קודם כל, אכן הנתונים שונים מתחזיתי
התחזית שלו התרסקה, שלי התגשמה במדוייק
אני חזיתי כאן באותו שרשור וגם בשרשורים נוספים בנושא עליה דרסטית בנוסעים ביבנה מערב, וצדקתי ב-100%. יבנה מערב עלתה משוויון עם יבנה מזרח ליתרון של 50%! וזו כמובן רק ההתחלה. הסיבה, כמו שכבר כתבתי כאן, היא פתיחת מגרש החניה החדש, שמאפשר להכנס, לצאת ולחנות כמו בני אדם, במקום להיאבק במבוך שתכנן ילד בכיתה ג', ולחנות במרחק ריצת מרתון מהכניסה לתחנה (שלא לדבר על החול והבאנים בדרך לתחנה, שהוחלפו במדרכות נוחות). מרגע פתיחת המגרש אפשר לראות את הזינוק בכמות הנוסעים.
קיצור זמן הנסיעה לת"א מתקזז עם הורדת מספר הרכבות והשינוי לרעה בזמני הנסיעה, כך שהגורם העיקרי לשינוי הוא השיפור בנגישות.
קודם כל, אכן הנתונים שונים מתחזיתי
מה שמדגיש את הצורך העז שיש בעיר כמו יבנה לרכבת, לאור פקקי הבוקר האיומים לתל אביב (גם כשהשירות יורד ברמתו - עדיין אין לרכבת תחליף).
יש מספר נתונים שלא שקללתי:
1. הפקק בבוקר לת"א גדל משמעותית (בעשרות אחוזים) עת פתחו את נתיב בתחבורה-הציבורית-הלא-קיימת בכביש 20 בשעות הבוקר.
2. שכונה ענקית (השכונה הירוקה) מאוכלסת בימים אלו ביבנה, ורובה זוגות צעירים אשר קנו במיוחד בית באזור הזה כדי לנסוע ברכבת. הגידול בנסיעות ברכבת, בהתחשב בגידול האוכלוסיה, יכל ואף היה צריך להיות גדול יותר.
3. תחנת יבנה מזרח הפכה לתחנה המשרתת את מי שאין לו איך להגיע ליבנה מערב, מגיע מהמושבים/גדרה, תושבי השכונה הירוקה.
אסיים במילה טובה -
מאז פתיחת הקו לשדרות נוספו קרונות נוסעים, והקו כעת לא עמוס כפי שהיה לפני כן (אם כי בראשון לציון כבר מרבית הנוסעים נאלצים לעמוד בשעות העומס בבוקר, בכל ימות השבוע).
כעת נותר לסנכרן בין הקווים העירוניים והאזוריים ביבנה לזמני הגעת ויציאת הרכבות, בניגוד למצב הקיים, דבר שיוביל לגידול נוסף במספר הנוסעים.