>>>
1. מסכים, בגלל זה אמרתי שבאמת עדיף ש-22 כן יקושר למרכזית (ומבחינתי שימשיך גם לביג), אבל ש-18 ימשיך לביג. ככה יוצרים קישור שבעצם לא קיים ואף פעם לא היה קיים - בין החלק היותר מערבי של העיר לבין החלקים הצפוניים של מרכז העיר - קופ"ח ג', לשכת גיוס (אולי אפשר להוסיף תחנה על דרך שז"ר? גם ככה יש שם מסלול שנעלם), ואפשר ככה גם לעבור לחלקים פנימיים של ג' - עם קו 5 וקו 4 לשעבר (אמרנו קו 2?). לדעתי קישור מהיר לביג זה משהו נדרש ביותר ואם התדירות תהיה סבירה הקו יהיה שימושי. אני חושב שהתחלה של 18 בנחל עשן היא דווקא די מהותית. בשילוב עם הקישור לביג, אתה יוצר כאן קו שמגיע למקומות מרכזיים. הוא יוצא מנחל עשן ושם יש לו פוטנציאל נוסעים די גדול, עושה סיבוב קטן בעמותות (עניין של שתי דקות), ממשיך דרך י"א וישירות לביג. תכף אתייחס לאחימאיר. לקו כזה יכול להיות פוטנציאל גדול להערכתי (במיוחד כשאפשר יהיה להתחבר אליו באזור העירייה על מנת להגיע במהירות לביג), ואולי אפילו תהיה אפשרות לתגבר אותו ולהפוך אותו לשימושי (אני מניח שהוא יישאר עם תדירות של פעם בחצי שעה לכל היותר, זה צחוק).
בסיכומו של דבר, השינוי שאני מציע גורם לתוספת נסיעה מנחל עשן לעמותות (ואין לי מושג כמה זה באמת מוסיף מבחינת כסף. אני לא מבין בזה.), ולהפסד של קישור מעמותות (רק עמותות) למרכזית. לגבי הראשון, כמו שאמרתי אני לא מבין בזה ואם זה לא אפשרי אז חבל. לגבי השני, זה נראה לי באמת מינורי. הרי אין צורך ש-18 ישרת את י"א למרכזית כי עכשיו יש את קו 9 עם התדירות המדהימה שלו (היא נשארת כזו?), ואין סיבה להעדיף קו כזה (אלא אם הוא יהיה מהיר מאוד מה שאני לא צופה). נשארו רק תושבי עמותות. מדובר בבודדים (גם בשעות שיא), וקשה לי לקבל את העובדה שצריך לשמור על קישור מלא בין השכונות למרכזית על חשבון "בזבוז" של קו. אני תכף אכתוב משהו על 4 שלדעתי אמור להספיק לגמרי.
נראה שחילקו את שני החלקים של גולדה שקיימים גם היום לקווים שונים. אם כל כך חשוב שגם לחלק השני יהיה קישור למרכזית אז עדיף אולי להתחיל את קו 9 שוב בשאול המלך ושיעשה סיבוב בגולדה. שוב מגיעים לזה שאני לא יודע כמה זה עולה...
אגב, אני מקווה שלא מצפים שאנשים ירצו להשתמש ב-22 כל הדרך מביג עד נחל עשן. מדובר יהיה בסיוט שייקח לפחות 40 דקות להערכתי בשעות השיא.
2. עכשיו לגבי קו 4, אני מסכים שמדובר בקו מעולה. אתה אומר שיתגברו - איך זה קורה? ממתינים לכסף שיגיע מהמדינה בשביל לאפשר עוד "קילומטרים" ואז אפשר לתגבר? אי אפשר מראש לקבל יותר כסף ולהפעיל אותו עם תדירות טובה? קו כזה בתדירות לא כל כך גבוהה הוא בעייתי מאוד. קשה מאוד יהיה לתפוס ברגר/מרכזית ועל טוביהו (אולי אפשר משהו כמו תחנת ויסות במרכזית?), ואם מלכתחילה הוא יהיה עם כמות נסיעות גבוהה יותר לדעתי יהיו יותר שישתמשו בו. עכשיו לגבי המסלול. משום מה הם נדבקו לזה שאפשר להגיע לרומא רק מכיוון אחד. לעלות את כל העלייה של אצ"ל רק בשביל לרדת אותה מאוחר יותר בנחל עשן זה בזבוז. עדיף להכניס אותו דרך רחוב השופטים ואגוז, שיעלה בנחל עשן, יחתוך את נחל עשן איכשהו ויגיע למסוף (עוד מעט אנסה לבדוק אם זה אפשרי טכנית). מה קיבלנו? מצד אחד ביטול של קו אורך אחד בסביבות נחל עשן - חסכנו קצת קילומטרים. מצד שני, קיבלנו קישור מהיר (מאוד) למרכזית גם מעמותות וגם מהשכונה החדשה (נווה טל נדמה לי). זה גם פותר את בעיית הקישור של עמותות למרכזית בכל שעות היום (ועכשיו גם יהיה קישור טוב יותר). או שהכמה בתים שנמצאים בקצה של עמותות בשבילם זה לא נחשב קישור? יש כזה גם במקומות אחרים בעיר (נאות לון לדוגמה)... הייתי אומר שאפשר להחליף בין 18 ו-4 וש-4 יעשה סיבוב בתוך עמותות, אבל גם ככה 4 עמוס והוא אמור להיות קישור מהיר לנחל עשן, אז להוסיף לו עוד שתי דקות... לא יודע.
אם יש רצון לקשר את 4 למסוף י"א, אז יש לי רעיון. קצת פראי
אבל אני חושב שהוא דווקא ישים. בכיוון לנחל עשן, קו 4 יפנה ימינה מאצ"ל לרחוב "דיקלה". ייכנס למסוף, יעלה ויוריד נושאים, ויחזור חזרה לכיוון השופטים. מה לא איבדנו? קישור למסוף י"א. מה נגרע אבל לא בהרבה? הכניסה המהירה לתוך נחל עשן. בשעות השפל ללא ספק ההבדל יהיה קיים (דקה הפרש להערכתי). אבל הסיבה שהוא לא יהיה משמעותי היא שבמקום פנייה שמאלה עושים פנייה ימינה, והכניסה והיציאה מהמסוף הם לא עניין ארוך – אין שם הרבה תנועה שתפריע. נשאר רק הרמזור, שגם ככה "נחסך". בשעות השיא לדעתי זה אפילו בקושי יאריך, לפנות ימינה ולעשות פרסה בשביל להגיע לרמזור מהצד של המסוף זה גם ככה טריק שבדרך כלל עושים בשביל להימנע מהפנייה שמאלה שיכולה להיות עמוסה. אולי אפשר ללכת רחוק יותר ולעשות תחנה לצד המסוף כך שהם לא יצטרכו להיכנס פנימה, למרות שאני לא יודע עד כמה אפשר לעשות שם פרסה. מה קורה כיוון חזור? אני מניח שגם בחלופה הנוכחית מתוכננת תחנה מיד אחרי הרמזור של השופטים. התחנה הזו תישאר ואין צורך להיכנס במיוחד למסוף, מה שיאריך בהרבה את זמן הנסיעה (גם רמזור ישר וגם רמזור שמאלה).
בשורה התחתונה, לקחת את 18 כקו חובה שמקשר בין עמותות ובין המרכזית זה בזבוז של קו, כשאפשר לעשות שינוי קטן ב-4 וכך להפוך אותו לקו שמשרת את עמותות למרכזית, ובמקביל להפוך את 18 לקו אטרקטיבי יותר, ומצד שני עם מסלול מהיר יחסית.
3. פיצוי על קו לא קיים בעצם... עולים עליו בקטע הזה אולי איש אחד בנסיעה. כשהקו מגיע פעם ב-80 דקות בשעת שפל אי אפשר באמת להסתמך עליו... אני מסכים שלא כדאי להוציא את 18 מאחימאיר, וההחלפה ל-12 יכולה להיות החלפה יעילה מאוד אם משתמשים בה, רק חבל שאין ממצדה קווים שנוסעים באופן יעיל לאוניברסיטה. מי שיורד מ-18 כבר עדיף שיחליף ל-26 משאול המלך, אפילו שהוא עושה קצת סיבובים.
נראה לי מוזר להתגבר על העומס של 9 באמצעות קו 18. הרי כמה אנשים יעלו על 18 ביעלים בשביל להגיע למשחררים? אני מניח שלא הרבה, ואם ככה אז זה סתם סיבוב וכבר היה עדיף לבזבז את הקילומטרים על ידי הגברת התדירות של 9. גם לא ממש נראה לי שאפשר להקטין עומס של קו שנוסע כל 9 דקות על ידי קו של פעמיים-שלוש בשעה. למקיף ג' אפשר להגיע עם 3 ועם 12, השאלה היא מאיפה. לנסוע עם 3 מי"א למקיף ג' זה סיבוב לא קטן (אם כי אפשרי), והוא הופך ללא ממש סביר אם נמצאים בחלק הפנימי של י"א, ואז מחויבים לקחת 18 שנוסע בחלק הדרומי של גולדה, או במקרה יותר טוב לקחת 9 מערבה ומשם לעלות צפונה ומזרחה רק בשביל ללכת דרומה... סיפור. במקרה הטוב ביותר אפשר לקחת 26 לו' למרות שאין ממש קטע שבו הם חופפים. אני עדיין לא משוכנע שצריך להסיט את 18 ליעלים...
7. התכוונתי שלוקחים 3 למסוף ומשם ממשיכים עם 8 אבל בעצם 26 אכן מייתר את זה.
9. צודק. אני חושב שקישור של נחל עשן למסוף האצטדיון יכול להיות שימושי ולאפשר קישור מהיר מאוד לד' ולאוניברסיטה (ולמתקדמים גם לרכבת צפון עם קווים כמו 16, 4, 24 ו-26). אבל זה כנראה כבר חלום רחוק, זה לא נראה כאילו זה אפשרי במצב הנוכחי.
10. נראה לי שהשם המתאים יותר ל-26 החדש הוא 25 כי יש להם כמעט את אותו מסלול פרט לנווה זאב במקום י"א. או שאולי רצו 26 בגלל הקשר לנווה זאב והיותו קו "קישור שכונות"?