נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013

מצב
הנושא נעול.

benshap2

New member
זו העובדה בשטח

איך שוליים שהופכים לנת"צ גורמים לפקק גדול
יותר?

אם לפני כן היה מדובר בשוליים שלא ניתן לנסוע בהם לכל כלי הרכב ואח"כ נפתח נת"צ שמאפשר נסיעה לתח"צ בלבד בשעות הבוקר - איך זה מגדיל את הפקקים בדיוק?

זה לא שלקחו נתיב קיים והפכו אותו לנת"צ.
זו העובדה בשטח
הימצב היה טוב יותר טרם פתיחתו של הנתיב.

בפועל, נוסעות בו מכוניות פרטיות והוא פקוק כמעט כמו הכביש הרגיל, ואז ההשתלבות בקצה תוקעת את כולם...
 

benshap2

New member
אגב, לא היה ויכוח על כך שיבנה מערב תלך ותגדל

התחזית שלו התרסקה, שלי התגשמה במדוייק
אני חזיתי כאן באותו שרשור וגם בשרשורים נוספים בנושא עליה דרסטית בנוסעים ביבנה מערב, וצדקתי ב-100%. יבנה מערב עלתה משוויון עם יבנה מזרח ליתרון של 50%! וזו כמובן רק ההתחלה. הסיבה, כמו שכבר כתבתי כאן, היא פתיחת מגרש החניה החדש, שמאפשר להכנס, לצאת ולחנות כמו בני אדם, במקום להיאבק במבוך שתכנן ילד בכיתה ג', ולחנות במרחק ריצת מרתון מהכניסה לתחנה (שלא לדבר על החול והבאנים בדרך לתחנה, שהוחלפו במדרכות נוחות). מרגע פתיחת המגרש אפשר לראות את הזינוק בכמות הנוסעים.
קיצור זמן הנסיעה לת"א מתקזז עם הורדת מספר הרכבות והשינוי לרעה בזמני הנסיעה, כך שהגורם העיקרי לשינוי הוא השיפור בנגישות.
אגב, לא היה ויכוח על כך שיבנה מערב תלך ותגדל
הויכוח היה האם זה יהיה באופן מוחלט על חשבון יבנה מזרח או לא.

שים לב שהגידול בנוסעים בתחנות יבנה הביא לגידול של כ 500 נסיעות יומיות, בסה"כ, בשתי התחנות (כאשר נוסעים רבים מיבנה מזרח עברו ליבנה מערב בשל הרעת השירות הסופר משמעותית ביבנה מזרח, והשיפור המסוים בזמני הנסיעה במערב - מסוים כי גם ככה הקו היה מהיר יחסית באחת משתי הניעות השעתיות לפני כן).

בזמן הזה, אוכלסה שכונת ענק ביבנה. נוספו עוד אלפי זוגות צעירים שגרים ביבנה ועובדים בתל אביב.
לדעתי, ללא זה, היית רואה ירידה בשימוש.
אני מכיר לא מעט אנשים שעברו בחזרה לרכב הפרטי (ואז חזרו לרכבת כשפתחו את הקטסטרופה שנקראת נתיב תחבורה ציבורית בכביש 20 ואשר גורמת לפקקי ענק בצומת חולון משל היה המקום מינימום מנהרת לינקולן...)
 

טשאפק 2

New member
מספר הנוסעים מיבנה הוכפל

אגב, לא היה ויכוח על כך שיבנה מערב תלך ותגדל
הויכוח היה האם זה יהיה באופן מוחלט על חשבון יבנה מזרח או לא.

שים לב שהגידול בנוסעים בתחנות יבנה הביא לגידול של כ 500 נסיעות יומיות, בסה"כ, בשתי התחנות (כאשר נוסעים רבים מיבנה מזרח עברו ליבנה מערב בשל הרעת השירות הסופר משמעותית ביבנה מזרח, והשיפור המסוים בזמני הנסיעה במערב - מסוים כי גם ככה הקו היה מהיר יחסית באחת משתי הניעות השעתיות לפני כן).

בזמן הזה, אוכלסה שכונת ענק ביבנה. נוספו עוד אלפי זוגות צעירים שגרים ביבנה ועובדים בתל אביב.
לדעתי, ללא זה, היית רואה ירידה בשימוש.
אני מכיר לא מעט אנשים שעברו בחזרה לרכב הפרטי (ואז חזרו לרכבת כשפתחו את הקטסטרופה שנקראת נתיב תחבורה ציבורית בכביש 20 ואשר גורמת לפקקי ענק בצומת חולון משל היה המקום מינימום מנהרת לינקולן...)
מספר הנוסעים מיבנה הוכפל
ויותר מכך. זו לדעתי השורה התחתונה המשמעותית. יש להניח שלרכבת היה חלק באכלוס אותה שכונה שהזכרת.
 

benshap2

New member
הוא הוכפל כבר לפני כן, כשפתחו את הקו המערבי

מספר הנוסעים מיבנה הוכפל
ויותר מכך. זו לדעתי השורה התחתונה המשמעותית. יש להניח שלרכבת היה חלק באכלוס אותה שכונה שהזכרת.
הוא הוכפל כבר לפני כן, כשפתחו את הקו המערבי
הדיון ביני לבין ידידנו חובב האיצטדיון הפריזאי, היה בנוגע לשינויים שיחולו בקו החל ממועד פתיחת הקו לאשקלון.
אז חלו ביבנה מספר שינויים לרעה:

1. תדירות הרכבות מתחנת יבנה מערב צוצמצה, משך רוב שעות היום, לרכבת אחת בשעה במקום 2.
(הערת המחבר - כיום אני מבין שהדבר השפיע פחות משחשבתי, בשל העובדה שבשעות השיא התדירות מתחנה זו נותרה 2 רכבות בשעה).

2. תדירות הרכבות מיבנה מזרח בשעות השיא ירדה מ2-3 רכבות בשעה, לרכבת אחת בשעה בלבד.

היה ברור ש-2 יגרום לרבים לעבור מרכבת מזרח לרכבת מערב, מה גם שהקו הפך להיות מהיר יותר. בקיצור היה ברור שיבנה מערב תנסוק.
אני הייתי בטוח שבמקביל יבנה מזרח תרד הרבה יותר מאשר מה שהיא ירדה.
כנראה שלא לקחתי בחשבון, בין היתר, את העובדה שיבנה מזרח לא משרתת רק את העיר יבנה אלא גם מושבים רבים בסביבה ולמעשה עד גדרה, ובמקביל את האיכלוס של השכונה החדשה, הסמוכה מרחק הליכה רגלי קצר ביותר מתחנת יבנה מזרח (אלפי תושבים חדשים אשר נמצאים 5 דקות הליכה מהתחנה).

אכן - לרכבת היה חלק באכלוס השכונה המוזכרת. זאת בנוסף לגורמים רבים נוספים.
ודווקא בגלל זה יש לשפר את השירות הרכבתי הניתן לעיר, ולא להותיר את כולנו עם שירות לקוי.
 

בועז ל

New member
השירות שיבנה מקבלת אינו שירות לקוי ולמעשה

הוא הוכפל כבר לפני כן, כשפתחו את הקו המערבי
הדיון ביני לבין ידידנו חובב האיצטדיון הפריזאי, היה בנוגע לשינויים שיחולו בקו החל ממועד פתיחת הקו לאשקלון.
אז חלו ביבנה מספר שינויים לרעה:

1. תדירות הרכבות מתחנת יבנה מערב צוצמצה, משך רוב שעות היום, לרכבת אחת בשעה במקום 2.
(הערת המחבר - כיום אני מבין שהדבר השפיע פחות משחשבתי, בשל העובדה שבשעות השיא התדירות מתחנה זו נותרה 2 רכבות בשעה).

2. תדירות הרכבות מיבנה מזרח בשעות השיא ירדה מ2-3 רכבות בשעה, לרכבת אחת בשעה בלבד.

היה ברור ש-2 יגרום לרבים לעבור מרכבת מזרח לרכבת מערב, מה גם שהקו הפך להיות מהיר יותר. בקיצור היה ברור שיבנה מערב תנסוק.
אני הייתי בטוח שבמקביל יבנה מזרח תרד הרבה יותר מאשר מה שהיא ירדה.
כנראה שלא לקחתי בחשבון, בין היתר, את העובדה שיבנה מזרח לא משרתת רק את העיר יבנה אלא גם מושבים רבים בסביבה ולמעשה עד גדרה, ובמקביל את האיכלוס של השכונה החדשה, הסמוכה מרחק הליכה רגלי קצר ביותר מתחנת יבנה מזרח (אלפי תושבים חדשים אשר נמצאים 5 דקות הליכה מהתחנה).

אכן - לרכבת היה חלק באכלוס השכונה המוזכרת. זאת בנוסף לגורמים רבים נוספים.
ודווקא בגלל זה יש לשפר את השירות הרכבתי הניתן לעיר, ולא להותיר את כולנו עם שירות לקוי.
השירות שיבנה מקבלת אינו שירות לקוי ולמעשה
שירות זה טוב יותר ממספר ערים שגדולות ממנה משמעותית באוכלוסייתן. יתרה מכך, יבנה מזרח מתאוששת יפה מאוד ובדצמבר 2013 מספר הנוסעים בה קטן באופן זניח לעומת מאי באותה שנה.
 

benshap2

New member
כאמור, הדבר נובע בשל אכלוס שכונה עצומה בסמוך

השירות שיבנה מקבלת אינו שירות לקוי ולמעשה
שירות זה טוב יותר ממספר ערים שגדולות ממנה משמעותית באוכלוסייתן. יתרה מכך, יבנה מזרח מתאוששת יפה מאוד ובדצמבר 2013 מספר הנוסעים בה קטן באופן זניח לעומת מאי באותה שנה.
כאמור, הדבר נובע בשל אכלוס שכונה עצומה בסמוך
לתחנה זו.

לו התדירות ממנה הייתה טובה יותר מרכבת אחת בין 7:24 ל 9:22, שעות השיא בבוקר - התחנה הייתה קופצת מעלה מעלה.
 
לא, הוויכוח היה על הסיבה לעליה

אגב, לא היה ויכוח על כך שיבנה מערב תלך ותגדל
הויכוח היה האם זה יהיה באופן מוחלט על חשבון יבנה מזרח או לא.

שים לב שהגידול בנוסעים בתחנות יבנה הביא לגידול של כ 500 נסיעות יומיות, בסה"כ, בשתי התחנות (כאשר נוסעים רבים מיבנה מזרח עברו ליבנה מערב בשל הרעת השירות הסופר משמעותית ביבנה מזרח, והשיפור המסוים בזמני הנסיעה במערב - מסוים כי גם ככה הקו היה מהיר יחסית באחת משתי הניעות השעתיות לפני כן).

בזמן הזה, אוכלסה שכונת ענק ביבנה. נוספו עוד אלפי זוגות צעירים שגרים ביבנה ועובדים בתל אביב.
לדעתי, ללא זה, היית רואה ירידה בשימוש.
אני מכיר לא מעט אנשים שעברו בחזרה לרכב הפרטי (ואז חזרו לרכבת כשפתחו את הקטסטרופה שנקראת נתיב תחבורה ציבורית בכביש 20 ואשר גורמת לפקקי ענק בצומת חולון משל היה המקום מינימום מנהרת לינקולן...)
לא, הוויכוח היה על הסיבה לעליה
אני חזיתי את העליה עוד לפני שקרתה (פעמיים).
ציינתי שהיא צפויה בגלל פתיחת מגרש החניה.
אתה טענת שהמגרש לא ישפיע.
בפועל אנו רואים שמייד עם פתיחת המגרש היה זינוק עצום ודיספרופורציונאלי בעליל במספר הנוסעים ביבנה מערב.

כל שאר הנתונים היו ידועים מראש. אי אפשר היה לפספס את עשרות המנופים שבנו את השכונה הירוקה במשך חודשים ושנים. גם פתיחת נתיב האוטובוסים באיילון היתה ידועה הרבה לפני אוקטובר 13'.
אבל החוכמה היא לחזות את השינוי במדוייק בהתחשב בכל הנתונים האלה.
אתה לא רק שלא חזית את השינוי - חזית שינוי לכיוון ההפוך.
עכשיו אתה מנסה לכתוב מחדש את ההיסטוריה ולשנות את הטענות בדיעבד. הבעיה היא שהכל מתועד בארכיון הפורום...

לגבי המעבר לרכב פרטי, מאחר שאין סיכוי שאתה מכיר יותר מ-10-15 אנשים כאלה (וזה באופן ליברלי מאד, סביר להניח שאתה מכיר הרבה פחות) ההשפעה שלהם על מספר הנוסעים בתחנות היא כלום ושום דבר. צריך להבחין בין אנקדוטה מבודדת ("משה אמר לי שהוא חוזר לרכב הפרטי") לבין נתונים כלליים ובדוקים.

אני חושב שהסיבה לטעות שלך היא שאתה מנסה מתחת לאדמה למצוא סיבות להשמיץ את הקו המערבי, שהוא קו מעולה ואולי הטוב ביותר של הרכבת, וכשהמציאות לא מסתדרת עם נבואות הזעם שלך - אתה מחפש תירוצים.
 

benshap2

New member
מגרש החנייה VS נגמרו החגים...

לא, הוויכוח היה על הסיבה לעליה
אני חזיתי את העליה עוד לפני שקרתה (פעמיים).
ציינתי שהיא צפויה בגלל פתיחת מגרש החניה.
אתה טענת שהמגרש לא ישפיע.
בפועל אנו רואים שמייד עם פתיחת המגרש היה זינוק עצום ודיספרופורציונאלי בעליל במספר הנוסעים ביבנה מערב.

כל שאר הנתונים היו ידועים מראש. אי אפשר היה לפספס את עשרות המנופים שבנו את השכונה הירוקה במשך חודשים ושנים. גם פתיחת נתיב האוטובוסים באיילון היתה ידועה הרבה לפני אוקטובר 13'.
אבל החוכמה היא לחזות את השינוי במדוייק בהתחשב בכל הנתונים האלה.
אתה לא רק שלא חזית את השינוי - חזית שינוי לכיוון ההפוך.
עכשיו אתה מנסה לכתוב מחדש את ההיסטוריה ולשנות את הטענות בדיעבד. הבעיה היא שהכל מתועד בארכיון הפורום...

לגבי המעבר לרכב פרטי, מאחר שאין סיכוי שאתה מכיר יותר מ-10-15 אנשים כאלה (וזה באופן ליברלי מאד, סביר להניח שאתה מכיר הרבה פחות) ההשפעה שלהם על מספר הנוסעים בתחנות היא כלום ושום דבר. צריך להבחין בין אנקדוטה מבודדת ("משה אמר לי שהוא חוזר לרכב הפרטי") לבין נתונים כלליים ובדוקים.

אני חושב שהסיבה לטעות שלך היא שאתה מנסה מתחת לאדמה למצוא סיבות להשמיץ את הקו המערבי, שהוא קו מעולה ואולי הטוב ביותר של הרכבת, וכשהמציאות לא מסתדרת עם נבואות הזעם שלך - אתה מחפש תירוצים.
מגרש החנייה VS נגמרו החגים...
דרך אגב, תופעה מעניינת שאני עד לה בכל ערב, היא רכבים רבים אשר יוצאים מהחניה של יבנה מערב ונוסעים ישירות לכיוון אשדוד.
יכול להיות שתושבים רבים הגרים בשכונות הצפוניות של אשדוד מעדיפים לנסוע מתחנת יבנה מערב במקום מתחנת אשדוד?
 

Rubim88

New member
זה מאוד הגיוני למי שמגיע עם רכב

מגרש החנייה VS נגמרו החגים...
דרך אגב, תופעה מעניינת שאני עד לה בכל ערב, היא רכבים רבים אשר יוצאים מהחניה של יבנה מערב ונוסעים ישירות לכיוון אשדוד.
יכול להיות שתושבים רבים הגרים בשכונות הצפוניות של אשדוד מעדיפים לנסוע מתחנת יבנה מערב במקום מתחנת אשדוד?
זה מאוד הגיוני למי שמגיע עם רכב
אם משווים זמנים נסיעה כוללים(הרכבת נוסעת לאט באופן מגוכח) + הפרש מחיר כרטיסים.
 

benshap2

New member
ההפרש בחופשי חודשי הוא 80.5 ש"ח לחודש

זה מאוד הגיוני למי שמגיע עם רכב
אם משווים זמנים נסיעה כוללים(הרכבת נוסעת לאט באופן מגוכח) + הפרש מחיר כרטיסים.
ההפרש בחופשי חודשי הוא 80.5 ש"ח לחודש
מדובר על מרחק של, לכל הפחות, 30 ק"מ (הלוך חזור) כל יום, קרי 660 ק"מ בחודש עבודה, שהם לכל הפחות מיכל דלק אחד של 350 ש"ח.

מנגד, אם זה נוח, חוסך זמן, ובעיקר אם באשדוד אין חניה - אכן זה סכום לא גבוה מידי.

מה שכן, אותם נהגים לא יכולים לחזור ברכבות העוברות במסילה הישנה, אלא מצמצמים עצמם לנסיעות ליבנה מערב בלבד, בדרך חזרה.
 

droriko

New member
רכבת מלחה ממש בתחתית

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 10-12/2013
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לרבעון הרביעי של 2013 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים.
תודה לרכבת ישראל על הנתונים

מצ"ב נתוני חודש אוקטובר
רכבת מלחה ממש בתחתית
זה רק מראה את הצורך העצום בבניית הקו המהיר. אחרי שהוא יבנה אני מניח שהתחנה תהייה קבוע בטופ 5.
 
לא תחנת מלחה תהיה בקו המהיר אלא תחנת האומה

רכבת מלחה ממש בתחתית
זה רק מראה את הצורך העצום בבניית הקו המהיר. אחרי שהוא יבנה אני מניח שהתחנה תהייה קבוע בטופ 5.
לא תחנת מלחה תהיה בקו המהיר אלא תחנת האומה
 

amit1270

New member
זמן נסיעה ארוך, תחנה במיקום שולי, ותדירות

מה הסיבה לזה שיש בה כל כך מעט נוסעים?
זה באמת בגלל הסירבול של הרכבת הנוכחית?
זמן נסיעה ארוך, תחנה במיקום שולי, ותדירות
נמוכה כולל כמה "חורים" של שעתיים במשך היום.
 
בנוסף לזיכרון שהתחנה לא טובה.

זמן נסיעה ארוך, תחנה במיקום שולי, ותדירות
נמוכה כולל כמה "חורים" של שעתיים במשך היום.
בנוסף לזיכרון שהתחנה לא טובה.
זמן הנסיעה הארוך כאשר פתחו את התחנה ועיכובים רבים שהיו גרמו לציבור להבין שזו לא הדרך להגיע לשפלה.
לדרום מערב ירושלים הרכבת יותר מהירה מאוטובוס בשעות העומס
 

amit1270

New member
"כאשר פתחו את התחנה" השירות לא פחות טוב מהיום

בנוסף לזיכרון שהתחנה לא טובה.
זמן הנסיעה הארוך כאשר פתחו את התחנה ועיכובים רבים שהיו גרמו לציבור להבין שזו לא הדרך להגיע לשפלה.
לדרום מערב ירושלים הרכבת יותר מהירה מאוטובוס בשעות העומס
"כאשר פתחו את התחנה" השירות לא פחות טוב מהיום
 

droriko

New member
עכשיו לגבי באר שבע

רכבת מלחה ממש בתחתית
זה רק מראה את הצורך העצום בבניית הקו המהיר. אחרי שהוא יבנה אני מניח שהתחנה תהייה קבוע בטופ 5.
עכשיו לגבי באר שבע
אני רואה שהמיקום שלה הוא די גבוה, מה שמחזק את תומכי הקונספציה של קירוב הפריפריה על ידי הרכבת. האם בעקבות הגדלת המהירות של הרכבת לתל אביב כמות הנוסעים עלתה בצורה משמעותית? האם בכלל העלו את המהירות?(כי אני שומע כמה נוסעים שאומרים שלא)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה