מסכנות שלי, אני באמת מרחמת עליכן.

אורפזית

New member
מסכנות שלי, אני באמת מרחמת עליכן.

אף אחד לעולם לא יקרא לכן "אמא" - ליבי, ליבי עליכן.
 

QueenOfMagic

New member
אני דווקא אמא

של שתי חתולות מקסימות שקוראות לי אמא...ואני ממש לא רואה את זה חסר לי מצד ילד מנוזל ... אל תרחמי עלינו...כי אנחנו לא נכות ולא מרגישות רע עם זה... אולי את מרגישה רע כי פיספת את עצמך איפשהו
 

אורפזית

New member
מתוקה שלי,

אני מקווה שב-1 בספטמבר, כשאת תלווי את שתי החתולות שלך לכתה א', תרגישי אותה מידת גאווה אותה ארגיש אני כאשר אלווה את בני הצעיר בדרכו לאחד מחוויותינו המשותפות המרגשות ביותר. בנוגע לפיספוס, את אכן צודקת. פיספסתי הרבה. פספסתי ימים בודדים, פספסתי קנאה בנשים אשר הגשימו את אמהותן ופיספסתי לא לדעת לעולם מה זה חיבוק של ילד. אני מקווה שאת אכן מאושרת היות ולא פספסת כל זאת. סליחה, אני צריכה לסיים, הבן שלי קורא לי לחיבוק אחרון לפני השינה. איזה כיף לך שאת לא צריכה לסבול מטורח שכזה...
 

inbal76

New member
אורפזית, שאלה לי אליך

מה כואב לך? למה דחוף לך כל כך להכנס לפורום זה ולהצהיר בקולי קולות שאת "מרחמת", ושאנחנו נורא "מסכנות", ושאת כל כך מאושרת להיות אמא, ושכל מי שלא רואה את זה כמוך טועה? למה זה מפריע לך שיש נשים שלא רוצות ילדים? מה אכפת לך? זה לא כאילו שיש מלחמה בין "האמהות" לבין ה"לא אמהות". אבל זה ברור שמשהו בזה נורא מטריד אותך. עושה רושם שאת רואה בזה מלחמה. האם את רואה בנו איום באיזשהו אופן? האם את רוצה שכולן יהיו אמהות, בגלל שחשוב לך נורא "להיות כמו כולם"? האם יש סיכוי שאולי בתוכך עמוק יש גם את הצד שרוצה היה לבחור בחירות שונות מאלו שבחרת? (וזאת לא בושה, וזה לא עומד בסתירה לאהבתך הרבה לילדים שלך!) האם את מרגישה שהרעיון שחלק מהאנשים לא רוצים ילדים עלול לערער את הסדר החברתי שאת חלק ממנו ונותן לך תחושת בטחון? אני מנסה בכנות להבין מאיפה היחס הזה בא, כי ברור לי שיגיעו לפורום הזה עוד המון כמוך, אנשים שמתנגדים בכל תוקף לרעיון של חיים בלי ילדים, ונורא בוער בעצמותיהם להסביר לנו כמה אנחנו טועות טעות איומה, וכמה הדרך ה"מקובלת" היא הדרך הנכונה היחידה, וגם הרבה כאלו שיתלהמו (וגם את ביניהם, למרות שלכאורה כתבת בנימוס, הטינה מורגשת באופן ברור מאוד מדברייך! כאילו שהרעיון ממש פוגע בך אישית ) ואני רוצה לנסות להבין את זה. בכבוד רב.
 

shirasti

New member
את מדברת על סדר חברתי,

אולי צמד המילים הללו יוצרת את הלגטמציה והאנטי כלפי הולדת ילדים, כי סדר חברתי זה נורמות כפויות. אני אישית לא חושבת שכל אישה צריכה להיות אמא ואם תשאלו אותי צריך להקים ועדה הבודקת את יכולות הוריות, כי הורה זה אחריות עצומה ולא כולם מודעים לכך עד כדי עשיית צלקות קשות בילדים. אבל, וזהו האבל הגדול השאיפה הנעלה ביותר של האדם לדעתי היא להיות הורה נורמת ההורות היא הנורמה הנפלאה ביותר שלנו כחברה. להיות הורה זה ההפך מאגואיזם, זה היכולת לתת ולחיות למען האחר. הורות זה יעוד עצום, לגבר ולאישה. הבעיה החברתית היא שהחברה תופסת את האישה כהורה העיקרי. וכאן צריך לשים את הדגש הורות זוהי זכות, שאיפה ובשלות הן לגבר והן לאישה, אי הרצון בילדים מעידה על אגואיזם, וכאשר יש את היכולת על אחת כמה וכמה. יום טוף לכולם.
 

נֵנָה

New member
לזה התכוונתי כשאמרתי שהחוכמה היא

לא ללדת ילדים אלא לגדל אותם כראוי. הלוואי שהיה חוק כזה שדורש רשיון, אחרי בדיקה ומבחן לכל מי שרוצה להיות הורה, כדי לקבוע אם הוא באמת ראוי וכשיר לכך. מעניין שלכל דבר צריך רשיון, כמו לירות ברובה, לנהוג במכונית, לעסוק במקצוע מסוים, אבל ללדת יכול כמעט כל אחד שרוצה גם מי שלא כשיר לכך ואחר כך קוראים בעתונים על הורים מתעללים ועל ילדים עם בעיות של סמים (גם אצל "בני טובים" שהכסף מצוי בכיסם) או עם כל מיני בעיות אחרות שנובעות מהזנחה של ההורים. עצוב, ממש עצוב. אפשר עוד להתווכח אם האגואיזם הוא אם להביא ילדים לעולם, או לא להביא אותם.
 

inbal76

New member
חד משמעית לא!

אני מתכוונת כמובן למשפט "אי הרצון בילדים מעידה על אגואיזם". אם כבר, ההיפך הוא הנכון. להביא ילדים לעולם הוא המעשה האגואיסטי. הרי למי זה מועיל שהבאת ילד לעולם? בשביל מי עשית את זה? בשביל עצמך ובשביל בן זוגך בלבד! כי האמנת שחייך שלך יהיו מאושרים יותר או "שלמים יותר" אם יהיה לך ילד. זה בשום אופן לא היה מעשה אלטרואיסטי. העולם לא צריך עוד ילדים. יתכן שבמצב תיאורטי של חברה נכחדת זה היה שונה. אבל בעולמנו היום יש יותר מידי ילדים שאין מי שיאכיל. הבאת ילד נוסף לא תורמת כלום לכלל האנושות. אם כבר אז הויתור על הזכות הזו הוא זה שתורם. ואימוץ ילד הוא הדבר שתורם יותר מכל. נכון, לאחר שכבר הבאת את הילד, את נותנת לו כל שאת יכולה ו"חיה בשבילו". אבל א. זוהי חובתך, ו-ב. שוב, הנתינה שלך היא רק לילד שלך . זה לא אלטרואיזם לאהוב את המשפחה שלך ולדאוג לה. זה יותר קרוב ללאהוב את עצמך. הרי כל נתינה שלך לילדך, היא בעצם נתינה שלך לעצמך. וכמובן שזה לא בלי תמורה, שהרי את מפיקה בעצמך הרבה אושר, הנאה, אהבה בחזרה, ובטחון לעתידך האישי מהטיפול בילדייך. ההצהרה שחוסר הרצון בילדים מעיד על אגואיזם היא הצהרה מתנשאת ומתחסדת ודמגוגית. זה לא אגואיזם, כיוון שזו אינה העדפה של הצרכים שלי על פני צרכיו של מישהו אחר. ה"מישהו האחר" הזה (ילדי) הרי לא קיים! ואם אני בוחרת לא להביאו לעולם - אז הבחירה בין הצרכים שלי לצרכים שלו לעולם לא תעמוד על הפרק, כך שזה לא אגואיסטי ולא אלטרואיסטי. הרעיון שמי שלא אגואיסט חייב להביא ילד לעולם הוא מוזר, בלשון המעטה. יש המון דרכים לתרום לעולם. בנתינת צדקה, בהתנדבות, בלהיות אדם טוב ומתחשב. את מכירה אותי? את יודעת מה עשיתי בחיי? לפי פרט אחד בלבד (ובלתי רלוונטי) את קובעת שאני אגואיסטית? לא קצת יומרני?
 

shirasti

New member
תגובה.

אני בהחלט מאמינה שייתכן ואת אדם טוב, בואי לא נרד לפסים אשיים, אך הבחירה לא ללדת ילדים מטעמים לא נכונים נראת לי מעשה אגואסטי. בואי לא נשכח את רמת המיקרו בכל הסיפור הנ"ל, ילד הוא בפרוש תהליך חיברות להורה המלמד את הפרט מהי "נתינה". וכיצורים אנושיים ה"נתינה" מתחילה ברמת המיקרו ועוברת גם לרמת המאקרו, גידול ילד זהו דבר המצריך הרבה ענווה. (ומודה לא אומרת את זה מניסיון אבל לא צריך להיות גאון כדי להגיע לתובנה.) לא תמיד מקבלים פידבקים מיידים ודווקא ה"נתינה" גורמת לילד שלך להפוך להיות חלק מעצמך.(ע"ע הורים מאמצים) הבאת ילדים לעולם היא לווא דווקא מעשה פונקציונלי הגורם להמשכיות הבאת ילדים היא מעשה תורם לפרט. וקשה להתכחש שהחברה מורכבת מפרטים. אדם בריא צריך לשאוף לשלמות ואסור לו למנוע מעצמו את הנתינה הכמעט אבסולטית למשהו אחר. ותסכימי שהגידול הוא מה שיוצר הורה.( שוב ע"ע הורה מאמץ). שורה תחתונה: מעשה אי הבאת ילדים לעולם מונעת מאנשים להתוודע לנתינה,מצידי תחלפי את המילה אגוסטיות במזוכסטיות ותרגשי שהצחלת להבהיר את מה שנסית להגיד. אני בהחלט מסכימה שבמקרים מיוחדים יהיה כן אגואסטי להביא ילדים לעולם.
 

inbal76

New member
אני אתייחס לשורה התחתונה כי מאוחר

"מעשה אי הבאת ילדים לעולם מונעת מאנשים להתוודע לנתינה" - הוא מונע התוודעות לנתינה ספציפית מאוד, שגם היא כלשעצמה אינה חפה כלל ממניעים אנוכיים (כפי שכבר הסברתי). יש עוד מיליון דרכים והזדמנויות לנתינה בחיים. אך גם כך - לא נובע מזה שהסיבה לבחירה לא להוליד היא אי הרצון או היכולת לנתינה, ולכן בוודאי שלא נובע מזה אגואיזם. ובכל זאת עוד התיחסות מהירה כי אנילא מתאפקת: "אדם בריא צריך לשאוף לשלמות ואסור לו למנוע מעצמו את הנתינה הכמעט אבסולטית למשהו אחר" - זוהי השקפת עולמך האישית. זאת לא אמת אבסולוטית. יש מיליון השקפות נוספות, וחלקן לא פחות טובות ולא פחות אלטרואיסטיות, ובוודאי שהמחזיקים בהן הם לא בהכרח אנשים פחות טובים או יותר אגואיסטים ממך. ושוב, גם על העובדה שההורות היא "נתינה כמעט אבסולוטית למשהו אחר" אפשר להתווכח. בעיני זה לא. נכון שבתור אמא את כל הזמן דואגת ומטפלת באחר מבחינה מעשית. אבל אם מסתכלים עמוק יותר, את בעצם דואגת לדור ההמשך שלך , למישהו שהוא חלק ממך , לעתידך, למשפחתך - בקיצור לעצמך. זה רחוק מלהיות התגשמות האלטרואיזם המוחלט. ועכשיו באמת לילה טוב!
 

shirasti

New member
הנתינה הספציפית הזאת

היא נתינה לאורך כל החיים, קשה לי למצוא עוד נתינות כאלה בחיים, כי "נתינות אחרות" הם כן נבחנות לאורך זמן. אני מסכימה שלעיתים הנתינה נובעת ממנעים אנוכיים אבל אנוכיות היא המילה האחרונה בעצם גידול הילדים,שמחברתת את הפרט לחיות חיים תמידים של נתינה. ובוודאי שאני מסכימה שלעיתים הבאת ילדים לעולם היא אכן מעשה אנוכי..(ע"ע רשיון להורות) בכל אופן אני מכבדת את השקפת עולמך. ומאחלת המון המון הצלחה. יום טוב.
 

Kalla

New member
את מדברת אולי על אמא תרזה?

אשה אגואיסטית ביותר כי לא היו לה ילדים. מחזקת את ידיכן בנות! כל הכבוד לכן! אף אחת לא צריכה להביא ילדים בניגוד לרצונה וכל הכבוד לאלה שלא נכנעות ללחץ החברתי ועושות מה שיותר נכון ומתאים עבורן. הלוואי על כולם להיות כל כך כנים עם עצמם במקום להתעסק בלהכתיב לאחרים נורמות חברתיות ומוסריות דוגמתיות.
 

טאשקה

New member
ענבל, כל מילה - סלע.../images/Emo45.gif אני כן אמא

לילדים ואני בפרוש חושבת ותמיד חשבתי שזהו מעשה אגואיסטי שבא לשרת את הצרכים שלנו בלבד. מבחינתי גידול וחינוך ילדיי הוא חלק מההגשמה העצמית שלי. אני בהחלט מכבדת אנשים שקיבלו החלטה שקולה ורציאונלית שלא להביא ילדים לעולם. לא כאלה שבחרו בכך כדי "לא לקלקל את גופם" וכד', אלא כאלה שבחרו בכך בתוך אידאולוגיה ואמונה.
 

n oy

New member
shirasti

יש לי שאלה: איך את יכולה לומר שהשאיפה הגדולה של אדם היא להיות הורה? אין דבר כזה נורמה. נורמה זה דבר שנבנה. כמו שלקניבאלים יש נורמה לאכול אנשים. זה נורמה שנבנתה. לא כולם מסכימים איתה אבל זה החיים שלהם. אז בעולם רווחת הדיעה שלהיות הורים זה נורמה. אז אם אתה לא הורה אז אתה לא נורמלי. איך את יכולה לומר שמי שהוא לא הורה הוא אגואיסט? את חיה את החיים שלנו בשביל לדעת איך אנחנו מרגישים? כל אחד ומה שטוב לו. להשוות אפשר רק 2 דברים שווים. אי אפשר להשוות בין נעל לשעון. לתת אהבה למשהו אחר? לא חייבים ללדת ילדים בשביל זה. את יודעת כמה ילדים יתומים וכמה ילדים ללא בית יש בעולם החרא הזה? תתני להם אהבה את תרגישי הרבה יותר טוב לתת להם אהבה כי זה דורש ממך יותר מעצמך. כי האהבה הזאת באה לא טיבעי כי זה ילד שאת ילדת. אבל זו אהבה אמיתית. לא שאהבת אם לילדיה בשרה עצמה לא אמיתית רק זה טיבעי יותר. לתת לילד יתום אהבה זה נתינה הכי אמיתי שיכול להיות- לדעתי. אז אל תבואי לומר לי שאני אגואיסטית. כי אני האחרונה שתהיה כזאת! שיהיה לך חיים טובים. ואם את רוצה ילדים מקווה שתוכלי לתת להם את כל האהבה שיש בך. ולא "תדפקי" להם את החיים. נוי.
 

shirasti

New member
אני ממש צריכה לחזור על עצמי...?

להיות הורה זה זכות. מצב אידאלי מבחנתי הוא מצב בו ינתן רשיון להורות שאכן תוכל עד כמה שאפשר למנוע את מצב ההורים המאד אגואסטים. נורמה מתחילה מאיפשהו ויש נורמות שליליות, אבל נורמת ההורות ככל היא נהדרת ומעודדת "נתינה", הטעות היא שכל אדם חושב שיש לו הזכות להיות הורה. אדם המבין שלו אין את הכלים לכך ולכן הוא בוחר שלא ללדת הוא אכן אדם הרבה פחות אגואסטי. אבל השאיפה היא שלכולנו יהיו הכלים להפוך להורים נותנים היוצרים מצב בו אנחנו חיים חיי נתינה הבהרתי את עצמי?
 

shirasti

New member
עוד משהו,

הורות מבחנתי זה גם הבאת ילדים לעולם בדרך ביולוגית וגם אימוץ יתום. אישה המאמצת ילד היא בפרוש לא אישה "שלא רוצה ילד".
 

נֵנָה

New member
../images/Emo45.gif כל הכבוד לך ענבל על התשובה

קשה לי להחליט, אם דבריה של אורפזית נובעים מרוע לב, טפשות או סתם חוסר רגישות לרגשותיהם ודעותיהם של אחרים. אני, כאמא ל-4 ילדים! וסבתא ל-6 נכדים ועוד 2 בדרך, שמכירה גם את הצד השני של המטבע, כי בתי שרצתה יותר מכל ללדת, עברה טיפולים קשים, בהתחלה גם אכזבות ובהמשך גם הצלחות (היום יש לה 3 ילדים ו-1 בדרך), ומצד שני אם לבן שמכריז בשיקול דעת גמור שאינו רוצה ילדים - שאגב, מאד מאד אוהב את אחייניו, מרגישה שבהחלט יש לי את הזכות לאמר לאותה אורפזית השחצנית, שללדת ילדים זו לא חוכמה, החכמה היא לגדל אותם כראוי. ולגדל ילד מאומץ, זו מצווה הרבה יותר גדולה. ולאורפזית אוכל רק לאמר שיש לכבד גם את דעותיהם ורצונותיהם של אחרים שחושבים אחרים ממך. לכל אחד יש את השיקולים שלו. ובכלל אני לא בטוחה שזה שאת אמא, לא נובע מאגואיזם אישי, להראות ולהוכיח לעולם מה שאת יכולה ולהיות כמו כולם או מהפחד להיות בודדה ואני מדגישה לא לבד אלא בודדה,כי להיות לבד זה מצב שרבים בוחרים להיות בו ואילו להיות בודדה זו כבר בעייה נפשית. לא כל אחד חושב ומרגיש כמוך, אז אנא כבדי את רצונם של אחרים. הפורום הזה הוא לא "בעד ונגד לידת ילדים" אלא בפירוש פורום עבור "נשים שלא רוצות ילדים" כך שמקומך הוא לא כאן ודעתך לא חשובה ולא תורמת שום דבר לאף אחד בפורום. גדלי את ילדייך באושר ובנחת והניחי לאחרים לחיות את חייהם כרצונם.
 

inbal76

New member
תודה, ננה! ../images/Emo13.gif

ותודה בעיקר על התמיכה. זה עוזר כל כך לדעת שיש גם נשים (וגברים) שלמרות שהם הורים בעצמם, הם מוכנים לקבל גם את מי שבוחר אחרת.
 
למעלה