ונכון אתה צודק הממשלה לא יכולה להשקיע בכל...
מכל כל, ולכן היא צריכה להשקיע את רוב משאביה בנגב ובגליל לאחר שבמשך עשרות שנים היא השקיעה את רוב משאביה במדינת תל אביב.
ונכון אתה צודק הממשלה לא יכולה להשקיע בכל...אבל באר שבע אינה בת יחידה במדינת ישראל
המדינה לא יכולה להשקיע בכל מכל כל וצריכה לקבוע סדר עדיפויות.
אז מבחינת סדרי עדיפויות היכן חשוב יותר להקיע היום ברכבת תחתית - בגוש דן או בבאר שבע?
BRT היה צריך להיות בגוש דן כבר לפני שלושים שנה.
רכבות קלות כבר לפני עשרים שנה.
רכבות תחתיות צריך כבר היום.
וכל זה "הכרחי".
אז האם בגוש דן יש היום או יהיו בעוד 20 שנה רכבות תחתיות?
באר שבע לא תהפוך למרכזי הכלכלי של המדינה כי לגיאוגרפיה וגם להיסטוריה יש משמעות.
ברזיל מאוד רצתה להפוך את ברזיליה למרכז המדינה. היא הצליחה? ברזיליה נשארה מבחינת מרכזיותה הרחק מאחורי סאו פאולו וריו דה-ז'נירו.
גוש דן היה ויהיה גם בעשורים הקרובים המרכז הכלכלי, העסקי, התקשורתי והתחבורתי של המדינה.
הממשלות לא ישנו זאת. מה שהן יכולות לשנות וזה הכיוון שאליו הן הולכות זה לקרב את באר שבע והנגב וגם את הצפון אל המרכז.
שום ממשלה לא מתכננת להפוך את באר שבע ללב המדינה, אלא לקרב אותה אל לב המדינה.
ולב המדינה יישאר האזור שאוהבים להשמיץ, "גדרה-חדרה" בכוון דרום-צפון וירושלים-הים התיכון בכוון מזרח-מערב.
טוב תעשה באר שבע אם תשאף למצב את עצמה כמרכז אזורי גדול מודרני וחשוב של דרום המדינה ולא תחלום חלומות גרנדיוזיים על הפיכתה למרכז המדינה.
מכל כל, ולכן היא צריכה להשקיע את רוב משאביה בנגב ובגליל לאחר שבמשך עשרות שנים היא השקיעה את רוב משאביה במדינת תל אביב.