נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013

מצב
הנושא נעול.
לכן אי אפשר יותר לשייך את תחנות אשקלון ואשדוד

עולים ויורדים בקו אשקלון תל-אביב דרך רחובות
מיד לאחר פתיחת הקו אשקלון - תל אביב דרך מערב ראשון בתחילת אוגוסט החלה צמיחה מרשימה במספר הנוסעים העולים והיורדים בתחנות אשקלון ואשדוד.
לכן אי אפשר יותר לשייך את תחנות אשקלון ואשדוד
לקו דרך רחובות.
 
אבל אי אפשר לדעת באילו משני הקווים משתמש

למה זה אחלה קו
ואפילו עדיף ברוב המובנים על הקו החדש .
אבל אי אפשר לדעת באילו משני הקווים משתמש
כל נוסע שנכנס או יוצא באחת משתי התחנות הללו ולכן אי אפשר לשייך את התחנות לקו מסויים. בדיוק כפי שאי אפשר לשייך את תחנות ת"א, לוד, בנימינה וחיפה לקו מסויים.
סביר להניח שרוב הנוסעים מ/ל התחנות הללו משתמשים דווקא בקו החדש.
 
מענין אם אפשר לראות רחובות- אשקלון

אבל אי אפשר לדעת באילו משני הקווים משתמש
כל נוסע שנכנס או יוצא באחת משתי התחנות הללו ולכן אי אפשר לשייך את התחנות לקו מסויים. בדיוק כפי שאי אפשר לשייך את תחנות ת"א, לוד, בנימינה וחיפה לקו מסויים.
סביר להניח שרוב הנוסעים מ/ל התחנות הללו משתמשים דווקא בקו החדש.
מענין אם אפשר לראות רחובות- אשקלון
בלבד , מכיון שפה יש יתרון מאוד גדול לרכבת על שאר התחבור ה ציבורית בכך שמגיע תוך חצי שעה לרחובות בניגוד למוניות ולאוטובוס שזה לפחות 50 דקות במקרה הטוב
 
הסטטיסטיקה היא על הנכנסים והיוצאים מכל תחנה

מענין אם אפשר לראות רחובות- אשקלון
בלבד , מכיון שפה יש יתרון מאוד גדול לרכבת על שאר התחבור ה ציבורית בכך שמגיע תוך חצי שעה לרחובות בניגוד למוניות ולאוטובוס שזה לפחות 50 דקות במקרה הטוב
הסטטיסטיקה היא על הנכנסים והיוצאים מכל תחנה
אין סטטיסטיקה מפורסמת לפי שילוב של מוצא ויעד.
 

raminec

New member
תחנות יבנה

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אוקטובר
תחנות יבנה
רושמות עליה נאה במספר הנוסעים.
בן, אנחנו ממתינים לראות את התגשמות נבואות הזעם שלך:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=171979199
 

בועז ל

New member
תודה רבה, רמי ואריק, על הגרפים מאירי העיניים.

תחנות יבנה
רושמות עליה נאה במספר הנוסעים.
בן, אנחנו ממתינים לראות את התגשמות נבואות הזעם שלך:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=171979199
תודה רבה, רמי ואריק, על הגרפים מאירי העיניים.
רמי'ש: האם תוכל להוסיף קווי רשת על הגרף של תחנות יבנה?
 

בועז ל

New member
תודה רבה, רמי'ש!

תחנות יבנה - עם צירים אנכיים
בועז, לבקשתך!
תודה רבה, רמי'ש!
לא אעמוד בדרכך אם תחליט להפוך את השתי וערב למופע קבוע בגרפים שלך.
 
התחזית שלו התרסקה, שלי התגשמה במדוייק

תחנות יבנה
רושמות עליה נאה במספר הנוסעים.
בן, אנחנו ממתינים לראות את התגשמות נבואות הזעם שלך:
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=171979199
התחזית שלו התרסקה, שלי התגשמה במדוייק
אני חזיתי כאן באותו שרשור וגם בשרשורים נוספים בנושא עליה דרסטית בנוסעים ביבנה מערב, וצדקתי ב-100%. יבנה מערב עלתה משוויון עם יבנה מזרח ליתרון של 50%! וזו כמובן רק ההתחלה. הסיבה, כמו שכבר כתבתי כאן, היא פתיחת מגרש החניה החדש, שמאפשר להכנס, לצאת ולחנות כמו בני אדם, במקום להיאבק במבוך שתכנן ילד בכיתה ג', ולחנות במרחק ריצת מרתון מהכניסה לתחנה (שלא לדבר על החול והבאנים בדרך לתחנה, שהוחלפו במדרכות נוחות). מרגע פתיחת המגרש אפשר לראות את הזינוק בכמות הנוסעים.
קיצור זמן הנסיעה לת"א מתקזז עם הורדת מספר הרכבות והשינוי לרעה בזמני הנסיעה, כך שהגורם העיקרי לשינוי הוא השיפור בנגישות.
 

benshap2

New member
קודם כל, אכן הנתונים שונים מתחזיתי

התחזית שלו התרסקה, שלי התגשמה במדוייק
אני חזיתי כאן באותו שרשור וגם בשרשורים נוספים בנושא עליה דרסטית בנוסעים ביבנה מערב, וצדקתי ב-100%. יבנה מערב עלתה משוויון עם יבנה מזרח ליתרון של 50%! וזו כמובן רק ההתחלה. הסיבה, כמו שכבר כתבתי כאן, היא פתיחת מגרש החניה החדש, שמאפשר להכנס, לצאת ולחנות כמו בני אדם, במקום להיאבק במבוך שתכנן ילד בכיתה ג', ולחנות במרחק ריצת מרתון מהכניסה לתחנה (שלא לדבר על החול והבאנים בדרך לתחנה, שהוחלפו במדרכות נוחות). מרגע פתיחת המגרש אפשר לראות את הזינוק בכמות הנוסעים.
קיצור זמן הנסיעה לת"א מתקזז עם הורדת מספר הרכבות והשינוי לרעה בזמני הנסיעה, כך שהגורם העיקרי לשינוי הוא השיפור בנגישות.
קודם כל, אכן הנתונים שונים מתחזיתי
מה שמדגיש את הצורך העז שיש בעיר כמו יבנה לרכבת, לאור פקקי הבוקר האיומים לתל אביב (גם כשהשירות יורד ברמתו - עדיין אין לרכבת תחליף).

יש מספר נתונים שלא שקללתי:

1. הפקק בבוקר לת"א גדל משמעותית (בעשרות אחוזים) עת פתחו את נתיב בתחבורה-הציבורית-הלא-קיימת בכביש 20 בשעות הבוקר.
2. שכונה ענקית (השכונה הירוקה) מאוכלסת בימים אלו ביבנה, ורובה זוגות צעירים אשר קנו במיוחד בית באזור הזה כדי לנסוע ברכבת. הגידול בנסיעות ברכבת, בהתחשב בגידול האוכלוסיה, יכל ואף היה צריך להיות גדול יותר.
3. תחנת יבנה מזרח הפכה לתחנה המשרתת את מי שאין לו איך להגיע ליבנה מערב, מגיע מהמושבים/גדרה, תושבי השכונה הירוקה.

אסיים במילה טובה -
מאז פתיחת הקו לשדרות נוספו קרונות נוסעים, והקו כעת לא עמוס כפי שהיה לפני כן (אם כי בראשון לציון כבר מרבית הנוסעים נאלצים לעמוד בשעות העומס בבוקר, בכל ימות השבוע).
כעת נותר לסנכרן בין הקווים העירוניים והאזוריים ביבנה לזמני הגעת ויציאת הרכבות, בניגוד למצב הקיים, דבר שיוביל לגידול נוסף במספר הנוסעים.
 

Rubim88

New member
אתה מצפה שלכל אחד יהיה מקום

קודם כל, אכן הנתונים שונים מתחזיתי
מה שמדגיש את הצורך העז שיש בעיר כמו יבנה לרכבת, לאור פקקי הבוקר האיומים לתל אביב (גם כשהשירות יורד ברמתו - עדיין אין לרכבת תחליף).

יש מספר נתונים שלא שקללתי:

1. הפקק בבוקר לת"א גדל משמעותית (בעשרות אחוזים) עת פתחו את נתיב בתחבורה-הציבורית-הלא-קיימת בכביש 20 בשעות הבוקר.
2. שכונה ענקית (השכונה הירוקה) מאוכלסת בימים אלו ביבנה, ורובה זוגות צעירים אשר קנו במיוחד בית באזור הזה כדי לנסוע ברכבת. הגידול בנסיעות ברכבת, בהתחשב בגידול האוכלוסיה, יכל ואף היה צריך להיות גדול יותר.
3. תחנת יבנה מזרח הפכה לתחנה המשרתת את מי שאין לו איך להגיע ליבנה מערב, מגיע מהמושבים/גדרה, תושבי השכונה הירוקה.

אסיים במילה טובה -
מאז פתיחת הקו לשדרות נוספו קרונות נוסעים, והקו כעת לא עמוס כפי שהיה לפני כן (אם כי בראשון לציון כבר מרבית הנוסעים נאלצים לעמוד בשעות העומס בבוקר, בכל ימות השבוע).
כעת נותר לסנכרן בין הקווים העירוניים והאזוריים ביבנה לזמני הגעת ויציאת הרכבות, בניגוד למצב הקיים, דבר שיוביל לגידול נוסף במספר הנוסעים.
אתה מצפה שלכל אחד יהיה מקום
ישיבה בשעות העומס בתחום הגוש העירוני?
 

benshap2

New member
כפי שכתבתי - "מילה טובה"

אתה מצפה שלכל אחד יהיה מקום
ישיבה בשעות העומס בתחום הגוש העירוני?
כפי שכתבתי - "מילה טובה"
קרי, המצב אכן השתפר דרמטית.

כשהחל מאשדוד אנשים כבר עמדו - זה לא היה סביר.
 
מה הקשר הין נתיב התחבורה הציבורית לפקק?

קודם כל, אכן הנתונים שונים מתחזיתי
מה שמדגיש את הצורך העז שיש בעיר כמו יבנה לרכבת, לאור פקקי הבוקר האיומים לתל אביב (גם כשהשירות יורד ברמתו - עדיין אין לרכבת תחליף).

יש מספר נתונים שלא שקללתי:

1. הפקק בבוקר לת"א גדל משמעותית (בעשרות אחוזים) עת פתחו את נתיב בתחבורה-הציבורית-הלא-קיימת בכביש 20 בשעות הבוקר.
2. שכונה ענקית (השכונה הירוקה) מאוכלסת בימים אלו ביבנה, ורובה זוגות צעירים אשר קנו במיוחד בית באזור הזה כדי לנסוע ברכבת. הגידול בנסיעות ברכבת, בהתחשב בגידול האוכלוסיה, יכל ואף היה צריך להיות גדול יותר.
3. תחנת יבנה מזרח הפכה לתחנה המשרתת את מי שאין לו איך להגיע ליבנה מערב, מגיע מהמושבים/גדרה, תושבי השכונה הירוקה.

אסיים במילה טובה -
מאז פתיחת הקו לשדרות נוספו קרונות נוסעים, והקו כעת לא עמוס כפי שהיה לפני כן (אם כי בראשון לציון כבר מרבית הנוסעים נאלצים לעמוד בשעות העומס בבוקר, בכל ימות השבוע).
כעת נותר לסנכרן בין הקווים העירוניים והאזוריים ביבנה לזמני הגעת ויציאת הרכבות, בניגוד למצב הקיים, דבר שיוביל לגידול נוסף במספר הנוסעים.
מה הקשר הין נתיב התחבורה הציבורית לפקק?
פתחו נתיב חדש והגדירו אותו כתחבורה ציבורית. לא הורידו שום נתיב מהכביש שהיה קודם
 

benshap2

New member
השתלבות הנתיבים הנוראית בצומת חולון

מה הקשר הין נתיב התחבורה הציבורית לפקק?
פתחו נתיב חדש והגדירו אותו כתחבורה ציבורית. לא הורידו שום נתיב מהכביש שהיה קודם
השתלבות הנתיבים הנוראית בצומת חולון
 

benshap2

New member
זה עניין לדיון אחר

אילו ההשתלבות הייתה של שלושה נתיבים רגילים
בצומת חולון, המצב היה גרוע אף יותר.
זה עניין לדיון אחר
כוונתי בהעלאת הנקודה הייתה לציין שהיא "הפריעה" למעבר תושבי האזור מהרכבת לרכב הפרטי לכשהורע השירות, וזאת משום שגם האלטרנטיבה הורעה משמעותית, ולא יכלתי לשכלל נתון זה שכן הוא לא היה ידוע באותה עת.
 

raminec

New member
מחלף השריון, לא צומת חולון

השתלבות הנתיבים הנוראית בצומת חולון
מחלף השריון, לא צומת חולון
ובכל מקרה לדעתי הבעיה נותרה כשהייתה. מספר הנתיבים באיילון ומספר הנתיבים בכניסות לת"א הוא סופי ומוגבל. לכן רק שיפור באופן שבו מנצלים את הנתיבים הקיימים - שימוש בתח"צ יכול להביא לשיפור במן הנסיעה מנק' לנק' בשעות העומס.
 

alantan

New member


מחלף השריון, לא צומת חולון
ובכל מקרה לדעתי הבעיה נותרה כשהייתה. מספר הנתיבים באיילון ומספר הנתיבים בכניסות לת"א הוא סופי ומוגבל. לכן רק שיפור באופן שבו מנצלים את הנתיבים הקיימים - שימוש בתח"צ יכול להביא לשיפור במן הנסיעה מנק' לנק' בשעות העומס.
 

olli3

New member
מנהל
איך שוליים שהופכים לנת"צ גורמים לפקק גדול

קודם כל, אכן הנתונים שונים מתחזיתי
מה שמדגיש את הצורך העז שיש בעיר כמו יבנה לרכבת, לאור פקקי הבוקר האיומים לתל אביב (גם כשהשירות יורד ברמתו - עדיין אין לרכבת תחליף).

יש מספר נתונים שלא שקללתי:

1. הפקק בבוקר לת"א גדל משמעותית (בעשרות אחוזים) עת פתחו את נתיב בתחבורה-הציבורית-הלא-קיימת בכביש 20 בשעות הבוקר.
2. שכונה ענקית (השכונה הירוקה) מאוכלסת בימים אלו ביבנה, ורובה זוגות צעירים אשר קנו במיוחד בית באזור הזה כדי לנסוע ברכבת. הגידול בנסיעות ברכבת, בהתחשב בגידול האוכלוסיה, יכל ואף היה צריך להיות גדול יותר.
3. תחנת יבנה מזרח הפכה לתחנה המשרתת את מי שאין לו איך להגיע ליבנה מערב, מגיע מהמושבים/גדרה, תושבי השכונה הירוקה.

אסיים במילה טובה -
מאז פתיחת הקו לשדרות נוספו קרונות נוסעים, והקו כעת לא עמוס כפי שהיה לפני כן (אם כי בראשון לציון כבר מרבית הנוסעים נאלצים לעמוד בשעות העומס בבוקר, בכל ימות השבוע).
כעת נותר לסנכרן בין הקווים העירוניים והאזוריים ביבנה לזמני הגעת ויציאת הרכבות, בניגוד למצב הקיים, דבר שיוביל לגידול נוסף במספר הנוסעים.
איך שוליים שהופכים לנת"צ גורמים לפקק גדול
יותר?

אם לפני כן היה מדובר בשוליים שלא ניתן לנסוע בהם לכל כלי הרכב ואח"כ נפתח נת"צ שמאפשר נסיעה לתח"צ בלבד בשעות הבוקר - איך זה מגדיל את הפקקים בדיוק?

זה לא שלקחו נתיב קיים והפכו אותו לנת"צ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה