משה כחלון קורא לתכנן רכבת תחתית בבאר-שבע

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
חסר גם תשלום מראש

כפי שאמרתי, BRT כבר יש בבאר שבע.
כל מה שחסר לBRT הזה הוא אוטובוסים רבי קיבולת ואם מדובר על אוטובוסי המטרונית-אורבנית - אז לא תודה. מספר מקומות הישיבה בהם לא ממש שונה ממספר מקומות הישיבה באוטובוס רגיל שאינו מפרקי.

צריך בבאר שבע מפרקיות ומסלולי נסיעה רלוונטיים לימינו.

לצד כל זה, חובה שבצירים המרכזיים בעיר תפעל רכבת קלה. למה? כי רכבת קלה יכולה להכיל מספר רב של אנשים ולגרום לאנשים באמת לעבור מרכב לתח"צ. היא תקבל תשתית נפרדת לחלוטין, היא תקבל יחס אחר לגמרי מBRT שמה שלא יהיה, עדיין נראה ומתנהג כמו אוטובוס כמעט לכל דבר ועניין אותו הדבר.
חסר גם תשלום מראש
 

אבישי ק

New member
באר שבע צריכה תכנון ארוך טווח

רכבת קלה זה בזבוז כסף
באר שבע צריכה מערכת BRT מתקדמת כמו בעיר קוריטיבה. זה יותר זול ולא פחות יעיל מרכבת קלה. אם התדירות של רכבת קלה בשעות העומס היא כל 5-10 דקות, אוטובוס BRT יכול לצאת כל דקה.
בקשר לרכבת תחתית: מדובר בתכנון לעתיד. צריך לבנות מערכת BRT ובנוסף לתכנן רכבת תחתית לעתיד, בסופו של דבר השטח שעל פני הקרקע יגמר ואז כשזה יקרה יתחילו להתעורר ואנחנו נחכה עשרות שנים לרכבת תחתית כמו שקורה עכשיו בגוש דן.
באר שבע צריכה תכנון ארוך טווח
ולא כיבוי שרפות כמו שאתה מציע
בארץ נוטים לפעול בגישה של כיבוי שרפות
כמו העוקף קריות כמו המטרונית וכו...

צריך תכנון ארוך טווח עם שילוב של כמה סוגים של תחבורה ציבורית
אני אתן לדוגמא את הנובר בגרמניה שהיא די מתאימה לישראל.
יש שם שילוב של רכבת קלה שהיא גם תחתית בכמה אזורים
ואוטובוסים כאמצעי תחבורה משלים או עיקרי לשכונות קטנות ומרוחקות.
כאשר הרכבת הקלה היא מהירה יותר מהאוטובוסים.
 

ציוניסט

New member
אולי לפני המטרו כדאי להתחיל קצת בבסיס?

משה כחלון קורא לתכנן רכבת תחתית בבאר-שבע
ציטוט מדבריו (ההקשר הוא משבר הנדל"ן):

"לא ייקרה כלום אם המדינה בתקציב 2015 תגיד – אנחנו משקיעים 10 מיליון שקל בתכנון רכבת תחתית בבאר שבע, בתל אביב אני כבר מכיר 15 אבני פינה, הנכדים שלי גם ייראו אבני פינה. היום באר שבע ריקה, תתחילו לתכנן, תראו איזה סימן, אותו דבר בחיפה ובירושלים. ב-2023 האוכלוסייה תהיה גדולה ב-20%, אז יגידו שעמוס בבאר שבע ואי אפשר לתכנן רכבת תחתית, צריך לתכנן קדימה. ההחלטות של היום צריכות להיות אמיצות, כן אני מדבר על רכבת תחתית בבאר שבע וצריכים להיערך לזה וצריך לקבל את ההחלטות לזה כבר היום".
אולי לפני המטרו כדאי להתחיל קצת בבסיס?
כמו איך זה שבבאר שבע עדיין אין כרטיס מעבר?
 
אני מניח שהסיבה לכך שאין כרטיס מעבר היא

אולי לפני המטרו כדאי להתחיל קצת בבסיס?
כמו איך זה שבבאר שבע עדיין אין כרטיס מעבר?
אני מניח שהסיבה לכך שאין כרטיס מעבר היא
המחיר הנמוך של נסיעה עירונית בבאר שבע.
מה עדיף לבאר שבע? מחיר של 4.40 לכל נסיעה או מחיר של 5.80 או 6.90 עם מעבר חופשי כאשר זה יהיה המחיר גם לנסיעות ללא מעברים?
 

Ofekalef1

New member
אבל כמעט כל נסיעה בב"ש לא אורכת יותר

אני מניח שהסיבה לכך שאין כרטיס מעבר היא
המחיר הנמוך של נסיעה עירונית בבאר שבע.
מה עדיף לבאר שבע? מחיר של 4.40 לכל נסיעה או מחיר של 5.80 או 6.90 עם מעבר חופשי כאשר זה יהיה המחיר גם לנסיעות ללא מעברים?
אבל כמעט כל נסיעה בב"ש לא אורכת יותר
מעשרים דקות.
המחיר פרופורציונלי לדעתי, וכן דרושים כרטיסי מעבר.
 
גם בנשר, בקריות, בטירת הכרמל, בראשל"צ,

אבל כמעט כל נסיעה בב"ש לא אורכת יותר
מעשרים דקות.
המחיר פרופורציונלי לדעתי, וכן דרושים כרטיסי מעבר.
גם בנשר, בקריות, בטירת הכרמל, בראשל"צ,
בחולון, בבת-ים, בפתח תקוה, בקרית אונו, ועוד, כמעט כל נסיעה עירונית לא אורכת יותר מעשרים דקות.
גם כמעט כל נסיעה בין רמת גן או גבעתיים למרכז תל אביב לא אורכת יותר מעשרים דקות.
גם חלק נכבד מהנסיעות בתוך תל אביב או בתוך ירושלים לא אורכות יותר מעשרים דקות.
גם נסיעה בין כפר סבא לרעננה לא אורכת יותר מעשרים דקות.
כרטיס מעבר יגרום לעליית המחיר ואין סיבה להניח שמחיר כרטיס מעבר בבאר שבע יהיה זול יותר ממחיר כרטיס מעבר בקריות, בטירת הכרמל או בנשר שקטנות ממנה.
 

Ofekalef1

New member
יותר זול מ-8.80?

גם בנשר, בקריות, בטירת הכרמל, בראשל"צ,
בחולון, בבת-ים, בפתח תקוה, בקרית אונו, ועוד, כמעט כל נסיעה עירונית לא אורכת יותר מעשרים דקות.
גם כמעט כל נסיעה בין רמת גן או גבעתיים למרכז תל אביב לא אורכת יותר מעשרים דקות.
גם חלק נכבד מהנסיעות בתוך תל אביב או בתוך ירושלים לא אורכות יותר מעשרים דקות.
גם נסיעה בין כפר סבא לרעננה לא אורכת יותר מעשרים דקות.
כרטיס מעבר יגרום לעליית המחיר ואין סיבה להניח שמחיר כרטיס מעבר בבאר שבע יהיה זול יותר ממחיר כרטיס מעבר בקריות, בטירת הכרמל או בנשר שקטנות ממנה.
יותר זול מ-8.80?
 
יותר זול מ-8.80, אבל השאלה מה אחוז הנסיעות

יותר זול מ-8.80?
יותר זול מ-8.80, אבל השאלה מה אחוז הנסיעות
בב"ש שמצריכות מעבר. כי אם רוב הנסיעות העירוניות לא מצריכות מעבר, לא בטוח שעדיף מחיר של 5.80 או 6.90 עם זכות מעבר חופשי על פני 4.40 לנסיעה בודדת.
אם אחוז גבוה מצריך מעברים אז זה כדאי. אם לא - אז תושבי באר שבע יפסידו מכך יותר מאשר ירוויחו.
והשאלה האם בבאר שבע לא ניתן לתכנן מערכת קווים כזו שתמלא את צרכי רוב הנסיעות ללא צורך במעברים. לדעתי המבנה והגודל שלה כן מאפשרים את זה.
 

zahipan10

New member
אחוז גבוה - התחבורה הציבורית כאן על הפנים

יותר זול מ-8.80, אבל השאלה מה אחוז הנסיעות
בב"ש שמצריכות מעבר. כי אם רוב הנסיעות העירוניות לא מצריכות מעבר, לא בטוח שעדיף מחיר של 5.80 או 6.90 עם זכות מעבר חופשי על פני 4.40 לנסיעה בודדת.
אם אחוז גבוה מצריך מעברים אז זה כדאי. אם לא - אז תושבי באר שבע יפסידו מכך יותר מאשר ירוויחו.
והשאלה האם בבאר שבע לא ניתן לתכנן מערכת קווים כזו שתמלא את צרכי רוב הנסיעות ללא צורך במעברים. לדעתי המבנה והגודל שלה כן מאפשרים את זה.
אחוז גבוה - התחבורה הציבורית כאן על הפנים
אם אני רוצה להגיע לכל מקום בבאר שבע שהוא לא מרכז העיר אני צריך לנסוע בשני אוטובוסים (למרות שקו 25 די שיפר את העניין באזור שלי)
 

Ofekalef1

New member
+1

אחוז גבוה - התחבורה הציבורית כאן על הפנים
אם אני רוצה להגיע לכל מקום בבאר שבע שהוא לא מרכז העיר אני צריך לנסוע בשני אוטובוסים (למרות שקו 25 די שיפר את העניין באזור שלי)
+1
קווים 16, 25 ו-26 הם היחידים שמתקרבים לאפשור נסיעה ללא מעברים, כל השאר מקשרים רק לצירים הראשיים, ובשביל לעבור בין שכונה לשכונה (אפילו שכונות שכנות!) לרוב צריך להחליף אוטובוס בעירייה.

יכול להיות שאפשר לתכנן מערכת קווים שתאפשר לרוב הנסיעות להיות ללא החלפה - אבל זו בטח לא תהיה מערכת מהירה, מה שמתאפשר על ידי מערכת שמותאמת להחלפות ותדירויות גבוהות.
 
מה % הנוסעים שצריכים לנסוע משכונה לשכונה אחרת

אחוז גבוה - התחבורה הציבורית כאן על הפנים
אם אני רוצה להגיע לכל מקום בבאר שבע שהוא לא מרכז העיר אני צריך לנסוע בשני אוטובוסים (למרות שקו 25 די שיפר את העניין באזור שלי)
מה % הנוסעים שצריכים לנסוע משכונה לשכונה אחרת
בד"כ הרוב נוסעים מהשכונות למוקדי הלימודים,תעסוקה, מסחר ובילוי ולא בין השכונות.
 

olli3

New member
מנהל
כן, רק שמרכזי המחסר והתעסוקה מצריכים שני

מה % הנוסעים שצריכים לנסוע משכונה לשכונה אחרת
בד"כ הרוב נוסעים מהשכונות למוקדי הלימודים,תעסוקה, מסחר ובילוי ולא בין השכונות.
כן, רק שמרכזי המחסר והתעסוקה מצריכים שני
אוטובוסים.

מרכזי מסחר: גראנד קניון, מתחם הביג וכל מה שסביבו, איזור התחנה המרכזית, השוק העירוני והעיר.

בעוד שלמקומות הותיקים כגו ןהעיר העתיקה, השוק ואיזור התחנה המרכזית (קניון הנגב, קניון קרית הממשלה וכל האיזור הזה שמלא בחנויות וכו'), יש קישור מכל רחבי העיר, למקומות החדשים יותר, הקישור חלקי, לא תדיר ומסתיים מוקדם בערב (סביב 8 בערב). כל זאת, כאשר עדיין משכונות כה רבות נדרשת החלפת אוטובוס.

מרכזי תעסוקה: אז כמובן שיש את איזור התחנה המרכזית ויש את העיר העתיקה אבל וזה אבל גדול;

1. עמק שרה וקרית יהודית - חובה החלפת אוטובוס מכל מקום בעיר.
2. מתחם האורגים, כולל מתחם הסופרים ומתחם מוקדי השירות הרבים שצמודים לו - גם עם הגעת בבוקר באוטובוס אחד, בערב תצטרך שני אוטובוסים ועוד תצטרך לא פעם להמתין 20 דקות עבור ההחלפה. לא רק זאת, אם האוטובוס הראשון קישר אותך לביתך ב10 דקות נסיעה, בערב כשהוא כבר לא פעיל, תיאלץ לנסוע לכיוון התחנה המרכזית (נסיעה של 10-15 דקות) ושם להחליף לקו לשכונה שלך, עוד 10-20 דקות, לא כולל זמן המתנה לאוטובוס ההמשך.

3. מתחם הביג - אותה הבעיה שהוצגה בסעיף 2.

גראנד קניון (מעסיק לא מעט עובדים) - הבעיה עוד יותר גדולה, למקום מגיעים קווי אוטובוס שעוצרים במרחק הליכה של 5 דקות מהמקום אומנם (וקווים בין עירוניים ופרבריים שעוצרים בפתח הגראנד קניון), אבל מלבד קווים 9/13 שנוסעים בשכונות שצמודות לגראנד וכמובן מגיעים למרכזית, יש את 16 שמקשר מספר שכונות ויש את 26 שגם מקשר מספר שכונות אבל התדירות שלו היא פעם בשעה והאחרון יוצא בשעה 6 בערב.

4. פארק ההייטק החדש - אף אוטובוס לא נכנס לפארק ההייטק, אפשר ללכת קצת בחולות עם נוסעים בקווים 4/24/34 ואפשר ללכת בשביל מסודר (הליכה יותר ארוכה) במידה ונוסעים בקו 34 שיש לו גם נסיעה פעם בשעה.

5. סורוקה והאוניברסיטה, גם כמתחם תעסוקה וגם כמקום לימודים וביקורים של חולים במרפאות חוץ ומבקרים וכו'. בשל המרכזיות של המקום, עוברים לצידו קווי אוטובוס רבים, עירוניים, פרבריים ובין עירוניים. אז זו לא חוכמה... אבל עדיין, ממחצית משכונות העיר נדרשת החלפת אוטובוס על מנת להגיע למקומות אלו.
 

olli3

New member
מנהל
דר"א התלמידים צריכים לנסוע בין השכונות

מה % הנוסעים שצריכים לנסוע משכונה לשכונה אחרת
בד"כ הרוב נוסעים מהשכונות למוקדי הלימודים,תעסוקה, מסחר ובילוי ולא בין השכונות.
דר"א התלמידים צריכים לנסוע בין השכונות
הסמוכות. ושכחתי את מרכזי המסחר שיש בנווה זאב ומתחם MALL7 בכניסה לנווה נוי שחד משמעית מכל מקום בעיר כדי להגיע אליו (מלבד מנווה נוי) יש צורך בהחלפת אוטובוס.

יש רבים שנבצר מהם ללמוד בתיכון כזה או אחר כי דרכי ההגעה אליהם פשוט לוקחים המון המון זמן עקב עיקופים שיש לבצע בדרך ללימודים.

תלמיד שגר בשכונה ד' ורוצה ללמוד במקיף ז' השוכן בשכונת רמות, חייב לנסוע לסורוקה ולבצע שם החלפה או לנסוע בקו 8 לרינגנבלום ולעבור עם גשר הולכי הרגל למקיף ז'. אבל מה יעשה מי שגר בנחל עשן ורוצה ללמוד במקיף ז'? יסע עם קו 22 עד לעיריה ויחליף לקו 34 של פעם ב... או ימשיך עד רסקו/בתי המשפט ויצא למסע להכרת שכונה ג' עם קו 4 כשלבסוף זה יגיע לרמות ויוריד אותו מרחק הליכה של 6-7 דקות ממקיף ז'.

ונחל עשן ורמות הן שכונות די שכנות שיושבות על אחד הצירים המרכזיים בעיר...

ומה יעשה מי שגר בשכונה ה' ורוצה ללמוד במקיף ג' הקרוב? עדיף שילך ברגל (זה מה שהרוב עושים) כי אין שום קו אוטובוס שעוזר לו בכך. והחלפה תהיה נסיעה ארוכה לרגר פינת וייצמן והחלפה שם או נסיעה לי"א והחלפה לקו 18.

ומה יעשה מי שגר בשכונה י"א ורוצה ללמוד בשכונה ט' הלא רחוקה או בנווה זאב? במקרה הראשון עדיף שיוותר, זה מסע מפרך באוטובוסים ובמקרה השני יסע בקו 26 שנוסע פעם בשעה (איזה כיף).
 

olli3

New member
מנהל
ניתן לתכננן מערכת תח"צ שכזו, יחד עם זאת

יותר זול מ-8.80, אבל השאלה מה אחוז הנסיעות
בב"ש שמצריכות מעבר. כי אם רוב הנסיעות העירוניות לא מצריכות מעבר, לא בטוח שעדיף מחיר של 5.80 או 6.90 עם זכות מעבר חופשי על פני 4.40 לנסיעה בודדת.
אם אחוז גבוה מצריך מעברים אז זה כדאי. אם לא - אז תושבי באר שבע יפסידו מכך יותר מאשר ירוויחו.
והשאלה האם בבאר שבע לא ניתן לתכנן מערכת קווים כזו שתמלא את צרכי רוב הנסיעות ללא צורך במעברים. לדעתי המבנה והגודל שלה כן מאפשרים את זה.
ניתן לתכננן מערכת תח"צ שכזו, יחד עם זאת
נדרש כרטיס מעבר כי לא ניתן לקשר את כל העיר לכל העיר ומכיוון שבאר שבע בנויה על שטח גדול - זה גם לא הגיוני לקשר כל מקום לכל מקום.

תסתכל על הגראנד קניון למשל, המקום דווקא לא הפך לפיל לבן והוא פשוט כל הזמן מלא. אבל יתרה מכך, שכונת נווה זאב הסמוכה זוכה לתח"צ של פעם בשעה באמצעות קו 26. אז נניח ותסע עם 31 לבית יציב ותחליף ל13 - ברגל אתה תגיע מהר יותר לגראנד קניון.

תקח את נחל עשן למשל ואת עמותות. מעמותות המצב עוד נחמד, לוקחים את 18 לקניון שאול המלך ומחליפים לקו 9. מנחל עשן תיקח את קו 21 במקרה הטוב עד לרגר פינת וייצמן ותחליף לקו 9 או במקרה הרע תיקח את 22 עד לרגר פינת וייצמן ותחליף לקו 9.

תרצה לנסוע מנחל עשן או מנווה זאב לאוניברסיטה ולסורוקה - תעבור מסע ייסורים. תרצה לנסוע משכונה ט', נווה נוי - לאוניברסיטה ולסורוקה - מסע ייסורים.

תרצה להגיע לסורוקה ולאוניברסיטה כמעט מכל עיר, מושב, קיבוץ או יישוב קטן באיזור הדרום ומאיזורים רבים בארץ - ברוב המקרים אין בעיה ויש קו ישיר שעושה את החיבור הזה.

וזה לא נגמר בזה, הדוגמאות כה רבות. בסה"כ אם עליך להגיע למקום כלשהו שלא יושב באיזור התחנה המרכזית, השוק או העיר העתיקה - תתכנון להמתנה ארוכה לאוטובוס, לנסיעה ארוכה לאוטובוס ולסיום פעילות סביב 8 בערב. זה במקרה שיש לך אוטובוס אחד שמקשר בין המקומות. במידה ואין, קח שני קווים ובערב, הנסיעה תיקח לך גם שעה שלמה.
 

olli3

New member
מנהל
לא קשור. זה יכנס בהדרגה לכל הארץ

אני מניח שהסיבה לכך שאין כרטיס מעבר היא
המחיר הנמוך של נסיעה עירונית בבאר שבע.
מה עדיף לבאר שבע? מחיר של 4.40 לכל נסיעה או מחיר של 5.80 או 6.90 עם מעבר חופשי כאשר זה יהיה המחיר גם לנסיעות ללא מעברים?
לא קשור. זה יכנס בהדרגה לכל הארץ
על ידי מכרזים.

דיי דומה לכך שבמכרז של אשדוד כללו חופשי יומי (בזמנו) ובמכרז של באר שבע לא כללו חופשי יומי - אז אין.

עזוב את זה שעוד בשנות ה60 ושנות ה-70 היה כרטיס מעבר בבאר שבע שעלה פי 1.5 ממחיר כרטיס רגיל וכל מטרתו היה מעבר בין השכונות.

ואיפה היו מחליפים קווים? באיזור רסקו והעיריה - שום דבר לא השתנה!!! עדיין מחליפים באיזור רסקו והעיריה כי אין מקום אחר להחליף ברוב המקרים שקרוב יותר ומקצר את זמן הנסיעה.
 

שימי810

New member
אני בעד מחיר נמוך בבסיס, וכרטיס מעבר כשמבקשים. בכל הארץ.

אני מניח שהסיבה לכך שאין כרטיס מעבר היא
המחיר הנמוך של נסיעה עירונית בבאר שבע.
מה עדיף לבאר שבע? מחיר של 4.40 לכל נסיעה או מחיר של 5.80 או 6.90 עם מעבר חופשי כאשר זה יהיה המחיר גם לנסיעות ללא מעברים?
אני בעד מחיר נמוך בבסיס, וכרטיס מעבר כשמבקשים. בכל הארץ.
גם בתוך המטרופולינים וגם מחוץ להם. אם זה רק היה אפשרי... יש הזדמנות לזה ברפורמה הקרובה. אני לא רואה סיבה למה אני צריך לשלם מחיר מלא עם נסיעת המשך כאשר אני נוסע נסיעה קצרה.
 

Ccyclist

Well-known member
לאזור שמסביב לא יעלה הרבה לשמור פרוזדורים.

משה כחלון קורא לתכנן רכבת תחתית בבאר-שבע
ציטוט מדבריו (ההקשר הוא משבר הנדל"ן):

"לא ייקרה כלום אם המדינה בתקציב 2015 תגיד – אנחנו משקיעים 10 מיליון שקל בתכנון רכבת תחתית בבאר שבע, בתל אביב אני כבר מכיר 15 אבני פינה, הנכדים שלי גם ייראו אבני פינה. היום באר שבע ריקה, תתחילו לתכנן, תראו איזה סימן, אותו דבר בחיפה ובירושלים. ב-2023 האוכלוסייה תהיה גדולה ב-20%, אז יגידו שעמוס בבאר שבע ואי אפשר לתכנן רכבת תחתית, צריך לתכנן קדימה. ההחלטות של היום צריכות להיות אמיצות, כן אני מדבר על רכבת תחתית בבאר שבע וצריכים להיערך לזה וצריך לקבל את ההחלטות לזה כבר היום".
לאזור שמסביב לא יעלה הרבה לשמור פרוזדורים.

אם לעיר יש כוונות הרחבה לא קשה לתכנן משהו על הנייר מסביב לגרעין הקיים. ממילא רכבת תחתית אמיתית תעבור 20-30 מטר מתחת לקרקע וכל עוד היא נמנעת מהבניינים עם היסודות העמוקים ביותר יהיה אפשר לתכנן אותה בעתיד. כמו כן - רצועות מסילה עתידיות יכולות להיות רק"ל בשלב הראשון כמו בדוגמאת ה Pre-Metro הבלגית.

לטעמי חבל שמסילת שדרות כל-כך רחוקה מהעיר כי אז היה אפשר לחשוב על מספר תחנות פרבריות סביב העיר על המסילה הקיימת והמסילה הנבנית (שנבנית צפונה מדי מכדי לשמש למטרה כזו).
 

liorschwimmer

New member
תחלס, זה לא ממש מעניין אותו

משה כחלון קורא לתכנן רכבת תחתית בבאר-שבע
ציטוט מדבריו (ההקשר הוא משבר הנדל"ן):

"לא ייקרה כלום אם המדינה בתקציב 2015 תגיד – אנחנו משקיעים 10 מיליון שקל בתכנון רכבת תחתית בבאר שבע, בתל אביב אני כבר מכיר 15 אבני פינה, הנכדים שלי גם ייראו אבני פינה. היום באר שבע ריקה, תתחילו לתכנן, תראו איזה סימן, אותו דבר בחיפה ובירושלים. ב-2023 האוכלוסייה תהיה גדולה ב-20%, אז יגידו שעמוס בבאר שבע ואי אפשר לתכנן רכבת תחתית, צריך לתכנן קדימה. ההחלטות של היום צריכות להיות אמיצות, כן אני מדבר על רכבת תחתית בבאר שבע וצריכים להיערך לזה וצריך לקבל את ההחלטות לזה כבר היום".
תחלס, זה לא ממש מעניין אותו
זה נאום פוליטי יפה, הזלתי דימעה.
אני לא מאמין שאם הוא ייבחר, הוא ידאג להתחלת תכנון רכבת תחתית בבאר שבע.
 

טשאפק 2

New member
נו, לעורר דיון הוא הצליח

משה כחלון קורא לתכנן רכבת תחתית בבאר-שבע
ציטוט מדבריו (ההקשר הוא משבר הנדל"ן):

"לא ייקרה כלום אם המדינה בתקציב 2015 תגיד – אנחנו משקיעים 10 מיליון שקל בתכנון רכבת תחתית בבאר שבע, בתל אביב אני כבר מכיר 15 אבני פינה, הנכדים שלי גם ייראו אבני פינה. היום באר שבע ריקה, תתחילו לתכנן, תראו איזה סימן, אותו דבר בחיפה ובירושלים. ב-2023 האוכלוסייה תהיה גדולה ב-20%, אז יגידו שעמוס בבאר שבע ואי אפשר לתכנן רכבת תחתית, צריך לתכנן קדימה. ההחלטות של היום צריכות להיות אמיצות, כן אני מדבר על רכבת תחתית בבאר שבע וצריכים להיערך לזה וצריך לקבל את ההחלטות לזה כבר היום".
נו, לעורר דיון הוא הצליח
אני לא חושב שהוא מתיימר למומחיות מיוחדת בנושא צרכי התחבורה של באר-שבע; היא שימשה לו כדוגמה לצורך לתכנן שנים רבות מראש.
 

the new L

New member
אין שום טעם בתכנון תחבורה ציבורית ל20 שנה

משה כחלון קורא לתכנן רכבת תחתית בבאר-שבע
ציטוט מדבריו (ההקשר הוא משבר הנדל"ן):

"לא ייקרה כלום אם המדינה בתקציב 2015 תגיד – אנחנו משקיעים 10 מיליון שקל בתכנון רכבת תחתית בבאר שבע, בתל אביב אני כבר מכיר 15 אבני פינה, הנכדים שלי גם ייראו אבני פינה. היום באר שבע ריקה, תתחילו לתכנן, תראו איזה סימן, אותו דבר בחיפה ובירושלים. ב-2023 האוכלוסייה תהיה גדולה ב-20%, אז יגידו שעמוס בבאר שבע ואי אפשר לתכנן רכבת תחתית, צריך לתכנן קדימה. ההחלטות של היום צריכות להיות אמיצות, כן אני מדבר על רכבת תחתית בבאר שבע וצריכים להיערך לזה וצריך לקבל את ההחלטות לזה כבר היום".
אין שום טעם בתכנון תחבורה ציבורית ל20 שנה
קדימה, כי סביר שעד אז יהיו מכוניות אוטונומיות, ואז כל התכנון הזה ילך לפח.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה