נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 11/2015-11/2016

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
נתב"ג ותחנות מודיעין

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 11/2015-11/2016
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לתקופה של 11/2015-11/2016 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים ובהם גם תחנות חדשות שנפתחו בתקופה זו.
תודה לאגף תפעול ברכבת ישראל על הנתונים
נתב"ג ותחנות מודיעין
אם אני לא טועה הייתה סגירה של קו החוף בחודש אוגוסט 2016, מה שגרם לכך שאנחנו לא רואים את שיא הזינוק העונתי במספר הנוסעים בקיץ הזה.

 

amit1270

New member
לאן נעלמה הדבשת של יולי-אוגוסט ב-2016?

נתב"ג ותחנות מודיעין
אם אני לא טועה הייתה סגירה של קו החוף בחודש אוגוסט 2016, מה שגרם לכך שאנחנו לא רואים את שיא הזינוק העונתי במספר הנוסעים בקיץ הזה.
לאן נעלמה הדבשת של יולי-אוגוסט ב-2016?
 

GLSRA

Active member
פאתי מודיעין תקועה....

נתב"ג ותחנות מודיעין
אם אני לא טועה הייתה סגירה של קו החוף בחודש אוגוסט 2016, מה שגרם לכך שאנחנו לא רואים את שיא הזינוק העונתי במספר הנוסעים בקיץ הזה.
פאתי מודיעין תקועה....
החניון מפוצץ ואנשים פשוט לא יכולים להשאיר את הרכבים. בקיץ, החניון מלא באופן קיצוני בגלל נוסעים שמחנים בחינם, נוסעים לנמל התעופה, ותופסים מקום חניה לשבוע או שבועיים....
הפתרון יהיה רק כאשר ייפתח החניון הנמצא בימים אלו בבניה. זה ייתן מענה חלקי למצוקת החניה. בעתיד היותר רחוק, לכשיושלם A1 וקשת מודיעין, יהיו מהתחנה הזו גם נסיעות לירושלים
 

down und

New member
בוקר טוב לרמינק או רמי'ש או רמי נוייברגר

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 11/2015-11/2016
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לתקופה של 11/2015-11/2016 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים ובהם גם תחנות חדשות שנפתחו בתקופה זו.
תודה לאגף תפעול ברכבת ישראל על הנתונים
בוקר טוב לרמינק או רמי'ש או רמי נוייברגר
ראשית, תודה רבה.
שנית, שאלה לגבי המסמך השני, זה עם פירוט כמה נסעו מכל תחנה לכל תחנה.
מה הן העמודות?
 

raminec

New member
כן, בדיוק

בוקר טוב לרמינק או רמי'ש או רמי נוייברגר
ראשית, תודה רבה.
שנית, שאלה לגבי המסמך השני, זה עם פירוט כמה נסעו מכל תחנה לכל תחנה.
מה הן העמודות?
כן, בדיוק
העמודות הן שעות הנסיעה... פעם ראשונה בפורום שאנחנו מקבלים נתונים כאלו.
 

down und

New member
ניחשתי אבל אמרתי לעצמי שזה לא הגיוני

כן, בדיוק
העמודות הן שעות הנסיעה... פעם ראשונה בפורום שאנחנו מקבלים נתונים כאלו.
ניחשתי אבל אמרתי לעצמי שזה לא הגיוני
נו, שויין. שיהיה.
 

raminec

New member
אשקלון - רחובות - ת"א

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 11/2015-11/2016
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לתקופה של 11/2015-11/2016 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים ובהם גם תחנות חדשות שנפתחו בתקופה זו.
תודה לאגף תפעול ברכבת ישראל על הנתונים
אשקלון - רחובות - ת"א
תחנת רחובות נתנה קפיצה משמעותית במספר הנוסעים. תחנות אשקלון ואשדוד נהנות ממיקומן על קו החוף הדרומי וחיבורן לבאר שבע דרך מסילת הנגב ו"מרביצות" זינוק מרשים לא פחות באחוזים.

 
לגבי תחנת רחובות

אשקלון - רחובות - ת"א
תחנת רחובות נתנה קפיצה משמעותית במספר הנוסעים. תחנות אשקלון ואשדוד נהנות ממיקומן על קו החוף הדרומי וחיבורן לבאר שבע דרך מסילת הנגב ו"מרביצות" זינוק מרשים לא פחות באחוזים.
לגבי תחנת רחובות
הזינוק הרבעוני האחרון פחות מעניין - כיא הוא רק "מבטל" את הירידה ברבעון שלפניו, ושניהם מקריים לטעמי (חגים, עבודות, שביתות... ). מה שיותר מעניין, לדעתי, הוא שלאורך כמעט שלוש שנים - מסוף 2012 ועד אמצע 2015 - מספר הנוסעים היה קבוע יחסית, ומאז אמצע 2015 חלה עלייה דרמטית של כמעט 50%. למה זה קרה?
 
ב-2016 חלה עלייה בעיקר בגלל רפורמת התעריפים

לגבי תחנת רחובות
הזינוק הרבעוני האחרון פחות מעניין - כיא הוא רק "מבטל" את הירידה ברבעון שלפניו, ושניהם מקריים לטעמי (חגים, עבודות, שביתות... ). מה שיותר מעניין, לדעתי, הוא שלאורך כמעט שלוש שנים - מסוף 2012 ועד אמצע 2015 - מספר הנוסעים היה קבוע יחסית, ומאז אמצע 2015 חלה עלייה דרמטית של כמעט 50%. למה זה קרה?
ב-2016 חלה עלייה בעיקר בגלל רפורמת התעריפים
רפורמת התעריפים השפיעה משמעותית על תחנות כמו רחובות ונתניה.
 
יבנה מזרח נמצאת במגמת ירידה

ב-2016 חלה עלייה בעיקר בגלל רפורמת התעריפים
רפורמת התעריפים השפיעה משמעותית על תחנות כמו רחובות ונתניה.
יבנה מזרח נמצאת במגמת ירידה
שזה חריג באופן עקרוני לתחנות רכבת בארץ, כבר עברו שנים מאז פתיחת יבנה מערב כך שלא נכון לקשר זאת לכך. מנגד בנייה רבה ביבנה היא דווקא קרוב ליבנה מזרח (השכונות הדרומיות). הייתי מצפה לראות גידול קל ולא ירידה.
 
אני חושב שטעית בשרשור ההודעה שלך

יבנה מזרח נמצאת במגמת ירידה
שזה חריג באופן עקרוני לתחנות רכבת בארץ, כבר עברו שנים מאז פתיחת יבנה מערב כך שלא נכון לקשר זאת לכך. מנגד בנייה רבה ביבנה היא דווקא קרוב ליבנה מזרח (השכונות הדרומיות). הייתי מצפה לראות גידול קל ולא ירידה.
אני חושב שטעית בשרשור ההודעה שלך
 

amit1270

New member
באר יעקב עקפה את יבנה מזרח

אשקלון - רחובות - ת"א
תחנת רחובות נתנה קפיצה משמעותית במספר הנוסעים. תחנות אשקלון ואשדוד נהנות ממיקומן על קו החוף הדרומי וחיבורן לבאר שבע דרך מסילת הנגב ו"מרביצות" זינוק מרשים לא פחות באחוזים.
באר יעקב עקפה את יבנה מזרח
 

GLSRA

Active member
RAMINEC - גם אני דווקא שמתי לב לגידול הענק בבאר יעקב

אשקלון - רחובות - ת"א
תחנת רחובות נתנה קפיצה משמעותית במספר הנוסעים. תחנות אשקלון ואשדוד נהנות ממיקומן על קו החוף הדרומי וחיבורן לבאר שבע דרך מסילת הנגב ו"מרביצות" זינוק מרשים לא פחות באחוזים.
RAMINEC - גם אני דווקא שמתי לב לגידול הענק בבאר יעקב
אין מקום חניה מאות מטרים מהתחנה. אם היה שם פתרון לנושא החניה לדעתי מספר הנוסעים היה גדל עוד יותר. חוץ מזה שהולים ומאכלסים רבי קומות הנמצאים במרחק הליכה מהתחנה ולבטח תושבים חדשים מצטרפים לגל הכללי של שימוש ברכבת
 

raminec

New member
בהתחשב בקצב הבניה של המגדלים בסמוך לתחנה

RAMINEC - גם אני דווקא שמתי לב לגידול הענק בבאר יעקב
אין מקום חניה מאות מטרים מהתחנה. אם היה שם פתרון לנושא החניה לדעתי מספר הנוסעים היה גדל עוד יותר. חוץ מזה שהולים ומאכלסים רבי קומות הנמצאים במרחק הליכה מהתחנה ולבטח תושבים חדשים מצטרפים לגל הכללי של שימוש ברכבת
בהתחשב בקצב הבניה של המגדלים בסמוך לתחנה
הייתי אומר שהיא ממש לא מנוצלת. לדעתי המיקום שלה לא נוח במיוחד לשכונות החדשות - מין על הדרך לשומקום.
זה נכון שבאחוזים השינוי בשנים האחרונות הוא יפה, אבל במספרים אבסולוטיים אנחנו מדברים על כסף כיס. האם יש תחבורה מזינה לתחנה הזו? ממה שאני זוכר זו אחת התחנות היותר מוזנחות ברכבת. מעבר לכך, התדירות של הרכבות בתחנה הזו נמוכה יותר מאחרות על הקו.
 

GLSRA

Active member
כמה הערות

בהתחשב בקצב הבניה של המגדלים בסמוך לתחנה
הייתי אומר שהיא ממש לא מנוצלת. לדעתי המיקום שלה לא נוח במיוחד לשכונות החדשות - מין על הדרך לשומקום.
זה נכון שבאחוזים השינוי בשנים האחרונות הוא יפה, אבל במספרים אבסולוטיים אנחנו מדברים על כסף כיס. האם יש תחבורה מזינה לתחנה הזו? ממה שאני זוכר זו אחת התחנות היותר מוזנחות ברכבת. מעבר לכך, התדירות של הרכבות בתחנה הזו נמוכה יותר מאחרות על הקו.
כמה הערות
1. אתה צודק, התחנה (לצערנו כמו רוב התחנות בארץ) ממוקמת בשולי העיר וזה לא אידיאלי
2. אתה צודק, המספרים האבסולוטיים הם בהחלט לא מדהימים, אבל התייחסתי לגידול האדיר באחוזים וגם למספרים האבולוטיים שגדלים. אני רואה בכך פוטנציאל
3. השכונות החדשות מתחילות ממש כמעט בצמוד לתחנה והולכים ומתראחקים ממנה לכיוון בסיס צריפין שהולך ומפונה בשנים האחרונות.
4. התחנה באמת יחסית מוזנחת, ועוד היד "נטויה" שהרי בחלק מהתוכניות היא אולי תבוטל בעתיד הרחוק כאשר תיפתח מסילת 431.
5. יש שם פוטנציאל, ויעידו על כך מגרשי החניה העמוסים לעייפה.....
 

raminec

New member
קו חיפה - נהריה

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 11/2015-11/2016
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לתקופה של 11/2015-11/2016 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים ובהם גם תחנות חדשות שנפתחו בתקופה זו.
תודה לאגף תפעול ברכבת ישראל על הנתונים
קו חיפה - נהריה

 

raminec

New member
סה"כ עולים ויורדים בכל תחנות הרכבת

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 11/2015-11/2016
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לתקופה של 11/2015-11/2016 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים ובהם גם תחנות חדשות שנפתחו בתקופה זו.
תודה לאגף תפעול ברכבת ישראל על הנתונים
סה"כ עולים ויורדים בכל תחנות הרכבת
המספרים מדברים בעד עצמם!



 

raminec

New member
קו החוף הדרומי, עד אופקים

נתוני נוסעים בתחנות הרכבת 11/2015-11/2016
נתוני הנוסעים העולים והיורדים בתחנות רכבת ישראל לתקופה של 11/2015-11/2016 הגיעו.
לצורך ההמחשה אצרף בהמשך מס' גרפים של קווים/תחנות שאנחנו עוקבים אחר התפתחותם כבר מס' שנים ובהם גם תחנות חדשות שנפתחו בתקופה זו.
תודה לאגף תפעול ברכבת ישראל על הנתונים
קו החוף הדרומי, עד אופקים
עכשיו אפשר להגיד בבטחון שפתיחת תחנת נתיבות לא פגעה במספר הנוסעים בשדרות ופתיחת תחנת אופקים לא פגעה במספר הנוסעים בנתיבות או בשדרות. יותר מזה, כמות הנוסעים בתחנות די מרשימה ומשתווה ואף עוברת תחנות כמו צומת חולון, קוממיות וולפסון שנמצאות במקומות שנראים כמשמעותית יותר צפופים אורבנית.



 

raminec

New member
ועדת המעקב של תחנות יבנה

קו החוף הדרומי, עד אופקים
עכשיו אפשר להגיד בבטחון שפתיחת תחנת נתיבות לא פגעה במספר הנוסעים בשדרות ופתיחת תחנת אופקים לא פגעה במספר הנוסעים בנתיבות או בשדרות. יותר מזה, כמות הנוסעים בתחנות די מרשימה ומשתווה ואף עוברת תחנות כמו צומת חולון, קוממיות וולפסון שנמצאות במקומות שנראים כמשמעותית יותר צפופים אורבנית.
ועדת המעקב של תחנות יבנה
מוקדש לפד"פ

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה