ואתה ממשיך...
1. בחברות דתיות אתה לא צריך את הכרת המדינה, אתה צריך את אישור החברה. טעיתי? להתנצל? אל תהיה מצחיק. כשתביא דוגמא ריאלית למקרה בו אתה צריך את *אישור המדינה* כדי שתהיה מוכר כנשוי בעיני עצמך ו/או החברה שלך, אני אעשה זאת. בינתיים המניפולציות שלך הן לא סיבה טובה מספיק, והייתי שוקל בעצמך להודות שטעית אם לא תמצא דוגמא. 2. המדינה יכולה לבדוק בקלות שהזוגיות מקוימת. יש קודם כל את שני בני הזוג עצמם משעידים על עצמם, יש את השכנים, את חבריהם, בני המשפחה, הבנק וכו'. המטרה היא להגן על הצד החלש שיש סיכוי שיצטרך בבוא היום להוכיח שדובר ב"משק בית משותף", והוא יוכל אומנם לעשות זאת, אבל הוא יצטרך לבזבז זמן שיפוטי וכסף, ואין סיבה לכך. 3. פסיקת בג"ץ בהחלט רלוונטית. אם לא שמת לב, החוק שאתה רוצה לשנות בכלל לא קשור לשני המקרים (הורות ויהדות לפי חוק השבות) שהבאתי. אני הראתי לך שלפי המצב המשפטי הקיים ישנן פונקציות משפטיות (לא מצאתי מונח טוב יותר כרגע) שמצריכות רישום (מסיבות שכבר פרטתי, ויכולות להשתנות ממקרה למקרה), אבל אינן שוות רישום. לכן הבקשה לנישואין אינה רישום בירוקרטי בלבד, אלא בקשה לתמיכה והגנה על התא המשפחתי ולאפשר לו להתפתח. 4. חוקים נעשים בשביל החברה, לא בשביל יחידי סגולה. לכן הפרשנות שנותנת החברה לזכויות שלה ולדברים שמעניקים לה אושר, היא חיונית. כשתחוקק לעצמך חוקים במגדל שן, אל תבדוק מה חושב האדם ברחוב. וחוץ מזה, גם לפי שיטתך, אין שום סיבה להניח שטבע האדם הוא לחיות, ושזכות יסוד היא מה שנגזר מטבע האדם. לפי זה אפילו שוויון וחירות בסיסית אינן זכויות יסוד, אלא רק הזכות לחיים ואולי טיפול רפואי. 5. המצב החוקי הקיים הוא שהחוק קובע ברירת מחדל לחלוקת העיזבון במקרה שאדם נפטר ללא צוואה (לפי חוק הירושה), כשעל כך יכול אדם להתנות (מה שממילא היה עושה אם לא הייתה ברירת מחדל, כך שזה לא משנה כלום) בעזרת צוואה. היות שהמצב הזה פותר בעיות לאנשים שלא הכינו צוואה מסיבות שונות, והיות שאין סיבה שלא לפתור את הבעיות האלו, והיות שממילא כל אדם יכול להתנות על ההסדר הזה כפי שממילא היה צריך לעשות גם בלי ברירת המחדל - אני לא רואה סיבה לבטל את ברירת המחדל. אף אחד לא בקש לעשות חוקים נוספים לקביעת ברירת המחדל. למעשה, המצב המשפטי הקיים די מניח את הדעת - כל שני בני זוג שהוכח שקיימו משק בית משותף יכולים להנות ממנו, וכמובן להתנות עליו. אתה מבקש להרוס את הסדר ברירת המחדל, וכאן אני לא מבין למה. כאמור, תעשה צוואה. ממילא היית צריך להכין אחת. 6. אני אמרתי כך: "אימוץ: אני לא המצאתי מושג חדש, אני משתמש בשני מושגים קיימים: שוויון, ואינטרסיפ. שוויון היא זכות יסוד שחלה על כל רשות מנהלית, אינטרסים הם מושג שהמדינה מכירה בו בתחומים רבים מזה שנים מבלי להכריז עליו כזכות. למשל, האינטרס לקבל רישיון נהיגה או לפתיחת עסק, למשל, האינטרס להחזיק בכלי ירייה, למשל, האינטרס לאיכות הסביבה, למשל, האינטרס לבריאות (שני אינטרסים שהוכרו בידי אנשים מסוימים כזכויות, אבל לא באופן גורף ובוודאי שלא באופן חד משמעי בידי מערכת המשפט הישראלית)." (שים לב למשפט: "למשל, האינטרס לקבל רישיון נהיגה...". ולהלן תגובתך: "לא המצאת מושג חדש: ועוד איך המצאת. לקחת שני מושגים לא קשורים, ויצרת אחד חדש. כל הדברים שציינת הם זכויות, כלומר אינטרסים שהוכרזו ככאלה. הזכות לבריאות היא אפילו זכות יסוד. אימוץ הוא אולי אינטרס, אבל איננו זכות, כפי שגם אתה הסכמת. עכשיו אתה יכול להתחיל לבכות." אם אתה יותר חכם ממני, אתה אמור להבין שהמונח "כל הדברים שציינת" כוללים את רישיון הנהיגה, שהוא אחד הדברים שציינתי. רישיון נהיגה, כמו שאר הדברים שציינתי, אינם זכויות. הם אינטרסים. משהו שהרבה יותר קשה לפרט להתבסס עליו והרבה יותר קל לפגוע בו, אבל זה בהחלךט מקנה לו זכות עמידה ומצריך את הרשות להציג טיעונים. לעניין תעודת הזהות: אפשר כמובן לקחת את הטיעון שלך ולשאול למה בכלל צריך אזרחות, שכל אחד יגור איפה שהוא רוצה ולא יקבל כלום מהמדינה (ובכלל, למה צריך מדינה? זה רק מנגנון בירוקרטי שמעצם טבעו מגביל את חירויות הפרט...) אבל אין לי כוח לרדת לרמת הטיעונים שלך. רק אציין שאתה לבטח יכול לחשוב על מספר גדול של "מרשמים" שיוצרים חזקות ומקנים זכויות (כמו הטאבו), ומעניין אם גם אותם אתה רוצה לבטל, כי "המדינה לא צריכה לדעת על העסקאות הפרטיות שלך".