נבואה מלפני עשרים שנה. צפו:

י ו ר ם 7

New member
נבואה של המורה בהקשר לפחד שלו מאנשי הימין

הקיצוני שלצערי חוגגים עכשיו מול אנשי שמאל שמפגינים בשקט רב ולא זוכים
מהשלטון להגנה ראויה , אז יחגגו את הניצחון "שלנו" אבל הבעייה לא עומדת לפני סיום
מעגל התוקפנות משני הצדדים הניצים וחבל עד מאד.
תהליך השלום לא עמד במבחן המציאות של אנשים קיצונים משני הצדדים.
חבל מאד שרבין זכרונו לברכה חשב בזמנו שעמדתו של ליבוביץ בדבר השטחים הכבושים
היא מחשבה שלילית ומסוכנת .
כל מהלך צבאי עוצמתי בסדר גודל שקורה עכשיו מרחיק את השלום בכמה דורות.
 

אלי כ ה ן

New member
אמנם כואב לראות את מה שעובר על שני הצדדים

אבל לדעתי, אין מה להשוות בין הסבל שעובר כעת על אלו המוגנים ע"י כיפת ברזל, לבין הסבל הנוראי פי כמה וכמה העובר כעת על העזתים, המופגזים שם ללא שום הגנה...

נהרגים שם ילדים, הבוקר הופגז שם גם בית חולים אחד, פשוט זוועה, מה אני אגיד לך...

אמנם, הם עשו טעות כשבחרו בשלטון החמאס, ומי אני שאייעץ להם במי לבחור, אבל הבוקר שמעתי על סקר שנערך בעזה, ושמראה שכעת המצב הפוליטי התהפך, ושחמישים וחמישה (!) אחוזים מהם תומכים כעת בפת"ח. אני לא יודע עד כמה הסקר הזה אמין, אבל בדבר אחד אני די בטוח: כעת הם נתונים תחת שלטון החמאס באופן די כפוי למעשה: עובדה, שהוא לא מרשה להם אפילו להתפנות מהאזורים המופגזים ע"י ישראל! לדעתי, ישראל צריכה לחשוב היטב היטב, לפני שהיא מחליטה להפגיז שם בני אדם שבפוטנציה עשויים להיות חפים מפשע.

וזה לא שאני מתעלם חלילה מהסבל שעובר גם על תושבי ישראל. אבל לראות ילדים נהרגים זה כואב יותר, מה לעשות.

אכן הפיתרון לא נראה באופק, ולנו לא נותר אלא לבכות בשקט, ולחכות לימים טובים יותר.
 

u r i el

New member
כואב מאד.

כואב מאד שבמקום להתפתח אינטלקטואלית ותרבותית מופנים המשאבים בכוון השמדת אזרחי ישראל, גברים נשים וטף.
כואב מאד שבמקום לפתח גנים ציבוריים, עורקי תחבורה, בתי חולים ותיאטראות מופנים המשאבים בכוון השמדת אזרחי ישראל, גברים נשים וטף.
כואב מאד שהחינוך העזתי שם לו למטרה להרעיל את הילדים מגיל 0 בכוס תרעלת השינאה והלהט להשמיד אותך ואת בני משפחתך גברים נשים וטף.
כואב מאד שבמקום לנסות להידבר ולהתקדם במציאת פתרונות לדו קיום, במקום להשקיע בשירות לאזרח העזתי בחשמל, בתשתיות, ברווחה וכלכלה -
מופנים המשאבים בכוון השמדת אזרחי ישראל, גברים נשים וטף.

כל פגז, כל רקטה, כל גרם של חומר נפץ מכוון היישר ללבם של ילדי ישראל, ללבם של זקני עמך, ללבם של נשות ישראל וכל המרבה להתפוצץ ולהישרף ולהתרטש הרי זה משובח ! שום פגז, שום רקטה לא משוגרת עם נ.צ. " לגברים יוצאי צבא בלבד".

זה שלא נפגעו כאן ילדיך, נכדיך, הוריך וקרוביך איננו נובע מטוב לבם וטוהר מוסריותם. הם לא נפגעו הודות ליד המזל, הודות לכוחו המניעתי של צ.ה.ל, הודות לישועת הקב"ה - תלוי את מי תשאל.

די לצביעות.
מלחמת חורמה !
 

י ו ר ם 7

New member
לא היה רצון גדול להשקיע שם

אתה שוכח שאם הם לא פגעו בילדים שלנו בשנים האחרונות זה אי הרצון שלהם לעשות
פיגועים רצחנים . אם יש ידע לעשות רקטות שמתפוצצות באוויר אז הידע לעשות פיגועים הוא
כסף קטן בשבילם ואתה יודע שנקמת ילד קטן לא בורא השטן .לפחות אל תפתח פה לשטן
בבקשה נתפלל שהקללה תרגע תשב בשקט בפינה תשכח שהיא חיה ובועטת.
תתפלל בקשה בשבילנו ובשבילך , אף אחד לא צבוע כאן אתה רוצה תשאל רופא עיניים משובח.
 

אלי כ ה ן

New member
מצטער אך זה לא שכנע אותי למה עלי לירות בילדים

לכן אדלג על כל הכואב-מאודים, שהרי גם לי זה כואב מאד, רק שלי גם כואב מאד לירות על ילדים,

עד שאגיע לקראת סוף הודעתך:

אתה כותב: "זה שלא נפגעו כאן ילדיך, נכדיך...איננו נובע...".
מצטער, אין לי נכדים, אף לא אשה וילדים.

אתה כותב: "הם לא נפגעו הודות ליד המזל, הודות לכוחו המניעתי של צ.ה.ל, הודות לישועת הקב"ה - תלוי את מי תשאל".
החרוז שלך כמעט מושלם, אבל לא לגמרי (כי צהל זה מלעיל), אז הנה שיפור: ובכן הם לא נפגעו הודות ליד המזל, או הודות לכוחו המניעתי של הדגל אשר למולו קולנו צהל, או הודות לישועת זה שאותנו ממצרים גאל, ושהנחיל לנו את התורה שבכתב או את תורת חז"ל, תלוי את מי תשאל.

אתה טוען: "די לצביעות".
אבל אבל אבל, אני גם מהרהר על העזתים שאצלם החשמל אזל, אכן אותי כל כך מטריד המצב הנ"ל, הרי ברור לי שיש כאן מישהו נבל, אשר את אדמות העם השני גזל, וכעת מחכה להשפיל את העזתי ולראות איך הוא על ארבע זחל, מה אגיד לך - כל כך חבל, הלואי שסוף סוף נשמע את משיח-צדקנו מכריז: די למלחמה וחסל.

אתה כותב: "מלחמת חורמה !"
או חלוקת הארץ (כמאמר המשורר, שטרם הצליח למצוא בשביל זה את החרוז, באף פורום של תפוז).
 

u r i el

New member
אף יודו-נאצי לא יורה כדי לפגוע בילדים !

אף !!!! יודו-נאצי לא מקבל פקודה לפגוע בילדים !

כל !!!!!! איסלאמו-נאצי יורה כדי לפגוע בילדים. תשאל את צבי הרצוג.

אהה, אין לך אשה ילדים ונכדים ? - לא פלא שאתה אדיש כלפי אלה שיש להם.

די לצביעות ! - כשאבות אבותי הגיעו לחור הזה כדי להגשים חזון מיתולוגי פולקלוריסטי, הם התבוססו בבוץ, חלו במגפות הקדחת ואכלו חרא בישוב רגבי האדמה הצחיחים הללו, גברים, נשים וטף. 60 שנים כאלה הביאום להיות מה שהם היום מבחינת רווחת התושבים, מבחינה טכנולוגית וכלכלית. אילו עסקו רק בחציבת מנהרות תופת ואיסוף אמל"ח כדי להרוג שפוטי-מיתוס אחרים היינו נראים בדיוק כמותם. די לצביעות, כי פניהם לא לקידמה, לא לרווחה ולא לשלום. את הכספים שלהם שישקיעו בבניית תחנות כוח !


די לצביעות ! - אף אחד לא גוזל את אדמתו של השני אלא כל אחד אוחז באדמה שכאילו היא שלו. מבחינה ארכיאולוגית יש הוכחות שהיו כאן קודם אלה ורק אח"כ אלה. מי שלא מבין באריכאולוגיה אולי יבין בהיסטוריה. שנת +622 הייתה אחרי שנת 1000-.

חלוקת הארץ ? עם מי אתה רוצה לחלוק את ביתך ? עם מי הוריך רוצים לחלוק את ביתם ?
קישקוש.
זה כוחה ההרסני של אמונה דתית שמשחקת לידי הרשע שבטבע האנושי. עם כל החוכמה, התבונה והנשגבות ההגותית שכל דת-שהיא יודעת לייצר - אין שום דת מערבית שיודעת לחיות בשלום וסובלנות עם דתות אחרות. זבל של דבר ! הרעיון הדתי שהגה את רעיון ההבטחה האלוהית על רגבי אדמה הוא רעיון רגיוזו-נאצי ! רעיון פשיסטי טובל בדם.

אין חלוקה.
בשביל אלה שרוצים לחיות דווקא כאן - רק מלחמת חורמה. והמשורר ידע זאת היטב.
 

אלי כ ה ן

New member
אולי יורה אכן לא, אבל שורף - כנראה שכן...

כנראה.
אני ממש לא מבין מה פתאום עלה על דעתך להכניס בסוף דבריך את הסוגיה הדתית, הרי הדיון הפוליטי בכלל לא היה עליה.
לגבי החלוקה: אני לא מדבר על חלוקת בית שלגביו יש רישוממ טאבו המעידים של מי הוא באמת, אלא אני מדבר על חלוקת אדמה שהיא שלהם (בתודעתם) כמו שהיא שלך (בתודעתך).
ואנא, בפעם הבאה נסה לדבר יותר בלחש, כי שומעים אותך היטב גם ככה. בתודה מראש, ידידך אלי.
 

u r i el

New member
אני מדבר יותר חלש

מיורם.
אני בוכה.

הסוגיה הפוליטית-לכאורה היא תולדה של הנארטיב ההיסטורי לכאורה, הנארטיב הדתי.

נכון יש יודו-נאצים. וגם המשורר הטעים את המילה יש, ממש כשם שהיו שם באירופה אי אילו חסידי אומות עולם ועדיין יש, אך לא הם - לצערנו - נתנו את הטון ואיש לא יכול מבחינה ממסדית למנוע פסיכופאטים בודדים מלהיות שליחיו של השטן כשם שלא ניתן היה מבחינת הרייכסטאג למנוע כמה חסידי עולם בודדים.
על כל פנים - ככל שאני יודע, ותקן אותי אם אני טועה, פה אצלנו בארץ אבות דנים פסיכופטים כאלה לכף חובה, הופכים עולמות כדי למצוא אותם ובכדי למצות אתם את הדין. שם לא !! אדרבא כי שבעתים יוכה יהודון ומתנחל שבעים ושבעה ואמר כל העם אמן !

ועכשיו בוא נשיר ונבכה יחד :
שבת שלום.
 

אלי כ ה ן

New member
הסוגיה הפוליטית היא נייטרלית מבחינה דתית:

והראייה, שיש ימניים-חילוניים (למשל ראש הממשלה), ויש גם שמאליים-דתיים (למשל זה שעליו נקרא הפורום הזה), וכמובן ציינתי הרגע רק דוגמאות מפורסמות על קצה המזלג, כי הדוגמאות הפחות מפורסמות הן רבות מאד.

מה בסך הכל ביקשתי? ביקשתי מהחיילים הישראלים, שכאשר הם יורים בעזה, שיחשבו טיפה שמא האדם שעליו הם יורים הוא חף מפשע. אם חיילנו היו תמיד שמים לב לכך, אז לא היינו מתוודעים למראות הנוראיות ההם, של ילדים עזתים הרוגים (ומן הסתם שגם בקרב המבוגרים יש חפים מפשע, כי לא נראה לי שהסטטיסטיקה של הילדים שונה מזו של המבוגרים).

לגבי שיר שלום עליכם, אני מבין למה אתה בוכה: הרי מבחינתך זו נוסטלגיה. אבל למה שאני אבכה?

אגב, סתם מסקרן אותי לדעת: יהודי דתי שמאמין רק בקב"ה אבל לא בשום מלאך, האם יש היגיון שיתחיל לפזם על שולחן השבת את השיר הנ"ל?
 
שלום עליכם

שמעתי מהעקשים שהדרדעים לא אומרים את זה. אבל לא הבנתי מה זה שונה מ"התכבדו מכובדים" שמובא בגמרא וברמב"ם.
 

אלי כ ה ן

New member
מעניין האם הדרדעים אומרים את התכבדו מכובדים..

ובכלל, אמירת התכבדו מכובדים, נראית אף חמורה יותר מאשר אמירת שלום עליכם, כי בנוסח התכבדו מכובדים יש גם בקשה מהמלאכים "עיזרוני עיזרוני שימרוני שימרוני". התמיהה מתחדדת במיוחד לאור דברי התלמוד הירושלמי, שמי שמבקש ממלאכים הוא כעובד עבודה זרה. אלא שלמרות דברי התלמוד הירושלמי, הרי שבתלמוד הבבלי כן הובאה משום מה אמירת התכבדו מכובדים...

ומעניין לציין, שהשולחן ערוך (אורח חיים סימן ג' סעיף א'), ניסה לאזן, ולכן מצד אחד כתב לומר את התכבדו מכובדים, אך מצד שני הוא סייג ש"עכשיו לא נהגו לאומרו". אם כי לא ברור האם מנסה לרמוז שעכשיו נוהגים שלא כדין, או אדרבא מנסה לרמוז דווקא את ההפך: דהיינו לרמוז, שהמובא בתלמוד הבבלי אינו דין אלא עיצה (אמנם עיצה תמוהה אבל עדין רק עיצה), ושעכשיו לא נהגו ללכת אחרי אותה עיצה, ושזו זכותם - כי סוף סוף זו רק עיצה. אם אכן זו כוונת השולחן ערוך, אזי - אם יתברר לנו שהדרדעים אינם אומרים את התכבדו מכובדים - הרי שכבר אין להתפלא עליהם, שהרי הם אינם מחוייבים אלא לדין ולא לעיצה. אבל עדין תמוה מכך שהרמב"ם (הרציונליסט) כן הביא את אמירת התכבדו מכובדים, ובפרט שהביא זאת בהילכות תפילה (פרק ז' הלכה ה'), בעוד שאין דרכו להביא שם עיצות אלא דינים גמורים! על כל פנים, אולי מנהליו-לשעבר של הפורום - יחיאב נגר ויוסי פרחי - הדרדעים, יפתרו לנו את התעלומה - וגם יספרו מה מנהג הדרדעים לגבי אמירת התכבדו מכובדים.

בהלכה מובאים גם המון התרים שמקורם הוא באמונה בעין הרע. למשל: נפסק, שכאשר מעלים לספר תורה אב ובן - או שני אחים - אחד אחרי השני, יש להימנע מלקרוא לשני בשמו - משום "עין הרע" (שולחן ערוך שם סימן קמ"א סעיף ו').

דינים אלו רווחים (משום מה) במיוחד בהילכות שבת: למשל: בדברי הגמרא, ובדברי הרמב"ם, וגם בשולחן ערוך, מופיעות הילכות התר הוצאת "קמיע מומחה" בשבת. עניין זה הוא - מבחינה מסויימת - אולי אפילו עוד יותר תמוה מאשר עניין אמירת התכבדו מכובדים, כי גם השולחן ערוך עצמו (הכביכול יותר "עדכני" מאשר הרמב"ם הכביכול "מיושן"), מתיר לעבור על איסור גמור מן התורה של הוצאה מרשות לרשות, רק בזכות "מומחיותו של הקמיע" (שם סימן ש"א סעיף כ"ה). כיוצא בכך, נפסק להתיר את איסור ההוצאה בשבת - אם מדובר בהוצאה של קשר "לרפואת קיטוף עין הרע שלא ישלוט" (שם סימן ש"ג סעיף ט"ו), ובהוצאה בשבת של "אבן תקומה" - כסגולה נגד הפלה (שם סעיף כ"ד), ובהוצאה בשבת של "ביצת חרגול, ומסמר הצלוב, ושן של שועל" (שם סימן ש"א סעיף כ"ז), ובהוצאה בשבת של מיני עשבים הנקשרים ונתלים לרפואה (שם סעיף כ"ד). עוד נפסק, להתיר את איסור המדידה בשבת - אם מדובר ב"למדוד אזור [=חגורה של] מי שהוא חולה, וללחוש עליו כמו שנוהגים הנשים" (שם סימן ש"ו סעיף ז'). וכן מותר לטמון בשבת את השליא (באדמה) - כטכניקה לחימום הוולד (שם סימן ש"ל סעיף ז). מותר בשבת ללחוש נגד נחשים ועקרבים, ואין זה נחשב כ"איסור צידה בשבת" (שם סימן שכ"ח סעיף מ"ה). והריני מתכבד בזאת לבשר, לכל אלו שעוד נותר אצלם ספק, שדיני שאילת שאלות מהשד בשבת - אינם שונים מביום חול: מה שמותר בחול מותר גם בשבת (שם סימן ש"ז סעיף י"ח).
 
הדרדעים אומרים

הרב ערוסי הסביר שהמלאכים זה השכל ואנו משאירים אותו בחוץ כי אסור להרהר שם בדברי תורה. פשט'ליך כאלה אפשר לעשות גם על שלום עליכם. אני לא מקפיד לומר אבל גם לא מקפיד שלא לומר כמו שאין לי איסור להתכתב אתך אין לי איסור לדבר עם מלאכים האיסור הוא רק לעובדם.
 
השדים לא קיימים אבל המלאכים כן

לא משנה איך תסביר מה זה, זה קיים במקרא. לפי הרמב"ם כל כוח טבעי הוא מלאך.
 

אלי כ ה ן

New member
לשיטתך לולי הייתי פרידמן אלא נניח ערוסי אז גם

היית אומר "התכבדו מכובדים...משרתי עליון, עיזרוני עיזרוני שימרוני שימרוני", הלא כן?
 
למעלה