מרגיז. עונש לחרדיות שעמדו דום

מרגיז. עונש לחרדיות שעמדו דום

מנהלת בית הספר בית יעקב בנתניה נתנה עונש לעמוד בחדר כל היום ולקרוא תהילים ל7 תלמידות שעמדו דום בזמן צפירת האזעקה לקורבנות השואה. מרגיז אותי שמנהלת בי"ס נתנה עונש לתלמידות ועירית נתניה לא פעלה. אני חושב שהיו צריכים לעצור לה את כל התקציבים עד שתתנצל בפני התלמידות או להשאיר את המוסד ללא תקציב עד שתפוטר.
 

EmiA

New member
עונש לחרדיות שביזו את זכר הנופלים

מנהלת בית הספר בית יעקב בנתניה נתנה עונש לתלמידות שביזו את זכר קורבנות השואה כשעמדו דום בזמן הצפירה שהיא מחוקות הגויים ובכך הפגינו את זלזולם במורשת היהודית של הקרבנות . אני חושבת שתלמידות שההשקפה שלהם לא מתאימה לדרך של בית הספר , לא צריכות ללמוד שם . הם יכולות ללמוד בבית ספר חילוני או דתי-לאומי ושם יוכלו לעשות מה שהם רוצים . מנהלת שמקפידה על הדרך של הבית-ספר ומענישה בנות שלא הולכות בדרך , היא מנהלת אחראית , ומראה שהיא ממלאת את התפקיד שלה בנאמנות . ואם היא היתה מענישה תלמידות שלא נטלו ידיים ? או שלא התפללו ? אם זה חלק ממסגרת בית הספר , חלק מהחינוך שהבנות אמורות לקבל , אז היא מילאה את תפקידה ! ! הבעיה -אם כבר - האם הדרך הזואת היא הדרך היהודית המקורית . . . והשאלה היא לא על המנהלת .
 
אין לך שום בושה לתמוך בביזוי השואה...

אנשים כמוך וכמו נטורי חרטא אין להם מקום בעולם!
 

tamarhp

New member
להפך

לפי השקפת בית הספר, העמידה היא היא זו שמבזה את זכר הנופלים. יש להם השקפה שונה. Emi טוענת שהעונש הגיע על כך שהתלמידות ביזו את זכר הנופלים (לפי השקפת ביה"ס) - איך הגעת מכאן לעובדה שהיא תומכת בביזיון??
 

EmiA

New member
../images/Emo45.gif

אני גם מקוה שאת מסכימה -או לפחות מבינה - את הדעה הזאת בקשר לצפירה ! (אם קראת את ההודעות באשכול) ושהטענה על ביזוי השואה היא טענה בלי קשר למעשה !
 
בלי קשר?

אמרה זאת שלא יודעת אפילו מה זה מקום ציבורי. זה ביזוי שמענישים מישהו על כך שהוא פעל בדרך שרוב החברה סביבו פועלת בה, ולעמוד דקה לא פוגע באף אחד.
 

EmiA

New member
כן!

אומרת זאת שמבינה שבית ספר חרדי הוא לא מקום ציבורי שרואים שלא עומדים בו. זה ביזוי שמענישים גם שמישהו לא לובש כיפה - כמובן בבי"ס חרדי - כי רוב החברה סביבו פועלת ככה . לעמוד דקה לא פוגע באף אחד - לפי דעתך . ההלכה היהודית לא קבעה ככה (כשמדובר במקום שלא יפגע בציבור חילוני).
 
יש להם השקפה שונה?

הם יכולים להחליט בשביל ניצולי השואה ושאר בני ישראל מה מבזה ומה לא? המנהלת הזו חושבת כמוך וכמו EmiA החוצפנית, שהיא יכולה לקבוע על דעת עצמה מה מבזה ומה לא, ובנוסף היא חושבת שאם היא תוסיף שמונה פעמיםן את המילה גויים זה יתפוס. אז תני לי לתקןם אותך: רוב האנשים שאני מכיר הזדעזעו כשהם קראו את זה. וזה מראה, והמלים שלך לא ישנו כלום, שלמנהלתך הזו אין מושג בכלל מה זה כבוד.
 

EmiA

New member
כן!

כמו שהחוק לא יכול להחליט בשביל ניצולי השואה מה מבזה ומה לא ! המנהלת יכולה לקבוע למי שהגיע ללמוד בבית ספרה ללכת בחוקי הדרך שבה הולך בית הספר -הרי על דעת זה הוא הגיע ! רוב האנשים הזדעזעו כשקראו את זה ? בגלל שלא היה מי שיסביר להם שבתוך כיתה בבית ספר חרדי הם בחרו לנהוג במנהג לא יהודי (כן!) ולסתור את חוקי הדרך ואת חוקי בית הספר בה הם בחרו ללמוד ! זה הרבה יותר מבזה !
 
היו רבנים שעמדו כשהיו במקום פומבי ולכן

אין איסור לעמוד בזמן הצפירה. הרבנים הודיעו שכל חרדי שנמצא במקום פומבי שרואים אותו צריך לעמוד כדי לא לפגוע בציבור החילוני. לכן כל מה שאמרת על האיסור הדתי לעמוד בצפירה הוא לא נכון. רוצה שאמצא לך תצלום של רב ישיבה חרדי שעומד דום ברחוב בזמן הצפירה? החרדים צילמו אותו. החוק הרשמי מחייב ללמד שצריך לעמוד בצפירה. הדרך של המנהלת מעליבה את הציבור החילוני שמתאבל על השואה. אם בבית ספר אמריקאי המורה היתה מלמדת לקרוע את הדגל או לבזות את ההמנון היא היתה מפוטרת. היא מנהלת בית ספר שמקבל תקציב רשמי מקופת העיריה. לא מעניין אותי מה הדרך הדתית להתאבל ומתי החרדים רוצים עוד להתאבל. ההתעקשות של החרדים משניאה אותם על כל הציבור החילוני בארץ ואני לא מאלה ששונאים חרדים או יהודים. להיפך. בזמן הצפירה הם יכולים לעמוד ולקרוא בלב פרקי תהילים בשקט אם הם רוצים. הרבנים שהסבירו שצריך לעמוד כשהחילוניים רואים ידעו שצריך להתחשב ברגשות של החילוניים שמתאבלים כמו שלא תראה אדם ממשפחתך שמתאבל ותתחיל לספר לו שהאבל שלו לא מעניין אותך. אם תספר לו דבר כזה הוא יבין שהפסקתם להיות מהמשפחה שלו, היהודים החילוניים והיהודים הדתיים לאומיים, וישאיר אתכם עם המשפחה שלכם, קריא, החרדים. עוד כמה התעקשויות כאלה והחילוניים ימשיכו בדבר שהתחילו והוא להשאיר את החרדים לעצמם ולדרוש שלא יתערבו להם בחיים ושינהלו לעצמם את החיים שלהם. אם הם לא רוצים לציית לחוקי המדינה הם גם לא צריכים לקבל תקציבים לבתי הספר שלהם. הם יכולים לממן את עצמם מתרומות כמו חסידי סאטמר שהלכו לאחמדיניג'אד ובקשו שישמיד את מדינת ישראל ולא לוקחים כספים מהמדינה. ביום הזכרון לחללי צהל אני מנחש ששוב החרדים יענישו את כל מי שעומד לזכר החיילים שמתו כדי שבישראל לא יהיה טבח ולא יהיו פיגועים בכל עיר. אם יש דבר שמרגיז חילונים שהקרובים שלהם מתו כחיילים כדי להגן גם על החרדים הוא הזלזול של החרדים ברגשות שלהם. ואל תגיד לי שהחרדים "ממיתים את עצמם באהלה של תורה". אני מדבר על בחור בן 19 שהמית את עצמו במלחמה וקבור באדמה ולא "ממית את עצמו באוהלה של תורה". העמידה בצפירות היא אחד הדברים המרגיזים של החרדים.
 
לא הבנתי איך אפשר להצדיק מעשה

כזה של עונש לתלמידות שעמדו בצפירה. מרגיז. אני חושב שהם ידרשו לא לכבד את זכר הנופלים שמתו כדי להגן גם עליהם למרות שהם חושבים שהתפילות שלהם מגינות עליהם ולא הצבא. אני לא מאחל להם שישאירו אותם להרגיש מה זה כשאין צבא ואין מדינה והם יצטרכו להיות לבד עם התפילות שלהם עם שלטון מוסלמי פה.
 
אבל מסתבר שיש דברים אחרים...

שהוא לא מתנגד להם. אפילו ישנם רבנים שמאשימים את קורבנות השואה, ואלו לא שונים מנטורי חרטא.
 

arriy80

New member
"רבנים מאשימים"

מי מאשים? הרבנים מציגים את דברי התורה על אסון מחריד כזה, ומראים שהתורה נתנה לו סיבה. יש לך השגות על התורה שאומרת את זה? זה כבר דיון אחר.
 
הרב מרדכי אליהו

ויש לי השגות על אנשים שמקשקשים שטויות. לפי נטורי חרטא היהדות אומרת לא להתיישב בארץ, ומה שהם עושים זה בשם היהדות, אם עוד לא הבנת, מבחינתי זה אותו הדבר.
 

arriy80

New member
לא שמעתי

לא שמעתי את דברי הרב מרדכי אליהו, כך שאינני יכול לומר דבר על כך. לפי נטורי קרתא אין איסור להתיישב בארץ, ונטורי קרתא היו פה עוד לפני שמדינת ישראל קמה. אולי כוונתם שאין לכונן שלטון יהודי בארץ, כל עוד אנחנו בגלות. מבחינתי, זה לא אותו הדבר, שהרי רוב הציבור החרדי בארץ ובעולם -לפי רבותיו - לא הולך בדרכם!!!
 
מה זה משנה?

השאלה היא האם יש לתת לזה לגיטימציה ולהתחשב בהם בגלל שזו אמונתם? בדיוק כמו שמבחינת מוסר על נוצרי להתחשב ביהודי ולהיפך.
 
למעלה