ניצול או לא?

אוקיי עזבי יחסי מין

אבל נניח שמנחה מבקש טובה מסטודנט - לחתום לו על ערבות בנקאית? בסך הכל נראה לי ששנינו מסכימים שיש פוטנציאל לאוירה לא נעימה בחלק מהמקרים. בין כל שני אנשים קיימת דינמיקה של קביעת גבולות. הנקודה שבהרבה מקרים הדינמיקה הזאת מתחילה ממצב של אי שיוויון כוחות בין השניים. מצב של מנחה וסטודנט הוא מצב מסוג זה. אני טוען שבכל מקום שקביעת הגבולות מתחילה ממקום של אי שיוויון כוחות, אי אפשר להתמם ולומר "אבל הוא היה יכול לסרב".
 

22ק ו ס ם

New member
ההנחה הבסיסית שלך שאי השיוויון הוא לטובת

המרצה לא נכונה ברוב המקרים. סטודנט מרוויח מעצם ההנחייה הרבה יותר מהנחייה של המנחה. זה שהמנחה מעליו בהיררכייה ממש לא שייך לזה. לרכז קורס, או ללמד שיעור מסוים במקומו אלו דברים שבטווח הארוך מועילים לסטודנט. כל עוד מדובר בדברים חד פעמיים ולא בהפיכת המונחה לעבד אני לא רואה בזה בעייה. הבעייה מתחילה כשמתחילים להתקטנן ולעשות חשבונות על כל דבר קטן. בסופו של דבר מאבדים את התמונה הכוללת שהיא רווח גדול לסטודנטים.
 
ההנחה נכונה

כי למנחה יש יותר יכולת להשפיע על עתידו המקצועי של הסטודנט מאשר להיפך.
 

22ק ו ס ם

New member
כן, אבל ההשפעה היא כמעט תמיד חיובית

ולכן אם כבר אי השיוויון פועל לטובת הסטודנטים שמקבלים הרבה יותר מהנחייה מאשר המרצים.
 
"כמעט תמיד"

מה זה "כמעט תמיד" ולמה זה רלבנטי? אני מדבר על הפוטנציאל שיש לכל אחד מהמעורבים להשפיע על השני. שנינו מסכימים שמנחה יכול להשפיע על הסטודנט יותר משסטודנט על המנחה. לכן מלכתחילה התחום האפור ביחסים ביניהם נוטה לכיוון המנחה.
 

22ק ו ס ם

New member
לא מסכים

מכיוון שהסיטואציה כולה עובדת בעיקר לטובת הסטודנט, מנחה צריך להיות באמת רשע או לעשות דברים לרעת הסטודנט כדי לפגוע בו. אתה יוצא מנקודת הנחה שזה שיש למרצה יותר כוח הופך אותו לרע בהכרח ואני לא מסכים עם ההנחה הזו.
 
אתה מייחס לי הנחות שלא הנחתי

" שיש למרצה יותר כוח הופך אותו לרע בהכרח ואני לא מסכים עם ההנחה הזו." לא אמרתי שזה הופך אותו לרע בהכרח - זה מאפשר למרצה הרע לנצל את המצב לרעה, זה הכל.
 
לא, היא לא נכונה

כי לסטודנט קל מאוד להחליף מנחה, אם זה ינסה לעשות שרירים ולהשתמש בכוח שאין לו באמת.
 

FPNH

New member
בכלל לא קל להחליף מנחה

הרבה חוקרים בכלל לא ירצו לקחת סטודנט שעוזב מעבדה (יש מספיק סטודנטים, לא צריך אחד עם רקורד של בעיות) וכמעט כולם יתקשרו לברר עם המנחה הקודם מה הסיפור עם הסטודנט הזה. חוץ מזה, החלפת מנחה אומרת שצריך להתחיל נושא חדש וכל מה שעשית עד עכשיו הולך לפח (חוץ מנסיון העבודה שיישאר איתך תמיד). באופן מעשי, זה להתחיל דוקטורט מחדש.
 
אולי בתחומים מעבדתיים זה באמת ככה

לא אצלנו. לגבי הלהתחיל מחדש - בגלל זה מראש לא צריך לקחת כמנחה מישהו שלא מסתדרים איתו, ובטח שלא למשוך את זה.
 
נכון בתחומים מעבדתיים זה ככה

ווזו אולי סיבה מדוע לא כדאי להתבטא בכזו נחרצות לפני לוקחים בחשבון תחומים שהם לא התחום שלך. בנוסף המשפט "לא כדאי לקחת מראש מישהו שלא מסתדרים איתו" הוא בעייתי משהו כי בראיונות הקבלה כולם מסתדרים עם כולם מצויין. הבעיות יכולות להתחיל שנה אחר כך.
 
זה ידוע שבתחומים מעבדתיים

הסטודנטים הם עבדים. מן הסתם קל יותר לעשות את זה כי יש הרבה יותר כאלה. אבל, זה לא קשור, בכלל, לסוגיה שאתה מעלה.
 
זה קשור

מפני שההמלצה שלך "אז שיחליף מנחה" איננה ישימה בהרבה מחקרים מעבדתיים.
 
בוודאי שהיא ישימה

ובהנחה שזה באמת המנחה שבעייתי, לא תהיה כרוכה בקושי מעבר. אבל אם הבעיה היא שמדובר בסטודנט שנכנס אוטומטית לעמדת מגננה שמנצלים אותו רק בגלל בקשה לשמור על הכלבים, אז כן, גם אני לא הייתי רוצה כאב ראש כזה כסטודנט שלי.
 
למה זה פתח לבעיות?

זה מזכיר לי שכשעוד הייתי אמורה להתגייס ולמקום מסויים, הרמתי טלפון למישהו שהכרתי עוד הרבה קודם מהלימודים (והיינו מדברים הרבה ועל דברים אישיים, אפילו אישיים מאוד...) שהייתי אמורה ככל הנראה להיות איתו בצוות. סתם כבדרך אגב, שאלתי אותו מה קורה היום עם X וY (לאחר שמאז הגיוס שלו כמעט ולא דיברתי איתו) והוא אמר לי "עכשיו אנחנו נעבוד ביחס אז עדיף שלא נדבר יותר על נושאים אישיים". הייתי בשוק, נראה לי שאני עדיין
 

Unicorn98

New member
קיים פה כשל לוגי בסיסי מאוד...

המשוואה של קמיר שבה: "יש ניצול של סטודנטים ע"י מרצים" = "סטודנטים תמיד מנוצלים ע"י המרצים". דמגוגיה במיטבה.
 

tulkin

New member
לי דווקא נראה שאני מנצל את המרצים שלי

אני לא משלם להם או לבית הספר. אני גוזל מזמנם בכל מיני התלבטויות והתחבטויות עקרוניות יותר או פחות, עומד בקושי בדדליינים כשמדובר בפרוייקטים שלהם, בהם אני כמעט לא משתתף, ולא ברור בכלל שאני עושה עבודה טובה. ובסוף אנצל את יוקרתם מעמדם ואת יוקרת בית הספר כדי לקבל משרה טובה - כאשר מה שנחשב משרה טובה בשבילי (תקן בבן גוריון יספיק לי. עדיף בעברית או בטכניון) לא יוסיף הרבה ליוקרת בית הספר. עוד לא הצלחתי להבין איפה ומה הם מקבלים ממני בתמורה. (ושלא יהיו אי הבנות..... זה לא נאמר מאד ברצינות...)
 
למעלה