעק: "אני מבקש ממך להפסיק לשיר ככה, חשבתי שהשיר הזה מדבר על ירושלים דבלקן, על חכמי ישראל, על שירת הלדינו, לא על כפירה ודבר זימה ופריצות!" והוא הוציא את הפתק ששושן זרק אליו וקרא בו בקול מתפנק: "טימי טימי, עשית לי עיניים אני מתה עליך כפרה, צור קשר, קארין" והרב בואנו נמלא חימה וחלחלה ואז זעק: "תמים? יא חצוף ומחוצף, בעל קפריזות! טימי אתה עוכר וקוף כופר! יא אזנו דל ביאז'ו ואת קארין, כמעשה זוהרה המופקרת עשית! רדי לך מן הבמה יא צ'פצ'ולה!" "פגראק עלא רוחק עלא אבו אבוק! מה יש לך יא לדינו!" פלט טימי קארין הביטה בתדהמה ברב הקפדן המפר את פרטיותה וצעקה צעקה מרה, אחר עלתה על הבמה בכדי לסגור חשבון עם בואנו, אך בואנו רץ מן הבמה כהיפופוטם הרץ אל נהר הלימפופו וזאת בגלל ששושן לקח את טימי בידו והבריח אותו לכיוון הרכב.. הוא צעק לכיוונו של שושן: "תלמיד עוכר ישראל, מוציא את טימי לתרבות עין הרע, אוי לאותה בושה!" למרבה המזל התפזר הקהל בשקט והסערה שככה. לאחר כמה חודשים הודיעו העיתונים בריש גלי כי טימי צוברי התחתן ברביעית עם דוגמנית צמרת בשם קארין לוי ממגדל העמק וכי צבע את שערו לכבוד התכנית "זה הרגע" וכי הוא מתכוון לרוץ לכנסת בראש רשימה מאוחדת… כל הזכויות על היצירה הזמר טמי צוברי/ב שייכות למחבר/ת היצירה . היצירה פורסמה בתאריך 19/11/2003
 

Bmaya

New member
מסורת- צריך את זה?? סקר קצר

אז קודם כל, בלי להתלהם בבקשה, השאלות כאן למטרת דיון בלבד. מהי מסורת? ערכי תרבות המועברים מדור לדור (מנהגים, טכסים, דעות ואמונות)- ויקיפדיה. בשביל מה טוב לשמור מסורת? בשביל מה רע לשמור מסורת? על מה בתרבות התימנית היתם מוותרים ועל מה לא? על איזה מנהג דתי (דתי יהודי- בלי קשר למוצא) הייתם מוותרים ועל איזה לעולם לא?
 
זה טוב בשביל מריבות בלבד

והמעניין שאף כי הזקן הוא אומר מפי השמועה והם הבין דין אומרים כך נראה בעינינו, אף כי שמו פס על הקבלה והנסורת איש מפי איש עד משה רבינו, עכ``ז נהרג הזקן על המראתו! כמובן בתנאי שיורה לעשות או כי יינהג כוראתו אף כי מבוססת היא על הנסורת
 
שמירת המסורת עלולה להמיט שואה

ביהדות הולכים אחר הצבעת הרוב מבלי להתחשבן אף לא במסורת עד משה. ורבי אליעזר שהעידו עליו שלא אמר דבר שלא שמע מפי רבו, אף כי כל דבריו דברי קבלה המה עכ``ז הוחרם כאשר חלק על דעת הרוב למרות שבחרו בדרך שלא שערום אבותם. ואילו היה בזמן הבית היה נהרג כדין זקן ממרא
 
קבלי תיקון

המסורת מאחדת מפלגות בלבד. והיא היא סיבה למחלוקות ולמלחמות. כגון סונים ושיעים בעירק. ולא נראה לי שיש איזה שהוא חיסרון באחדותם כעם לשאר אומות נעדרי מסורות. ורק בעבור חטאי המסורת גלינו מארצינו ואנו מסומנים כמטרה לחץ בידי העמים נעדרי המסורות
 
המממ.. לא. לא מקבלת.

המסורת מאחדת . המסורת היהודית-תימנית מאחדת את התימנים, והמסורת היהודית ככלל מאחדת את היהודים. עדות אין פירושם פילוג שלילי. מה שעושה אותו לשלילי הוא האתנוצנטריות- התחושה של "המסורת שלי היא הכי טובה". אנו מסומנים כמטרה לחץ בידי עמים נעדרי מסורת כי "עשיו שונא ליעקוב" עובדה שהגרמנים ימ"ש הרגו גם מתנצרים ואנשים שבקושי ידעו שהם יהודים, אנשים נטולי מסורת יהודית הובלו לגרדום לאורך כל ההיסטוריה ממש כשם שרבנים וכד' הובלו כך.
 
אילו לא נבחרנו לעם

ואילו לא פיתה יהוה את אברהם לעזוב את בגדד, הלא אז נחסכו מאיתנו כל הצרות הללו של שינאת העמים. ואינני אשם שחזל ייחסו בטעות את הרומים לאדום באומרם ``עשו שונא ליעקב`` שאינם אלא מבני ``כתים`` צאצאי יפת השוכנים באוהלי שם כקללת כמוה``ר נוח
 
לפי התיאוריה הזו

פרט למלחמות היהודים לא היו אמורות להיות שום מלחמות נוספות. וזה ממש לא כך. כיום- "עשיו שונא ליעקב" לא מחייב התייחסות לעם מסויים, אלא לעמים השונאים את עמ"י.
 
עשו שונא ליעקב ?

``ואשים את הריו שממה ואת נחלתו לתנות מדבר`` ואם לא נותר מהם זכר, כיצד הוא שונא ליעקב ?
 
שגית

דברי רשבי הללו נאמרו על הרומאים ומפחדו של אנטונינוס מהפסוק ``ולא יהיה שריד לבית עשו`` יוכיח. ואם ייעד הכתוב מלחמות ``מנשה את אפרים ואפרים את מנשה יחדיו המה על יהודה`` אינני מבין לשם מה אנו זקוקים לשנאה תוצרת חוץ כאשר אפשר להסתפק ב*מלחמות אחים*
 
למעלה