מסיפורי המורה שלי לכימיה:

לבדוק משמעו

לשמוע כל מיני דעות ותפיסות, ולהשתמש בהיגיון ובמצפון שלך בכדי להכריע מה נכון וראוי, תוך ביקורתיות וספק מתודי.
 

Lonly badger

New member
אין צורך להכריע

יש צורך לחיות או להפסיק את הכאב. אם אין לך את הצורך הזה אז אין לך בעיות. אבל לכל בן אדם יש אותו. מסגרת , וצרכים שאנחנו יוצרים דרך אידאולוגיה או מערכת מוסרית מטשטשים את הדבר האמיתי. הדבר האמיתי הוא בסך הכל המצב הקיים. זה לא יותר מסובך מזה, ברגע שזה יותר מסובך מזה זה נוגע לעבר או לעתיד. ולנתח את העבר או העתיד זה Futile like Resistence is futile כנ"ל להסתכל על הרגע הזה דרך משקפי העבר , או פחד מהעתיד. הכל זורם - הרקליטוס.
 
זה טוב כמתודולוגיה

זה יכול לעזור לפעול ממקום טוב יותר. אבל אם מישהו בא ומרעיל לי את המים שאני שותה בחומרים מסרטנים ואני רוצה להגיד לו להפסיק ואתה אומר לי "אין צורך להכריע מי צודק" וטוען שאני מתעסק ב"אידאולוגיה" ש"מטשטשת את הדבר האמתי" וש"התנגדות היא חסרת טעם" אז זה חבל. הדברים האלה נעשים כל הזמן, וזה לא עניין של אידאולוגיה להפסיק אותם, זה עניין של הגנה עצמית, של לראות את מה שנמצא מולך. כל מיני אינטרסנטים ופחדנים ועצלנים יגידו לך שאם אתה רוצה שלא ירעילו אותך אז אתה רוצה להגיד לכולם מה לעשות ואתה מגלומן. אתה בכל מקרה בוחר צד. גם אם אתה לא מגיב לדיון, אתה שותק מול מה שקורה מולך, אתה בוחר צד.
 

Lonly badger

New member
אין צדדים

אכן זה לא עניין של אידאולוגיה אלא הגנה עצמית. צדדים קיימים רק רגעית. לצורך בחירה והשרדות. אינטרסטנים ופחדנים הם חלק מהחברה שלנו - ואתה חלק מאותה חברה גם כן. אין צורך להגדיר אותם כך כי יש פחד שממנו נובעת אנוכיות בכל אחד ואחת מאתנו. יש להפיץ את הכלים ואת המודעות כיצד לסתור את הנטיה של הפחד. אני אכן אהיה "מגלומן" אם אני אטען שאני עושה משהו בכלל או ארצה לשנות למישהו את החיים. מישהו מרעיל לי את המים , אני צריך לתהות למה שמישהו יעשה דבר כזה. אם אני לא תוהה למה אני סתם מגיב. והתגובה הזו יכולה להיות בדיוק מה שהצד השני רוצה. למה אתה רוצה להגיד לו להפסיק? אתה חושב שזה יעזור? אתה חושב שלא קמו אלפי אנשים כמוך? לא צריך אדאולוגיה כדי לעשות את המעשה הנכון ברגע הזה. אם צריך כלים ותכניות הגיוניות - זה רק למען הפעולה או לעזר.
 
רצוי להיות זהיר יותר

אם האדם שמולך לא תומך בחיים ובחופש, אלא בעשיית כסף על חשבון אחרים, אז המתולוגיה שאתה מדבר עליה כל הזמן, שהיא כלי, תשרת את עשיית הכסף על חשבון אחרים ולא את החיים והחופש. אתה יכול לתהות עד מחר למה מישהו רוצה לעשות כסף מזה שהוא מרעיל לך את המים, או שאתה יכול לנסות להפסיק את זה. אתה יכול גם לנסות להבין את הנאצים, זה לא ממש קשה, אבל זה לא אומר שלא היה צריך להילחם בהם ולהפסיק את הרצח. ואפשר להבין את סוחרי העבדים הלבנים, אבל עדיין היה צריך (ועדיין צריך) להילחם בהם ולהפסיק את זה. הבעיה היא לא האנוכיות. אם אנשים היו רק אנוכיים הם היו מפסיקים את הדברים הרעים שעושים להם והכל היה אחלה. הבעיה היא שמשכנעים אנשים שהם אפסים, טיפשים וחסרי אונים, ולכן צריכים לתת למלכים (המוצגים כשליחי ה"אלים" הדיומיונים) להחליט בשבילם, ומי שלא רואה את עצמו כאפס שצריך לתת למלכים להחליט בשבילו הוא "מגלומן". כן, אני חושב שלא קמו האלפים האלה, אם היו קמים אלפים שדורשים מהמרעילים להפסיק זה כבר היה מפסיק. אפילו לא אלפים - מאות, או עשרות. בנאדם, תבדוק לפני שאתה מניח. לא שאני חושב שצריך להיות חופשי או אפילו חצי חופשי בשביל זה - אבל אין אפילו עשרה אנשים חופשיים במדינה הזאת. בניגוד לסרט "מטריקס", במציאות הישראלית אין אנשים חופשיים מהמטריקס שמתסתובבים ומנסים להילחם במכונות ולשחרר את האחרים.
 

Lonly badger

New member
רצוי להיות, קודם כל.

אחר כך לקרוא לזה בשמות. האדם מולי לא יודע מה זה חיים ולא יודע מה זה חופש. הוא צריך כסף. לא משנה איך כי הוא כלוא בחוסר מודעות במטריקס. אין לי מתודולוגיה, מתודולוגיה מרמזת על תבנית , תגובה מובנית מראש. יש לנו כבר מספיק מתודולוגיות ומספיק אנשים שכתבו על אנטי-מתודולוגיות , ומתודולוגיה של תיקון של מתודולוגיות. יש לי שאלה, אתה רוצה להלחם בסרטן? או להבין מה גורם לו ובכך להתחיל לרפא ולהסיר אותו, מבלי ששום זיהום יתפשט או סיבוך יתרחש. לתהות בשבילי זה לא להגיד כן או לא , אלא להטיל ספק. להתמודד ישירות עם המצב הקיים ללא אסקפיזם ומתוך מודעות מלאה. אני לא יודע מה יקרה מחר ואני לא בטוח מה השגתי עד כה, אם יש דבר אחד שאני בטוח בו הוא שהרגע הזה הוא היחיד שקובע ומחליט כיצד אני אגיב למה שיקרה לי עוד שניה, וכיצד אני אשתמש עם הידע שנאסף בי עד כה. אי אפשר לעזור לבני אדם מושלמים , כי הם לא צריכים עזרה. בן אדם שלא מודע לכך שהוא אנוכי(בן אדם מושלם) ימשיך להיות אנוכי. אנשים הם אנוכיים , צבועים , בעלי סטנדרט כפול ונטיה לאלימות - כל זה טבעי במונחים פזיולוגים ופסיכולוגים כל עוד לא קיימת מודעות ויש התעלמות וחוסר אכפתיות, תשומת לב - Ignorance. קראתי אפוריזם בויקידפיה לא מזמן שאומר, You can fix ignorance but you can't fix Stupid הבעיה היא להלחם במשהו . לחימה זו גוררת גם לחימה בכל ה"משוכנעים" שיקחו את זה אישית שאתה לא אוהב את המפית היפה שהם קנו היום ב19 שקל תשעים ועמלו עבור הכסף הזה קשה והם יכולים לאבד אותו בקלות ללא מקום עבודה וללא בטחון מדיני, כלכלי ורפואי. במילים אחרות, "אם אני לא אעבוד, לא יהיה לי כסף ואז אני אמות". לכל בן אדם יש חופש, אבל חופש לא יכול להתקיים לצד פחד. לכל בן אדם יש פחד. כל עוד הוא לא נעשה מודע לפחדים ולמגבלות שלו - הוא חסר ערך. כלומר חלק מצירי המכונה, המטריקס. !Tyler Durden: Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it !Narrator: OK. Give me some water ...Tyler Durden: Listen, you can run water over your hand and make it worse or [shouts] .Tyler Durden: look at me... or you can use vinegar and neutralize the burn !*Narrator: Please let me have it... *Please Tyler Durden: First you have to give up, first you have to *know*... not fear... *know*... that someday you're gonna die. או כפי שזה מופיע בשיר הסרט , You have to give up, you have to give up You have to realize that someday you will die Until you know that, you are useless (Dust Brothers - This is your life) עכשיו, מודעות אינטלקטואלית לדבר איננה מודעות אמיתית. בן אדם שתדבר אליו ויסכים איתך ויתמוך במה שאתה מאמין ויודע את מה שאתה יודע יכול לעשות את כל זה ועדיין לדחות את ההתמודדות הזו. הוא זוכר את מה שאתה זוכר- מילים , תבניות קונספטים. מתודולוגיות ,מערכות מוסר, חוקים על הנייר. הוא לא מתמודד עם הכאב, חוסר האונים , חוסר הבטחון, אי הנוחות - פנים מול פנים. זאת צביעות. להגיד כן, להאמין במשהו אחד, ואז לעשות את ההפך. שמגיע רגע האמת , לבחור במה שנוח- ולא במה ש"ההגיון" שהוא טיפח כל כך יפה , הורה לו לעשות. תציץ בספרות אקזיסטנציאליסטית , פילוסופיה אקזיסטנציאליסטית , הם מדברים רק על ההתמודדות הזו. אבל הם לא נותרים פתרון. אני פונה אל ספרות שכן מציעה פתרון. וזה עובד. זה משלים את מה שהיה חסר עד כה.
 
הדיסוננס הקוגניטיבי

מכיר את הנושא? בכל אופן, כשאני כותב על להפסיק את הרעלת המים שלנו (כדוגמה), ברור שאני לא מדבר על מה שמכונה "המאבק בסרטן" שזה שם מכובס ל"שיווק תרופות מסרטנות לחולים, ורצוי שיהיו כמה שיותר מהם", אלא להסיר את הגורמים לו, שהם ידועים.
 

Lonly badger

New member
אתה צודק.

פרקטיקה היא דבר מאוד חשוב. הדיסונס הקוגניטיבי? נשמע מעניין , אך כל עוד מנסים לנתח הרמוניה לפי דיאלקטיקה הגליינית , שזה בערך כל המערכת אמונה, מחשבה, מחקר , שלטון וחינוך שלנו מבוססת עליה. שאתה משחק כדורגל עם התזה והאנטיתזה שיש לך בידיים כדי להגיע לסינתזה - הרמוניה. הרמוניה לא נובעת ממשחקים , היא נובעת מתשומת לב לדבר האמיתי ולא לדעות שלך לגבי הדבר האמיתי. אין בטחון. הבטחון האמיתי שיש לנו הוא האינטיליגנציה הטבעית שזורמת ברגע שאתה נעשה מודע למה שמונע ממנה לזרום. אם יש בן אדם אחד שיודע איך לעשות את זה הוא יכול ללמד - לא בקלות - עוד אנשים לעשות את זה. ומשם פרקטיה מבלי כאב מיותר - הרמוניה תוכל להתקיים. למידה היא דבר אקטיבי - המסקנות האמיתיות נובעות מרצון לעשות את הדבר הנכון, כלומר תוך כדי שנפעל - לא ננסה - להפסקת הרעלת המים שלנו אנחנו נשים לב לגורמים ולפתולוגיה שגרמה לכך להגיע עד למצב הקריטי בהווה. המצב האבסורדי שמרעילים מי שתיה, ואוויר לנשימה.
 

Gray PaIadin

New member
זה בכלל לא חסר טעם...

העתיד יהפוך מתישהו למצב הקיים, ואידיאלוגיה נכונה תשפר אותו, לך או למישהו אחר. יש הבדל בין פחד להכרה בבעיות.
 

0Pandemonium0

New member
כן, ברור שלא.

הוא פשוט אדם שנורא אוהב להתלונן על ארה"ב, מדינת ישראל והנהלת בית-ספר, אז הבאתי את אחד הסיפורים המשעשעים יותר שלו. אני עדיין זוכר את השיעור הראשון בכיתה י', שעסק בעיקר בדרכים שונות להשמדת העולם, מזיהום אוויר ועד מטאור ענק. אני אוהב את המורה שלי לכימיה.
 
למעלה