נזרקתי מפורום תנ"ך מאחר ולא עניתי על

masorti

New member
נדמה לי שהחלטת מזמן שמדובר באגדת עם...

אז מה כל כך חשוב לך האם יש אי דיוקים בסיפור? (אלא אם מטרתך לגרום למאמינים להודות שכל אמונתם היא הבל ולשכנע אותם לחזור בשאלה) הרי את לא תלכי להתווכח עם הסופרת ג'.ק.רולינס לגבי הפרטים ההנדסיים של הפעלת הכשפים המתוארים בספרי הארי פוטר.
 

טלי1960

New member
ההבדל הוא שרולינס אינה טוענת שהיא אלוהים

ומודה מראש שמדובר בסיפור שבדתה מראשה . איש לא חושד לרגע כי הארי פוטר קיים ובאמת עושה קסמים ... אני מבקשת ממך להיות מעט יותר הגון ולא לזרוק עלי את הניסיון "להחזיר בשאלה" בכל פעם שאין לך תשובה של ממש לשאלה ששאלתי. ואם החלטתי שמדובר באגדת-עם או לא,זה בכלל לא לעניין. אני רציתי הסבר מתקבל על הדעת לגבי מקור האור ביום הראשון לבריאה. אפשר להודות שאין כזה, אולי כי זה שיבוש לוגי במקור. למה זה כל כך קשה? האם להמציא לאלוהים פנס ,פרוז'קטור,שמש סמויה,אור רוחני,שמש שלא תלויה עדיין בשמיים אבל נמצאת על שולחן העבודה...ועוד כהנה וכהנה, זה יותר מכובד? לדעתך זה באמת מוסיף כבוד למעשה הבריאה ? ואולי ההסברים הללו גורמים להגברת חוסר האמון אצל אדם רציונלי שבאמת רוצה להבין? אז אולי אדם דתי מאמין בכל ליבו שלאלוהים היה פרוז'קטור שכזה ששימש אותו עד ליום הרביעי, אני לא באה להטיל ספק באמונתו אלא רק רוצה לשאול האם קיים גם הסבר קצת יותר טוב מזה, כי לי אישית, קשה לבלוע אותו מבלי לתהות..
 

masorti

New member
"אני לא באה להטיל ספק באמונתו"... ../images/Emo6.gif

מה פתאום מטילה ספק? את רק מבהירה בצורה שאינה משתמעת לשתי פניו שאמונתו היא אוסף שטויות דביליות.
 

טלי1960

New member
לא הטלתי ספק באמונה שלך,

הטלתי ספק בכתוב וכתוצאה מזה,הטלתי ספק גם באמונתי שלי.
 

masorti

New member
רגע של עברית...

"להטיל ספק באמונה" = להטיל ספק בכך שהאמונה מייצגת משהו אמיתי. ברור שלא הטלת ספק בכך שאני מאמין. הטלת ספק בתוכן של אותה אמונה וקבעת שאני מאמין באוסף שטויות דביליות. לא יודע איך בדיוק פועלת הלוגיקה שלך, אבל כנראה שהיא שונה מהמקובל. לא יתכן שהטלת ספק באמונתך משום שאמונתך היא האתיאיזם. כל דברייך מוכיחים שאת מאמינה אדוקה באמונתך ללא כל ספק, ואפילו מסיונרית לאמונתך.
 

טלי1960

New member
אתה קובע עבורי את מידת אמונתי ואת רמת אדיקותי

דבר שאפילו אני לא בטוחה בו. יוהרה יוהרה ושוב יוהרה. והצנע לכת....
 

masorti

New member
כל הכתיבה שלך היא יוהרה אחת גדולה...

ולעג בלתי פוסק לדוסים הדבילים שמאמינים בשטויות. רק את הנאורה יודעת את האמת וראית את האור.
 

טלי1960

New member
הלוואי והיה נכון והלוואי שבאמת הייתי יודעת.

יש דברים שאינני יכולה לקבל אותם משום שהם סותרים את ההגיון. כמו העובדה שarriy80 מאמין בה שכל התורה כולה נכתבה על ידי אדם אחד והוא משה. לא משנה בכלל שהתורה מדברת גם על ארועים שהתרחשו הרבה אחרי משה... למשל כיבוש כנען על ידי יהושוע... אבל אצל arriy80 זה מסתדר עם ההגיון ואצלי לא. האם אסור להצביע על הסתירות הללו ולשאול לגביהן שאלות? מעולם לא אמרתי שהדוסים דבילים. מעולם לא טענתי שאני יודעת את האמת. להפך,התרעמתי על הביטחון הזה שהאמת היא אצלך ,אצל "חי בסרטים" ואצל -arriy80 טענתי שזו יוהרה.
 

masorti

New member
אני לא אתייחס ליוהרה המבצבצת מהודעתך...

אלא רק לעובדה הפשוטה שאת פשוט לא בקיאה בחומר. כיבוש כנען לא מתואר בחמשת חומשי התורה שאותם על פי גירסתו של ארי הכתיב האל למשה. כיבוש כנען מופיע ביהושע ושופטים. (ולמרבה התדהמה, ארי יסביר לך שאת ספר יהושע כתב בכלל יהושע) אבל אני לא אבלבל אותך עם עובדות שיפריעו לך לתקוף אותו בנקודות הלא-נכונות.
 

טלי1960

New member
צודק לגבי כיבוש כנען בספר יהושוע,

אך גם בספר דברים שמסכם את התורה,יש תאור ארועים לאחר מות משה,כמו למשל מינוי יהושוע כיורשו... אני לא השתכנעתי שמשה כתב את כל התורה. לגבי ספר יהושוע,יש אפשרות סבירה כי סופר כתב אותו ולא יהושוע עצמו. בסך הכל,יש כמה וכמה מקומות בתנך המסופר על אנשי מקצוע שעוסקים בכתיבת הארועים. כמו סופרי המלך. באופן עקרוני, ממש לא עקרוני לי אם משה כתב בעצמו את הארועים,או יהושוע...או סתם סופר כלשהו. מי כתב את הספרים הללו זה ממש לא העיקר ולא נושא הדיון.
 

arriy80

New member
מינוי יהושע??

יש לך תנ"ך בבית? עייני בספר במדבר פרק כ"ז. אלוקים מצווה את משה רבינו בעצמו למנות את יהושע עוד בחייו. אין לי אלא להפנות אותך להודעה הקודמת של masorti, לפיסקה הראשונה.
 
בקשר לקבלה לפורום

אז פה יש הרבה עופות מוזרים כולל אותי ונדמה לי שחוץ מכמה שלפעמים תוקפים לא באופן ממוקד את תקבלי פה תשובות מעניינות מאופירה, מארי, מאור הגנוז ומעוד הרבה... אם מישהו יעיז לזרוק פה מישהו זה לא יגובה מצד ההנהלה של הפורום והוא מן הסתם יצונזר לשאול זו המטרה לשמה התאספנו כאן פורום =ת מילה יוונית שמשמעה קהל רחב תשאלי שאלה ותראי מה יקרה.....
 
למעלה